Näkyykö miesten naisistuminen?
Miesten testosteronitasot ovat olleet länsimaissa laskussa koko 1900-luvun. Esim. turkulaisen tutkimuksen mukaan 20-luvulla syntyneillä suomalaismiehillä oli seitsemänkymppisinä saman verran testosteronia veressä kuin 70-luvulla syntyneillä kolmekymppisinä. Tähän on esitetty monia syitä, mutta niistä viis, näkyykö asia mielestänne arjessa? Onhan tuo todella valtava muutos ja jos jatkuu samaa tahtia niin ei hyvältä näytä.
Testosteronin puutosoireina on muun muassa väsymys, flegmaattisuus, lihasmassan väheneminen ja rasvaprosentin nousu ja seksuaaliset ongelmat. Eli sellainen mitä jo kolmekymppiset useimmat ovat. Ja samalla näkee 50-60v. miehiä jotka ovat energisempiä ja vähemmän rupsahtaneita vaikka toki näyttävät vanhemmilta.
Tv:ssä ja leffoissahan miehet ovat selvästi eri näköisiä kuin aiemmin. On selitetty, että nykyään vain tykätään pehmeämmistä ja herkemmistä miehistä koska ei ole enää tiukkoja sukupuolirooleja. Höpön höpö. Uskon, että taiteilijoita ovat ennenkin olleet ne herkemmät ja androgyynisemmät miehet. Jos vaikka katsoo jotain 70-luvun hittibändejä niin eivät niiden jäsenet mitään köriläitä olleet. Mutta silti olivat vähemmän naisellisen näköisiä kuin mitä nykyisten rock-bändien jäsenet. Luulen, että rock ei musiikkina tai miesartistit yleensä eivät enää kiinnosta juuri siksi koska sen tekijät ovat naisistuneet jo liikaa, että asiaankuuluvaa seksuaalista vetovoimaa pääsisi syntymään.
Kommentit (107)
Ainakin omassa tuttavapiirissä on paljon enemmän pihtaavia miehiä kuin naisia. Alhainen testotaso kun laskee myös libidoa
Itse sinkkuna kierrän nämä ns. herkät miehet kaukaa, hyhhyh.
Miehetkään harvemmin jaksavat nykyisin juosta edes kymmentä kilometriä. Se on naisistumista ja todella surullista. Paskakuntoisia paskamahoja kaikkialla minne silmänsä kääntää.
Kyllä tämä ilmiö on havaittavissa kummassakin sukupuolessa, naisista on tullut jätkämäisempiä, aggressiivisempia, dominoivampia ja jollakin tapaa hyvin epä-naisellisia. Toinen ryhmä on nämä androgyynit ja sukupuolettomat tapaukset, joista ei tiedä onko kyseessä mies vai nainen. Tämä miehistyminen näkyy naisten kiinnostuksena myös samaa sukupuolta kohtaan, mikä on nykyään paljon yleisempää, selityksenä sille ei toimi vain se että nykyään tullaan rohkeammin ulos kaapista vaan kyllä tässä ajassa ja ihmisissä jotakin kummallista on.
Olen punavihreä nainen, mutta saman aatesuunnan "miehet" ovat suurelta osin äärimmäisen epäseksikkäitä. Kokoomusmiehet ovat ällöttävän lipeviä. Pitää varmaan ruveta persuksi :D
Miesten ei nykyään anneta olla miehiä enää, esim fyysisesti raskaat työt ovat jääneet jälkeen tekniikan parantuessa sekä toimistotöiden yleistyessä. Suomessa suuri osa naisista pitää miehestä joka omaa feminiiniset piirteet ja käytöksen, joten tottakai se vaikuttaa siihen miten mies itse käyttäytyy.
Itse olen 20 vuotias ja mielestäni ulkoisesti ainakin omasta mielestäni miehekäs. Minulla on kokoparta ja olen muutoinkin aika karvainen, ohimoni ovat alkaneet vetäytymään pikkuhiljaa, pituuteni on 188 cm, painan 85 kiloa ja olen töissä metallitehtaassa, missä todella raskasta työtä tehdään päivittäin. Minusta tuntuu siltä kun että ei juuri kukaan nainen huoli minua sen takia että olen heidän mielestään ''liian'' maskuliinisen näköinen.
Näkeehän tuon.
Katsokaa nyt jotain "hottismiehiä".
Sori nyt vaan, mutta ovat kyllä aika helvetin kaukana minun käsityksestäni hottismiehistä.
Minun hottismiehelläni ei ole pulleita hamsterinposkia, ripsiväriä eikä nasaaliääntä.
Miten voikin olla näin, että jopa miehet joilla on nykyään muodissa oleva parta, vaikuttavat jotenkin feminiinisiltä!
En jaksa enää ja tyydyn yksinäisyyteen. Huoltomies löytäkööt muumioituneen ruumiini
Onko tämä sitten huono vai hyvä asia? Taitaa olla makuasia.
Vierailija kirjoitti:
Olen punavihreä nainen, mutta saman aatesuunnan "miehet" ovat suurelta osin äärimmäisen epäseksikkäitä. Kokoomusmiehet ovat ällöttävän lipeviä. Pitää varmaan ruveta persuksi :D
Tai etsiä miestä politiikan ulkopuolelta.
joo,yläasteella oli kiljuva poika :D heh vieläkin naurattaa
Vierailija kirjoitti:
Näkeehän tuon.
Sori nyt vaan, mutta ovat kyllä aika helvetin kaukana minun käsityksestäni hottismiehistä.
Minun hottismiehelläni ei ole pulleita hamsterinposkia, ripsiväriä eikä nasaaliääntä.Miten voikin olla näin, että jopa miehet joilla on nykyään muodissa oleva parta, vaikuttavat jotenkin feminiinisiltä!
En jaksa enää ja tyydyn yksinäisyyteen. Huoltomies löytäkööt muumioituneen ruumiini
Partamiehet ovat juuri niitä kahvilla ja teellä hifisteleviä aeropress-hipstereitä, jotka keskustelevat naisten kanssa jalat ristissä ilman minkäänlaista seksuaalista kiinnostusta naisia, tai mitään muutakaan kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Miesten testosteronitasot ovat olleet länsimaissa laskussa koko 1900-luvun. Esim. turkulaisen tutkimuksen mukaan 20-luvulla syntyneillä suomalaismiehillä oli seitsemänkymppisinä saman verran testosteronia veressä kuin 70-luvulla syntyneillä kolmekymppisinä. Tähän on esitetty monia syitä, mutta niistä viis, näkyykö asia mielestänne arjessa? Onhan tuo todella valtava muutos ja jos jatkuu samaa tahtia niin ei hyvältä näytä.
Testosteronin puutosoireina on muun muassa väsymys, flegmaattisuus, lihasmassan väheneminen ja rasvaprosentin nousu ja seksuaaliset ongelmat. Eli sellainen mitä jo kolmekymppiset useimmat ovat. Ja samalla näkee 50-60v. miehiä jotka ovat energisempiä ja vähemmän rupsahtaneita vaikka toki näyttävät vanhemmilta.
Tv:ssä ja leffoissahan miehet ovat selvästi eri näköisiä kuin aiemmin. On selitetty, että nykyään vain tykätään pehmeämmistä ja herkemmistä miehistä koska ei ole enää tiukkoja sukupuolirooleja. Höpön höpö. Uskon, että taiteilijoita ovat ennenkin olleet ne herkemmät ja androgyynisemmät miehet. Jos vaikka katsoo jotain 70-luvun hittibändejä niin eivät niiden jäsenet mitään köriläitä olleet. Mutta silti olivat vähemmän naisellisen näköisiä kuin mitä nykyisten rock-bändien jäsenet. Luulen, että rock ei musiikkina tai miesartistit yleensä eivät enää kiinnosta juuri siksi koska sen tekijät ovat naisistuneet jo liikaa, että asiaankuuluvaa seksuaalista vetovoimaa pääsisi syntymään.
Vesistöissä jäämiä naishormoneista. Stressi myös suurempaa. Rasvakudoksen kertyminen myös laskee testosteronitasoja, koska rasvakudos muuttaa testosteronia estrogeeniksi.
Miehet naisistuvat, ja naiset miehistyvät. Suurin syy lihavuus. Nykyään lähes jokaisella 30-vuotiaalla miehellä on pullottavat posket ja manboobsien alut. Käsite "iskävatsa" lanseerattiin myös hiljattain. Siinä on kyse ilmiöstä, joka on tehnyt rasvakudoksesta miehellä ihailtavaa.
Sekä miehiltä että naisilta on kadonnut vyötärö. Naisetkin ovat sellaisia tasapaksuja pökkelöitä. Takaa päin voi olla vaikea erottaa naista miehestä.
Ja suurin syy kaikelle on, että ruokaa on liikaa.
Siis miksi helvetissä miesten tulisi olla hirveän miehekkäitä? Naisia miellyttääkseen? Voin kuvitella mikä älämölö siitä syntyisi jos miehet täällä voivottelisi minne ne kaikki kauniit naiselliset naiset ovat hävinneet.
Nuo lähi-idän miehethän ovat oikein miehekkäitä, tappelevat keskenään ja raiskaavat naisia, tätäkö te haluatte, vai?
Minusta on kivaa, että nykyään on niin herkkiä miehiä, jotka pukeutuu ruutupaitoihin ja ujostelee kuin pikkupojat. Ja vatvovat tunteitaan kuin teinitytöt. Se on oikeasti aika ihkua, ja bionaiset jyrää nämä neidit 6-0.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkeehän tuon.
Minun hottismiehelläni ei ole pulleita hamsterinposkia, ripsiväriä eikä nasaaliääntä.Miten voikin olla näin, että jopa miehet joilla on nykyään muodissa oleva parta, vaikuttavat jotenkin feminiinisiltä!
Partamiehet ovat juuri niitä kahvilla ja teellä hifisteleviä aeropress-hipstereitä, jotka keskustelevat naisten kanssa jalat ristissä ilman minkäänlaista seksuaalista kiinnostusta naisia, tai mitään muutakaan kohtaan.
Lol. Tunnen pari justiinsa tällasta miestä, mutta toinen ainakin tahtoisi kovasti löytää tyttöystävän. On vaan niin harkitseva ja neuroottinen luonne, ettei vielä 27-vuotiaana ole uskaltanut alkaa seurustella vakavammin.
Katsokaa 70-ja 80-luvun mainoskuvia vaikka.
Miehet olivat miehiä eivätkä mitään helkkarin
Mikki Hiiriä!
Sama tytöissä. Naiset olivat näyttäviä eivätkä kloonattuja kopioita toisistaan.
Fakta: oluen humala laskee testosteroinitasoa ja sitä kautta "naisistuttaa" miehiä. Tämä humala on suuri syy miestisseihin.
Aika moni nainen on syyllinen koska he käyttävät hormoneja surutta.
Kaikki menee vesistöön ja takaisin ihmiseen.
Onneksi olen niin hyvännäköinen, että on varaa olla vähän neiti. En voi elää ilman Guccin kenkiä, v-aukkopaitoja, The Simsiä ja Lady Gagaa.
T: Hetero
Ainakin täällä pk-seudulla on ihan hitosti sellaisia naismaisia miehiä, ihme sipsuttajia.
Monet niistä pullistelee liikenteessä autolla, mutta ilman autoaan ovat munattomia neitejä.
Ilmankos nykyään on niin paljon homostelijoitakin.