Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestäsi kenellä tahansa oikeus kertoa kenelle tahansa olevansa ihastunut tähän?

Vierailija
13.09.2016 |

Voinko mennä esimerkiksi naapurin pojalle noin vaan kertomaan että olen ihastunut, tai voiko hän tulla kertomaan minulle?

Vaatiiko sellainen tilanne siis sitä että ensin selvittää että suhteeseen on jonkinlaiset edellytykset ja pitäisikö olla vielä hyvissä väleissä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkus sanot. Oikeus on sanoa mitä vaan, eri asia sitten onko se fiksua.

Vierailija
2/12 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei olisi oikeus??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei olisi oikeus??

Niin, no, vähän lainausmerkeissä "oikeus". Mutta siis pitäisikö kanssaihmisiä kunnioittaa siten että ei mene sanomaan ihan yhtäkkiä?

Vierailija
4/12 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan toki saa sanoa. Mikä kieltäisi?

Vierailija
5/12 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on oikeus. Asia erikseen milloin tunteiden tunnustaminen on järkevää ja milloin se kannattaa jättää tekemättä. Seurausten arvioiminen vaatii pelisilmää jota kaikilla ei ole.

Vierailija
6/12 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla ei kannata ottaa asiakseen kertoa pomolle että on ihastunut tähän. Pitäisi kiinni oikeudestaan olla hiljaa.

Vierailija
7/12 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä joskus pitäisi miettiä, että kannattaako sanoa, ja varsinkin, että missä tilanteessa. Minulle kertoi joskus työkaverini ihastuksestaan minuun. Se oli melko kiusallista, sillä olen varattu ja työkaverini tiesi sen kyllä.

Vierailija
8/12 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

--Ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei olisi oikeus??

Niin, no, vähän lainausmerkeissä "oikeus". Mutta siis pitäisikö kanssaihmisiä kunnioittaa siten että ei mene sanomaan ihan yhtäkkiä?

Harkintaa ja tilannetajua voi tietysti käyttää asiassa. Olisi esimerkiksi vähän lapsellista mennä jollekin käytännössä vieraalle ihmiselle ihastusta tunnustamaan.

Vierailija
9/12 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä sitten vaan kohauttaa olkiaan ja todeta "vai niin". Ja se siitä sitten.

Vierailija
10/12 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuminen on ihastumista eikä vaadi kohteelta mitään toimenpiteitä. Voi esimerkiksi iloisesti kiittää ja kertoa että on imarreltu.

Vierailija
11/12 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mutta pitää varautua torjuntaan, jos ei yhtään tunnustele maaperää ensin.

Vierailija
12/12 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihastuminen on ihastumista eikä vaadi kohteelta mitään toimenpiteitä. Voi esimerkiksi iloisesti kiittää ja kertoa että on imarreltu.

No, kyllä minä hiukan ahdistuisin, jos joku (melko) vieraaksi luokiteltava ihminen tulisi runoilemaan jotain ihastuksestaan minuun. Miksi hän niin tekisi? Mihin hän pyrkii? Kertomisellaan hän vain takaisi, että yrittäisin jatkossa vältellä häntä, koska alkaisin pelätä kiusallisia tilanteita välillämme.

Mielestäni onkin fiksumpaa ottaa aluksi ihan ystävällisissä merkeissä lisää kontaktia ihastuksen kohteeseen, kysyä tätä vaikka kahville tai muuta sellaista. Jos juttu luistaa hyvin ja toinen vaikuttaa myötämieliseltä, niin sitten jossain vaiheessa voi tuoda tunnepuolta enemmän mukaan. Varattua ihmistä ei tosin kannata kosiskella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi