Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kampaaja veloitti tyttäreni hiusten leikkuusta ja väristä 280!

Vierailija
17.09.2016 |

Tytöllä oli puolipitkät hiukset. Halusi liukuvärjäyksen ja mallii leikkauksen. Kampaaja piti tuntitolkulla odotuttamassa pesua/leikkuuta/väriä ja hoiteli välillä muita asiakkaita. Tyttö joutui odottamaan 2 ja puoli tuntia! Olin pyörtyä kun kuulin kuinka paljon maksoi. Tyttö on 13.

Kommentit (292)

Vierailija
221/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvonlisaveroalennusehdottelija kirjoitti:

Taalla Zurichissa on halvempaa. Ehka teidan pitaisi laittaa kampaamoalalle arvonlisaveroale, ettei maksaisi noin paljoa?

Kampaajathan ne alvit päättää...

Vierailija
222/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Tampereella ja tiedän täällä liikehuoneistojen hintatason. Keskustasta kampaamoksi riittävä liiketila, johon mahtuu kaksi kampaajaa on alle 1000 Euroa keskustassa.

Uskon, että kampaamon kiinteät kulut saa 1200 Eurolla keskustakampaamoonkin täällä. Se tekee aukiolopäivää kohden noin 55 Euroa. Vaikka tekisi yksin töitä, niin kahdella leikkauksella maksaa jo kiinteät kulut.

Öö... katsoin vapaita toimitiloja ja parturi-kampaamoksi soveltuva toimitila Tampereen keskustasta maksaa 2 300 €/kk. Toimistotilat tietysti halvempia, mutta niitä ei saa tuosta vain muutettua kampaamoksi. Muita kuluja vuoran lisäksi tulee mm. poistot, mainostaminen, huolto ja ylläpito, sähkö, vesi, jätemaksu, matkakulut, puhelin, internetti, postitus, työkustannukset, toimistotarvikkeet, siivous, tietokone kulut, lehdet, kirjanpitopalvelut, promootiot, kampaamon sisustus, ammattilehdet, vakuutukset, verot, maksupäätteen kustannukset, lainat ja luotot, lahjoitukset, työvaatteet jne.

Olet oikeassa, ettei tässä rikastuta, mutta kyllä firman pystyssä pitämiseen tarvitaan enemmän kuin pari asiakasta päivässä. Varsinkin nyt asiakkaista on erityisesti pula näin taantuman aikana, joten sitä paria asiakasta päivässä ei välttämättä edes tule täyteen.

Mitä kustannuksia kampaamon pyörittämisestä tulee?

http://www.schwarzkopf-professional.fi/skp/fi/fi/home/koulutus/ask/liik…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö oo opettanut tyttöä että kysyy hinnan mitä maksaa . Liikaa peritty. 

Vierailija
224/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

arvonlisaveroalennusehdottelija kirjoitti:

Taalla Zurichissa on halvempaa. Ehka teidan pitaisi laittaa kampaamoalalle arvonlisaveroale, ettei maksaisi noin paljoa?

Kampaajathan ne alvit päättää...

Suomessa kokeiltiin alennettua alvia mm. kampaamopalveluihin siinä toivossa että kuluttajahinnat laskisivat. Hyvin harva kampaamo laski muutoksen seurauksena hintoja.

Vierailija
225/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan. Mielenkiinnosta haluun tietää miksei ap oo vastannut siihen kun on ehdotettu ottamaan yhteyttä kampaajaan.

Vierailija
226/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan. Mielenkiinnosta haluun tietää miksei ap oo vastannut siihen kun on ehdotettu ottamaan yhteyttä kampaajaan.

No kun ei se kehtaa. Ap on niitä, jotka eivät saa suutaan auki silloin kun "tilanne on päällä".

Vierailija
227/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin nuorena leikkauttamassa hiukseni (taisin olla myös jotain 12-13v). En tosiaan tajunnut, että kaikki pesut yms. laskutetaan lisänä. Lasku oli huikea, koska oli laskuttanut hiustenpesun, kuivauksen (föönauksena), jonkun suihkeen (hiuslakkaa tms), hoitosuihkeen ja kaikenmaailman.

Itku meinasi tulla, kun tuli maksun aika. Onneksi oli rahaa matkassa, kun olisi pitänyt samalla reissulla ostaa farkut. Äitikin sai hepulit, koska ennen äidin kanssa oli peritty vain hiusten leikkuu ja ei pesty hiuksia yms. koska hiukset on aina pesty ennen leikkausta.

Nuorille tehdään tuota näköjään nykyäänkin.

Vierailija
228/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provohan tämä on! 

13v. ei anneta äidin omaa lompakkoa, naurettavaa, eikä 13v. kuulu värjäyttää hiuksiaan. Toisen pankkikortilla ei makseta ja lapsi ei kanna edes omia rahojaan tullaisia summia mukanaan. Jos tämä muka ei olis provo niin sitten kannattaisi katsoa kuitin erittelyosasta mitä tulikaan ostettua. Tuliko hankittua vähän hoitoainetta ja shampoota, voisivat hyvinkin tehdä yhteensä 100€.

Vierailija
229/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kuva kuitista :D

Vierailija
230/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävä hinta. Helsingin keskustan lähistöllä olen käynyt pitkien hiusten värjäyksessä ja leikkauksessa eikä ole koskaan maksanut 120-150 euroa enempää. Melkeinpä joka kerta on väriä pitänyt tehdä ainakin kerran lisää ja raitoja tehdessä on paksujen hiusten väkertämiseen mennyt aikaa. Kuten joku tuossa sanoikin, ei nykyvärit vaikuttavat sen verran nopeasti, että ei siinä ehdi muita asiakkaita palvella (tietysti jotain puhelimeen vastaamista tms. toki saattaa olla). Kyllä pitkien hiusten kanssa menee silti helposti pari tuntia. Minä myös ottaisin ehdottomasti yhteyttä kyseiseen kampaamoon ja laittaisin kyllä ko. firman nimen julkiseksi, jos hinnalle ei ole kunnon selitystä (mitä kyllä epäilen)!

Vierailija
231/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin joku aika sitten kampaajalla Helsingissä Munkkivuoren ostarilla. Kutakuinkin sama käsittely kuin ap:n tytöllä ja hintaa tuli reilusti yli 200€. Meinasin saada paskahalvauksen siihen paikkaan maksun hetkellä :/ Joo en ollut tajunnut tarkistaa hinnastoa etukäteen...

Tukkatalo on yksi Suomen kalleimmista kampaamoista. Maksoin jo tyyliin sata vuotta sitten, eli markka-aikaa siellä värjäyksestä 400 markkaa. Siis se oli järkyttävä hinta siihen aikaan, ei oltu vielä edes 1990-luvulla. Olin nuori ja väriä tuskin huomasi. Toka ja vika kerta Tukkatalossa.

Vierailija
232/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän niitä hintoja voisi saada alemmaksi? Nykyisilläkin hinnoilla taviskampaaja juuri ja juuri tulee toimeen. Harmittaa kovasti tyttöni puolesta, joka vähän aikaa sitten valmistui unelma-ammattiinsa parturi-kampaajaksi, mutta asiakkaita ei oikein tahdo riittää. Ja nekin, jotka kampaamossa vielä kehuvat kovasti, että hyvää työtä oli ja hieno lopputulos, saattavat parin päivän päästä tulla vaatimaan rahoja takaisin, kun eivät olekaan tyytyväisiä. Noloimmat laittavat fb-sivuille tai muualle someen haukut.

Paljonkos asiakkaalta peritystä hinnasta menee tyttärellesi ja paljonko vuokrana liikepaikasta?

Ne menot kun ei jää vain vuokraan... kaikki maksaa, eläkkeet, verot, vakuutukset, kouluttautumiset (kyllä, kampaajat käyvät iltakoulutuksissa seuraamassa tulevaa muotia, uusia värisarjoja ym.), tuotteet (värit, hapetteet, permis, pesu, kulmat, ripset...), myös kammat, harjat jne. on uusittava silloin tällöin. Sakset ovat hurjan kalliit, omani maksoivat aikanaan 165 e, eivätkä ole edes kalleimmasta päästä. Ja niitä pitää olla kahdet. Kerran kun tiputat niin ostat taas uudet. Liikkeen kunnossapitovälineet, kirjanpitäjä, maksupäätteet... ja mitä vielä. Kampaajana ei todellakaan rikastu, vaikka asiakkaista hinnat saattavat tuntua ryöväykseltä. Ap:n tapauksessa kannattaa ehdottomasti ottaa yhteyttä kampaajaan, ja kysyä mitä hiuksille tehtiin ja mistä hinta koostuu. Jos todellisuus on kevytväri ja mallinmuutos puolipitkään tukkaan, on summa aivan järkyttävä. Jos taas latvoihin (liukuväri) on jouduttu laittamaan vaalennusta että tyttären haluama väri saadaan aikaan, sitten kevytväriä, on ravattu pesupaikalla, laitettu olaplexiä, tehty mahdollisesti joku kampaus (jotkut kampaajat veloittavat erikseen jopa suoristuksesta), myyty tuotteita, niin tuo summa saattaa olla aivan mahdollinen. Pelkkä laadukas shampoo saattaa maksaa sen 50 euroa. Ja 13-vuotiaalla ei välttämättä ole käsitystä rahasta, aina kannattaisi äidin olla itse maksamassa... mutta ota yhteyttä kampaajaan mahdollisimman pian, uusia asiakkaita tulee kokoajan ja vaikeampi muistaa mitä juuri tytöllesi tehtiin.

Sanopa shampoon nimi. joka maksaa 50 €.

En ole se jolta kysyit, mutta meillä kalleimmat tuotteet on system professional -sarjasta, jossa shampoo saattaa maksaa 30-35 euroa. Tähän vielä hoitoaine niin pelkät pesutuotteet kattavat laskusta 60-70 euroa.

Kai tolla 60-70 eurolla sitten saa jo ne tuotteet mukaan, ei kai asiakkaalla pelkän pesun yhteydessä peritä koko pullon hintaa?

Vierailija
233/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki?

Jyväskylä.

Mikä kampaamo? Mä käyn aki korpisella. Pitkät hiukset, vaalennus balayagetekniikalla + sävytys + olaplex + leikkaus. Aikaa mennyt aina reippaasti yli hinnastossa näkyvän ajan, mutta ylimääräisiä ei ole veloitettu. Eka kerta tais maksaa 170 euroa ja nyt kun ollaan työstetty vaan tyveä, niin reippaan satkun on maksanut.

Vierailija
234/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs luulisit, mummat nosti hirveän haloon vaikka pienen källin vaan pisti tylsyyttään.. nyt mummat ulos tuulettumaan.

Vierailija
235/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä kävelisin takaisin kampaamoon tyttären kanssa ja pyytäisin perustelut tuolle hinnalla. Kuulostaa ihan kohtuuttomalta. 100 euroa liikaa, vaikka Helsingissä olisikin.

Juuri näin. Käytte kohta kohdalta läpi toimenpiteet ja katsot hinnastosta, paljonko maksavat. Ikävää, jos tuollaisen kampaamon nimi vuotaisi nettiin. Itse en ainakaan käivisi siellä ja kehottaisin kaikkia muitakin olemaan poissa. Jos asiakkaana on 13-vuotias tyttö, hänelle olisi myös etukäteen kampaajan kannattanut sanoa hinta. Huh, huh! Tämän vuoksi en käy kampaajalla, vaan luotto kampaajatuttuni tekee tarvittavat toimenpiteet ja halvalla. Tytön nuorta ikää käytetty hyväksi.

Moni ei tuhlaa edes terveyteenä ja erikoislääkäreihin niin paljon kuin kampaajaansa. Jotain on pielessä.

Sulla on varmaan myös luotto lääkärituttu, luotto tietokoneen korjaaja, luotto remppamies...? Ärsyttävää käyttää tuttujen ammattitaitoa että itse pääsee halvemmalla kun haluaa täyden palvelun muttei maksaa siitä

Sinänsä osuva vertaus että yksi kampaamokäynti toisiaan maksaa yhtä paljon yksityisellä lääkärillä käynti, sillä erotuksella vaan että kampaajalla käydään 10 kertaa vuodessa ja lääkärillä joka toinen vuosi.

On totta että kampaajan palvelut ovat lähes  yhtä kalliita kuin erikoislääkärin palvelut, mutta niistä ei saa kela-korvauksia.  On sillä lääkärilläkin kulunsa esim maksaa osan vastaanottoapulaisen kuluista ja tilavuokran.

