Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harrastaako teidän lapset tätä? Hirveä kinuminen, jos on jotain jo luvattu, niin suorastaan häiritään lupaajaa

Vierailija
14.09.2016 |

Joka päivä jankataan sillä asialla ikään kuin ainakin itselleni tulee sellainen syytetyn olo, että miksi sitä asiaa ei ole hankittu jo? "Miksei ole jo lauantai/kaksi viikkoa kulunut/mun synttäri?" Jne?
Mä suutun lapselle, joka tekee niin. Sitten sain aikaiseksi riidan miehen kanssa siitä. Mies siis suuttui mulle, kun sain lapsen itkemään. Mitäs jankutti eikä ikinä ymmärrä lopettaa. Ihan kohta 7-vuotias kyseessä.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden asian olen oppinut viiden lapsen kanssa. Lupaukset täytetään heti. Jos esimerkiksi mennään katsomaan uutta puhelinta, siltä reissulta myös palataan uusi puhelin kourassa jos mieluinen löytyy. Toinen on että alle kouluikäisten lintsi yms.-reissut kerrotaan lähtöpäivän aamuna, näin säästyy paljolta harmilta.

Kyllä meillä alla kouluikäisetkin jaksoivat odottaa asioita viikon, isompia asioita pidempäänkin. Outoa, että haluat opettaa lapsesi noin kärsimättömiksi, että kaikki pitää saada heti.

Vierailija
22/71 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tuo särähtää että lasta lahjotaan ja painostetaan uskaltamaan. Lapsen pitää saada itse päättää missä se uskalluksen rsja menee. Ujous tai varovaisuus on luonteenpiirteitä.

No se oli sellainen, että lapsi uskalsi mennä keppihevoskerhoon... Kun tuli sieltä niin silmät loisti että oli tosi hauskaa. Mutta ei ois mennyt millään muuten. Isänsä kanssa oli tuo tilanne, itse olin töissä. (Tieto mahdollisuudesta päästä mukaan tuli ex tempore)

ap

Ihan täysin pöhköä toimintaa... A) ujoa lasta ei pidä maanitella tai pakottaa ja B) eikä ainakaan lahjoa ja C) ei ainakaan monen päivän päähän ja D) ei sitten ainakaan tapella siitä palkinnosta viikkoa...

Miksei tässä tapauksessa? Olisiko lapsen pitänyt jäädä pois kerhosta siksi, etteä ei uskalla ylittää kynnystä mennä sinne? Ja palkinnon tästä voi aivan hyvin luvata 3 päivän päähän tuon ikäiselle.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monet vanhemmat näyttävät nauttivan siitä että laittavat lapsen ihan huvikseen odottamaan kivoja asioita. Luulevatko että sen asian hauskuus kaksinkertaistuu kun joutuu kärvistelemään?

No ei meillä ole tästä kyse. On ollut kysymys esimerkiksi sellaisista palkinnoista, että jos lapsi antaa kammata tukkansa joka päivä kaksi viikkoa, saa lelun. Kun en saanut lapsen hiuksia muuten kammattua. Ne menevät hirveän helposti takkuun ja joka takun kivusta lapsi pyöri ympäri kuin väkkärä, vaikka mitn varovainen koitin olla. Niin pakkohan se lelu on luvata ajan X päähän, että saan kammata niin kauan, että lapsi oppii, että kyllä sen kampaamisen kanssa voi elää. Niin sitten lapsi kinuaa sitä joka päivä.

ap

Vierailija
24/71 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se, että miten ihmeessä alle kouluikäisen sanomiset on sinusta painostusta. Se on kinuamista, koska ei jaksaisi odottaa ja se käsitellään kinuamista. Eittämättä painostaminen suututtaa, mutta sun pitää käsitellä itsesi kanssa se, miksi koet rankuttamisen painostuksen. Sä olet nostanut lapsen liian ylös päätäntävallassa. Minä en kinuamista jaksa ja lapset tietää sen ja eivät kinua. Jos olen sanonut, että viikonloppuna onnistuu niin se tarkoittaa sitä. Silloin ei esim ole mahdollista päästä kauppaan ennen. Jos ehditäänkin jo perjantaina niin sitten voidaan mennä jo silloin. Jos jotain on luvattu viikonlopulle niin lapsetkin ymmärtävät, ainakin jos selittää, että aiemmin ei onnistu. Sitä ei tarvitse odottaa siksi, että minusta on vain siistiä odotuttaa. Minä en voi jakautua vaikka kuinka kinuaa.

Vierailija
25/71 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksikää parempia palkintoja, ei mitään odotettavaa materiaa vaan jotain mitä ei tarvitse kinuta vaan minkä voi antaa ns. heti. Siis jotain erityisoikeuksia esim. että saa valita jälkiruoan tai valvoa 15 minuuttia pidempään tai mikä nyt sille lapselle olisikin mieluista.

Ei kinuamista tarvitse sietää eikä varsinkaan lietsoa siihen taipuvaista lasta käyttämään sitä aseenaan. Koska selvästi se on teillä tehonnut jos lapsi kokee sen toimivaksi jutuksi.

Vierailija
26/71 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivikissat? Ei löytynyt haussa. Mikäs tarina tämä on?

Äitihullu jankkasi koko päivän. Mies ja lapset oli ulkona. Heillä oli kivaa. Toivat kaksi kiveä sisään. Lapsi innoissaan, että leikkivät niiden olevan kivikissoja.

Äitihullu jankkasi koko päivän, että hänellä ei ole kysytty. Sotkua, rahvasta. Väärin on tämä.

Itse ei osallistu lasten hoitoon. Ei siivoa. Ei tee mitään kotona. Palstailee päivät valittaen

Päivä päättyi siihen että uhkasi lähteä ellei kiviä vielä ulos. 6-v itki älä äiti lähde. Vei kaiken vet ulos

Edelleen äitihullun mielestä hän oli oikeassa. Kyllä häneltä pitää kysyä lupa tuoda kaksi kiveä sisään

Kyse on siitä, että muilla oli hauskaa

Eihän se sovi

Toinen syy on että jonkun on oltava hampaissa. Vuorotellen äiti, isä, isän vaimo, mies, lapset, muut sukulaiset

Vierailija
27/71 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää se sama pöpipää joka viime viikolla jankutti niistä peuroista?

Vierailija
28/71 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden asian olen oppinut viiden lapsen kanssa. Lupaukset täytetään heti. Jos esimerkiksi mennään katsomaan uutta puhelinta, siltä reissulta myös palataan uusi puhelin kourassa jos mieluinen löytyy. Toinen on että alle kouluikäisten lintsi yms.-reissut kerrotaan lähtöpäivän aamuna, näin säästyy paljolta harmilta.

Kyllä meillä alla kouluikäisetkin jaksoivat odottaa asioita viikon, isompia asioita pidempäänkin. Outoa, että haluat opettaa lapsesi noin kärsimättömiksi, että kaikki pitää saada heti.

Kerro minulle mitä lisäarvoa lapsesi saa siitä että on viikon ilman puhelinta? Tai fillarin kumi puhki? Jos rahaa on hankkia asia heti.

En minäkään odottanut kärsivällisesti viikkoa kun tiskikone hajosi, menin heti ostamaan uuden. Ja minä sentään olen odottamisen mestari.

Vierailija
29/71 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro minulle mitä lisäarvoa lapsesi saa siitä että on viikon ilman puhelinta? Tai fillarin kumi puhki? Jos rahaa on hankkia asia heti.

En minäkään odottanut kärsivällisesti viikkoa kun tiskikone hajosi, menin heti ostamaan uuden. Ja minä sentään olen odottamisen mestari.

Mutta suhteellisuudentajussa taidatkin olla täysin aloittelija :)

Vierailija
30/71 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketokaa joku mulle, että tuon äitijankkaajan perhe on olemassa vain hänen mielikuvituksessaan. Ahdistaa ihan hirveästi ajatella, että jotkut ihmiset joutuisivat sietämään tuollaista ihmistä päivästä toiseen.

Vierailija
31/71 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se, että miten ihmeessä alle kouluikäisen sanomiset on sinusta painostusta. Se on kinuamista, koska ei jaksaisi odottaa ja se käsitellään kinuamista. Eittämättä painostaminen suututtaa, mutta sun pitää käsitellä itsesi kanssa se, miksi koet rankuttamisen painostuksen. Sä olet nostanut lapsen liian ylös päätäntävallassa. Minä en kinuamista jaksa ja lapset tietää sen ja eivät kinua. Jos olen sanonut, että viikonloppuna onnistuu niin se tarkoittaa sitä. Silloin ei esim ole mahdollista päästä kauppaan ennen. Jos ehditäänkin jo perjantaina niin sitten voidaan mennä jo silloin. Jos jotain on luvattu viikonlopulle niin lapsetkin ymmärtävät, ainakin jos selittää, että aiemmin ei onnistu. Sitä ei tarvitse odottaa siksi, että minusta on vain siistiä odotuttaa. Minä en voi jakautua vaikka kuinka kinuaa.

Tiedän, että on ongelma, että koen lapsen painostajana. Mutta minua on painostettu lapsena tukahduttamaan puolieni pitäminen niin pahasti, että jopa siltä voi tuntua. Mutta miehen toiminta harmittaa, osaa mielestään kasvattaa ja tilanne on tämä.

ap

Vierailija
32/71 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketokaa joku mulle, että tuon äitijankkaajan perhe on olemassa vain hänen mielikuvituksessaan. Ahdistaa ihan hirveästi ajatella, että jotkut ihmiset joutuisivat sietämään tuollaista ihmistä päivästä toiseen.

Mikä tässä muka nyt niin erikoista on? Sitäpaitsi koitan oppia koko ajan. Nytkin tästä oli se hyvä seuraus, että toiselle lapselle on luvattu että saa yhden tietsikkapelin. Mutta en ole saanut sitä ladatuksi, koska olen tumpelo. Mies vielä tumpelompi. Mies alkoi aamulla muistuttaa minua, että poika oli jo sanonut isälle, että enkö mä saakaan sitä peliä. En ollut edes tajunnut, että on syntynyt häntä kohtaan tilanne, että on luvattu, mutta ei ole annettukaan. Lapsi ei ole kinunnut YHTÄÄN. Ei nyt sillä, että vain kinuamalla saisi, mutta en osannut ladata. Nyt sanoin miehelle, että laita sinä nuorempi kouluun niin minä koitan saada sen pelin asennettua nyt. Sain ja menin herättämään isomman lapsen. Joka oli ikionnellinen, kun sai kauan toivomansa pelin! En vain ollut tajunnut, että se merkitsi lapselle niin paljon, koska itsestäni koko pelaaminen ei ole kovin tervettä edes. Mutta jos se tekee hänet noin iloiseksi niin... ja pelaahan hän kuitenkin jotain, samaa vanhaa peliään sitten on pelannut. Tarkoitus ei ollut olla epätasapuolinen, mutta siihen tilanne oli mennyt, nyt se korjautui esikoisen suuntaan. Pienempi alkoi siitäkin märistä nyt aamulla, että "mäkin haluun jotain". Huoh.

ap

Vierailija
33/71 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että on ongelma, että koen lapsen painostajana. Mutta minua on painostettu lapsena tukahduttamaan puolieni pitäminen niin pahasti, että jopa siltä voi tuntua. Mutta miehen toiminta harmittaa, osaa mielestään kasvattaa ja tilanne on tämä.

ap

Joo. Tämä on se sekoipäinen peuroista paasannut. Se olisi lastensuojelun paikka. Äidin mt-ongelmat vaarantavat lapsen kehityksen. Kodin ilmapiiri on sairas.

Vierailija
34/71 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauseesi sopisi sitäpaitsi viittaamaan minun lapsuudenperheeseeni ja erityisesti äitiini. Jostainhan nää jutut kertyy, katsos, jos ei niitä joku oikaise. Mun lapsuudenperheeni halusi syyttää minua, vaikka enhän mä pysty ongelmia ratkaisemaan, vaan se olisi vanhempien tehtävä.

ap

Vierailija
35/71 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten ei pitäisi hankkia lapsia ollenkaan...

Vierailija
36/71 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksena aloittajan kysymykseen: Kyllä harrastaa. Sellaisia lapset ovat. Heillä tuo aikakäsitys ei ole vielä niin hyvin hallussa kuin aikuisilla. Aikuinen tietää, mitä tarkoittaa yksi päivä tai viikko. Lapselle joskus pari tuntiakin on hurjan pitkä tai kamalan lyhyt aika.

AP, keskity sen oman napasi ihastelun sijasta siihen, että olet edes hiukan kiinnostunut lapsistasi ja opettele tuntemaan heidät. 

Vierailija
37/71 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Joo. Tämä on se sekoipäinen peuroista paasannut. Se olisi lastensuojelun paikka. Äidin mt-ongelmat vaarantavat lapsen kehityksen. Kodin ilmapiiri on sairas.

Ei sen sairaampi kuin sinunkaan.

ap

Vierailija
38/71 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei sen sairaampi kuin sinunkaan.

ap

On. Todella sairas.

Vierailija
39/71 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Juuri näin.

Jos lasta lahjotaan, lahjonta tehdään heti, kun sovittu asia on tapahtunut. Ei tehdä kuten ap tekee eli ensin lupaa jotain vasta tulevaisuudessa ja sitten on 3-5 päivää aikaa keksiä tekosyy sille, että ei noudata lupaustaan.

Vierailija
40/71 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastauksena aloittajan kysymykseen: Kyllä harrastaa. Sellaisia lapset ovat. Heillä tuo aikakäsitys ei ole vielä niin hyvin hallussa kuin aikuisilla. Aikuinen tietää, mitä tarkoittaa yksi päivä tai viikko. Lapselle joskus pari tuntiakin on hurjan pitkä tai kamalan lyhyt aika.

AP, keskity sen oman napasi ihastelun sijasta siihen, että olet edes hiukan kiinnostunut lapsistasi ja opettele tuntemaan heidät. 

Niin, persoonasta riippuen. Kuten sanoin, esikoinen ei tee sitä yhtään, vaikka muistuttaisi, mutta ei. Ei osaa pitää puoliaan. On pehmeä. Häntä tulee tukea siihen. En vain tiedä miten, kun ei minuakaan ole tuettu.

Kuopuksen harrastamaa kinuamista voisi mies taas hieman hillitä, koska väitti osaavansa kasvattaa, mutta ei tee sille kinuamiselle mitään. En tiedä miksi ei.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi