Onko sinulla väärän sukupolven nimi? Olet esim. 80-luvulla syntynyt Marja-Liisa tai 70-luvulla syntynyt Jessica?
Siis että nimen perusteella tule mielikuva ihan eri-ikäisestä henkilöstä? Häiritseekö asia?
Kommentit (1380)
Olen v. -96 syntynyt Hilma. Harmitti kun opet aina kuuli Vilma ja kun korjasin Hilma kaikki nauroivat.
Minä synnyin 1940-luvun lopulla ja sain nimekseni Elvi. Siihen aikaan samannimiset olivat minua 20-40 vuotta vanhempia. Lapsena en pitänyt nimestäni, mutta nykyään vanhanaikaiset nimet ovat tulleet muotiin ja viihdyn Elvi-nimisenä.
Olen 90-luvulla syntynyt Leena. Vasta parin viime vuoden aikana olen oppinut tykkäämään nimestäni. Jos saisin tyttären antaisin nimeksi Ulla..
Itse olen 60-luvulla syntynyt Jukka ja oikein tyytyväinen nimeeni.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden 80-luvun puolivälissä syntyneen Kyllikin. Itse en kyllä ikinä antaisi kyseistä nimeä lapselle.
Mulla oli kaksi Kyllikki-nimistä sukulaista. Kumpikaan ei pitänyt nimestään. Ulkomailla käydessä heidän nimensä lausuttiin usein niin, että y-kirjaimen tilalle tuli u-kirjain. Siinä sitä oli kiva nimi.
Vierailija kirjoitti:
Minä synnyin 1940-luvun lopulla ja sain nimekseni Elvi. Siihen aikaan samannimiset olivat minua 20-40 vuotta vanhempia. Lapsena en pitänyt nimestäni, mutta nykyään vanhanaikaiset nimet ovat tulleet muotiin ja viihdyn Elvi-nimisenä.
Älä Elvistele!😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60-luvun lopussa syntynyt Petra. Lapsena en tiennyt kenestäkään samannimisestä, 80- ja 90-luvulla Petroja kastettiin vähän enemmän.
Itse taas miellän Petrat juuri sun ikäisiksi. On kyllä pelkkää mutua.
Joo tiedän monta Petraa 70luvun alkupuolelta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidi on suosittu ja kansainvälinen klassikkonimi; sitä tulee vastaan eri-ikäisissä. On hyvä juttu, että nimeni ei paljasta kantajansa ikäluokkaa. :)
Heidi nimisiä on tosiaan kaiken ikäisiä. Näyttelijöissä vaikka Heidi Krohn ja Heidi Herala, sitten on poliitikko Heidi Hautala. 80-luvulla mutta myös 90-luvun loppuun asti nimilistojen kärjessä. Tunnen lisäksi 2008 ja 2009 sekä 2015 syntyneet Heidit. Kaunis ja kansainvälinen nimi. Laura on vähän vastaava mutta ei taida olla vanhimmassa ikäluokassa niitä? Nuorimmat jotka tiedän on yläasteella.
Laura oli suosittu nimi jo 1960-luvulla.
Laila Kinnusen s.1939 oikea nimi oli Laura
Olen 22-vuotias Mikko.Kaikki kaimat joita olen tavannut ovat olleet vähintään 10-20 vuotta vanhempia
Vierailija kirjoitti:
Olen nelikymppinen Jasmin, nimeä pidettiin kauniina ja eksoottisena kun olin lapsi. Kyllähän se vähän ärsyttää että nykyisin sitä ajatellaan lähinnä pissisnimenä.
Sehän on pissisnini.
Olen Riitta,syntynyt 1999
Eipä ole suosittu nimi nykyään.
Tyttäreni on 2000luvulla synt. Senja ja minä olen 80luvulla synt. Helmi, kun ilmoitin tytön aikoinaan päiväkotiin niin luultiin nimien menneen sekaisin ja sinne odotettiin pikku-Helmiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 22-vuotias Mikko.Kaikki kaimat joita olen tavannut ovat olleet vähintään 10-20 vuotta vanhempia
Outoa. Olen alalla missä tapaan päivittäin ihmisiä ikähaarukalla 15-85 ja Mikko on yksi niistä nimistä, mitä löytyy niin nuorissa kuin vanhoissakin. Ei mitenkään harvinainen ikäisilläsi. Samaa sarjaa kuin Niina tai Marko, jokainen tuntee yhden.
En jaksanut kahlata koko ketjua mutta onko mainittu Titta, minkä ikäpolven nimi mielestänne on?
Lea syntynyt -50 luvulla. en ole kuullut nuorempien niminä. Koulussa 2 Leaa. Pidän nimestäni
Olen 80-luvulla syntynyt Petra ja minun nimeni on kyllä sellainen, ettei sillä ole "oikeaa" suosittua aikaa. Tiedän 60- ja 70- luvuilla sekä 90- ja 2000-luvuilla syntyneitä kaimoja. Samannimisiä ei kyllä montaa ole koskaan tullut vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Teija-nimiset miltei poikkeuksetta tunnistaa -60-luvulla syntyneiksi.
Ja väittävät mua nuoren näköiseksi. Olen syntynyt 1982.
-Teija
Marja-Leenat on 50 ja 60-luvuilta usein.