Tekis mieli vaan vetää kunnon kännit ja lähteä pakoon tätä lapsiperhearkea sekä miestä
Pitäisi vain pakata laukku valmiiksi ja viedä se jonnekki säilöön odottamaan. Sitten illan hiljaisina tunteina lähteä "lenkille" ja jäädä sitten sille reissulle pidemmäksi aikaa.
Kommentit (123)
Jos mun äiti tekis noin, toivon ettei tulis ollenkaan enää takaisin.
Mitä jos sää ottaisit jonkun terveemmän tavan? Työpaikka tai harrastuksia? Harrastuskin voi olla sosiaalinen, vaikka auttaa muita ihmisiä tai patikoiminen. Ehkä siihen arkeen voisi pyytää apua perhetyöstä? Sulla voi olla hukassa arjen hallinta. Ehkä sä voisit tehdä asioita toisin, perhekin osallistua yms.
Paha auttaa kun ei tiedä minkä ikäisiä sun lapset on.
Samoja ajatuksia minullakin aina silloin tällöin. Laukku on vielä pakkaamatta. Pikkuisesta on voisi pitkään olla erossa, mutta miehelle haluaisin antaa herätyksen tilanteeseen. Sanat eivät siihen riitä.
Ota viikon lomareissu. Ilmoitusluontoisena asiana. Sanot suoraan että pää ei kestä jos ei saa lomaa. Viikon päästä olet nukkunut tarpeeksi, kaipaat perhettä, ja mies on huomannut ettei halua olla ilman sinua.
Mulla on kaksivuotias poika ja toinen poika tulossa ensikuussa. Jaksan hyvin ja mies on mukana arjessa aktiivisesti, mutta haaveilen ja järjestelen jo kolmikymppisiäni jotka ovat ensi keväänä. Silloin lähden kaksin tyttökaverini kanssa hotelliin viikonlopuksi! Mies jää poikien kanssa kotiin. Ei ole mitään väärää haaveilla välillä omasta ajasta ja kunnon känneistä!
No salaa siksi, koska sanat eivät näytä tehoavan. Olen sanonut niin monta kertaa, että olen väsynyt. Tiuskin vain lapsille ja huudan. Kipeänäkin pitäisi jaksaa hoitaa lapset ja koti. Saan mieheltä vain osakseni vittuilua. Ehkä mies heräisi tajuamaan tilanteen, että minäkin tarvitsen oikeasti omaa aikaa ja unta.
ap
Vierailija kirjoitti:
No salaa siksi, koska sanat eivät näytä tehoavan. Olen sanonut niin monta kertaa, että olen väsynyt. Tiuskin vain lapsille ja huudan. Kipeänäkin pitäisi jaksaa hoitaa lapset ja koti. Saan mieheltä vain osakseni vittuilua. Ehkä mies heräisi tajuamaan tilanteen, että minäkin tarvitsen oikeasti omaa aikaa ja unta.
ap
Sinuna toteuttaisin suunnitelman, jos on tuollainen paska miehenä. Jos ei sille muu mene jakeluun, niin saa kai sitä ottaa vahvemmat aseet käyttöön. Minä en kyllä mitään vittuilua kuuntelisi hetkeäkään, enkä alkaisi kenenkään kotiorjaksi, oli lapsia tai ei. Mutta joillekin näyttää se kulissi ja "ehjä" perhe olevan tärkeämpää kuin oma ja lasten hyvinvointi.
Vierailija kirjoitti:
ap
Joo tiedän tunteen. Mies ei vain pysty ymmärtämään. Miksi meidän naisten pitä aina olla niin vahvoja. En halua, että kukaan joutuisi huolehtimaan minusta, minä kyllä huolehdin itsestäni ja lapsista. Mutta edes joskus edes sana tai ele, että edes ymmärtää, niin sekin auttaisi. Sitten kun sillä itsellänsä on joku pikku flunssa, niin on ihan avuton ja kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Joo tiedän tunteen. Mies ei vain pysty ymmärtämään. Miksi meidän naisten pitä aina olla niin vahvoja. En halua, että kukaan joutuisi huolehtimaan minusta, minä kyllä huolehdin itsestäni ja lapsista. Mutta edes joskus edes sana tai ele, että edes ymmärtää, niin sekin auttaisi. Sitten kun sillä itsellänsä on joku pikku flunssa, niin on ihan avuton ja kipeä.
Tämä! Mies on niin kipeä, kun sairastaa. Makoilee vain ja jättää kaikki tekemättä. Odottaa sympatiaa ja passaamista. Kun minä sairastan, niin näen ikkunasta vain auton takavalot, kun viipottaa menemään. Lapset tietysti jättää kotiin minulle hoidettavaksi. Niin epäreilu yhtälö kaiken kaikkiaan :(
ap
Vähän samansuuntaisia ajatuksia täälläkin joskus rankimpina hetkinä. Realistisempana haaveena on, että voisin viikon-pari olla vapaalla kun lapset menee päiväkotiin vaikka 8-12. Ihan vaan 4 tuntia päivässä aikaa siivota rauhassa, käydä jumpassa ja syödä ihan yksin. Täällä on kyllä niin kauhea kaaos, ette tiedä riittääkö joku viikko tämän selättämiseen
Piri on etanolia parempi nopea pakokeino. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tämä! Mies on niin kipeä, kun sairastaa. Makoilee vain ja jättää kaikki tekemättä. Odottaa sympatiaa ja passaamista. Kun minä sairastan, niin näen ikkunasta vain auton takavalot, kun viipottaa menemään. Lapset tietysti jättää kotiin minulle hoidettavaksi. Niin epäreilu yhtälö kaiken kaikkiaan :(
ap
Sua kohdellaan niin kuin sä annat itseäsi kohdella. Katso peiliin ja mieti miten voit muuttaa tilanteen.
Kyllä väsymisestä saa puhua. Tuleehan niitä rankkojakin ajatuksia välillä. Just vaikka tuo kaiken jättäminen, vaikka tosissaan ei koskaan sitä toteuttaisikaan. Saahan niistäkin puhua toisille aikuisille. Me toiset äiditkin vasin usein sorrutaan toisen väsymyksen vähättelyyn. Tai annamme vain hyviä ja helppoja niksejä, kuten: "no pyydä lapset avuksi siivoamiseen" tai "no tee viikon ruoat sunnuntaina valmiiksi" jne.
Käyttäytyjä ja käytöksen mahdollistaja. Kumpi onkaan tyhmempi toistaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Teidän pitää puhua. Jos se mies käyttää sua hyväkseen kun on kipeänä niin menet sinä silloin jonnekin. Mutta tollanen pitää PUHUA, ei vaan häippästä kun se tilanne joskus vuoden päästä tulee. Toi on katkeraa kostamista, tosi surullista jos jonkun tarttee noin tehdä. Terapiassa oppii käymään läpi näitä asioita, miten puhua/kuunnella. Miksi sinä olisit suhteessa jossa pitää sitten kostaa toiselle? (tämä on yleisesti kysytty kysymys).
Mikään suhde ei ole ongelmaton, olen itse ollut nuorempana mustasukkainen läheisriippuvaisena. Eikä mies joustanut. Se loppui kun ei osattu enää kun riidellä ja menin alakulostani hakemaan apua.
3
Mutta mies oli niin ystävällinen, ihana, osallistuva, jne...mutta saatuamme lapsia...
Vierailija kirjoitti:
Lapsiko olet?
Ei mitään lisättävää.
Samat ajatukset mulla joskus pahimpina hetkinä. Kun vois vain juosta karkuun tätä. Mutta tosissaan, eihän tätä voi jättää taakseen. Äitiys vaan on ja pysyy vaikka menisi maailman ääriin. Kiire sieltä tulisi takaisin.