Nainen, miksi et istu viereeni bussissa?
Olen alle 40 vuotias, normaalin komean näköinen. Hoikka, pukeudun tyylikkäästi. Puhdas ja hyväntuoksuinen. Tiedän siis varmuudella etten ole ruma. Kuitenkin minun viereeni tullaan yleensä siinä vaiheessa kun ei enää muita paikkoja ole jäljellä. Muiden viereen on jo istuttu. Olenko liian komea vai vanha? Vai riittääkö se kun olen mies?
Kommentit (63)
Johtuu siitä, että ajattelet noin merkityksettömiä asioita. Luonnevirheesi säteilee niin, että muutkin ihmiset huomaavat sen.
Mä en istu yleensä koskaan miehen viereen jos voi valita. Jo teini-iästä liikaa kokemuksia kättä reidellehivuttavista äijistä. En jaksa miettiä enää että onko tuo nyt vahinko vai tahallinen kun tunnen kosketuksen. En siis istu missään - bussissa, leffassa jne. - vieraan miehen viereen jos vain voin sen suinkin välttää. Ei ole henkilökohtaista.
Liikaa partavettä tai leveä haaraistuma-asento, jolloin tarjolla on vain puolikas penkki.
Siksi että olet mies. Naiset menevät yleensä miehen viereen istumaan vasta sitten kuin muita paikkoja ei ole. Sen verran usein saamme osaksemme ei-toivottua seksuaalista häirintää aina varhaismurrosiästä alkaen, että se on aika lailla selkäytimessä.
Vierailija kirjoitti:
Liikaa partavettä tai leveä haaraistuma-asento, jolloin tarjolla on vain puolikas penkki.
Ei kumpaakaan noista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihonvärisi?
Ainakin mulle aivan samantekevää. Olen tuo joka vastasi ettei istu koskaan miehen viereen. Mua on kosketelleet vasten tahtoani ainoastaan kantasuomalaiset miehet. Ei silti etten uskoisi että siihen pystyy muutkin.
En ole vela, en ikis, hyvä työ ja rahaa riittävästi, kouluja en ole paljoa käynyt, en hiplaa, en häiritse. Istumaan vaan viereen ensi kerralla rohkeasti. Saa miehetkin istua viereen. Olen hetero ja naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
En ole vela, en ikis, hyvä työ ja rahaa riittävästi, kouluja en ole paljoa käynyt, en hiplaa, en häiritse. Istumaan vaan viereen ensi kerralla rohkeasti. Saa miehetkin istua viereen. Olen hetero ja naimisissa.
Tämä oli siis Ap:n teksti
Ap
Mä meen yleensä naisten viereen istumaan aika pitkälti sen takia, että miehet on yksinkertaisesti isompia ja minulle jää siis vähemmän tilaa. Ei tarvita edes leveää haara-asentoa. On ikävää istua ihan kylki kyljessä jonkun ventovieraan kanssa. Jos on isokokoinen nainen ja pieni mies, niin toki sitten valitsen mielummin miehen vieressä olevan vapaan paikan. Jos samankokoisia, niin sitten käpälöinnin riski saa valitsemaan naisen miehen sijasta.
Jos näytät jotenkin yrmeältä, siksi en istuisi viereesi jos ei ihan viimeinen pakko
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä, että ajattelet noin merkityksettömiä asioita. Luonnevirheesi säteilee niin, että muutkin ihmiset huomaavat sen.
Istut siis sellaisen viereen mieluummin, joka ei ajattele siitä, että miksi kukaan ei istu viereeni? Ok.
Ap
Mä kuljen nykyään harvoin bussilla mutta yritetään. Ensin istun tyhjään riviin. Jos ei ole vapaata niin naisen viereen. Jos naisten vieressä ei ole vapaata, istun miehen (asiallisen näköinen ja oloinen). Muulla ulkonäöllä ei ole väliä kunhan näyttää "turvalliselta", sellaiselta josta ei ole haittaa. Jos sen näköisiä miehiä ei ole, niin jään seisomaan. Ei ole väliä onko mies komea tai ei. N35
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä sitä ettei hiplaa ei voi nähdä päällepäin. Moni siisti ja kunnollisen näköinen mies hiplaa. Eli en istu. Vaikka uskon ettet juuri sinä hiplaakaan.
Itse miehenä uskon että se että nainen ei halua istua miehen viereen bussissa kulkee käsi kädessä sen kanssa että nainen haluaa miehen tekevän aloitteen seurustelussa, eli nainen ei halua lähestyä miestä missään tilanteessa itse.
Jos ei ole tilaa istua yksin, menen aina istumaan noin omanikäiseltäni näyttävän viereen. Ei väliä onko poika vai tyttö. Olen siis 16v.
Vierailija kirjoitti:
Itse miehenä uskon että se että nainen ei halua istua miehen viereen bussissa kulkee käsi kädessä sen kanssa että nainen haluaa miehen tekevän aloitteen seurustelussa, eli nainen ei halua lähestyä miestä missään tilanteessa itse.
Eli, olisin kovaa kamaa sinkkumarkkinoilla?
Ap
Eikö se ole ihan hyvä? Saat istua rauhassa ilman että joku kamalan vahvasti hajuvedeltä löyhkäävä akka tulisi tökkimään sua käsilaukullaan.
Jään ennemmin seisomaan kuin istuisin jonkun viereen.