Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ärsyttää pienestä vinkuvat potilaat. Sellaiset umpisuolipotilaat, joilla ei ole hajuakaan minkälaisia järkyttäviä kohtaloita joillaki

Vierailija
16.09.2016 |

toisilla potilailla saattaa olla. Ärsyttää lähteä sen kolaripotilaan luota, joka on kokenut todella kovia, toiseen potilashuoneeseen missä joku prinsessa saa raivokohtauksia ja tiuskii hoitajille, jotka todella yrittää vain parhaansa.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää pienestä palkasta valittavat suomalaishoitajat, kun Kiinassa on miljoonia, jotka tekevät töitä euron päiväpalkalla

22/83 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle maksetaan palkka ihmisten hoitamista, oli sitten kyseessä kolari-/umpilisäke-/flunssapotilas. Mielestäni ei ole sinun tehtävä arvostella potilaan tärkeyttä. Tarkoitatko, että ko. potilas ei olisi saanut vaatia hoitoa tai lääkettä kipuihinsa? Eikö hänellä ole oikeutta saada hoitoa? Jos hän olisi vaan sanonut "eeei tässä mitään, ei koske kun vähän, jos vertaa johonkin toiseen, en kai minä mitään kipulääkkeitä tarvii" niin hänet olisi pistetty kotiin ja seuraukset todella vakavat.

Jokainen käsittelee kipua eri tavoin. Toisista tulee äärettömän vihaisia, toiset huutaa ja toiset itkee. Aika harva varmaan tosissaan tarkoittaa sanoa pahasti, kovat kivut saattavat saada tekemään mitä vain. On tosin niitäkin ketkä ovat vain ilkeitä.

Mutta jokaisen potilaan kipu ja sairaus pitää ottaa vakavasti, vaikka olisi vain tikku sormessa. Hoidathan potilaita jatkossa hiukan paremmalla asenteella ja empaattisesti.

-Minulle on annettu juuret ja siivet-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/83 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää pienestä palkasta valittavat suomalaishoitajat, kun Kiinassa on miljoonia, jotka tekevät töitä euron päiväpalkalla

Tänne vaan töitä tekemään, euron päiväpalkalla, mikä estää?

Sinä huolehdit sitten, että koulutus on Suomessa laillinen.

Yksityisethän jo palkkaavat halvalla mutta älä sinä vingu sitten laadukasta hoitoa.

24/83 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listataanko tähän ne pummit, jotka saikuttavat kun ovat kamalan kipeänä koska on kuumetta 37 astetta?

25/83 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit oikeasti hoitaja tietäisit, että umpisuolentulehdus saattaa aiheuttaa todella kovaa kipua.

T: Sen kokenut

Ei ap ole hoitaja vaan riitaa haastava provo, joita palstalla pyörii muutamia. Resepti on aina sama: Otetaan joku kansaa jakava aihe ja sitten tehdään siitä tarkoituksellisen ärsyttävä ja provosoiva aloitus, joka yleensä syyllistää jonkun ryhmän. Sitten odotellaan, että riidanhaastamiseen joku vastaisi. Riskinä on aina se, että oltiin liian provosoivia ja riitelytarkoitus paljastuu liian pian kuten tässä. Hyviä aiheita ovat läskiprovoilu, pyöräily vastaan autoilu, työttömyys jne. Myös kateuskorttia käytetään eli esiinnytään rikkaana ja sitten kysellään tyhmiä sijoitusneuvoja.

Samanlaista näkee muissakin keskusteluissa. Jos riidanhaastaja vastaa jonkun muun aloittamaan ketjuun niin sen viestissä on yleensä varsinaisen vastauksen lisäksi keskustelijaan kohdistettu loukkaus, jolla se yrittää suututtaa jonkun, kenet tahansa siis, vastaamaan.

26/83 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä en ymmärrä, miksi av:lla kuka tahansa voi esiintyä minä tahansa -kuten hoitajana - ja ihmiset uskovat kaiken. Ei teille tullut mieleen, että tämäkin on tunteita herättävä provokaatio? Ei kukaan hoitaja alennu kirjoittamaan tuollaista tänne, saati ajattele noin.

T. Aito hoitaja

Vierailija
27/83 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit oikeasti hoitaja tietäisit, että umpisuolentulehdus saattaa aiheuttaa todella kovaa kipua.

T: Sen kokenut

Ja umpisuolen puhkeaminen on hengenvaarallista.

Itselläni todettiin umpisuolen puhkeaminen. Pääsin osastolle odottamaan leikkausta. Kesti yli puoli vuorokautta ennenkuin leikkaukseen pääsin vaikka suolisto pahassa tulehdustilassa. Kuumeeni nousi sairaanhoitajan mittaamana yli 40°C. Pyysin ystävällisesti olisiko mitenkään mahdollista saada kuumetta ja kipua alentavaa lääkitystä. Vataus oli "joo joo joo". 3-4 tuntia kesti ennen kuin antoivat lääkettä. En tiedä mitä ihminen kipua kestää, mutta olivat nekin kivut melko helvetillisiä. Näinä hetkinä mietin, että miksi en tajunnut ottaa itse särkylääkettä mukaan.

Lääkäreissä ja sairaanhoitajissa on kyllä eroa. Toiset vaikuttavat aidosti kiinnostuneilta potilaan kohtalosta, toisia ei vois vähempää kiinnostaa.

Vierailija
28/83 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suosikkinäyttelijä kertoo karmeasta kokemuksestaan sairaalassa: 12 tuntia ilman nestettä tai kipulääkettä"

"Lehtikari kertoo olleensa 12 tuntia ilman nestettä tai ravintoa. Kovista kivuista kärsinyt näyttelijä sanoo pyytäneensä turhaan kipulääkettä useaan otteeseen."

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001261991.html

29/83 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2673 kirjoitti:

"Suosikkinäyttelijä kertoo karmeasta kokemuksestaan sairaalassa: 12 tuntia ilman nestettä tai kipulääkettä"

"Lehtikari kertoo olleensa 12 tuntia ilman nestettä tai ravintoa. Kovista kivuista kärsinyt näyttelijä sanoo pyytäneensä turhaan kipulääkettä useaan otteeseen."

Mikä ihmeen suosikkinäytteliä? Yhden jakson ollut tohtori sykerössä esittämässä puuta 3 sekunttia.

-IISAK SONNI

Nyt on maha täynnä

Vierailija
30/83 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

IISAKSONNI kirjoitti:

Mikä ihmeen suosikkinäytteliä? Yhden jakson ollut tohtori sykerössä esittämässä puuta 3 sekunttia. -IISAK SONNI

Kiva kun löysit asian tärkeimmän pointin.

31/83 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2674 kirjoitti:

Ja minä en ymmärrä, miksi av:lla kuka tahansa voi esiintyä minä tahansa -kuten hoitajana - ja ihmiset uskovat kaiken. Ei teille tullut mieleen, että tämäkin on tunteita herättävä provokaatio? Ei kukaan hoitaja alennu kirjoittamaan tuollaista tänne, saati ajattele noin.

T. Aito hoitaja

Ihan aito hoitaja :D Varmaan myös aito avioliittolain kannattaja ?

Vierailija
32/83 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle yksi tuttu hoitsu sanoi, että häntä ärsyttää ne vanhemmat (lastenosastolla) jotka ovat niin huolissaan lastensa"pikkusairauksista". Ei sinne osastolle nyt kukaan lapsi ihan perus flunssasta joudu.

Häntä siis ärsytti juuri siksi, etyä nämä vanhemmat eivät ymmärtäneet miten kauheaa esim. Lasten syöpäosastolla on.

Minun mielestäni tuo on aivan hirveä asenne siltä lastenosaston hoitajalta!

Sanoinkin, että tuolla ajatustavalla niiden syöpälasten vanhempien pitäisi ajatella olevansa onnekkaita jos vertaa niihin vanhempiin joiden lapsi on kuollut.

Täytyy myöntää, että oman lapseni ollessa siellä ihan tavallisella lastenosastolla ei ajatuksiini sillä hetkellä mahtunut kuin iso huoli oman lapsen voinnista (mikä oli erittäin huono) eikä yksikään syöpälapsi.

Vierailija
33/83 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on paska maa.

Käyttäjä2673 kirjoitti:

"Suosikkinyttelijä kertoo karmeasta kokemuksestaan sairaalassa: 12 tuntia ilman nestettä tai kipulääkettä"

Vierailija
34/83 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2673 kirjoitti:

Jostain ihme syysta suomalaiset luulevat etta terveyden/ sairaudenhoito on maailman huippua Suomessa.

Olen ollut potilaana useammassa amerikkalaisessa sairaalassa ja aina on vuoteeen vieressa kannu jaavetta ja pillimuki seka paperipyyhkeita. Kun herasin leikkauksesta kolmelta aamulla nalissani ja keittio oli kiinni niin heti loytyi voileipia ja vihannesmehua ja hoituri toi viela kuumaa teetakin kun pyysin. Joka ilta tuotiin painettu menu mista sai tilata haluamansa aamiaisen ja lounaan. Kipuun sai laaketta jos tarvitsi eika vessaan saanut menna ilman saattajaa. Varmaan suomalaiseen sairaalaan verrattuna viiden tahden hotelli.

Oma huone, oma kylpyhuone, TV potilaalle ja toinen omaiselle . Omaiselle myos yopymismahdollisuus.

Vierailija
35/83 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika koomista. Jos menen lääkäriin, tai mikä päivystys onkaan, ja sanon olon olevan vähän epämukava ja vähän kutittelee virtsatessa, niin kotiinhan ne minut lähettää "terveenä". Viikon päästä hoipertelen paikalle uudestaan, kuumetta buranasta huolimatta 42 astetta, enkä ole kolmeen päivään pystynyt kusemaan vaan tiputtelen vaan verta, niin vastaanoton hoitsu, tai mikä koulutukseltaan onkaan, haukkuu miksen ole tullut aiemmin kun olisin päässyt pelkällä ab-kuurilla. Nyt kuluu päiviä sairaalahoidossa.

Jos jotain olen elämäni aikana oppinut niin sen, että lääkärissä hoitoa halutessaan pitää tuskaisena valittaa ja esittää lähes kuolevaa, että vaivaa aletaan tutkimaan ja asiaani hoidetaan.

Ja tuolla joku kertoi itkeneensä synnytyksessä, kyllä mäkin huusin täyttä kurkkua ja ei, minulle ei annettu mitään kivunlievitystä vaikka mies sitä useamman kerran minulle pyysi.

Tämä on totta. Minut on monta kertaa lähetetty kotiin ilman hoitoa koska tyhmänä olen kertonut rehellisesti miltä tuntuu. Seurauksena puoli vuotta jatkuvasti uusiva virtsatientulehdus ja vaginoosi. Toisella kertaa meinasi näkö mennä vasemmasta silmästä, normaaliksi tuskin palaa koskaan. Vain jos liioittelen oireita voimakkaasti viitsivät ehkä vähän perehtyä asiaan. Tätä on vaan tosi hankala käytännössä toteuttaa koska en ole mitään valittajatyyppiä ja lääkäriin en ihan kevyin perustein lähde. Aina pitäisi muistaa laittaa se näyttelijävaihde päälle...

Vierailija
36/83 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

toisilla potilailla saattaa olla. Ärsyttää lähteä sen kolaripotilaan luota, joka on kokenut todella kovia, toiseen potilashuoneeseen missä joku prinsessa saa raivokohtauksia ja tiuskii hoitajille, jotka todella yrittää vain parhaansa.

Ensinnäkin jos olisit jotain muuta kuin provo tietäisit että työpaikallasi on sisäinen "hoitopolku" noihin tunteisiin. Näistä käydään vähän väliä palavereissa miten käsitellä tunteita jotka estää kaikkien yhtäläisen hoidon. Tietäisit itsekin että keskusteluissa on käyty syitä miksi tällaisen avun piirin kannattaa hakeutua. On muitakin syitä kuin henkilökohtaiset joiden takia tuollainen turhautuminen on hoidettava pois. Tietäisit myös sen ettei vaikuta työsuhteeseen vaan hoitoalalla kaikkea itsenäistä apua hakevia arvostetaan. Kaikki alalla kamppailee jonkun asian kanssa. Kirjoituksestasi paistaa ettei sinulla ole hajuakaan meidän systeemeistä.

T. Esimies Sh

37/83 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2673 kirjoitti:

Oikein suosikkinäyttelijä:D

Suosikkinäyttelijän olisi syytä palata maan pinnalle. Suosikkinäyttelihällä ei ollut kuvauksen perusteella mitään hätää. Katsos kun Meilahden päivystyksessä hoidetaan ihmisiä, jotka ovat oikeasti kipeitä.

Ihan paskapuhetta että olisi jäänyt ilman kipulääkettä syyttä suotta. Kukaan oikeasti kipeä ei jää päivystyksessä ilman.

Vierailija
38/83 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli kerran joku mahakohtaus. Epäilen että oli juuri kysta. Istuin 1,5 tuntia wc pöntöllä ulisten, koska en pystynyt liikahtamaankaan. Se oli aivan järkyttävä kipu. En oisi edes pystynyt lähtemään minnekkään ensiapuun. no, sitten se ykskaks loppui kuin lähes veitsellä leikaten, todennäköisesti koska olen uskovainen ja yleensä paranen rukouksellani. Silti jäänyt mietityttämään että mikä se oli. Ehkä kysta puhkesi .

Vierailija
39/83 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites itsemurhakandidaatit? Erittäin rankkaa bipolaarihäiriötä sairastavana olen päätynyt milloin maniaharhoissa teholle yliannostuksen vuoksi tai joku toimittanut hoitoon kun kuolemanhaluissani tullut vedettyä ranteet vähän syvemmältä auki. Emmekö me itseaiheutetut vammat hankkineet olekin rasittavia, kun meitä täytyy letkuttaa tai kursia kasaan, ennenkuin meidät voi heittää psykiatriselle? Eniten on jäänyt mieleen hoitajan kommentti Meikun teholla: "meillä on täällä ihan oikeasti sairaita, joita yritämme pitää hengissä. Sitten on näitä jotka leikkivät hengellään vapaaehtoisesti. Järkeä näille pitäisi yrittää puhua eikä hoivata." Olin 17 v, neljättä päivää teho-osastolla lääkeindikaation vuoksi. Olivat varmasti helpottuneita, kun saivat heitettyä Auroran suljetulle. Tosi lähellä oli että ois ambulanssin sijaan tullut ruumisauto.

No kyllähän sä vähän rasittavalta vaikutat. Lisäksi, jos ihan oikeasti haluaa itsensä tappaa niin kyllä se onnistuu. Huomionhakua nämä "yritykset".

Vierailija
40/83 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua hoitaja ärsyttää jotkut potilaat, en kyllä anna sen näkyä. Ärsyttäähän kaupan kassaakin jotkut asiakkaat. Olen ihan vain ihminen ja omaan ihan normaalit tunteet, joskus on parempi päivä ja joskus huonompi. Krooniset valittajat ovat se ryhmä joka käy hermoille, kun mikään ei vaan ole hyvin ja tarpeita riittää mutta ei ymmärrystä siihen että on muitakin potilaita. Usein muuten nämä potilaat ovat lapsettomia vanhempia naisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi