Olen sijaisäiti. Miksi jatkuvasti vihjaillaan, että on törkeää, kun minulle maksetaan niin paljon??
Maksetaan paljon? Mikä on paljon?
Ensinnäkin, tämä on työtä. Sijaisvanhemmilla ei ole elatusvelvollisuutta muiden lapsista. Toisekseen, en minäkään elä ilman toimeentuloa ja tässä hommassa olen joutunut jäämään kotiin. Työ on raskasta kaikkine osa-alueineen, enkä voi ymmärtää, mikä muita tässä palkanmaksussa hiertää. Jokainen voi ryhtyä sijaisvanhemmaksi, siinä ne suomut karisee aika nopsaan sijaisperheiden glamour-elämästä.
Kommentit (399)
Totta.
Hienoa työtä teet.
Maineenne on vain kärsinyt joidenkin tuota työtä ei-niin-sydämellä-vaan-enemmänkin-rahasta -tekevien takia.
Se on tuo kateus niin pohjatonta.
Ei minulle kukaan suoraan ole mitään sanonut. Tiedä sitten mitä miettivät hiljaa mielessään.
sijaisäiti myös
Paljonko saat? Jos tämänkin rahan kohdentaisi kunnolliseen perheen auttamistyöhön niin... Tukiperheet yhtä puppua ja, ollaan kohdattu kaikenlaisia jotka itse hyötyisivät "avusta".
Ja nyt kiillottamaan sädekehää siitä, saatana.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko saat? Jos tämänkin rahan kohdentaisi kunnolliseen perheen auttamistyöhön niin... Tukiperheet yhtä puppua ja, ollaan kohdattu kaikenlaisia jotka itse hyötyisivät "avusta".
Mitä tarkoitat kunnollisella auttamistyöllä?
Ap, teet hienoa ja arvokasta työtä. Ihailen kaltaisiasi. ☺
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, mutta paljon tuntuu olevan sellaisia tuettavia, joille mikään ei riitä eikä mikään kelpaa, ja sitten iloistaan siitä, että avunantajamaiden saa edes pienen korvauksen työstään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat kunnollisella auttamistyöllä?
Tukiperheet puppua? Kuinka monta sellaista ihmistä tunnet joilla on ollut tukiperhe? Itse tunnen kaksi ja molemmissa vanhemmille ja lapsille ollut suunnaton apu. Toisessa perheessä yhteydenpito jatkunut vielä aikuisenakin. Törkeetä väittää tuollaista.
En itse varmasti edes pystyisi tuohon hommaan, on varmasti niin henkisesti kuluttavaa ja raskasta joten suosittelen valittajia kokeilemaan itse jos ovat niin kateellisia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä nyt sopertelet siellä? Tukiperhetoiminnalla ei ole mitään tekemistä sijaisperheiden kanssa. Minkä tietäisit, jos itse yhtään mitään tietäisin tästäKÄÄN asiasta.
Ap, teet arvokasta työtä. Tämä palsta on vaan sellainen persreikä, että kaikenlaiset mulkvistit aukovat rumaa suutaan täällä alvariinsa. Enkä nyt tarkoita kiroilua, vaan ilkeyttä, suoranaista ilkeyttä, josta viitonen on malliesimerkki.
Kunnollinen auttamistyö= joku kertomaan huoltajalle/huoltajille selvät sävelet asioista. Maataan vain omassa paskassa ja asiat kasaantuu. Joku äidillinen ammattinalkuttaja näille kaikkein avuttomimmille ja niille joilta arjen hallinta sujuu paremmin vaikka sitten tuo sijareiden avustusta vastaava summa Kaikkeen Kivaan:)
Itsellä on kokemusta huonosta ja hyvästä tavasta tulla autetuksi/kuulluksi.
Saatana.
Tietysti siitä täytyy maksaa.
Outoa ajatus, että joku hoitaisi cieraan kakaroita ilmaiseksi.
http://sastamala.tjhosting.com/kokous/20145188-18-1.PDF
Tuosta näkee, miten lapsikenneleillä tienataan.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti siitä täytyy maksaa.
Outoa ajatus, että joku hoitaisi cieraan kakaroita ilmaiseksi.
Toivottavasti muistat sanoa tuon ihan saman lauseen, kun haet siajisperheeksi. Säästyy moni lapsi helvetin kauhuilta.
En usko, että rahasta sitä kukaan tekee. Mulla oli paskat sijaisvanhemmat, mutta silti en usko että nekään sen kolmen vuoden taistelun kävivät pelkän rahan vuoksi. Uskon, että heillä oli velvollisuudentunne auttaa, koska olivat vahvasti uskovaisia. Aitoa välittämistä siinä ei ollut ja itsetuntoni poljettiin ihan pohjaan. Silti ihan vain rahan takia siihen tuskin lähtee kukaan, sen verran rankkaa oli heillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä nyt sopertelet siellä? Tukiperhetoiminnalla ei ole mitään tekemistä sijaisperheiden kanssa. Minkä tietäisit, jos itse yhtään mitään tietäisin tästäKÄÄN asiasta.
Ap, teet arvokasta työtä. Tämä palsta on vaan sellainen persreikä, että kaikenlaiset mulkvistit aukovat rumaa suutaan täällä alvariinsa. Enkä nyt tarkoita kiroilua, vaan ilkeyttä, suoranaista ilkeyttä, josta viitonen on malliesimerkki.
Noh, meillä on, kuten mainittua, omat kokemuksemme ja tunnen joitakuita joilla heilläkin omat kokemuksensa. Kyllä meille mainituille suoraan sanottiin että "tukiperhe sitten kertoo miten asiat perheessä ovat jotta voidaan ryhtyä toimenpiteisiin". Jotenkin, jostakin ihmeellisestä syystä meni maku koko asiaan...
Ylpeys on kai sitten meikäläisen "perisynti"? Kuten niin monen muunkin "päänaukojan":)
Aika rauhallinen olen mutta tarvittaessa "auon päätäni".
Kiitos.
Musta tuo ulina rahasta on ihan uskomatonta. Tietenkin siitä maksetaan palkkaa, onhan se työtä. Valitatteko te samat ihmiset lääkärien ja hoitajien palkkavaatimuksista? Kun pitäisi olla sydämmestä tehtävää työtä eikä siiitä pitäs maksaa niinkö?
Olemme kriisiperhe, eli sijoitukset ovat lyhytaikaisia, keskimäärin 1 päivästä puoleen vuoteen. Lapsi/lapset tulevat kiirehälytyksenä vaikka keskellä yötä, mitään ei voi ennakoida.
Tilanteet eivät ole helppoja kenellekään, sen enempää sijaisperheelle, lapsille, kuin biovanhemmillekaan.
Sijoitettua lasta on arvioitava, tavattava sos.viranomaisia ja lapsen vanhempia. Joskus biovanhemmat ovat todella hankalia ja uhkaavia, eivätkä he huostaanoton kriisissään meinaa tajuta, ettei sijaisperhe ole tehnyt päätöstä lapsen huostaanotosta. Sen tekee sosiaalityöntekijät.
Minä saan n. 80 euroa/vrk 'palkkaa', johon sisältyy kulukorvaus, eli itse palkka on todella pieni. Vastuu on rajaton, eikä työaikoja ole. Palkka maksetaan vain niiltä ajoilta, jolloin lainalapsi on meillä, joten tulot eivät ole säännöllisiä. Tervetuloa kadehtijoiden kerhoon!
Joo, tukiperheessä lapsi on esim. yhden viikonlopun kuukaudessa, eikä se edellytä lastensuojelun asiakkuutta. Perheet tekevät töitä, tuosta hoidosta saa vain ruokakorvausta noin parikymppiä päivässä.
Sijaisperheet hoitavat ammattimaisesti 24/7 huostaanotettuja lapsia. Se siis on tosiaan heille työtä, ei mikään vapaaehtoistyön muoto kuten tukiperheeksi ryhtyminen on.
Sijaisperheille maksetaan tällaisia korvauksia.
http://stm.fi/artikkeli/-/asset_publisher/kuntainfo-perhehoidon-palkkio…
Työ on kovaa, joten en todellakaan kadehtisi kuten viitonen selvästi tuntuu tekevän.
http://stm.fi/artikkeli/-/asset_publisher/kuntainfo-perhehoidon-palkkio…
Niinpä, millä hinnalla kukakin olisi 24/7/365 töissä eikä sijoitetut lapset ole yleensä ainakaan aluksi helpoimmasta päästä.