Kaveri myy asuntoaan - epäjärjestys
Kaveri myy asuntoaan, jossa tavarat aina epäjärjestyksessä: paperipinoja siellä täällä, tosi paljon tavaraa keittiön työtasoilla, kengät ja takit sikin sokin eteisessä. Hän siivoaa kyllä, mutta kun ei ylläpidä järjestystä, kaikki kaaostuu nopeasti. Nyt myy itse asuntoaan, josta on laittanut kuvia nettiin. Ei stailannut asuntoa mitenkään ennen kuvien ottoa.
Kysymys kuuluu: Onko teille asuntoja netissä katsellessanne ja sopivaa hakiessanne tärkeää, että kuvista näkyy siisti, vähän normaaliarkea tyhjempi keittiö, olouhuone jne. Vai onko stailaus turhaa? Onko tärkeintä kuitenkin lattiapinnat, kylpärin ja keittiön kunto jne ?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Myyjä on välittäjän pomo. Ei tarvitse antaa ottaa kuvia jos ei ole valmistauduttu siihen. Välittäjä ei määrää milloin kuvat otetaan vaan sinä, myyjä, määräät, sinä maksat välittäjän palkkion ja hän tekee kuten sinä sanot. Muista se. Ihme alistujia ihmiset vaikka maksavat valtavat palkkiot. Monet välittäjät ovat sellaisia räpätätejä ja -setiä, että heitä vastaan saa olla ihan tosissaan, että saa oman tahtonsa pidettyä.
Näin on. Monet välittäjät ottavat kuvia itse ja sen valitettavasti huomaa. On kuvaa kauniista asetelmasta tai jostain design-huonekalusta, mutta kuvat, joista esim. huoneen koko kävisi ilmi, puuttuvat.
Me ostettiin talo melko epäjärjestystä ylläpitäneeltä perheeltä. Kaikki pohjat oli kuitenkin kuivia ja ok kunnossa. Ollaan remontoitu taloa meidän makuun sopivaksi, epäjärjestys ei haittaa minua. Senkin selittää esim. jos mies tekee paljon töitä ja nainen on raskaana, mutta kyllä mä kurkkasin onko lavuaarin pohja (siis sieltä poistoputken takaa) onko se ihan limainen ja huonossa jamassa -silloin ehkä koko koti on jäänyt huoltamatta ja se on vähän eri kuin se onko kaikki tiptop.
Stailaamisella lähinnä havittelee sellaisia ihmisiä joilla ei ole näkemystä miten asiat voisi olla toisin. Ne jää siihen sekasotkukuvaan tai miettii miten karseaa tapetti oli, eikä voi miettiä miksei sitä voisi vaihtaa, heidän takiaan pitää tulla joku muu "Oi kuinka IHANA juttu" - ja sitten jokkut seikat voi jättää ehkä huomioimatta tai jos mies sitten vieressä innostuu jostain muusta seikasta nii myyty.
Valo on tärkeä, mutta huonekaluja tulee olla, muuten huoneen mittasuhteista ei saa mitään käsitystä.