Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jotenkin huvittavaa katsoa kun perheenäiti latoo kaupan kassalle näitä "lisää jauheliha" -tuotteita

Vierailija
18.09.2016 |

Jos minulta tälläisenä 2-kymppisenä opiskelijamiehenä onnistuu mexicon patan valmistus ihan raaka-aineista lähtien, niin kyllähän se vähän pistää mietityttämään kun perheenäiti ei siihen pysty vaan ostaa sekunda-einestä. AJattelin ennen, että nykynaisen kodinhoidon taitojen puute on lassukoiden ininää, mutta kyllä siinä taitaa jotain perääkin olla.Ei ihme että diabetes, allergiat ja ylipaino ovat valloillaan Suomalaisten lasten keskuudessa.

M24

Kommentit (292)

Vierailija
41/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppohan se on opiskelijapoikana sanoa, kun päivän tärkein päätös on se mille luennolle jaksaa herätä ja mitä videopeliä tänäiltana pelaisi. Sitten kun teet samaa metatyötä kuin me äidit, voit huvittuneena naureskella.

Metatyöt. :D On se helppo uhriutua. :( Opiskelijallahan ei ole kotitöitä? Ei vaan voi olla, sillä kotiäitien elämä on raskainta ikinä.

Minä opiskelen yliopistossa, käyn töissä, sekä hoidan _KAIKKI_ kotityöt, sillä yrittäjämieheni on jatkuvasti yötä myöten töissä. Silti jaksan valmistaa puhtaista ja hyvistä raaka-aineista ruokamme joka päivä. Kyllähän sitä välillä väsyttää, mutta pakkohan ne asiat on hoitaa. Jos haluat olla läski eineslöllykkä, siitä vaan, mutta älä nyt jotain metatöitä tekosyynä käytä :D

Vierailija
42/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa se äiti oli lähdossä matkalle. Meillä tehdään noin kun mies jää vetovastuuseen kodista, ei osaa laittaa kummoistakaan ruokaa, siksi lisää jauheliha -sapuskaa niille päiville.

Heh, ihan sama juttu. Just pari viikkoa sitten ostin kotiin mm juurikin noita pussipatoja kun lähdin itse Provenceen roseeviinien maistelureissulle. Mies ei ole kummoinenkaan kokki, noilla saa sentään jotain ruuan näköistä lapsille pöytään. Muuten ne olisi eläneet jollain paahtoleivällä ja muroilla viikon.

Ja ylipäänsä, kaikille se ruuanlaitto ei ole mikään elämää suurempi intohimo. Se on vaan pakollista ja tylsää.

Meillä minä teen harvakseltaan työmatkoja, jolloin kotona ruokahuolto pelastetaan pussipadoilla. Huonoa omaatuntoa en pode, kasvatin terveellisellä sapuskalla lapsen, joka nyt teininä ahtaa kaupungilla naamaansa samaa hamppari-limpparilinjaa kuin muutkin ikätoverinsa. 

Mun mies on juuri tuollainen pakkokokki, hänen vahvuutensa ja mielenkiinnon kohteensa ovat muualla kuin keittiössä, mikä on oikeastaan aika hyvä juttu; saan kokkailla rauhassa oman pääni mukaan. Joskus ei jaksa tai ehdi ja silloin puolivalmisteet ovat hyvä keino oikaista. -12

Heh. Itse olisin ymmärtänyt "pakkokokilla" hankilö kuten ap, eli tyyppi jonka mielestä ruoka ei ole hyvää, jos sen eteen ei ole kärsitty ja uhrauduttu sekä vuodatettu hikeä ja kyyneliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten söpö aloitus, mietitkö sanamuotoja pitkäänkin saadaksesi aikaan mahdollisimman ärsyttävän viestin? Ja miestä sinä et ole koskaan lähietäisyydeltä nähnytkään, sori siitä.

Vierailija
44/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppohan se on opiskelijapoikana sanoa, kun päivän tärkein päätös on se mille luennolle jaksaa herätä ja mitä videopeliä tänäiltana pelaisi. Sitten kun teet samaa metatyötä kuin me äidit, voit huvittuneena naureskella.

Metatyöt. :D On se helppo uhriutua. :( Opiskelijallahan ei ole kotitöitä? Ei vaan voi olla, sillä kotiäitien elämä on raskainta ikinä.

Minä opiskelen yliopistossa, käyn töissä, sekä hoidan _KAIKKI_ kotityöt, sillä yrittäjämieheni on jatkuvasti yötä myöten töissä. Silti jaksan valmistaa puhtaista ja hyvistä raaka-aineista ruokamme joka päivä. Kyllähän sitä välillä väsyttää, mutta pakkohan ne asiat on hoitaa. Jos haluat olla läski eineslöllykkä, siitä vaan, mutta älä nyt jotain metatöitä tekosyynä käytä :D

Perheellisellä on nuo kaikki plus sitten siihen saman verran lapsista aiheutuvaa työtä päälle.

Vierailija
45/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt mammat pillastuu, kertoo siitä että tiedostatte tekevänne väärin lapatessanne eineskuraa lapsenne kurkusta alas. Tätä selitellään mammojen ajanpuuttella, joka on täyttä paskaa ja selittelyä, kas vaan teillä on aikaa puolustaa syntejänne vauvapalstalla.

Itse teen töitä esimiestehtävissä, enkä ole kertaakaan edes harkinnut einesten syöttämistä lapsilleni. Teen joko yksin tai mieheni kanssa jokaisen aterian itse alusta loppuun, ilman mitään valmispusseja. Aikaa jää myös harrastuksille ja omalle ajalle, uskokaa tai älkää. Siinä ajassa mitä monet valmisruokamammat käyttävät päivässä Facebookiin, ehtisi tehdä vaikka neljä lasagnea alusta loppuun.

Joopa joo. Eineksiäkin voi syödä terveellisesti. Ei ole pakko syödä lihapirrakoita ja nakkeja. Meksikonpata pussista ei ole yhtään sen epäterveellisempi kuin tekemällä sama itse. Teollisesti tuotettu ruoka on keskimäärin terveellisempää kuin itse tehdyt ruuat.

Esim. Jalostajan meksikonpadassa on sadassa grammassa (puolessa pussillisessa) 5 grammaa suolaa eli päivän maksimisaantisuositus. Tosi terveellistä. Toki jos kotiruokakin on tapana tönkkösuolata niin onhan tuo sitten yhtä terveellistä.

Niin siinä kuivassa jauheessa, valmissa annoksessa se on 0.7 %

Ja itse tehdyssä on 2%. Yleensä itse "hyvää" ruokaa tekevät käyttää ihan vitusti suolaa ja rasvaa.

Niin, SINÄ käytät. Minä en todellakaan käytä. Mausteet ostan suolattomina ja suolaakin lisään erittäin harvoin. Kastikkeet valmistan itse, en koskaan mitään tomaattikastikkeitakaan ostaisi kaupasta, sokerilitkua kun ovat.

Ei kaikki tee paskaa ruokaa, jos vähän viitsii panostaa ja tutustua ruoanlaittoon, niin saa sitä hyvää ruokaa terveellisestikin. Itse olin ennen lihava paskansyöjä, onneksi heräsin ajoissa terveelliseen elämään.

Vierailija
46/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montakos lasta sinulla höpönassulla on?

Vierailija
47/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuhan se nyt tekee itsetään marttyyrin. Olen samaa mieltä sinulla todellakin on varaa arvostella muita. Varo vaan ettet ole piean pöppilässä kun teet itsestäsi noin korvaamattoman.

Vierailija
48/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheellisellä on nuo kaikki plus sitten siihen saman verran lapsista aiheutuvaa työtä päälle.

Eli kaikki perheelliset opiskelee yliopistossa JA käy töissä täyspäiväisesti, kuten minä? Aivan varmasti joo. Meillä kotona oli AINA terveelliset, hyvät ruoat tuoreista raaka-aineista, vaikka äitini ja isäni tekivät kummatkin pitkää päivää töissä. Äiti ei todellakaan uhriudu minkään metatyön taakse, säälittävää tuollainen. Ei ihme, että olette lihavia, katkeria mammoja.

Vierailija
49/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt mammat pillastuu, kertoo siitä että tiedostatte tekevänne väärin lapatessanne eineskuraa lapsenne kurkusta alas. Tätä selitellään mammojen ajanpuuttella, joka on täyttä paskaa ja selittelyä, kas vaan teillä on aikaa puolustaa syntejänne vauvapalstalla.

Itse teen töitä esimiestehtävissä, enkä ole kertaakaan edes harkinnut einesten syöttämistä lapsilleni. Teen joko yksin tai mieheni kanssa jokaisen aterian itse alusta loppuun, ilman mitään valmispusseja. Aikaa jää myös harrastuksille ja omalle ajalle, uskokaa tai älkää. Siinä ajassa mitä monet valmisruokamammat käyttävät päivässä Facebookiin, ehtisi tehdä vaikka neljä lasagnea alusta loppuun.

Joopa joo. Eineksiäkin voi syödä terveellisesti. Ei ole pakko syödä lihapirrakoita ja nakkeja. Meksikonpata pussista ei ole yhtään sen epäterveellisempi kuin tekemällä sama itse. Teollisesti tuotettu ruoka on keskimäärin terveellisempää kuin itse tehdyt ruuat.

Esim. Jalostajan meksikonpadassa on sadassa grammassa (puolessa pussillisessa) 5 grammaa suolaa eli päivän maksimisaantisuositus. Tosi terveellistä. Toki jos kotiruokakin on tapana tönkkösuolata niin onhan tuo sitten yhtä terveellistä.

Ja itse tehdyssä on 2%. Yleensä itse "hyvää" ruokaa tekevät käyttää ihan vitusti suolaa ja rasvaa.

Niin, SINÄ käytät. Minä en todellakaan käytä. Mausteet ostan suolattomina ja suolaakin lisään erittäin harvoin. Kastikkeet valmistan itse, en koskaan mitään tomaattikastikkeitakaan ostaisi kaupasta, sokerilitkua kun ovat.

Ei kaikki tee paskaa ruokaa, jos vähän viitsii panostaa ja tutustua ruoanlaittoon, niin saa sitä hyvää ruokaa terveellisestikin. Itse olin ennen lihava paskansyöjä, onneksi heräsin ajoissa terveelliseen elämään.

Itse olet poikkeava.

Vierailija
50/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatatko maissit itse 😂

Hoida lapsia 24/7 ja tule sitten kertomaan mitä kaikkea osaat ja jaksat. Osa äideistä käy vielä töissä ja hoitaa koko kotirumban itse, kun mies ei osaa/jaksa/halua laittaa ruokaa.

Jaa miksi pitää lisääntyä?

Vierailija
51/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijaa, taidat siis olla peruskoulun käynyt vain jos opiskelu on sun mielestä vaan sitä että käy koulussa jos jaksaa? Ei äitinäkään olo hirveän raskasta ole, varsinkinkin jos lapsia on yksi tai kaksi. Ja sitä paitsi, kuten ap huomautti, äidit ostavat lapsile paljon eineksiä joten ruoanlaittoon ei kulu aikaa. Mihin se sitten oikein kuluu? 

Vierailija
52/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän sen tiedät.

Minulla on ravintolaruokailussa sellainen ongelma että ammattikokkien ruoka on minun makuun aivan liian suolaista.

Vierailija
53/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, että suomalaiset naiset osaa olla marttyyreja. Onneksi minut on kasvatettu hyvässä perheessä, ei muuta voi sanoa. Mitäs uhriudutte "metatöihinne", menkää oikeisiin töihin ja hoitakaa miestenne (jos teillä sellaisia edes on) kanssa kotityöt 50-50. Ei pitäisi olla ongelmaa, saattaisi jopa jäädä aikaa itsestä huolehtimiseen ;)

Vierailija
54/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä todellakin pussi/eines on epäterveellisempi! Ellet sitten itsekin kokatessasi käytä palmurasvaa, maltodekstriiniä, teollisuussuolaa ym makeutus- ja lisäaineita. Ja kyllä niissä tuoreissa - jopa pakastetuissa - vihanneksissa on vähän enemmän ravintoaineita kun niissä parissa einespussin kuivatussa herneessä :D

Ja se, joka väitti että valmispakatut kasvikset on muka halvempia kuin tuoreet irtona myytävät kasvikset: olet pahasti väärässä. En tiedä missä ihmeen norjassa teet ruokaostoksesi, mutta kaikissa marketeissa tuoreiden kasvisten kilohinta on aina halvempi kuin teollisiin pakkauksiin sullotut viritykset ja einekset. Joskus pakastevihannekset saattavat olla halvempia, mutta ne eivät olekaan niin laadukkaita kuin tuoreet. Ja tuoreet hevi-tuotteet hinnoitellaan yleensä kausiluonteisesti ja sadon mukaan.

Vierailija
55/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku syö väärin.

Vierailija
56/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kenenkään koskaan nähnyt ostavan noita valmispusseja. Mutta aina olen miettinyt, että kuka niitä ostelee, kun kaupan hyllyt notkuu noita puolivalmisteita ja valmisruokia.

Kenellä ei ole aikaa pilkkoa itse sipulia tai vastaavaa? Itse kokkaan itse juuri sen takia, että silloin suuhun ei tule mitään ylimääräistä. Jotain wokkivihanneksia voin ostaa pakkaseen, jos laiskottaa ja haluan päästä helpommalla. Todellakaan koske noihin e-listoihin, joissa on vaikka ja mitä sontaa.

Eikä ruuanlaittoon edes mene aikaa. Meksikonpatakin valmistuu itsestään sen jälkeen, kun kaikki ainekset on lisätty kattilaan.

Vierailija
57/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mieheni kanssa kaksi lasta. Käyn töissä (tosin kohta jään taas äitiysLOMALLE) sekä hoidan lapset kotityöt, sillä mies on paljon työmatkoilla. Meillä on aina tuoreista raaka-aineista valmistettua ruokaa, en ikimaailmassa voisi tunkea omaan kehooni (saatikka lasten) mitään einessontaa. Emme käytä mitään valmiskastikkeita yms vaan kaiken minkä voi tehdä itse, teen. Eikä edes vie aikaa mitenkään pussiruoan tekoa kauemmin? Ei meillä joka päivä ole kolmen ruokalajin illallista, ihan peruseväillä mennään, eli ihan iisiä kokkailua. Se on minun mielestäni selittelyä ja tekosyitä, ettei ole aikaa/ei jaksa. Oman ja lasten terveyden eteen luulisi jaksavan kuoria sen porkkanan ja pilkkoa parit kasvikset. Jos et selviydy arjesta, kannattaisi varmaan hankkia apua?

Jos olet pelkän metatyön takia niin uupunut, ettet jaksa ruokaa laittaa, kannattaisi varmaan ottaa kehityskeskustelu sen oman miehen kanssa? Kuinka paskaista teillä sitten on, jos joka päivä metatyöt vie kaiken ajan ja voiman? Mahdollinen ammattiapu tulisi varmaan tarpeeseen.

Vierailija
58/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minulta tälläisenä 2-kymppisenä opiskelijamiehenä onnistuu mexicon patan valmistus ihan raaka-aineista lähtien, niin kyllähän se vähän pistää mietityttämään kun perheenäiti ei siihen pysty vaan ostaa sekunda-einestä. AJattelin ennen, että nykynaisen kodinhoidon taitojen puute on lassukoiden ininää, mutta kyllä siinä taitaa jotain perääkin olla.Ei ihme että diabetes, allergiat ja ylipaino ovat valloillaan Suomalaisten lasten keskuudessa.

M24

Kun osaat jo valmistaa Meksikon pataa, voisit seuraavaksi opetella suomea. Se on vaikea kieli monine sijamuotoineen, esim: pata, padan, pataa, patojen.  Lisäksi tämä haastava valintatilanne: milloin käytetään kansallisuuksista, kielistä ja nimistä isoja alkukirjaimia, milloin ei. Entä mikä on Meksikon ja Méxicon ero? Suomen kielen hallintaan verrattuna yhden mexicon patan tekeminen on lastenleikkiä. Vielä vaikeampaa on muuttaa pilkallinen luonne suvaitsevaisemmaksi. 

Vierailija
59/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiire, mikä ihana tekosyy kirjoitti:

Kylläpä kalahti kovaa moneen. Taitaa olla kuitenkin huono omatunto kun lapsille syötätte lisäainepaskaa, kun pitää noin ihan aiheellista ihmettelyä vastaan hyökätä? Onhan se surullista, miten ihmiset itseään laiminlyövät noilla ruoankorvikkeilla. Ja lapsilla ei ole vaihtoehtoa kuin syödä.

Ihan samat paskat survot itse ruokaan, mutta et edes tajua sitä kun se menee jonku mausteen mukana.

Aika klassista. Luulet että kaikki syö samaa lisäainepaskaa, muoto vain vaihtuu. Tämä lienee joku mielen puolustusmekanismi, kun ei voida myöntää että muitakin vaihtoehtoja on olemassa. Eipä taida tomaattimurskassa, chilissä, curryssa, sipulissa jne paljoa paskaa olla seassa. Lisäksi on ihan eri asia syödä vaikka itse keitettyä vihannesta, kuin samaa vihannesta joka on mennyt tuotantolinjan läpi ja sen jälkeen kuivatettu ja säilytetty puoli vuotta kaupan hyllyllä... Molemmissa sama valmistusaine, mutta ravinnepitoisuudet ihan erit.

Vierailija
60/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Repesin ihan täysin metatyöstä. hihi..