Aika laaja käsite tuo "lähes". Kun olen itse lääkärissä käynyt, niin hinnoittelu menee jotakuinkin käytettyjen minuuttejen mukaan, esim 15min, 20 min. Jos istuisin erikoislääkärillä tunnin tai puolitoista, uskon laskun olevan tuplat siitä mitä kampaaja samasta ajasta veloittaisi. Eikö yleisesti kampaajat veloita 50-70e/h? Paljonkohan lääkäri mahtaa veloittaa?

Ehkä se oli puoliksi vitsi.  Kampaaja käy peruskoulun ja amiksen kun taas lääkäri  ( lis.) lukion ja  n. 10 v koulutuksen. Ei voi verrata.

Kampaamokäyntiä ja lääkärikäyntiä on vitsi verrata keskenään monessakin mielessä.

Niin kuitenkin monesti tehdään. Miksi?

Itse vertaisin kampaajaa ja putkimiestä tai vaikka sähkömiestä, autokorjaajaa tms. Harva kuitenkaan tuntuu valittavan heidän taksoistaan.

Vierailija
236/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tosi harvoin käynyt Suomessa kampaajalla. Leikkaan ja värjään aina itse. Minulla on täyspitkät hiukset, aina värjätty, joskus ollut myös vaaleat. Ulkomailla käyn aina kampaajalla. Leikkaan myös perheen miesten hiukset. Minusta se on kivaa.  Kauheita kokemuksia  kampaamoista. Kerran leikkas aina vaan lyhyemmäks ja vielä vaan tuosta ja vielä tuosta, tuloksena järkky rekkalesbo, kunnes nousin ylös, ja sanoin lopeta jo.  Värjätessä meinas niska katketa, kun ei allasta saatu alemmaksi. Ei tuollasesta  asiakkaan kohtelusta tarvitse mitään kirurgin tuntipalkkoja maksaa.   Muualla maailmalla on vain hauska ja lämmin tunnelma kampaamoissa.

Työväenopistot voisivat järjestää kurssit, miten leikkaat ja värjäät itse hiuksesi  tai perheenjäsenten hiukset. Itse leikkaan oman polkkatukkani   ja sävytän vaikka luonnonhennalla.

Vierailija
237/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai? mä kävin just eilen kampaajalla. Juuret ja paljon vaaleita raitoja laitettiin. Tietenkin pesut ja föönaukset siihen. Maksoi 47,50 e, annoin 50, koska tässä maassa kuuluu antaa tippiä.

Miten kehtaat antaa noin vähän tippiä? Mun kampaaja ottaa $55 hiustenleikkuusta ja annan $12 tippiä siihen päälle.

Oijoi...sitä ollaan ihan Amerikassa. Olisit jättänyt vielä  Ä-pilkut pois olis ollu uskottavampaa.

Vierailija
238/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli vähän isompi järkytys viikonloppuna. Menin hiusten leikkaukseen ja väriin keskustassa olevaan tunnettuun kampaamoon. Väri ja leikkaus erittäin hyvät, samoin muotoilu joka laitettiin lopuksi. Mutta mutta. Yli 400 euron hintalappu kyllä kammotti. Esim. hiustenmuotoilusta otettiin 166,50 euroa vaikka ei mitään juhlakampausta laitettu vaan kampaajan kysyessä laitetaanko vähän lainetta sanoin että joo. Väri pitkään tukkaan 188 euroa, sitten leikkaus (latvojen tasaus) 50 euroa. Jatkossa menen taas kyllä lähiostarikampaamoon, missä tekevät saman homman 120 eurolla...

Vierailija
239/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa työaika maksaa aina suhteessa eniten, joten pitkäkestoiset hiusoperaatiot tulee kalliiksi. Ja ajasta laskutetaan vaikka kampaaja siinä sivussa, värjäyksen vaikutusta odotellessa, leikkaisi 15 miesasiakkaan hiukset.

Eikä alueellisia hintaeroja juurikaan ole. Esim erässä Pirkanmaan pikkukunnassa lapsen hiusten leikkaus maksoi 30 euroa, saman verran kuin Helsingissä. Vaikka tilakustannukset ovat aivan varmasti halvempia.

Vierailija
240/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä puolipitkät hiukset tarkoittaa kampaajalla max olkapäille ulottuvia, eli aika lyhyitä hiuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan