Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, jotka eivät menisi mies gynekologille?

Vierailija
13.09.2016 |

Hätätilanteet on tietty eri asia. Pari viikkoa sitten nimittäin olin varannut gynekologille ajan ja hän oli mies, joten kieltäydyin tutkimuksesta ja varasin uuden ajan ja varmistin saavani naisen. Tuli vain mieleen moniko toimisi samoin?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina käynyt naisgynellä ja tuntuu, että naiselle on ollut helpompi puhua kovista menkkakivuista yms. vaivoista. Voisin kuitenkin mennä miehellekin. Olen vain viimeaikoina tottunut käymään samalla tutulla naisella. Mukavampi mennä sinne, jossa jo tiedetään historia, kuin että joutuisi selittämään kaiken alusta asti uudelle henkilölle (ihan sama onko mies vai nainen).

Vierailija
22/37 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se mietityttää mikä motiivi sillä miesgynellä on ollut erikoistua nimenomaan gyneksi. Valinnanvaraa kuitenkin riittää, jos haluaa erikoislääkäriksi.

En menisi. Se on epämiellyttävää naisenkin kanssa saatikka sitten miehen.

Gynekologin työstä vaan pieni osa on sitä jalkovälin katselua. Kyllä niitä motiiveja voi olla paljon muitakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te voitte sentään valita.

Itse jouduin miehenä käymään joitakin vuosia sitten ympärileikkauksessa terveydellisistä syistä, ja varasin ajan hyvissä ajoin, eli mikään hätäleikkaus ei ollut kyseessä, ja laitoin toiveeksi että mieslääkäri hoitaisi sen. Toivoin etten joutuisi ollenkaan asioimaan naisten kanssa tähän liittyen, mutta vaikka sainkin tehtyä itse ajanvarauksen netistä, niin paikanpäällä piti ensin ilmoittautua naishenkilölle respaan, sitten tuli joku naispuolinen hoitaja hakemaan minua, ja sen jälkeen joku toinen naispuolinen hoitaja riisui bokserini ja laittoi jotain voidetta jalkovälin alueelle.....sitten tulivat itse lääkärit joista päälääkäri oli kyllä mies, mutta hänellä oli vielä kaksi naispuolista lääkäriä avustamassa itse toimenpiteessä koko ajan..........

Ei siinä auttanut kuin hyväksyä tilanne....

Mun mielestä jokaisella pitäisi olla täysi oikeus päättää näissä tutkimuksissa lääkärien ja hoitajien sukupuoli. Miesgyne, jolle selitin miksen halunnut suostua hänen tutkimukseensa ei näyttänyt olevan moksiskaan mistä päättelinkin, että en varmasti ole ensimmäinen kieltäytyjä. Neuvolassa taas sain ihmettelyä kun "hän on kuitenkin lääkäri". Kai sitä nyt 2016 vuoden Suomessa saa ihminen päättää kuka hänen sukupuolielimiinsä koskee. Ap.

Mistä muista lääkärin ominaisuuksista saa päättää kuin sukupuolesta? Saako kieltäytyä ylipainoisen, ulkomaalaisen, liian vanhan tai vääränvärisen lääkärin hoidosta? 

Vierailija
24/37 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi miesgynelle. Olen varmaan itse sen verran pervo tai jotain että kokisin tilanteen jossain määrin seksuaalisena. Sitä en tiedä mitä lääkärit ajattelevat, mutta vaikea kuvitella ettei miehen päässä liikkuisi mitään seksuaalisia ajatuksia tuossa tilanteessa, vaikka tiedän ettei ammattitaitoinen lääkäri sitä mitenkään toisi esille.

Asiaan todennäköisesti myös vaikuttaa se, että en ole ikinä harrastanut seksiä eikä kukaan mies ole koskenut tai edes nähnyt alapäätäni.

N23

Vierailija
25/37 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi miesgynekologille. En mielelläni mene gynekologille ollenkaan. Toiset nappaa rauhoittavaa ennen hammaslääkäriä, minä ennen alatutkimusta. Lievä hyväksikäyttökokemus taustalla, mutta näköjään vaikuttaa aika voimakkaasti. Miehet on ihan varmasti täysin yhtä hyviä ammattinsa harjoittajia. Itse en vain kykene olemaan ihannepotilas.

Vierailija
26/37 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies, mutta ei mulla ole koskaan tullut mieleenkään että lääkärin sukupuolella olisi väliä. Nuorena naisterkkari tarkisti mun vehkeet, ja sp-testeissä olen aina ollut naislääkärin vastaanotolla, jossa on ollut naishoitsuja.

Kun saan ammatillista apua vaivoihin, niin hoitajien ja lääkärien sukupuolella ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
27/37 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä ei ole kokemusta gyneistä, mutta lääkäreistä yleensä sen verran, että se on enemmän persoona- kuin sukupuolikysymys. Siis jos kyseessä on tavalla tai toisella nolo vaiva. Yhdestä ihmisestä huokuu tietynlainen varmuus ja empatia ja toisesta taas ei. Usein se liittyy ikäänkin, mutta ei aina. Tietysti sitä ei voi etukäteen tietää, jos ei ole tuttu lääkäri, mutta juuri sen takia moni pitääkin luottolääkäriä vuodesta toiseen.

Vierailija
28/37 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa oli sitten nais gynekologi tai mies gynekologi, niin kumpikin osaa laittaa kyllä kupari kierukan, ehkä myös hormoni kierukan. Nais lääkäri on mielestäni yhtä pätevä kuin mies lääkärikin, kumpikin menettelee lääke tieteen suomien reuna ehtojen puitteissa!

Nopeasti laskien 8 yhdyssanavirhettä. :/

Vierailija
29/37 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi eikä onneksi ole pakko

Vierailija
30/37 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolisyrjintä on ihan okei näin päin. Jos mies taas ei halua naista esimerkiksi esimiehekseen, niin voi voi sitä itkua ja hammasten kiristystä. Monelle ei tunnu luontevalta olla naisen johdettavana, eikä se ole yhtään vähempiarvoinen asia kuin se, että joku ei halua näyttää alapäätään miehelle.

Vierailija
31/37 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolisyrjintä on ihan okei näin päin. Jos mies taas ei halua naista esimerkiksi esimiehekseen, niin voi voi sitä itkua ja hammasten kiristystä. Monelle ei tunnu luontevalta olla naisen johdettavana, eikä se ole yhtään vähempiarvoinen asia kuin se, että joku ei halua näyttää alapäätään miehelle.

No on kyllä eri asia. Ei sitä miehenkään tarvi penistään näyttää naiselle vain että ei tulis kenellekään paha mieli.

Vierailija
32/37 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua näitä, jotka kokevat lääkärikäynninkin jonain sukupuolijuttuna. Kyllä ne lääkärit ovat potilaiden värkkejä nähneet niin monia, että tietävät sen kaikilla olevan melkosen samanmoinen, itseasiassa melko vastenmielisen näköinen kapine, sukupuolesta riippumatta.

Tehkää, kuten minä, eli kun menen tutkimuksiin, jätän sen oman persoonani sinne odotushuoneen tuolille edelleen istumaan ja muutun potilaaksi, jonka sairautta tutkitaan ja hyvässä lykyssä löydetään hyvä hoito. Hyvin toimii, viimeksi olin gastroskopiassa.

Vierailija
33/37 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen käynyt miesgynellä ja oli kyllä sen verran paljon parempi kokemus (vaikkei se tietenkään koskaan mukavaa ole) kuin monet kerrat naisgyneillä, niin melkeinpä toivoisin että osuis jatkossakin mies. Ystävällistä, hellää kohtelua. Yleensä tuntuu että vanhat gyne-eukot on kovakouraisia. 

Vierailija
34/37 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nais lääkäri hoiti hommansa hyvin kun katkaisi siemen johtimet minulta. M48. Ei mitään moittimista tai häpeilyä

Vierailija
35/37 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty menemään enää kun mieslääkäri käyttäytyi niin törkeästi ja suorastaan häijysti ja olo oli jälkikäteen likainen, kamala ja häväisty, kivuista puhumattakaan kun sisätutkimus oli niin kovakourainen, itkien ja täristen lähdin vastaanotolta ja kökötin loppupäivän suihkussa ennen kuin tein valituksen. Olen kokenut nuorempana seksuaalista väkivaltaa (lääkäri tiesi asian) ja enää en edes yritä suostua noin haavoittuvaan asemaan vieraan miehen läsnäollessa. En pysty.

Vierailija
36/37 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi mennä.

Vierailija
37/37 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin vuosia sitten jouduin lääkäriin kipujen takia ja syyksi pajastui eturauhasen tulehdus. eturauhasen tutkimuksen suoritti melko nuori naislääkäri ja jos nyt asiaa mietin niin ehkä minä mieluummin naisen siihen otin kuin miehen. Tärkeintä tosin oli syy selvisi ja sain lääkkeet.

Mies