Hei lähihoitaja! Paljonko tienaat/kk?
Olen hakeutumassa lähihoitajakoulutukseen kaupan alalta.
Aina kun rutkutetaan noista hoitoalan palkoista niin mun mielestä ne tuntuu ihan ok:lta, korkeammilta kun kaupassa.
Lähes 10v olen alalla ollut ja täysiaikaista työsopimusta ei vaan saa, uusin vitsaus on se että saatan tehdä 5-6 päiväistä työviikkoa ja työtunnit jää silti alle 30 koska työvuorot usein vain 4-5h mittaisia (kauhee motivaatio kulkea melkein 15km työmatkaa tollasten vuorojen takia monta kertaa viikossa). Aina saa jännätä tilipäivänä tuleeko tilille alle vai yli 1000e. Luojalle kiitos sovitellusta päivärahasta.
Lähihoitajana varmaan sais tehdä kokonaista työpäivää ja kuukausipalkka olisi ihana! Työkään ei tuntuis mahdottomalta.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti en osaa sanoa bruttopalkkaa, mut viimeks maksettiin 1700. Olen 80 osa-aikainen ja täydet ikälisät.
Ei kuulosta lainkaan pahalta :)
Ap
Teen pelkästään keikkaa. Viime vuoden tulot oli n. 52 000. Tänä vuonna taitaa tulla enemmän. Mutta tähän toki saa tehdä paljon yötä ja viikonloppua ja pääsiäiset yms.
Mutta se hyvä puoli tässä on, että jos on jotain muuta menoa, ei tarvitse ottaa töitä vastaan, kun tekee vain silloin, kun itselle sopii.
Mä laskin just, et tänä vuonna on tullut bruttona noin 2900 kuussa
Mun brutto on 3000-3500€ kuussa kun tekee viikonloppuja ja jonkun verran öitä.
Mä oon aina kauhistellut kaupan alan palkkoja, niillä en tulis toimeen! Eli tervetuloa hoitoalalle!
Kaikki ikälisät mukaan laskien sekä 6vko:ssä 5 yötä ja 4 sunnuntaita, 4 lauantainta sekä 14 iltaa, netto 2200e.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aina kauhistellut kaupan alan palkkoja, niillä en tulis toimeen! Eli tervetuloa hoitoalalle!
Kiitos! Toivottavasti huolivat kouluun minut :)
Sun palkka kuulostaa jopa mahtavalta :D
Mulle ei vuorotyö oo ongelma kans.
Ap
Olin lh kotihoidossa, 2-vuorotyö. Palkka brutto 2100e.. ihan hyvin ekan vuoden sh-opiskelijalle saada 1900e tilille :)
Lähihoitajat saa ilman lisiä bruttona suunnilleen 2100-2200e/kk noin karkeasti sanottuna. Lisien kanssa saa ihan hyvää liksaa.
Jos vuorotyö ei haittaa niin kannattaa todellakin lähteä alalle! Tällä alalla tarvitaan tekijöitä ja vuorotyössä tienaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Toivottavasti huolivat kouluun minut :)
Sun palkka kuulostaa jopa mahtavalta :D
Mulle ei vuorotyö oo ongelma kans.Ap
Älä nyt kaikkea usko :D
Ihmeellisiä tollaset epäilijät! Kyllä minäkin saan sen reilut 3000€ bruttona. Palkka on hyvä kun tekee viikonloppuja ja öitä, voi ihan ite kouluttautua ja tulla kokeilemaan, jos ei usko!
Tietenkin esimerkiksi päiväkodissa työskentelevillä palkka on ihan eri kun ei tule mitään lisiä. Sillä palkalla en itekään pärjäis.
No ei tarvi kutsumusta, se on vain työtä, jonka kyllä oppii jokainen. Kutsumus on vaan satua.
Lähihoitaja saa painaa kyllä aikamoiset ylityöt jos saa 52000 vuodessa:)
T. Paljon ylitöitä tekevä sairaanhoitaja, joka kaikki pyhät viime vuonna töissä pitkiä päiviä ja tulot noin 45000
Tilille napsahtaa kerran kuussa 1550e. Lähihoitaja, työkokemusta 10v, tosin päivätyö. Ei mitään lisiä.
Jos teet kaikki vkonloput ja juhlapyhät+ paljon yövuoroja voi palkkasi olla hyvinkin 3000e. Muista ettei ole itsestäänselvyys että noita olisi aina tarjolla. Vakituisessa työssä teet tod.näk 2 vkonloppua/ kk etkä yhtään yövuoroa( koska vakiyököt) eli bruttosi jotain max2400-2500e. Keikkailemalla voi tienata enemmän, mutta toki sekään ei helppoa ole. Itse olen sh, teen keikkatyötä ja bruttotulot vaihtelee 2600-3600e/kk täysillä tunneilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos teet kaikki vkonloput ja juhlapyhät+ paljon yövuoroja voi palkkasi olla hyvinkin 3000e. Muista ettei ole itsestäänselvyys että noita olisi aina tarjolla. Vakituisessa työssä teet tod.näk 2 vkonloppua/ kk etkä yhtään yövuoroa( koska vakiyököt) eli bruttosi jotain max2400-2500e. Keikkailemalla voi tienata enemmän, mutta toki sekään ei helppoa ole. Itse olen sh, teen keikkatyötä ja bruttotulot vaihtelee 2600-3600e/kk täysillä tunneilla.
Yli 2000e brutto kuulostais jo aika juhlalta nykytilanteeseen verrattuna kun tosiaan 5-päiväisistä viikoista saa jännätä tuleeko tonniakaan tilille... :/
Haistattelua kuulee kaupassakin, kyllä mä valmis oon hoitoalalle :D ehkä jonkunlainen kutsumuskin on.
Ap
Bruttona LH saa hussilla 2136€/kk ilman mitään lisiä ja nettona jotain 1650€
Mikä teillä on erikoistumisena?
Mua kiinnostais päihde- ja mielenterveys tai sairaanhoito ja huolenpito, toisaalta myös suun hoito mut se taitaa olla pelkkiä päivähommia.
Jos ois vaikka tuo sairaanhoito niin vanhustyöhön pääsis varmaan silläkin jos ei oman erikoistumisen hommia heti löytäis?
Ap
Mulla on bruttopalkka 2300€/kk, siihen lisät päälle bruttona n. 400€. Täydet ikälisät on ja kunnallinen ta maksaa paremmin kuin yksityinen. Moni yksityinen maksaa tasan alimman mukaan, olikohan peruspalkka 1800€ tienoilla. Ja suuntaus on kaupungeilla ulkoistaa, joten en kouluttautuisi alalle sen 2700€/kk tienestin perässä. Ja tähän palkkaan pitää olla 10v kokemus. Totuus on vastavalmistuneella pätkätyöt, pienin mahdollinen palkka ja taatusti enemmän vastuuta kuin kaupassa.
Valitettavasti en osaa sanoa bruttopalkkaa, mut viimeks maksettiin 1700. Olen 80 osa-aikainen ja täydet ikälisät.