Mies ei anna minun ajaa autoamme
Ostimme uuden auton, mies on merkitty omistajaksi ja minä haltijaksi. Maksoimme auton puoliksi. Nyt ongelmaksi on muodostunut se, ettei mies millään halua että ajaisin autoa. Kuulemma ajotaitoni ovat häntä huonommat, vaikka olen vain kerran parkkipaikalla hiukan töytäissyt autoa ja siitäkin on aikaa! Toivottavasti tämä on nyt jokin vaihe sillä on tosi ärsyttävää.
Kommentit (395)
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole omistaja, miksi puoliksi? Autohan on miehesi.
Mutta minä olen haltijana, se ln miehen mukaan sama asia. Ongelma on, etten saa ajaa. Ap
Laittakaa sinut omistajan rooliin myös, eli "muu omistaja", eli kakkosomistaja. Voit tehdä traf.fi:ssä (omistajan lisäys tms.)
Ehkä se rakastaa biin ettei halua leskeytyä. Kuolisit esim. poukatessasi valtatielle.
Et sinä siitä autosta puolta omista.
Ja jos sinä olet haltija, niin taidat olla myös vakuutuksenottaja, eli vastuussa vakutuusmaksuista ja sinun bonuksia käytetään autoon? Eli jos miehesi töppää liikennevakuutuksen piikkiin, sinun bonusprosentti laskee ja vuosihinta nousee... eli tasapuolisuutta tuohon touhuun!
Vierailija kirjoitti:
Tietysti omistan, maksoin puolet. Minulla on kyllä kuitit tallessa. Ap
Mies ei anna, mies ei anna. Otat avaimet ja lähet meneen, mitä lupaa sä siihen tarviit.
Etköhän sinä jaksa sieltä keittiöstä kodinhoitohuoneeseen ihan kävelläkin.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos sinä olet haltija, niin taidat olla myös vakuutuksenottaja, eli vastuussa vakutuusmaksuista ja sinun bonuksia käytetään autoon? Eli jos miehesi töppää liikennevakuutuksen piikkiin, sinun bonusprosentti laskee ja vuosihinta nousee... eli tasapuolisuutta tuohon touhuun!
Vakuutukset ovat miehen nimissä, hänellä on enemmän bonuksia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti omistan, maksoin puolet. Minulla on kyllä kuitit tallessa. Ap
Auton omistaja(t) lukee rekisteritiedoissa. Auton omistaa siis miehesi.
Tyhmyydestä sakotetaan. Mutta ikävää, että oma puoliso käyttää tilannetta hyväkseen.
Hyvä kusetus mieheltä. Jos äly on tuota tasoa niin on parempi kun et aja.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei anna, mies ei anna. Otat avaimet ja lähet meneen, mitä lupaa sä siihen tarviit.
Tulisi kova riita joten en voi. Ap
Myy puolikas autosi miehelle ja osta oma tai käytä rahat bussiin/taksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulisi kova riita joten en voi. Ap
Toistan tähän, että tyhmyydestä sakotetaan.
Ostatko miehen kanssa seuraavankin auton puoliksi?
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyydestä sakotetaan. Mutta ikävää, että oma puoliso käyttää tilannetta hyväkseen.
Avopuoliso, mutta kuitenkin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta minä olen haltijana, se ln miehen mukaan sama asia. Ongelma on, etten saa ajaa. Ap
Miehen mukaan sama asia? No ei ole.
Onko asuntonnekin puoliksi mutta vain miehen nimissä?
Jos auto on ostettu puoliksi, niin silloin jokainen järkevä ihminen vaatii, että se näkyy papreissa. Etkä voi olla auton haltija, jos et saa ajaa sillä. Vakuutukset menevät haltijan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Jaa miksei, jos aapee kerran on maksanut puolet autosta? Aapeelle: jos mies ei anna ajaa autolla, sano, että ostat oman ja mies saa lunastaa sinulta nykyisestä autosta sinun puoliskan.