Juotteko koskaan arkisin?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen aikuinen ihminen käyttää termiä "juoda" kun ilmeisesti tarkoittaa _alkoholin_ juomista?!
Valtaosa aikuisista ymmärtää, mitä tässä asiayhteydessä juomisella tarkoitetaan.
Taisi tulla aivopieru. Kirjoitut "aikuisista" kun sinun piti kirjoittaa "alkoholiongelmaisista".
Kun on teoriajakso koulussa (lähihoitajan tutkinto), voin silloin tällöin juoda alkoholia huolettomammin arkenakin. Jos on työssäoppimisjakso ihan käytännön työssä, en nauti alkoholia arkena yhtä annosta enempää ja senkin vain harvoin.
Jääkaapissa on puoli vuotta sitten ostettua siideriä.. pitäisi varmaan juoda joskus pois muttakun minulle ei alkoholi sovi, en pidä siitä ja se väsyttää.
Eilen viimeksi otettiin illallisella lasilliset viiniä. Pullo jäi viikonlopulta, juotiin siis pe ja la lasilliset myös.
Tiistaina tai keskiviikkona naukkailen pullon punaviiniä illan mittaan. Viikonloppuna ehkä toisen.
Huikka kirjoitti:
Harvemmin, vaikka mieli tekisi edes lasillista viiniä iltaisin. En viitsi, koska lähtis kuitenkin hanskasta niinkuin viikonloppuisinkin. En hallitse yhtään ns. eurooppalaisia juomatapoja :D
Ei tuo eurooppalainen juomatapa sovi näille hinnoille. Jos sen viinipullon avaa tänään, niin parin päivän päästä se on jo pilalla, moni punaviini jo seuraavana päivänä alkaa avattuna kitkeröitymään.
Lisäksi hinta on sellainen, ettei viitsi loppua pulloa kaataa viemäriinkään yhden lasillisen takia.
Perjaintai-iltana käydään yleensä harrastuksen jälkeen istumassa yksillä.
Vierailija kirjoitti:
Valehtelematta on tullut naukkailtua arkisin. Yhden kerran meillä oli koulutuspäivä, niin parkkipaikalla autossa join 20 cl pullon salmaria ennenkuin menin sisään.
Miten tällainen alkkispostaus saa yläpeukkuja?
Minusta on ihan hassua katsoa kalenterista minä päivänä "saa" juoda. Jos haluan alkoholia vaikka tiistaina lounasaikaan, juon silloin. Minulle alkoholi ei ole = känni. Se on lasi viiniä, yksi olut, cocktail tai vaikka tilkka konjakkia silloin kun siltä tuntuu ja mieli tekee.
Joskus harvoin, työttömänä se kyllä onnistuu. Taannoin oli kiva kyllä tissutella bisseä ja viiniä aamusta iltaan ihan arkipäivänä ja ajatella miten jotkut muut raatavat töissä 😀
Useimpina iltana on korkki auki. Tissutan olutta, siideriä, lonkeroa, viiniä. Humalassa en ole ollut aikoihin, mutta kevyt tissutus on minun juttuni. Änkyräkänni oli viimeksi vuonna 2013. Kalenteria en ole katsonut tarpeeksi vilkuilla vuosiin tälle asialle.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihan hassua katsoa kalenterista minä päivänä "saa" juoda. Jos haluan alkoholia vaikka tiistaina lounasaikaan, juon silloin. Minulle alkoholi ei ole = känni. Se on lasi viiniä, yksi olut, cocktail tai vaikka tilkka konjakkia silloin kun siltä tuntuu ja mieli tekee.
Samaa mieltä, mutta työni on sellaista, että lounastauolla tiistaina ei voi ottaa. Eikä ylipäätään työaikana.
Tuleehan tuota ainakin pari kaljaa otettua jos lämmittää saunaa viikolla ja silloin tällöin muutenkin mutta kännejä vedän harvoin viikolla. Myönnän kyllä että perjantaina ja lauantaina tulee kumpanakin juotua enemmän.