Näkyykö miesten naisistuminen?
Miesten testosteronitasot ovat olleet länsimaissa laskussa koko 1900-luvun. Esim. turkulaisen tutkimuksen mukaan 20-luvulla syntyneillä suomalaismiehillä oli seitsemänkymppisinä saman verran testosteronia veressä kuin 70-luvulla syntyneillä kolmekymppisinä. Tähän on esitetty monia syitä, mutta niistä viis, näkyykö asia mielestänne arjessa? Onhan tuo todella valtava muutos ja jos jatkuu samaa tahtia niin ei hyvältä näytä.
Testosteronin puutosoireina on muun muassa väsymys, flegmaattisuus, lihasmassan väheneminen ja rasvaprosentin nousu ja seksuaaliset ongelmat. Eli sellainen mitä jo kolmekymppiset useimmat ovat. Ja samalla näkee 50-60v. miehiä jotka ovat energisempiä ja vähemmän rupsahtaneita vaikka toki näyttävät vanhemmilta.
Tv:ssä ja leffoissahan miehet ovat selvästi eri näköisiä kuin aiemmin. On selitetty, että nykyään vain tykätään pehmeämmistä ja herkemmistä miehistä koska ei ole enää tiukkoja sukupuolirooleja. Höpön höpö. Uskon, että taiteilijoita ovat ennenkin olleet ne herkemmät ja androgyynisemmät miehet. Jos vaikka katsoo jotain 70-luvun hittibändejä niin eivät niiden jäsenet mitään köriläitä olleet. Mutta silti olivat vähemmän naisellisen näköisiä kuin mitä nykyisten rock-bändien jäsenet. Luulen, että rock ei musiikkina tai miesartistit yleensä eivät enää kiinnosta juuri siksi koska sen tekijät ovat naisistuneet jo liikaa, että asiaankuuluvaa seksuaalista vetovoimaa pääsisi syntymään.
Kommentit (107)
Ainakin nuorten miesten seksuaalinen halukkuus tuntuu olevan kovin heikkoa, ihan tutkimustenkik perusteella.
Näkyy. Nykymiehet kitisevät ihan liikaa toimimisen sijaan. Yhä harvempi osaa enää korjata tai huoltaa mitään, mutta yhä useampi haluaa naiselta dildoa perseeseen makuuhuoneen puolella.
Vierailija kirjoitti:
Miehet naisistuvat, ja naiset miehistyvät. Suurin syy lihavuus. Nykyään lähes jokaisella 30-vuotiaalla miehellä on pullottavat posket ja manboobsien alut. Käsite "iskävatsa" lanseerattiin myös hiljattain. Siinä on kyse ilmiöstä, joka on tehnyt rasvakudoksesta miehellä ihailtavaa.
Sekä miehiltä että naisilta on kadonnut vyötärö. Naisetkin ovat sellaisia tasapaksuja pökkelöitä. Takaa päin voi olla vaikea erottaa naista miehestä.Ja suurin syy kaikelle on, että ruokaa on liikaa.
Kumpi oli ensin, muna vai kana? Hormonaaliset muutokset johtavat lihomiseen, ja vyötärölle kertynyt rasva ylläpitää epänormaaleja hormonitasoja. Ruokaa on ehkä liikaa tarjolla, mutta kyllä ympäristöstä tuleva kemikaalikuormakin tässä kai osaltaan vaikuttaa.
Tästä ilmiöstähän on tällainen (ehkä huumorimielessä tehty) kuvakin:
https://jokideo.com/wp-content/uploads/meme/2014/07/Men-then-vs-Men-now…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niistä harvoista jäljellä olevista aidoista alfauroksista on jatkuvasti kiristyvä kilpailu parisuhdemarkkinoilla. Pitkätukkaiset, maripaitaiset pehmomiehet itkevät (netissä, tietenkin) kun eivät saa tyttöystävää.
Ei nykyään ole pitkätukkaisia kuin vähän vanhemmissa hevimiehissä. Sitten on tietysti ne manbunit, mutta niitä ei lasketa. Pitkä tukka on silloin vain pitkä, jos sitä pitää auki. Sitä paitsi nuo maripaitamiehet ovat aina varattuja. Sellainen sosiaalisesti taidoton, ujo, tyylitön ja epäsiisti nörtti on se netti-itkijä.
Mä luulin, että maripaita liittyy marihuanaan:D
Vierailija kirjoitti:
Mä asun Helsingissä hipsterialueella ja täällä ainakin todellakin näkyy. Vaikea tosin sanoa mikä osa siitä on hormonaalista ja biologista ja mikä kultturaalista. Mutta näkyy ihan kauheasti pyöreäposkisia, melko lihaksettomia ja jotenkin naismaisen oloisia miehiä, jotka käyttäytyvät lastensa kanssa kuin äidit. En ole niitä joiden mielestä vain naisen kuuluu olla pikkulasten kanssa todellakaan, mutta ennen vanhaan miesten tapa oli jotenkin erilainen, ja jotenkin vierastuttaa tämä nykyinen.
Paljon vierastuttaa ja samalla ihmetyttää miks naiset valitsee kumppaniksi tuollaisia, onko tilanne niin toivoton (
Vierailija kirjoitti:
Tästä ilmiöstähän on tällainen (ehkä huumorimielessä tehty) kuvakin:
https://jokideo.com/wp-content/uploads/meme/2014/07/Men-then-vs-Men-now…
Surullista katsottavaa
Vierailija kirjoitti:
Miehet naisistuvat, ja naiset miehistyvät. Suurin syy lihavuus. Nykyään lähes jokaisella 30-vuotiaalla miehellä on pullottavat posket ja manboobsien alut. Käsite "iskävatsa" lanseerattiin myös hiljattain. Siinä on kyse ilmiöstä, joka on tehnyt rasvakudoksesta miehellä ihailtavaa.
Sekä miehiltä että naisilta on kadonnut vyötärö. Naisetkin ovat sellaisia tasapaksuja pökkelöitä. Takaa päin voi olla vaikea erottaa naista miehestä.Ja suurin syy kaikelle on, että ruokaa on liikaa.
Ja se, että nykyarki on useimille liian helppoa. Ei tarvitse enää tehdä about mitään, jotta pysyy hengissä. Okei, työssäkäyntiä on monella, mutta aika monen elämä pyörii netin, kännykän, television, autossa/bussissa istumisen ympärillä. On liian helppoa olla paikallaan.
No on taas tässä valituksen aihe. Kaikkea ette voi saada.
Eikö sentään ole hyvä, että entistä useamman naisen kumppanina oleva mies puhuu, pussaa ja ajattelee asioista tasa-arvoisesti, huomioi sängyssä. Hoitaa lapsia, yrittää kehittää tunneälyään, harrastaa taiteita, kehittää makuaan.
Jos haluatte niitä maskuliinisempia miehiä, silloin täytyy hyväksyä myös maskuliinisten miesten aggressiiviset piirteet: väkivallan uhka, seksuaalinen vaativuus ja rajut otteet, karjuminen, johtohahmoksi pyrkiminen, ronskit puheet, pyrkimys riskinottoon, hien ja "myskin" haju.
Minä ainakin pyrin olemaan pehmeämpi mies, en halua ottaa mallia joistakin esivanhemmistani tai entisajan alfauroksista. Aion myös elää pitempään - faktahan on, että juuri yltiömaskuliiniset elämäntavat ja arvot vievät nuorena hautaan.
Kyllähän se naisistuminen varmaan pitkälti totta on. Muistan kuinka iso-ukkini oli vielä seitsenkymppisenä sellainen harteikas ja jäntevä.
Itse olen nyt 37v ja manboobsit vain kasvaa. Voimaakaan ei kovin paljoa ole. Huomasin sen kun aikoinaan autoin kaveria tyhjentämään vanhempiensa navettaa heidän lopetettua. Ne säkit sun muut painoivat aika pirun paljon.
Joo kyllä huomaa monesti olen esim.bussia ootellessa miettinyt ihan vakavissani ''onko toi mies vai nainen?''
Mutta kyllä vika naisissakin nuo testosteroni tasot laski tasa-arvoisuuden kasvaessa. Eli ku naiset rupes käyttää housuja olemaan samoissa töissä miesten kanssa yms.
Ehkä jos kaikilta naisilta kiellettäs semmoiset miehiset jutut kuten housut niin asiat paranis itse ainakin uskon niin.
Itse olen parikymppinen nainen ja pakko sanoa että ikäiseni miehet ovat suurelta osin tosi naisellisia. Miehekäs pukeutuminen kadonnut, tavallista herrasmiestä heidän joukostaan tuskin löytyy. Kaikki pitää saada ja kauhea vinkuminen ku ei mene kaikki niinkuin haluaa ja välillä joutuu tekemään jotain raskasta. Jotenkin heistä puuttuu semmoinen jämptiys mitä miehillä ennen oli
Luojan kiitos. Perus "miehisyys" on rasittavaa. Naisten kanssa on paljon helmpompi sosialisoida ja muodostaa suhteita, onneksi miehetkin ovat alkaneet kääntymään tähän suuntaan.
Eräs iso toimistorakennus pääkaupunkiseudulla. Kävin siellä. Kaikki miehet olivat sellaisia neitimäisiä, sirompia kuin minä, laitettu tukka ja puhtaat, vastasilitetyt kapealinjaiset vaattet päällä. Ällötti. Tykkään sellasista sporttivartaloisista ja raamikkaista miehistä. Naama ei saa olla nätti siloposki vaan sellanen miehisen karski, kirveellä veistetty. Nähnyt elämää, eikä netflixiä.
Ihan turhaan tässä takerruttiin sota-aikaan, kun täällä tarkoitettiin miehiä 1900-luvun alkupuoliskolta. Tuolloin jopa homot näyttivät miehekkäämmiltä kuin nykymiehet. Esim. muutama Hollywood-tähti.
Vierailija kirjoitti:
Miesten ei nykyään anneta olla miehiä enää, esim fyysisesti raskaat työt ovat jääneet jälkeen tekniikan parantuessa sekä toimistotöiden yleistyessä. Suomessa suuri osa naisista pitää miehestä joka omaa feminiiniset piirteet ja käytöksen, joten tottakai se vaikuttaa siihen miten mies itse käyttäytyy.
Itse olen 20 vuotias ja mielestäni ulkoisesti ainakin omasta mielestäni miehekäs. Minulla on kokoparta ja olen muutoinkin aika karvainen, ohimoni ovat alkaneet vetäytymään pikkuhiljaa, pituuteni on 188 cm, painan 85 kiloa ja olen töissä metallitehtaassa, missä todella raskasta työtä tehdään päivittäin. Minusta tuntuu siltä kun että ei juuri kukaan nainen huoli minua sen takia että olen heidän mielestään ''liian'' maskuliinisen näköinen.
Vähänkin huono parta on merkki vakavista mielenterveysongelmista. Aja se pois niin johan alkaa haarat aukeamaan.
Tykkään siitä, että miehet ovat naisistuneet, mielestäni tämä muutos on kuitenkin aika pientä, liian paljon edelleen näkee matchomiehiä ja perussuomalaisia juntteja. Toivoisin kuitenkin, ettei miehet alkaisi kropaltaan naisistua, en tykkää, että mies kehojan rasvaprosentit nousee ja lihasmassa vähenee. :/ Liian paljon näkee mielestäni huonokuntoisia miehiä, jotka eivät huolehdi fyysisestä kunnostaan.