Miten voi 60 969€ vuosituloilla kuulua ylimpään desiiliin eli kovatuloisimpiin?
Me kuulumme ja rahat koko ajan loppu. Ärsyttää kun yh:t ym saa kaikki tuet ja me ne kustannetaan. Itse sitten p.a koko ajan. Ei ole reilua.
Kommentit (121)
Ette osaa käyttää rahaa. Menkää johonkin kurssille missä opetetaan rahankäyttöä.
Suomi on kommunistinen maa. Koulutetut ihmiset saa laittaa palkkansa eteen ykkösen nii se on se palkka mitä sais sivistysmaassa.
Mä olen yh ja tienaan tuon verran. Mutta en mäkään kyllä rikas ole, asuntolainaan menee suurin osa.
Olen yksinhuoltaja, saan asumistukea omistusasuntoon 360 eur, yksinhuoltajan lapsilisä, elatusmaksu lapsen isältä yli 600 eur/kk, tällä hetkellä ansiosidonnaista 75 eur/pvä. Ihan kivasti menee.
Onko sulla siis puoliso ja yhteensä tuo 60 000 vuodessa?
Tienaan tuon ja aina pee aa. Nytkin pari kymppiä tilillä ennen palkkapäivää. Veroihinhan tuosta menee suurin osa.
Koska suomalaiset on niin persaukista väkeä niin noin surkeilla tuloilla olette kärjessä.
-Köyhät-
Vierailija kirjoitti:
Olen yksinhuoltaja, saan asumistukea omistusasuntoon 360 eur, yksinhuoltajan lapsilisä, elatusmaksu lapsen isältä yli 600 eur/kk, tällä hetkellä ansiosidonnaista 75 eur/pvä. Ihan kivasti menee.
75e päivä. Vau.
Koska tienaat 1500€ kuussa enemmän kuin keskituloinen. Siksi....
Vierailija kirjoitti:
Mä olen yh ja tienaan tuon verran. Mutta en mäkään kyllä rikas ole, asuntolainaan menee suurin osa.
Täällä saman tienaava yh. Jopa vähän yli. Maksan asuntoa ja yritän vähän säästää, enkä käytä ylettömästi rahaa esim ruokaan, mutta en myöskään laske jokaista kahvilakäyntiä. Silti tili suunnilleen tyhjä aina loppukuusta.
Kai sitä kitsaamminkin voisi elää, ehkä en tosiaan osaa käyttää rahaa. Mutta kallista on pääkaupunkiseudulla elättää perhettä yhden ihmisen tuloilla.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla palkalla on keskituloinen.
Valitettavasti kuuluu ylimpään desiiliin. Valitettavasti siksi, koska Suomessa palkat ja ostovoima eivät ole kummoista verrattuna muualle Eurooppaan tai jopa Pohjoismaihin.
Vierailija kirjoitti:
Näin sitä kuvittelisi, kun kuuntelee vasemmiston puheita, että "vain rikkailta viedään" ja ei me keskituloisia tietenkään kiusata. Todellisuudessa tuo 60k+ on ylimmässä desiilissä. Eli siis korkein 10% Suomen tulojakaumassa. Sen tienaava henkilö on vasemmiston todellisuudessa tarkoittama "rikas", vaikkei sitä itse millään uskoisikaan. Sen takia vasemmisto ei koskaan haluakaan määritellä, että missä se raja menee. Menisi hyvä bluffi pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti kuuluu ylimpään desiiliin. Valitettavasti siksi, koska Suomessa palkat ja ostovoima eivät ole kummoista verrattuna muualle Eurooppaan tai jopa Pohjoismaihin.
Vilkaisepa karttaa! Suomi ei sijaitse keskieuroopassa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin, kuka niin väittikään?
Oletteko kenties päihteiden suurkuluttajia? Jos vastaus on kyllä, ei ihme, että rahat on loppu, kun tuhlaatte kaikenlaiseen turhaan paskaan. Ite joudun elämään reilusti pienemmällä budjetilla ja elossa olen. Minä, kun en kuluta rahoja turhuuteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin sitä kuvittelisi, kun kuuntelee vasemmiston puheita, että "vain rikkailta viedään" ja ei me keskituloisia tietenkään kiusata. Todellisuudessa tuo 60k+ on ylimmässä desiilissä. Eli siis korkein 10% Suomen tulojakaumassa. Sen tienaava henkilö on vasemmiston todellisuudessa tarkoittama "rikas", vaikkei sitä itse millään uskoisikaan. Sen takia vasemmisto ei koskaan haluakaan määritellä, että missä se raja menee. Menisi hyvä bluffi pilalle.
Mikä hyvä bluffi? Ylimmän desiilin tuloraja toki vaihtelee vuodesta toiseen. Olisi jo aika nostaa pääomatulojen verotus takaisin progressiivisiksi ja samalle tasolle kuin ansiotulojen verotus. Älytöntä verottaa ihmisten palkkoja ankarammin kuin sijoitusvoittoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin, kuka niin väittikään?
Keskieuroopassa on keskieuroopan palkat, suomessa on suomen. Suomi sijaitsee euroopan reuna-alueella pohjoisessa lähes erillään muista euroopan maista. Huomaatko yhteneväisyyden?