Onko sinulla väärän sukupolven nimi? Olet esim. 80-luvulla syntynyt Marja-Liisa tai 70-luvulla syntynyt Jessica?
Siis että nimen perusteella tule mielikuva ihan eri-ikäisestä henkilöstä? Häiritseekö asia?
Kommentit (1380)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tilastoista revit ettei Maarit ollut suosittu nimi 70-luvulla, jos vrk:n mukaan oli 4. suosituin?
Ensimmäisistä etunimistä puhutaan, ei toisista, josta sun tilasto, eihän Mariakaan yleinen kutsumanimenä ollut.
Riippuu kenestä puhutaan. Kun itse menin kouluun 70-luvun loppupuolella, samalla luokalla oli minun lisäkseni 3 Mariaa. Eli oli jossakin piireissä erittäin suosittu etunimi 70-luvun alussa.
1970-luvun lopussa syntynyt Liisa
Itselläni on ihan oman sukupolveni nimi, mutta äidilläni ei. Hän on 1950 -luvulla syntynyt Tia, ja joutunut selittämään nimeään ja varsinkin sen kirjoitusasua koko ikänsä. Koulussakin jopa opettajat olivat kutsuneet häntä Tiaiseksi.
Marja, 80-luvun puolessa välissä syntynyt. Hieman takapuolesta tämä nimi koska jos teet jotain puhelimitse, netissä tms ilman että syntymäaika näkyy, niin olet syntynyt 40-luvulla. Että päivää vaan Teillekin.
80-lukulainen Eeva :) Vanhemmat syntyneet 50-luvulla ja isä diggaili Sorsakoskea.. Kaunis nimi kylläkin, alkuperä heprean hava/havva-nimessä, joka tarkoittaa jotakuinkin "elää" "hengittää" eli "eläminen" :D
Vierailija kirjoitti:
Sara 50 wee
Kiva nimi joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut kahlata koko ketjua mutta onko mainittu Titta, minkä ikäpolven nimi mielestänne on?
Olen elämäni aikana tavannut kaksi Tittaa joista kumpikin oli syntynyt 70-luvun myöhemmällä puolikkaalla joten minun päässä se on aina sen ikäisten nimi.
Lauriina (31v.) eikä ole kaimoja juuri näkynyt .
Ei vanhemmissa ,eikä nuoremmissakaan ikäluokissa.
(Itseäni nimeni ei toki ole haitannutkaan. )
1976 oli kuulemma niin uusi ja erikoinen nimi ettei kellään.Marika ja silloin niitä oli koulussa paljon.
70-luvulla syntynyt mies ja nimi on sellainen että eniten niitä on ollut 1940 - 59 syntyneillä.
Vierailija kirjoitti:
60-luvun lopussa syntynyt Petra. Lapsena en tiennyt kenestäkään samannimisestä, 80- ja 90-luvulla Petroja kastettiin vähän enemmän.
Täällä Saksassa Petroja on kuin Jennoja 80-luvun Suomessa. Ovat syntyneet 60-luvulla.
Olen 53-vuotias Aava. Ärsyttää kun nykyään niin yleinen nimi, pitkään sain olla ainutlaatuinen.
Vierailija kirjoitti:
Marja, 80-luvun puolessa välissä syntynyt. Hieman takapuolesta tämä nimi koska jos teet jotain puhelimitse, netissä tms ilman että syntymäaika näkyy, niin olet syntynyt 40-luvulla. Että päivää vaan Teillekin.
Känise siinä puhelimessa oikein vanhankuuloisella äänellä ja vanhanaikaiseen puhetyyliin että ettekö te osaa käyttääntyä, olen 80-luvulla syntynyt xD
No nythän se pian on vaan ilmoitus asia niin Liisa 72 v. voi muuttaa nimensä Jonneksi tai Petteriksi..huoh.-
Annoin lapselleni nimen Tiina, syntyi 2000.
Uhkaa muutta nimensä.
Tiedän nyt 10-vuotiaan Ailin sekä kasarilla syntyneet Toinin (käyttää virallisesti toista nimeään), Kaijan ja Tarjan.
Vierailija kirjoitti:
No nythän se pian on vaan ilmoitus asia niin Liisa 72 v. voi muuttaa nimensä Jonneksi tai Petteriksi..huoh.-
Sinut sitä pitäisi jo pikkuhiljaa ilmoittaa- tämän palstan ylläpidolle täällä siis...
1940-luvulla syntynyt.