Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei lähihoitaja! Paljonko tienaat/kk?

Vierailija
17.09.2016 |

Olen hakeutumassa lähihoitajakoulutukseen kaupan alalta.
Aina kun rutkutetaan noista hoitoalan palkoista niin mun mielestä ne tuntuu ihan ok:lta, korkeammilta kun kaupassa.
Lähes 10v olen alalla ollut ja täysiaikaista työsopimusta ei vaan saa, uusin vitsaus on se että saatan tehdä 5-6 päiväistä työviikkoa ja työtunnit jää silti alle 30 koska työvuorot usein vain 4-5h mittaisia (kauhee motivaatio kulkea melkein 15km työmatkaa tollasten vuorojen takia monta kertaa viikossa). Aina saa jännätä tilipäivänä tuleeko tilille alle vai yli 1000e. Luojalle kiitos sovitellusta päivärahasta.
Lähihoitajana varmaan sais tehdä kokonaista työpäivää ja kuukausipalkka olisi ihana! Työkään ei tuntuis mahdottomalta.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkä/osa-aikatyö lisääntyy koko ajan etenkin yksityisellä. Palkan perässä kannattaa kouluttautua jonnekin muualle... Paikasta riippuen työ voi oikeasti olla todella raskasta, fyysisesti tai psyykkisesti. Hyvin erilaista kuitenkin, kuin mitä vertaat esim haistatteluihin joita kerrot kuulevasi kaupan kassalla. Hoitajien kohtaamasta väkivallasta ei edelleenkään puhuta tarpeeksi. Toki jos ala muuten kovasti kiinnostaa, niin sitten, mutta kovin vaaleanpunaisia unelmia ei kannata elätellä.

Vierailija
22/30 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teillä on erikoistumisena?

Mua kiinnostais päihde- ja mielenterveys tai sairaanhoito ja huolenpito, toisaalta myös suun hoito mut se taitaa olla pelkkiä päivähommia.

Jos ois vaikka tuo sairaanhoito niin vanhustyöhön pääsis varmaan silläkin jos ei oman erikoistumisen hommia heti löytäis?

Ap

lapset ja nuoret mutta olen silti osastonsihteerinä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan miten saa lisiä. Ilman lisiä n 1400 ja sit 300-500 euroa lisiä päälle.

Vierailija
24/30 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kaupungilla töissä Ja palkka vaihtelee hurjasti. Huonoimmillaan jos ei lisiä käteen jää 1500 Ja parhaimmillaan jos sattuu olemaan pääsiäistä tms niin jopa 2000e. Vanhainkodissa, raskasta työtä. Ja siihen päälle kirjaukset Ja arvioinnit. Joten työmäärään nähden kyllä palkka pieni. Ulostetta saa korjailla Ja haukkuja tulee mediassa Ja töissäkin. Ja mitoituksia pienennetään vaikka potilaat huonommassa kunnossa.

Vierailija
25/30 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettona viimeksi tuli ~ 1950 euroa.

Teen kahta vuoroa (aamua ja iltaa). Kolmen viikon listassa yksi viikonloppu aina vapaa.

Vierailija
26/30 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskituntiansio 12,55, kahta vuoroa ja viikonloput mukaan lukien. Tunnit ei tule läheskään aina/juuri koskaan täyteen, viikonloput jaetaan joten niitä tulee ehkä 1/kk. Oman auton pito on pakko, ja se vie jonkin osan palkasta. Kilometrikorvaukset ei kuittaa täysin kustannuksia. Netto on vaihteleva 1000-1500 e/kk. Olen yksityisellä. Tämä on monessakin paikkaa yleistyvä linja. Vakkareita palkataan aina vain vähemmän. Sen varaan ei kannata laskea, että saa joka viikonlopun töitä ja jättitilin.

Vierailija
27/30 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet ojasta allikkoon, etsi joku toinen ala. 

Vierailija
28/30 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkasen ot, mutta älkää niitä nettoja ilmoitelko, ei niillä tiedoilla tee kukaan mitään!

Vierailija
29/30 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä teen keikkaa joten kuukausitulot riippuu töiden määrästä. Tuntipalkka kuitenkin 14,17e. Pk-seutu.

Vierailija
30/30 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se netto on juuri mikä merkitsee. Se mikä käteen jää. Harvemmalla se veroprosentti on täysin päin prinkkalaa. Nettona useimmiten on helpompi hahmottaa, mitä käteen oikeasti tulee, veroprosentti kun heittelee yhdestä yli kolmeenkymmeneen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan