Vierailija

Tai esittämään tietämätöntä tms, koska muuten olisit paljastanut vaitiolovelvollisuuden piiriin kuuluvia asioita?

Kommentit (8)

Vierailija

Olin töissä terveyskeskuksessa ja hoidin yhtä perhetuttavaamme kaksi päivää osastolla, mutta tämä tuttu ei sanonut saanko kertoa muille hänen olevan siellä enkä myöskään kysynyt. Sitten oari päiv myöhemmin äitini kysyi että oliko tämä tuttu hoidossa kun heidän yhteinen tuttunsa oli kertonut hänen olevan. Sanoin että en ollut nähnyt, että jos oli niin toisen tiimin alueella. Eli valehtelin koska en tiennyt saanko kertoa asiaa.

Sori sekava teksti :D

Vierailija

Vähän väliä. Tyyliin joku utelee naapuristaan/sukulaisestaan/tutustaan ja esitän tietämätöntä.
On aika uskomatonta miten moni loukkaantuu siitä, jos sanoo suoraan että minulla on vaitiolovelvollisuus, en saa kertoa.

"No enhän minä nyt sillä kysellyt .."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olen. Selkeästi joku lehtimieskin yrittänyt saada tietoa, mutta on potilaita, joista ei puhelimessa anneta mitään tietoa kenellekään, ei edes omaiseksi esittäytyville.

Vierailija

No tyyliin "kuulin että Kalle on sairaalassa voi mikähän sille tuli"

Minä : "ai jaa, no voi sentään"

Ja samana aamuna olen saattanut vaihtaa Kallelle vaipan ja pestä hänet suihkussa ja rapsalla oon kuullut kaikki vaivat.

Vierailija

juu esittänyt et en tunne jotain tyyppiä vaikka tunnen työn kautta tai työkaverille esittäny et en tunne potilasta vaikka oisin hyvinkin tuttu

Vierailija

Olen joutunut valehtelemaan kaverilleni päin naamaa etten tiedä hänen tutustaan mitään vaikka oli osastollani hoidossa. Kaveri ei arvannut että tämä tuttu oli nimenomaan meillä vaan luuli olleen toisella osastolla ja juorusi sitten "paremmintietävänä" tämän tuttunsa asioita mulle.

Kaveri on aika kova juoruilemaan nyt muutenkin, ei ole eka kerta kun mulle tuntemattomista juoruaa...

Samoin olen työpaikallani tavannut esim. entisten opettajani ja keskustellutkin hänen kanssaan, hänestä olisin voinut kertoa eteenpäin koska ei ollut suoranaisesti potilaani mutta enpä viitsi kuitenkaan kun ei tuo juoruilu muutenkaan kuulu omiin tapoihini.

Samoin potilaana on ollut kaiken maailman kavereiden hoitoja sun muita joista en tietenkään kerro näille exilleen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat