Alavartalo lihava, ylävartalo hoikka
Turhauttavaa. Kylkiluut näkyy ja vyötärö on kapea. Mutta vyötäröstä alaspäin vartalo on läski. Miten saada alavartalo pienemmäksi? En voi laihduttaa, koska ylävartalo ei saisi hoikentua enää yhtään, ei näytä hyvältä jos kylkiluut paistaa pahasti. Tiedän että ei ole mahdollista polttaa rasvaa vain tietystä paikasta, joten onko tämä nyt sitten lopullinen kohtaloni?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Treenaa sitä alavartaloa..
Olen treenannutkin. Reisilihakset ja pohjelihakset ym kasvaa, mutta rasva ei poistu niin jalat ei kapene yhtään. Ap.
Näyttääkö kuvahaun tulokset lipoedemasta yhtään tutulta?
Ei poistu treenaamalla mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Googleta lipoedema. Se on sauraus, jossa poikkeava rasvakudos kertyy juuri jalkoihin. Muut osat voivat olla hyvinkin laihat.
Kiitos, tämä oli hyvä vinkki. Googlasin ja ehkä mulla voisi olla lievä tollanen. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Näyttääkö kuvahaun tulokset lipoedemasta yhtään tutulta?
Ei poistu treenaamalla mitenkään.
Osa kuvahaun tuloksista kyllä. Tosin olen normaalipainossa bmi:n mukaan eli en ole mikään valtava superläski jaloista, mutta epäsuhta ylävartalon kanssa on heti kenen tahansa nähtävissä. Toi tauti näyttää liittyvän inflammaatioon ja estrogeeniin.. Oiskohan lymfaterapia kokeilun arvonen hoito? Ap.
Minulla puolestaan toisin päin eikä sekään silmää hivele. Kunnon alkkisvartalo: tikkujalat, iso vatsa ja kaksoisleuka.
Kun laihdutan, niin jalat ja lantio entisestään kapenevat :( En kuitenkaan ole alkoholisti, en juuri edes käytä alkoholia. Olen vain geneettisesti täysi omena. Vanhemmiten tämä piirre on vain korostunut. Nuorena olin paljon sopusuhtaisempi, lähinnä Y-vartaloinen.
Mutta laihduttamallahan se rasva lähtee, ei ole muuta keinoa. Eli siinä vaiheessa, kun kroppasi ei saa enää mitään irti ylävartalosta, alkaa se polttaa alavartaloa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla puolestaan toisin päin eikä sekään silmää hivele. Kunnon alkkisvartalo: tikkujalat, iso vatsa ja kaksoisleuka.
Kun laihdutan, niin jalat ja lantio entisestään kapenevat :( En kuitenkaan ole alkoholisti, en juuri edes käytä alkoholia. Olen vain geneettisesti täysi omena. Vanhemmiten tämä piirre on vain korostunut. Nuorena olin paljon sopusuhtaisempi, lähinnä Y-vartaloinen.
Mutta laihduttamallahan se rasva lähtee, ei ole muuta keinoa. Eli siinä vaiheessa, kun kroppasi ei saa enää mitään irti ylävartalosta, alkaa se polttaa alavartaloa.
Voi olla noinkin. Ikävää vaan jos alkaa näyttää joltain nälkävangilta yläpäästä.. Näkyy vaatteidenkin päälle. Helpottaisikohan joku reisien kuivahieronta tai muu stimulaatiohoito urakkaa?
Itselläni on tuo lipoedema ja rasva kertyy nilkoista napaan ja käsivarsien yläosaan. Muut osat ovat jopa laihoja.
Ainoa kunnolla tepsivä hoito on rasvaimu, koska nämä lipoedeman rasvasolut eivät reagoi kunnolla laihdutukseen ja painavat imusuonia lisäten turvotusta.
Yläosa on kokoa 36 ja alaosa 42.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on tuo lipoedema ja rasva kertyy nilkoista napaan ja käsivarsien yläosaan. Muut osat ovat jopa laihoja.
Ainoa kunnolla tepsivä hoito on rasvaimu, koska nämä lipoedeman rasvasolut eivät reagoi kunnolla laihdutukseen ja painavat imusuonia lisäten turvotusta.
Yläosa on kokoa 36 ja alaosa 42.
Tunteeko lääkärit tuon taudin suomessa? Saako siihen helposti apua?
Eivät tunne, eikä hoitoa täällä saa. Briteissä ja Saksassa on jopa hoitoon erikoistuneita klinikoita!
Olet voittanut geenilotossa päärynäpalkinnon. Vartalotyypilleen ei valitettavasti kauheasti mahda mitään, mutta onneksi vaatteilla voi korostaa parhaita puolia ja peittää ongelmakohdat.
Vierailija kirjoitti:
Eivät tunne, eikä hoitoa täällä saa. Briteissä ja Saksassa on jopa hoitoon erikoistuneita klinikoita!
Ikävää. Mutta niin arvelinkin. Luin joltain engl. kieliseltä saitilta, että anti-inflammatorinen ruokavalio voisi ehkä helpottaa vähän. Onko sinulla kokemusta siitä? Ja mikä se oikeastaan on, vehnät ja sokerit pois vai? Vai jokin ravintolisä? Rasvaimu on kuitenkin aika iso juttu, ensin pitää kokeilla muut asiat.
Vierailija kirjoitti:
Olet voittanut geenilotossa päärynäpalkinnon. Vartalotyypilleen ei valitettavasti kauheasti mahda mitään, mutta onneksi vaatteilla voi korostaa parhaita puolia ja peittää ongelmakohdat.
Kiitos, onnistuit saamaan asian positiivisen kuuloiseksi, päärynäpalkinto kuulostaa ihan nätiltä pystiltä kirjahyllyssä :) . Ahdistaa silti lihavat jalat alastomana.. Kapea vyötärö oikeastaan vaan korostaa niitä :(
Päärynävartalo ja lipoedema ovat eri asioita.
Miten voi saada alavartalon lihavaksi
Haloo haluan saada alavartalon yhtä pehmeäksi kuin ilmapallo ja lihavaksi
Vierailija kirjoitti:
Olen samanlainen, kuten myös äitinikin. Nuorena olin todella hoikka, liki alipainossa, mutta silti vatsa/vyötärö oli se vartalon levein kohta ja jalat ihan ohuet tikut. Nykyisin olen ihan normaalipainossa, mutta edelleen vyötärö on se levein kohta ja voisin kuvitella, että lihavana olisin keskivartalolta oikea tynnyri ja tikut jalat korostuisivat erityisen paljon. Minulla on myös kapea lantio.
Tervetuloa päärynäkerhoon! Nimimerkillä alipainon rajalla vyötärö 60 senttiä ja lantio 100.
Se mikä tässä on hienoa on se, että tiede todistaa vyötärön alapuolella olevan rasvan olevan itseasiassa "terveellistä", ts. se suojaa tietyiltä sairauksilta. Terveyden kannalta alakropastaan vähän tai enemmän pläskin ei siis välttämättä tarvitse laihduttaa.
Joillain naisilla tuo rasva on "imetysvararasvaa", mikä on todella ärsyttävää. He siis tekevät vauvan ja PIM! imetyksen ja laihtumisen jälkeen alavartalon rasvat ovat kadonneet.
Ja jos ne rasvat haluaa pois niin pitää vaan laihduttaa. Jos niin haluaa.
Itse neuvoisin, että treenaa lihaksia ylävartaloon niin keho näyttää sopusuhtaisemmalta. Iloitse vahvoista jaloista, niistä on mummona hyötyä enemmän kuin tikkujaloista. Juokse, kävele, harrasta ja iloitse.
Lymfaterapia ja -hieronta on mahtavaa, jos kärsii turvotuksesta ja vaikka ei olisi mitään lipoödeemaakaan. Se lienee suht harvinainen, enemmistö meistä "thunder tights" -naisista on vain.. päärynäkerholaisia.
Normaali Suomalaisen naisen vartalo, myös minulla aina ollut alaosa isompi kuin yläosa. Ei haittaa eloa eikä oloa tippaakaan, minusta tälläinen päärynä vartalo on ihan ok ja miesten mielestä vieläpä tosi sexy :) Pitää vaan osata pukeutua kivasti ja korostaa parhaita puoliaan !
Googleta lipoedema. Se on sauraus, jossa poikkeava rasvakudos kertyy juuri jalkoihin. Muut osat voivat olla hyvinkin laihat.