Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sipilät sijoituskuoret Nordeassa

Vierailija
13.09.2016 |

Kaikki muut ilmoittivat omistuksensa eri yhtiöistä, mutta Sipilä kätki omistukset niihin sijoituskuoriin.

Käynnissä on jälleen yksityistämisiä. Olisi kyllä tarve vaatia, että mitä siellä sijoituskuorissa on. Ajaako Sipilä asioita, jotka pönkittävät omien omistusten arvoa?

mistä sen tietää, vaikka Sipilällä it ihmisenä olisi kokonaan ulkomaille perustettu uusi IT firma, jonka omistaa sijoituskuorien kautta. Ja tämä firmahan periaatteessa voisi alkaa toimittamaan sitä GPS järjestelmää, jonka tarkoitus on tulla suomeen, jotta jokainen metri verotetaan autolla ajamissessa. Jos vaikka kotona käännät auton tulevaisuudessa toisin päin, sekin maksaa. Tai jos siirrät auton toiseen paikkaan pihallasi, niin sekin maksaa.

EU sitäpaitsi ajaa nyt sitä autolla ajon yhteisverotusta (GPS) jolla saadaa veroja suoraan EU.lle.

Miksi Sipilä suojelee Berneriä?

Jos GPS järjestelmää suunnitellaan, on heti alkumetreillä ilmoitettava, kuka omistaa sen toteuttavan firman?
Onko se herra Soros ja kumppanit? vai kuka?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunnan liikenne- ja viestintävaliokunnan jäsen Suna Kymäläinen tyrmistyi Arvopaperi-lehdessä julkaistusta tiedosta, jonka mukaan pääministeri Juha Sipilän lähipiiri eli lapset ovat Fortel Investin kautta pörssiin listautuvan Ahola Transportin kolmanneksi suurin omistaja.

– Suomessa saa omistaa yhtiöitä vapaasti. Eihän siinä mitään. Mutta samaan aikaan kun julkisuudessa kyseenalaista huomiota saanut, nimenomaan suomalaisten työehtojen polkemisesta esiin tulleen yhtiön omistajista löytyy yhteys suoraan valtioneuvostoon, ollaan ainakin eettisesti heikoilla jäillä. Nyt alkaa näyttämään jo tosi pahalta, sanoo Kymäläinen tiedotteessaan.

Viime kesäkuussa ministerineuvostossa sovittiin kansallisten kabotaasirajoituksen poistamisesta ja lakimuutokset ovat parhaillaan eduskunnan käsittelyssä. Kymäläinen ja muut SDP:n kansanedustajat ovat kritisoineet kaavailuja.

– Pahin pelko on, että suomalainen kumipyöräliikenne ulosliputetaan halvempien työvoimakustannusten ja kaluston ylläpidon maihin. Tämänkaltaisesta toiminnasta on jo varoittavia esimerkkejä, kuten Ahola Transport, josta on jo aiemmin julkisuudessa esitetty tieto, että he ovat palkanneet 500 euron kuukausipalkalla kuskin Virosta, Kymäläinen kertaa.

Tyylikkäältä tämä ei ainakaan näytä.

Ahola Transport on siis Kymäläisen mukaan toiminut juuri sen mallin mukaisesti, jota ehkäisemään muun muassa kabotaasirajoitukset on säädetty. Kymäläinen muistuttaa, että myös EU:n työtuomioistuimen kanta on, että jokaisessa maassa maksetaan kyseisen maan työehtojen mukaista palkkaa.

– Tyylikkäältä tämä ei ainakaan näytä. Eihän Suomi nouse koskaan lamasta, jos on pienintäkään vihjausta valtioneuvoston jäsenten osalta palkkakeinottelun hyväksymisestä, Kymäläinen moittii.

– Kuljetusalan toimijoiden huolta kabotaasirajoitusten muutoksen mukanaan tuomista haitoista ja muun muassa valvonnan ontumisesta ei ole otettu huomioon. Ei ihme jos moni kysyy tämän tiedon jäljiltä, että miksiköhän, Kymäläinen lataa.

Kymäläinen pohtii, onko pörssin laillisuusvalvonnalla ollut tieto tämänlaatuisesta mahdollisesta sisäpiirikytköksestä ennen listautumisesitteen hyväksymistä.

Vierailija
2/2 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan tiedä, koska tietoa ei saa. Juuri tähän tietojen saamttomuuteen perustuvat myös hallintarekisterit, se ,mitä Stubb väkisin yritti runnoa läpi ja jota ei ole Kokoomus vieläkään haudannut.

Meillä on ensimmäistä kertaa eduskunnassa useita yrityksiin kytkössä olevia, eli omistajatahoja. Se näkyy politiikassa, jossa tavalliset kansalaiset laitetaan maksamaan kaikki ja yrityksille annetaan helpotuksia toisensa perään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan