Vierailija

En oikein ymmärrä kun tätä on jatkunut nyt reilusti puolivuotta, että miten oikein "jaksan" olla paikoillani.

Olen vasta parikymppinen eli minussa pitäisi olla tarmoa ja tarpeeksi uteliaisuutta lähteä tutustumaan uuden kotikaupunkini tarjontaan.
Mutta ei.

Teen työni jota rakastan. Teen sen reippaalla asenteella eikä siellä oleminen haittaa lainkaan.

Tulen kotiin eikä minua enää huvita mikään. En saa mitään aikaiseksi.
Jos jotain suunnitelmia mietin mitä voisin tehdä esim. lähteä katsomaan Helsingin kulttuurikohteita tai mennä lenkille tai edes vaikka siivota niin mietin, että joku toinen kerta...
Toki on joitakin päiviä kun siivoan ihan innolla kodin puhtaaksi. Saan jostain energiapiikin mutta useimpina kertoina se vaatii kovasti taistelua itseni kanssa, että jaksan edes kauppaan lähteä.

Pääni hokee kyllä jatkuvasti, että pitäisi tehdä sitä ja tätä. Pitäisi elää ja nauttia ulkoilusta yms.
En vaan saa itseäni mihinkään.
Masentaa kauheasti tämä asia.
Olen kuitenkin muutaman kuukauden päästä ollut vuoden yksin ja antanut aikaa itselleni levätä menneisyydestä ja muutoksesta mutta minkäänlaista parannusta motivaatiossani en ole huomannut.

En vain pysty samaan kuin muut. En osaa kai elää ja kiinnostua asioista tarpeeksi.

Kommentit (19)

Vierailija

Alkuun annoin itselleni aikaa kun olin vasta muuttanut ja aloittanut uudessa työssä.
Nykyään vain mietin miten aika on mennyt nopeasti ja miten voi olla mahdollista etten ole saanut mitään aikaiseksi. En ole edes yrittänyt selailla netistä kiinnostavia kohteita joissa käydä.

Ahdistaa kauheesti. Yritän sulkea mielestäni pois jatkuvasti tosiasian, että istun neljän seinän sisällä tekemättä mitään ja aamulla reippailen töihin ja annan itsestäni kuvan, että minulla olisi muutakin elämää.
Toki olen muutaman kerran ollut baareissa ja tavannut tinder tyyppejä.
Vien ajatukseni muualle viikonloppuisin alkoholilla, tosin en vedä kauheita kännejä usein vaan nautin olutta, syön ja menen nukkumaan.
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mulla on ihan sama. Veikkaan, että se johtuu siitä, että minut kasvatettiin kotona ns. silmänpaljojaksi, eli jos joku kodin ulkopuolinen voisi arvostella minua, teen mitä vaan, ettei niin käy, mutta kotona ja omassa yksityiselämässä minulla ja haaveillani ja tarpeillani ei olekaan sitten mitään väliä.

Vierailija

Mä oon ihan samanlainen ja ikää 25-vuotta. Ei vaan jaksa. Kaikki energia menee töihin. Kauhistuttaa et mites sitten jos on lapsia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä oon ihan samanlainen ja ikää 25-vuotta. Ei vaan jaksa. Kaikki energia menee töihin. Kauhistuttaa et mites sitten jos on lapsia.

Toisaalta oon introvertti enkä sillain kaipaa ees ihmisten seuraa työpäivän jälkeen, kun on avomieskin,mutta tuntuu ettei viikolla saa mitään aikaseksi. Viikonloppuna sitten.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan sama. Veikkaan, että se johtuu siitä, että minut kasvatettiin kotona ns. silmänpaljojaksi, eli jos joku kodin ulkopuolinen voisi arvostella minua, teen mitä vaan, ettei niin käy, mutta kotona ja omassa yksityiselämässä minulla ja haaveillani ja tarpeillani ei olekaan sitten mitään väliä.

Aivan kuin minä! Tosiaan, muille olen todella kiltti, kohtelias ja autan ihmisiä.
Ne työnikin teen tunnollisesti ja minuun luotetaan.
Itsestäni en sitten jaksa välittää paskan vertaa.
Kaikki on niin irrallaan ja jotenkin koko elämä sotkuista. En tiedä oikeastaan kuka olen ja miten pitäisi elää.
En oikein tunne itseäni enkä jaksa tutustua. Teen vain mitä täytyy, yritän jotenkin pärjätä tässä elämässä.

Vaikkakin päin peetä tässä on menty riippuvuuksista raha-asioihin, elämäntapoihin ja ihmissuhteita miettien.
Työn olen onnistunut itselleni sentään saamaan.
ap

Vierailija

mun on pakko olla ahkera töissä, sillä se on elinehto et saisin sen kautta positiivista palautetta. kämppää en ole vaivautunut siivoamaan yli kuukauteen, mitä nyt yhteistä tilaa ku muutkin käyttää sitä :/

en vaan jaksa ku 12 tuntia/pv x 6 on matka + työt

Vierailija

Sama täällä. Mutta jos tulee vieraita, olen hemmetin tehokas. Olin viikonlopun lapsuudenkodissani, joka on jäänyt meidän sisarusten suostumuksellayhden yhden meistä kodiksi, hänellä on vähän mt- ja muitakin ongelmia. Sain päivässä pestyä viisi koneellista pyykkiä, siivottua koko ala kerran mh+oh+kylppäri, tehtyä ruokaa niin että jäi syötäväksikin, tiskattua ja leivoin mustikkapiirakan. Lähtökohtana hirveä sotku. Nyt kun tulin kotiin, olen saanut pyykit koneeseen ja siinä kaikki. Töissä taas minua pidetään ahkerana ja tehokkaana. Mutta koti on sotkuinen ja istun vain koneella tai telkkari ääressä. Lenkille ja salille saan lähdettyä, mutta mitään muuta en saa aikaan. 

Vierailija

Älä ota paineita jos sun perus arkeesi ei kuulu afterwork-skumpat trendibaarissa ja 10 km juoksulenkit. Se on vain some-illuusiota. Huolestua voit sitten jos et töiden jälkeen jaksa muuta kuin vetää päikkärit ja selata nettiä. Minulla on ollut niin, en tiedä mikä auttaa. Pitäisi huolehtia itsestä enempi ja olla ympärillä ihmisiä jotka houkuttelee / pakottaa mukaansa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Älä ota paineita jos sun perus arkeesi ei kuulu afterwork-skumpat trendibaarissa ja 10 km juoksulenkit. Se on vain some-illuusiota. Huolestua voit sitten jos et töiden jälkeen jaksa muuta kuin vetää päikkärit ja selata nettiä. Minulla on ollut niin, en tiedä mikä auttaa. Pitäisi huolehtia itsestä enempi ja olla ympärillä ihmisiä jotka houkuttelee / pakottaa mukaansa.

Itseasiassa olen tehnyt kohta vuoden niin, että töiden jälkeen nukun ja selaan nettiä.
Onneksi myös siivoan kun on pakko.
Haluaisin olla aktiivisempi ja saada sisältöä elämääni. Ehkä joskus sitten..

Yksinäisyys on yksi tekijä kyllä. Minäkin tarvitsisin jonkun potkimaan niin sanotusti perseelle.
Onneksi on ystäviä edes satojen kilometrien päässä joiden luona tulee käytyä välillä ja niiden kanssa puuhaillaan kaikenlaista.
Ap

Vierailija

Kuulostaa ihan normaalilta! Näin mullakin menee, töissä olen tehokas ja koti on kuin sikolätti. En jaksa viikonloppuna käydä baareissa tms se aika menee täysin palautumiseen. Välillä ostan jopa uusia alusvaatteita kun en jaksa pestä vanhoja.. Laiskuuden huippu. Pakotan itseni lenkille kolmesti viikossa, sekin maistuu ihan puulle mutta perustelen sitä itselleni hyvinvoinnillani.

Vierailija

Siis voi kuulostaa typerältä, eikä tämä tietenkään ole ratkaisu kaikkeen, mutta saatteko tarpeeksi D-vitamiinia? Ravinnon laadulla on paljon vaikutusta jaksamiseen ja virkeyteen.

Vierailija

Minulla sama juttu, mutta olen jo vaille 40. Olen pannut kuitenkin merkille, että nämä ovat jaksoja elämässä, kun jostain syystä ei vain kiinnosta mikään muu kuin rauhoittuminen ja todellisuuspako netissä. Jaksot vaihtelee, täytyy vaan antaa itselleen oikeus olla sitä mitä on. Täytyy kuunnella itseään. Oppiipahan tuntemaan ja hyväksymään itsensä.

Vierailija

Joo, samaa vikaa. Teen ihan sikatehokkaasti töitä, mutta kotona hyvä jos jaksan sohvalta raahautua vessaan silloin tällöin.

Minulla ainakin netti on pahin. Jään siihen jumiin, vaikka tylsistyttää älyttömästi. Mulla auttaa se, että pidän kotona riittävästi kirjoja ja lehtiä, jotta on joku muu "helppo" mihin tarttua kuin netti. Jos kirja oikein koukuttaa niin ei haittaa, koska siinä tulee kuitenkin jotain sisältöä ja nautinnollista elämään. Lehtiin taas ei samalla tavalla koukutu, lehti tulee laskettua kädestä hetken päästä ja sitten helposti alkaa tehdä jotain muuta.

Jos vaan pystyt, niin suosittelen vahvasti laittamaan koneen kiinni kotona.

Vierailija

Mulla aika sama. Luulen, että kyse on vuorokausirytmistä. Itse olen aamuihminen ja käyn iltatöissä. Saan työpäivinäkin aamuisin halutessani paljon aikaan ja voin käyttää ns. tehokkaat tuntini omiin projekteihini. Töihin meneminen tuo jo itsessään sitä tehokkuuden illuusiota ja auttaa jaksamaan ne iltaa kohti valuvat työtunnit, jolloin tehokkuuteni on jo laskussa. Laiskimmillani olen iltaisin, ei oikein huvita mikään muu kuin sohvalla istuminen. Voin vain kuvitella, että jos olisin normaalissa 8-16-työssä, käyttäisin minäkin kaikki illat kuvailemallasi tavalla, kun olisin parhaat tuntini käyttänyt jo töihin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat