Onko sinulla väärän sukupolven nimi? Olet esim. 80-luvulla syntynyt Marja-Liisa tai 70-luvulla syntynyt Jessica?
Siis että nimen perusteella tule mielikuva ihan eri-ikäisestä henkilöstä? Häiritseekö asia?
Kommentit (1380)
Tare kirjoitti:
90-luvun Tarja. Yhen kerran oon bongannu oman ikäisen kaiman. Muut onki sitte sieltä 50-luvulta.
Ei oo. Mulla luokkakaveri oli Tarja.
Vm-71
Meillä on nyt 1-vuotias Pauli, vielä ei ole tullut samanikäisiä kaimoja vastaan :)
Olen Mikael 35v
Luokallani oli ala-asteella 4 kaimaa.Olisin kyllä halunnut olla Niko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70-luvulla syntynyt Tarja. Ei ollut kiva, kun teininä sai aina kuulla olevansa samanniminen kuin luokkakavereiden äidit. Omien lasteni nimet ovat vahvasti tätä päivää ja eri ikäluokan kaimat hautausmaalla.
Olet varmaan syntynyt 70-luvun lopulla? Muistan että oli vielä oman ikäisiäni Tarjoja kun olin koulussa, suurin osa ehkä joitain vuosia vanhempia kuitenkin.
Vm -73
Mun luokalla oli Tarja, jonka sisko oli Sirpa.
Vm-71
Mun poikani on nimeltään Edward, hän on 2 vuotias
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70-luvulla syntynyt Henna täällä. Muutamaan oman ikäluokkani Hennaan olen törmännyt, ei se nyt tavattoman harvinainen nimi ollut, mutta 1990-luvulla oli ihan suosituimpia tyttöjen nimiä.
Minusta Henna on juuri 70-luvun nimi. Kovin nuoria Hennoja en edes tiedä. Tuskin oli kovin suosittu 90-luvulla.
En muista yhtään Hennaa lapsuus- tai kouluvuosiltani. Olen törmännyt Henna nimeen 2000-luvun puolella ja kaikki heistä minua vähintään 10 v nuorempia.
Oli juurikin Piia, Minna, Tarja, Päivi, Saara, Kirsi, Miia, Anne, Anu, Satu, Sari, Virpi ym. Mika ja Marko myös yleisiä tuolloin.
Vm-71
Miun nimi, Heini, on niitä harvinaisempia, ilmeisesti kaikissa ikäluokissa, kun en ole koskaan edes tavannut ketään nimikaimaa, enkä myöskään toisen nimen kaimaa. Jollain ala-asteen rinnakkaisluokkalaisella oli sisko, jolla on sama etunimi kuin mulla, töissä työkaverin eläkeikäinen sisko on saman niminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70-luvulla syntynyt Henna täällä. Muutamaan oman ikäluokkani Hennaan olen törmännyt, ei se nyt tavattoman harvinainen nimi ollut, mutta 1990-luvulla oli ihan suosituimpia tyttöjen nimiä.
Minusta Henna on juuri 70-luvun nimi. Kovin nuoria Hennoja en edes tiedä. Tuskin oli kovin suosittu 90-luvulla.
En muista yhtään Hennaa lapsuus- tai kouluvuosiltani. Olen törmännyt Henna nimeen 2000-luvun puolella ja kaikki heistä minua vähintään 10 v nuorempia.
Oli juurikin Piia, Minna, Tarja, Päivi, Saara, Kirsi, Miia, Anne, Anu, Satu, Sari, Virpi ym. Mika ja Marko myös yleisiä tuolloin.
Vm-71
Henna taisi olla suosituimmillaan joskus 1982-1984. Kaikki tuntemani Hennat on syntyneet tuolla välillä ja meidän luokalla niitä oli kolme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vm-71
80-luvulla peruskoulussa oli tosiaan aika yleisiä nimiä, meidänkin luokalla oli Anne, Anu, Virpi, Miia, Marko, kaksi Mikaa, jne. lisäksi esim. Tanja ja Taina. En tiedä uskaltaako enempää nimiä luetella etteivät kohta jo tunnista meidän luokan :D
Vierailija kirjoitti:
Poikani hyvä koulukaveri on nimeltään Ismo. En muista milloin viimeksi olisin kuullut alaikäisestä Ismosta.
Mun mies on Ismo
Toki paljon, paljon vanhempi
Vierailija kirjoitti:
Mun poikani on nimeltään Edward, hän on 2 vuotias
Edward Mulhare, Ritari Ässän Devon Miles :) Klassinen herrasmies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erkki, Virve, Tuomo, Jari, Jutta, Diana, Titta, Marjukka. Kaikki syntyneet 90-luvulla!
Erkki ja Virve ovat selvästi 50/60-luvulla syntyneiden nimiä, mutta Jutta ja Titta jotenkin ajattomia. Vaikea sijoittaa mihinkään tiettyyn aikakauteen.
Erkki nimeä käytetty jo 20- luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vm-71
Henna nimen saanut noin 12000 naista.Suurin osa on syntynyt 80-90luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä todellakin. V. -70 syntynyt Sirkka, voi ei. Muilla oli äitejä tai jopa mummoja nimeltään Sirkka. Kyllä olin vanhemmilleni vihainen!
Sama mulla, kavereiden äideissä oli kaimoja, omanikäisissä ei. Olen 70-luvun Ritva.
Ja en mitenkään ymmärrä miksi vanhemmat antoivat nimen, jota oli aikanaan yleinen heidän luokkakavereillaan. En mitenkään olisi voinut antaa omille 2000-luvulla syntyneille tyttärilleni nimeksi Minnaa, Katjaa tai Saria...
Mä taas voisin ihan hyvin antaa lapseni nimeksi Katja. Itse asiassa se onkin mulla yhtenä vaihtoehtona, jos tytön joskus saan.
Mutta oletko itse 70-luvulla syntynyt vai nuorempi? Siis onko sun ikätoverissa Katja yleinen?
Mun luokalla (80-luvun ala-aste) oli 3 Katjaa.
Olen 80- luvulla syntynyt. Tunnen vain yhden muutaman vuoden nuoremman katjan kuin itse olen.
Vieläköhän ne nuoria Katjoja nimittelee neuvostoliittolaisittain Katjuschkaksi :P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vm-71Henna taisi olla suosituimmillaan joskus 1982-1984. Kaikki tuntemani Hennat on syntyneet tuolla välillä ja meidän luokalla niitä oli kolme.
Olinhan tuolloin jo -82 kuudennella, kovaa vauhtia menossa yläasteelle. Huomasin muitakin nimiä, joita ei lapsuudessa ja kouluiässä tullut vastaan. Varmaan jokseenkin kiinni siitä, mihin asuinpaikka sijoittuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vm-7180-luvulla peruskoulussa oli tosiaan aika yleisiä nimiä, meidänkin luokalla oli Anne, Anu, Virpi, Miia, Marko, kaksi Mikaa, jne. lisäksi esim. Tanja ja Taina. En tiedä uskaltaako enempää nimiä luetella etteivät kohta jo tunnista meidän luokan :D
Samaa ajattelin 😂
Uskaltaudun, Saara oli Saara-Johanna
Työtoverini lapsi on Martti (5v)
Ihana nimi,miellän sen kyllä vanhan miehen nimeksi.
Launonen, 10 myyttiä koronasta
Kun minut oli kastettu v 71, olin naapurin mielestä saanut vanhan akan nimen :) t. Riikka
Tunnen Ritvan ja Pirkon, ovat molemmat vähän yli kolmikymppisiä.
Oma nimeni Johanna on aika ajaton, mutta ikäisteni keskuudessa todella yleinen. Omalla luokallani koulussa oli neljä Johannaa.