Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alavartalo lihava, ylävartalo hoikka

Vierailija
15.09.2016 |

Turhauttavaa. Kylkiluut näkyy ja vyötärö on kapea. Mutta vyötäröstä alaspäin vartalo on läski. Miten saada alavartalo pienemmäksi? En voi laihduttaa, koska ylävartalo ei saisi hoikentua enää yhtään, ei näytä hyvältä jos kylkiluut paistaa pahasti. Tiedän että ei ole mahdollista polttaa rasvaa vain tietystä paikasta, joten onko tämä nyt sitten lopullinen kohtaloni?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet voittanut geenilotossa päärynäpalkinnon. Vartalotyypilleen ei valitettavasti kauheasti mahda mitään, mutta onneksi vaatteilla voi korostaa parhaita puolia ja peittää ongelmakohdat.

Kiitos, onnistuit saamaan asian positiivisen kuuloiseksi, päärynäpalkinto kuulostaa ihan nätiltä pystiltä kirjahyllyssä :) . Ahdistaa silti lihavat jalat alastomana.. Kapea vyötärö oikeastaan vaan korostaa niitä :(

Itselläni vähän samanlaista ongelmaa ja tuo päärynäpalkinto oli kyllä ihanasti kirjoitettu. Itselläni on ylävartalon koko 34-36 ja alavartalo lähtee 42:sta.... Onneksi olen aika pitkä, niin se mielestäni jotenkin tasaa tuota, kun jalat ovat pitkät.

Ainakin voi lohduttautua sillä, että päärynä on parempi kuin omppu sekä ulkonäöllisesti että erityisesti terveydellisesti.

Vierailija
22/43 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet voittanut geenilotossa päärynäpalkinnon. Vartalotyypilleen ei valitettavasti kauheasti mahda mitään, mutta onneksi vaatteilla voi korostaa parhaita puolia ja peittää ongelmakohdat.

Kiitos, onnistuit saamaan asian positiivisen kuuloiseksi, päärynäpalkinto kuulostaa ihan nätiltä pystiltä kirjahyllyssä :) . Ahdistaa silti lihavat jalat alastomana.. Kapea vyötärö oikeastaan vaan korostaa niitä :(

Itselläni vähän samanlaista ongelmaa ja tuo päärynäpalkinto oli kyllä ihanasti kirjoitettu. Itselläni on ylävartalon koko 34-36 ja alavartalo lähtee 42:sta.... Onneksi olen aika pitkä, niin se mielestäni jotenkin tasaa tuota, kun jalat ovat pitkät.

Ainakin voi lohduttautua sillä, että päärynä on parempi kuin omppu sekä ulkonäöllisesti että erityisesti terveydellisesti.

Lihava on lihava oli sitten päärynä tai omena. Terveydellisesti vyötärölihavuus on haitallisempaa, mutta jos nyt ei ole kyse ylipainoisista, niin omaan silmääni kauniit jalat on juuri hoikat ja siihen lisäksi vielä timmi pieni pylly.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa päärynävartalolle. Hyvin tyypillinen suomalainen vartalomalli + pitkä selkä ja lyhyet jalat. Itse olen muodoiltani "pyöreä" eli olinpa miten laiha tahansa, lihaksisto on pyöreää mm. käsivarret. Lihakset kun ovat eri muotoisia eri ihmisillä, samoin kuin vartalotyypit ja niiden variaatiot. Jos ahdistaa, kannattaa joskus katsoa eri urheilulajien ammattiedustajien vartalomalleja, sillä jokaisessa lajissa kelkkailusta kuulantyöntöön ja telinevoimistelusta hiihtoon on oma optimaallinen vartalomalli. Uimisessakin on eri vartalotyypeille paras uintityyli, joten ei ole olemassa yhtä optimaallista vartalotyyppiä ja -mallia, joka olisi universaalisti se Kaikkein Paras Ihan Kaikista Kaikilla Mittareilla Mitattuna.

Vierailija
24/43 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä myös päärynävartalo. Omalla kohdalla parhaiten on toiminut ruokavalion viilaaminen sen verran, että jätin sokerin pois ja siirryin vähähiilariseen ruokavalioon. Liikunnassa olen keskittynyt ylävartalon lihasten kasvattamiseen voimaharjoittelulla, jotta olisi paremmin sopusoinnussa alavartalon kanssa. Ja muuten olen esim. juossut, käynnyt spinning-tunneilla sekä harrastanut kickboxingia, joissa ideana pidää syke yllä ja polttaa rasvaa ilman lihasten liiallista suurentumista. Ja lisäksi olen vielä joogaillut, joka tuntuu solakoittavan etenkin sääriä.

Mutta itse koen ainakin päärynävartaloni positiivisena asiana. Sehän on nyt muotiakin. Helpompi sitä on kyykkäillä ja kasvattaa takamusta sekä reisiä, kuin koittaa saada ysärillä ja 2000-luvun alkupuolella muodissa olleet laiha kroppa isoilla rinnoilla.

Vierailija
25/43 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihava on lihava oli sitten päärynä tai omena. Terveydellisesti vyötärölihavuus on haitallisempaa, mutta jos nyt ei ole kyse ylipainoisista, niin omaan silmääni kauniit jalat on juuri hoikat ja siihen lisäksi vielä timmi pieni pylly.

Makuja on monia. Itse taas olen oppinut rakastamaan alapainotteista vartaloani (vyötärö 60 cm, lantio 90 cm). On ihanaa, kun ei tarvitse stressata vyötärölihavuudesta. Moni nuori nainen tavoittelee isoa takamusta käymällä salilla tai jopa täytteitä käyttämällä, itselläni on pyöreä iso pylly luonnostaan.

Kuulostaa siltä, ettei Aplla myöskään ole mitään lipodeemaa vai mikä onkaan. Pitäisi vaan ymmärtää arvonsa.

Vierailija
26/43 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten saa alavartalon lihavaksi?

Vierailija
27/43 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten saa alavartalon lihavaksi nuorena jos ei halua lopettaa liikkumista ja on hyväkuntoinen ja on hoikka.

Vierailija
28/43 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten saa alavartalon lihavaksi nuorena jos ei halua lopettaa liikkumista ja on hyväkuntoinen ja on hoikka.

Ei se onnistu jos on omppugeenit.

Vierailija
29/43 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makuja on monia. Itse taas olen oppinut rakastamaan alapainotteista vartaloani (vyötärö 60 cm, lantio 90 cm). On ihanaa, kun ei tarvitse stressata vyötärölihavuudesta. Moni nuori nainen tavoittelee isoa takamusta käymällä salilla tai jopa täytteitä käyttämällä, itselläni on pyöreä iso pylly luonnostaan.

Kuulostaa siltä, ettei Aplla myöskään ole mitään lipodeemaa vai mikä onkaan. Pitäisi vaan ymmärtää arvonsa.

Muuten hyvä mutta 90 sentin lantio /pylly ei mene ison luokkaan missään. Muodokas ehkä

Vierailija
30/43 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on omppugeeni

Vierailija
31/43 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo nyt ole muotia hankkia iso peppu? Jos olet treenannut, niin sehän näyttää vaan hyvältä, kun on kapoinen vyötärö ja pyöreyttä pakaroissa. Sitäpaitsi on terveellisempää olla päärynävartalo kuin omena, jalkoihin kertyvä läski ei ole niin haitallista metabolialle (verensokerit, rasva-arvot, sydäntautirisksit, rasvamaksariskit) kuin vatsaan kertyvä.

Vierailija
32/43 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päärynät ovat makeita!

Vierailija
33/43 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän miten saa helpoiten alavartalon lihavaksi?

Vierailija
34/43 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa ilmapallo housujen sisäpuolelle siihen kohin mihin haluaa lihavuutta samoin helppo kans poistaa se lihavuus sitten🤣. Olen kokeilut ite kans tuota konstia. Löysin tuon vinkin netistä.

Vierailija
35/43 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli outo rasvajakauma kehossani, kunnes lääkärissä todettiin varsin hurja hormoniepätasapaino. Käsivarsiin kertyi hirveästi läskiä eikä tissejä ollut ollenkaan. Jalat olivat todella paksut mutta kylkiluut paistoivat. Sain hormonitoiminnan järjestykseen, ja täytyy sanoa että todella outo olo kun kroppa muuttunut niin paljon. Tissit kasvaneet ja rasva jakautuu ns. normaalin naisellisesti.

Tapauksesi ei kuulosta aivan samalta kuin minun, mutta syitä eri kehotyypeille on niin monia. On ihan perinnöllistä, on sairautta ja vaikka kuten omassa tapauksessani hormonitoiminnan häiriötä. Luulin tosiaan aina aikaisemmin että "olen vain tämän mallinen".

Vierailija
36/43 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli outo rasvajakauma kehossani, kunnes lääkärissä todettiin varsin hurja hormoniepätasapaino. Käsivarsiin kertyi hirveästi läskiä eikä tissejä ollut ollenkaan. Jalat olivat todella paksut mutta kylkiluut paistoivat. Sain hormonitoiminnan järjestykseen, ja täytyy sanoa että todella outo olo kun kroppa muuttunut niin paljon. Tissit kasvaneet ja rasva jakautuu ns. normaalin naisellisesti.

Tapauksesi ei kuulosta aivan samalta kuin minun, mutta syitä eri kehotyypeille on niin monia. On ihan perinnöllistä, on sairautta ja vaikka kuten omassa tapauksessani hormonitoiminnan häiriötä. Luulin tosiaan aina aikaisemmin että "olen vain tämän mallinen".

Ja minkälainen hormonihäiriö?

Vierailija
37/43 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lukioaikoina paidat oli kokoa 32 ja housut 38, mä kyllä niin tiedän mistä puhut 😁👍 Ei oo ratkaisua löytynyt....koko on suurentunut mutta samassa suhteesssa.

Vierailija
38/43 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapauksesi ei kuulosta aivan samalta kuin minun, mutta syitä eri kehotyypeille on niin monia. On ihan perinnöllistä, on sairautt8a ja vaikka kuten omassa tapauksessani hormonitoiminnan häiriötä. Luulin tosiaan aina aikaisemmin että "olen vain tämän mallinen".

Voitko kertoa lisää? Mitä testattiin ja miten päädyit tutkimuksiin?

Vierailija
39/43 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapauksesi ei kuulosta aivan samalta kuin minun, mutta syitä eri kehotyypeille on niin monia. On ihan perinnöllistä, on sairautt8a ja vaikka kuten omassa tapauksessani hormonitoiminnan häiriötä. Luulin tosiaan aina aikaisemmin että "olen vain tämän mallinen".

Päädyin tutkimuksiin sattumalta, mutta menin siis muissa asioissa gynelle. Minulla on hieman pcos-tyyppinen tila, mutta ilman mitään munasarjakystia ym. Ei ole siis pcos, mutta hormoniepätasapaino samankaltainen kuis kyseisessä tilassa. Minulla oli aivan liian paljon vapaita androgeeneja eli liikaa mieshormonia muuhun nähden. Olen työstänyt itseäni tasapainoon noin kahden vuoden ajan niin lääkärin määrämiillä lääkkeillä, ruokavaliolla ja parilla luontaistuotteella joilla vahva näyttö. Voin sanoa että sen 24kk kesti ennenkuin kroppa todella kunnossa, mutten voisi olla iloisempi kun vihdoin outoudet ohi!

Vierailija
40/43 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päädyin tutkimuksiin sattumalta, mutta menin siis muissa asioissa gynelle. Minulla on hieman pcos-tyyppinen tila, mutta ilman mitään munasarjakystia ym. Ei ole siis pcos, mutta hormoniepätasapaino samankaltainen kuis kyseisessä tilassa. Minulla oli aivan liian paljon vapaita androgeeneja eli liikaa mieshormonia muuhun nähden. Olen työstänyt itseäni tasapainoon noin kahden vuoden ajan niin lääkärin määrämiillä lääkkeillä, ruokavaliolla ja parilla luontaistuotteella joilla vahva näyttö. Voin sanoa että sen 24kk kesti ennenkuin kroppa todella kunnossa, mutten voisi olla iloisempi kun vihdoin outoudet ohi!

Täytyyhän hoidon perustua tutkimuksiin, niin kuin se että mieshormonien määrä on poikkeava. Eri asia sitten, sopiiko oireet johonkin tiettyyn sairauteen.

Onko ympäristötekijöistä arveltu mitään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä