Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan nukuttaminen parvekkeella tupakansavussa, mitä mieltä tupakoitsijat ja muutkin?

Vierailija
13.09.2016 |

Kuulostaisiko kivalta, jos pieni vauvasi joutuisi päiväunillaan haistelemaan tupakansavua? Mitä te tupakoitsijat oikein ajattelette muuta kuin itseänne? Pitäisikö tästä sanoa vai uskaltaako tupakoitsijalle edes mennä sanomaan mitään (olettaen, että sontaa sataa niskaan, jos erehtyy kritisoimaan toisen rakasta harrastusta)?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä missä on savun hajua, on myös savua ja myrkkyjä. Mitä muuta se "haju" olisi? Pienhiukkasia ja Pah-yhdisteitä. Pitousuudet tietysti vaihtelevat riippuen savun määrästä.

Siispä wc:ssä on ilmassa paskahiukkasia ja hengität paskaa. Jumalauta, kuolette koleraan koko perhe ja kissat ja koiratkin!

"Paskahiukkasia" sanotaan meidän alalla bakteereiksi.

Vierailija
22/45 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta MIKSI sen naapurin pitäisi lopettaa tupakointi omalla parvekkeella? Miksi sun pitäisi saada parveke haluaamaasi käyttöön mutta naapurin ei?

Entä jos kymmenestä naapurista viisi tupakoi? Kaikki muualle polttamaan, että sinun vauvasi voi nukkua parvekkeella?

Kerrostaloissa nyt pitää vaan kestää niitä naapureita ja hyväksyä, ettei tollaseen asiaan ole kauheasti valittamista.

Näin ne naapuritkin kestää lapsista lähtevää itkua ja kolinaa valittamatta, vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teit per^se hedelmän vaikea elämä tulee olemaan tällä kun nyt jo on hankalaa, mitähän seuraavaksi?

Vierailija
24/45 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos naapuri tupakoisi suoraan alapuolella, mistä selkeästi tulisi savua omalle parvekkeelle, niin sitten voisi haittata ja menisin varmaan kysymään naapurilta voisiko olla tupakoimatta parvekkeella vaikka aikana X kun nukutan lasta parvekkeella. Mutta en nyt usko että se savu leijailee juuri nimenomaan siihen vaunuun ja siellä nimenomaan lapsen naamalle, vaan kyllä leviää ympäriinsä ettei vauva nyt oikeasti edes altistu savulle, varsinkin siis jos jossakin kaukaisessa parvekkeella tupakoidaan. Enhän voisi nukuttaa vauvaa parvekkeella jos pelkäisin kaikkia tuollaisia, kun autoistakin lähtee pakokaasuja jne.

Vierailija
25/45 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä missä on savun hajua, on myös savua ja myrkkyjä. Mitä muuta se "haju" olisi? Pienhiukkasia ja Pah-yhdisteitä. Pitousuudet tietysti vaihtelevat riippuen savun määrästä.

Siispä wc:ssä on ilmassa paskahiukkasia ja hengität paskaa. Jumalauta, kuolette koleraan koko perhe ja kissat ja koiratkin!

"Paskahiukkasia" sanotaan meidän alalla bakteereiksi.

Onko teidän alalla niiden määrän tiedetty olevan mikä kuutiometriä kohden paskallakäynnin jälkeen?

Vierailija
26/45 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannen asteen tupakointi on vaarallista:

http://www.hs.fi/tiede/a1372469156692

Vierailija
27/45 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se vauva pakko nukuttaa nimenomaan tupakansavussa parvekkeella?

Vierailija
28/45 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sikäli hyvä tilanne että asumme rivitalossa. Kun naapuri huomaa että vaunut on pihassa menee silloin etupuolelle tupakoimaan. Kauheaa tupakoijien haukkumista taas.

Vierailija
29/45 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tätä samaa "minä, minä, minä". Tupakoitsija vähät välittää itsestään, muista, luonnosta tai yhteiskunnasta. Antaa palaa vaan, kyllä joku sitten paapoo ja silittää päätä, kun keuhkosyöpä meinaa viedä elämänhalun. 

Vierailija
30/45 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmannen asteen tupakointi on vaarallista:

http://www.hs.fi/tiede/a1372469156692

Tuo tutkimus on kumottu aikaa sitten. Siitä ei vaan saa raflaavia otsikoita.

Vierailija
31/45 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos naapuri tupakoi parvekkeella niin et laita vauvaa parvekkeelle nukkumaan. Yksinkertaista.

Jos taloyhtiössä on tupakointi kielletty niin kerrot naapurin tupakoinnista eteenpäin ja toivot että sille tulee stoppi.

Vierailija
32/45 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole kuvottavampaa kuin tupakanhajuinen vauva.

Vierailija
33/45 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi myös mielenkiintoista kuulla, millä jotkut mammat perustelevat lastenvaunujen vieressä tupakoinnin? Tällaista kun näkee kaupungilla lähes päivittäin ja tulee miettineeksi, millainen imbesilli täytyy olla, jos haluaa välttämättä altistaa lapsensa tupakansavulle.

Vierailija
34/45 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mitään kolmannen asteen tupakointia, vaan ehtaa passiivista tupakointia, jos suoraan meidän parvekkeen alta leviävät savut meille asti. ap

Vierailija
35/45 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on eri asia myrkyttää viattomia lapsia kuin ajaa nurmikkoa päiväuniaikaan. Ilmeisesti jonkun mielestä ihan sama asia. Enpä ole koskaan tämän palstan ihmisiä kovin fiksuina pitänytkään. 

Vierailija
36/45 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap:lla pitäisi olla suurempi oikeus käyttää parvekettaan kuin naapurilla?

Vierailija
37/45 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tupakoitsija enkä kyllä koskaan polta parvekkeella kun oma vauva täällä nukkuu, enkä ylipäätänsäkään vauvani läheisyydessä.

Mutta en mä myöskään ala kerrostalossa kyttäilemään ennen röökille menoa, että nukkuuko jonkun vauva nyt parvekkeella vai ei.

Itsekästä tai ei, mutta en minä ala elämään elämääni sen mukaan miten naapurin ämmä minun haluaisi elävän.

Vierailija
38/45 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä kun joutuu pitämään parvekkeen ovea auki meillä ainakin tupakansavua joutuu haistelemaan sisälläkin. Vauvoja ei ole, ihan vain omasta puolesta vtuttaa...

Vierailija
39/45 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tupakoitsija enkä kyllä koskaan polta parvekkeella kun oma vauva täällä nukkuu, enkä ylipäätänsäkään vauvani läheisyydessä.

Mutta en mä myöskään ala kerrostalossa kyttäilemään ennen röökille menoa, että nukkuuko jonkun vauva nyt parvekkeella vai ei.

Itsekästä tai ei, mutta en minä ala elämään elämääni sen mukaan miten naapurin ämmä minun haluaisi elävän.

Aika halventavaa kielenkäyttöä. Toivottavasti naapurisi sauhuttelevat antaumuksella, kun muksusi vetää sikeitä parvekkeella. 

Vierailija
40/45 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tupakoiva vanhempi ja en nukuttanut vauvaa parvekkeella koska poltettiin siellä, lähdin sen sijaan kävelylle saamaan liikuntaa ja vauva raitista ilmaa. Meillä ei ollut savuton taloyhtiö. Kannattaa muuttaa sellaiseen kerrostaloon joka on savuton. Et voi vaatia toista asukasta olla polttamatta parvekkeella, ihan niinkuin ei hänkään voi vaatia sinua olla nukuttamatta vauvaa parvekkeella.

Ja näin muuten vain, en myöskään ymmärrä vaunujen vieressä polttamista! Miksi lapsen pitäisi kärsiä vanhemman tupakoinnista! Itse aina huolellisesti pesen kädet ja laitan takin päälle suojaamaan sisävaatteita kun käyn tupakalla ja koitan olla hönkimättä yms. Heti kun tupakalta tulen. Vaunujen läheisyydessä polttaminen on totaali nou nou!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä