Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla väärän sukupolven nimi? Olet esim. 80-luvulla syntynyt Marja-Liisa tai 70-luvulla syntynyt Jessica?

Vierailija
13.09.2016 |

Siis että nimen perusteella tule mielikuva ihan eri-ikäisestä henkilöstä? Häiritseekö asia?

Kommentit (1380)

Vierailija
1321/1380 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen Ritvan ja Pirkon, ovat molemmat vähän yli kolmikymppisiä.

Oma nimeni Johanna on aika ajaton, mutta ikäisteni keskuudessa todella yleinen. Omalla luokallani koulussa oli neljä Johannaa. 

Vierailija
1322/1380 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tare kirjoitti:

90-luvun Tarja. Yhen kerran oon bongannu oman ikäisen kaiman. Muut onki sitte sieltä 50-luvulta.

Ei oo. Mulla luokkakaveri oli Tarja.

Vm-71

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1323/1380 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt 1-vuotias Pauli, vielä ei ole tullut samanikäisiä kaimoja vastaan :) 

Vierailija
1324/1380 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Mikael 35v

Luokallani oli ala-asteella 4 kaimaa.Olisin kyllä halunnut olla Niko

Vierailija
1325/1380 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70-luvulla syntynyt Tarja. Ei ollut kiva, kun teininä sai aina kuulla olevansa samanniminen kuin luokkakavereiden äidit. Omien lasteni nimet ovat vahvasti tätä päivää ja eri ikäluokan kaimat hautausmaalla.

Olet varmaan syntynyt 70-luvun lopulla? Muistan että oli vielä oman ikäisiäni Tarjoja kun olin koulussa, suurin osa ehkä joitain vuosia vanhempia kuitenkin.

Vm -73

Mun luokalla oli Tarja, jonka sisko oli Sirpa.

Vm-71

Vierailija
1326/1380 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poikani on nimeltään Edward, hän on 2 vuotias

Vierailija
1327/1380 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70-luvulla syntynyt Henna täällä. Muutamaan oman ikäluokkani Hennaan olen törmännyt, ei se nyt tavattoman harvinainen nimi ollut, mutta 1990-luvulla oli ihan suosituimpia tyttöjen nimiä.

Minusta Henna on juuri 70-luvun nimi. Kovin nuoria Hennoja en edes tiedä. Tuskin oli kovin suosittu 90-luvulla.

En muista yhtään Hennaa lapsuus- tai kouluvuosiltani. Olen törmännyt Henna nimeen 2000-luvun puolella ja kaikki heistä minua vähintään 10 v nuorempia.

Oli juurikin Piia, Minna, Tarja, Päivi, Saara, Kirsi, Miia, Anne, Anu, Satu, Sari, Virpi ym. Mika ja Marko myös yleisiä tuolloin.

Vm-71

Vierailija
1328/1380 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miun nimi, Heini, on niitä harvinaisempia, ilmeisesti kaikissa ikäluokissa, kun en ole koskaan edes tavannut ketään nimikaimaa, enkä myöskään toisen nimen kaimaa. Jollain ala-asteen rinnakkaisluokkalaisella oli sisko, jolla on sama etunimi kuin mulla, töissä työkaverin eläkeikäinen sisko on saman niminen.

Vierailija
1329/1380 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70-luvulla syntynyt Henna täällä. Muutamaan oman ikäluokkani Hennaan olen törmännyt, ei se nyt tavattoman harvinainen nimi ollut, mutta 1990-luvulla oli ihan suosituimpia tyttöjen nimiä.

Minusta Henna on juuri 70-luvun nimi. Kovin nuoria Hennoja en edes tiedä. Tuskin oli kovin suosittu 90-luvulla.

En muista yhtään Hennaa lapsuus- tai kouluvuosiltani. Olen törmännyt Henna nimeen 2000-luvun puolella ja kaikki heistä minua vähintään 10 v nuorempia.

Oli juurikin Piia, Minna, Tarja, Päivi, Saara, Kirsi, Miia, Anne, Anu, Satu, Sari, Virpi ym. Mika ja Marko myös yleisiä tuolloin.

Vm-71

Henna taisi olla suosituimmillaan joskus 1982-1984. Kaikki tuntemani Hennat on syntyneet tuolla välillä ja meidän luokalla niitä oli kolme.

Vierailija
1330/1380 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vm-71

80-luvulla peruskoulussa oli tosiaan aika yleisiä nimiä, meidänkin luokalla oli Anne, Anu, Virpi, Miia, Marko, kaksi Mikaa, jne. lisäksi esim. Tanja ja Taina. En tiedä uskaltaako enempää nimiä luetella etteivät kohta jo tunnista meidän luokan :D

Vierailija
1331/1380 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikani hyvä koulukaveri on nimeltään Ismo. En muista milloin viimeksi olisin kuullut alaikäisestä Ismosta.

Mun mies on Ismo

Toki paljon, paljon vanhempi

Vierailija
1332/1380 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poikani on nimeltään Edward, hän on 2 vuotias

Edward Mulhare, Ritari Ässän Devon Miles :) Klassinen herrasmies.

Vierailija
1333/1380 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erkki, Virve, Tuomo, Jari, Jutta, Diana, Titta, Marjukka. Kaikki syntyneet 90-luvulla!

Erkki ja Virve ovat selvästi 50/60-luvulla syntyneiden nimiä, mutta Jutta ja Titta jotenkin ajattomia. Vaikea sijoittaa mihinkään tiettyyn aikakauteen.

Erkki nimeä käytetty jo 20- luvulla.

Vierailija
1334/1380 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vm-71

Henna nimen saanut noin 12000 naista.Suurin osa on syntynyt 80-90luvulla.

Vierailija
1335/1380 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä todellakin. V. -70 syntynyt Sirkka, voi ei. Muilla oli äitejä tai jopa mummoja nimeltään Sirkka. Kyllä olin vanhemmilleni vihainen!

Sama mulla, kavereiden äideissä oli kaimoja, omanikäisissä ei. Olen 70-luvun Ritva.

Ja en mitenkään ymmärrä miksi vanhemmat antoivat nimen, jota oli aikanaan yleinen heidän luokkakavereillaan. En  mitenkään olisi voinut antaa omille 2000-luvulla syntyneille tyttärilleni nimeksi Minnaa, Katjaa tai Saria...

Mä taas voisin ihan hyvin antaa lapseni nimeksi Katja. Itse asiassa se onkin mulla yhtenä vaihtoehtona, jos tytön joskus saan.

Mutta oletko itse 70-luvulla syntynyt vai nuorempi? Siis onko sun ikätoverissa Katja yleinen? 

Mun luokalla (80-luvun ala-aste) oli 3 Katjaa.

Olen 80- luvulla syntynyt. Tunnen vain yhden muutaman vuoden nuoremman katjan kuin itse olen.

Vieläköhän ne nuoria Katjoja nimittelee neuvostoliittolaisittain Katjuschkaksi :P

Vierailija
1336/1380 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vm-71

Henna taisi olla suosituimmillaan joskus 1982-1984. Kaikki tuntemani Hennat on syntyneet tuolla välillä ja meidän luokalla niitä oli kolme.

Olinhan tuolloin jo -82 kuudennella, kovaa vauhtia menossa yläasteelle. Huomasin muitakin nimiä, joita ei lapsuudessa ja kouluiässä tullut vastaan. Varmaan jokseenkin kiinni siitä, mihin asuinpaikka sijoittuu.

Vierailija
1337/1380 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vm-71

80-luvulla peruskoulussa oli tosiaan aika yleisiä nimiä, meidänkin luokalla oli Anne, Anu, Virpi, Miia, Marko, kaksi Mikaa, jne. lisäksi esim. Tanja ja Taina. En tiedä uskaltaako enempää nimiä luetella etteivät kohta jo tunnista meidän luokan :D

Samaa ajattelin 😂

Uskaltaudun, Saara oli Saara-Johanna

Vierailija
1338/1380 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtoverini lapsi on Martti (5v)

Ihana nimi,miellän sen kyllä vanhan miehen nimeksi.

Vierailija
1339/1380 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Launonen, 10 myyttiä koronasta

Vierailija
1340/1380 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minut oli kastettu v 71, olin naapurin mielestä saanut vanhan akan nimen :) t. Riikka

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä