Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läpäiseekö hygieniapassitestin harjoittelematta?

Vierailija
12.09.2016 |

Jos puhutaan nyt maalaisjärkisestä amk-tason koulutuksen omaavasta ihmisestä?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen kurssia tarvitse käydä, itse luin vähän netistä ennen, tein jonkun ilmaisen ja pääsin hyvin läpi.

Vierailija
22/48 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen kurssia tarvitse käydä, itse luin vähän netistä ennen, tein jonkun ilmaisen ja pääsin hyvin läpi.

Ilmaisen harjoituskokeen siis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin läpäisee. Ajattelet aina vaan kaiken ylihysteerisen hygieenisesti niin se on aina se oikee vastaus.

Vierailija
24/48 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksethän ovat tasoa : "Jos raaka pihvi tippuu vahingossa wc pönttöön jonne on jäänyt uloste lillumaan, voiko pihvin vielä valmistaa ruoaksi?"

Vierailija
25/48 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läpäisee helposti, mutta ei kai siitä vahinkoakaan ole jos luet kurssimateriaalin kertaalleen läpi.

Vierailija
26/48 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydet pisteet sain minäkin. En harjoitellut mitenkään. Ammatiltani olen pph joten en mitenkään kovin koulutettu. Tosin olin ainoa joka sai täydet pisteet ja muutama jooa dai hylätyn.

Tehtiun siis pph koulutuksessa tuo. Mutta minun mielestäni juurikin hyvin maalaisjärjellä pääteltäviä kysymyksiä.

Vierailija
27/48 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymyksethän ovat tasoa : "Jos raaka pihvi tippuu vahingossa wc pönttöön jonne on jäänyt uloste lillumaan, voiko pihvin vielä valmistaa ruoaksi?"

Tai tasoa "Kypsentämätöntä kalaa voi säilyttää +4 asteessa". Kyllä vai ei?

Vierailija
28/48 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuota varten tarvitse kuin osata säädökset. Ei nuo lämpötilarajat kuitenkaan mitään itsestäänselvyyksiä ole. Esim. 60 asteen tarjoilulämpötila ei taida pohjautua mihinkään tiettyyn biologiaan. Kuumalta käyttövedeltä edellytetään 55, joka sinällään riittäisi pitämään kunnolla kuumennetusta kaikki pöpöt poissa, mutta tarjoilulämpötilassa lienee huomioitu, että yhdestä kohdasta mitattu 60 astetta ei välttämättä ole joka puolella sama.

Minä opettelisin ehkä asetuksen ulkoa, ainakin kuvittelisin, että asiat on siinä tiiviimmin.

Vierailija
29/48 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en läpäise ainakaan tuota kysymystä: "Kypsennetyt ja raa'at tuotteet tulee asetella eri astioihin niitä tarjoiltaessa"

Miten ihmeessä edes hampurilaisen pihvi ja tomaatti voidaan tarjota samalla lautasella jos tuo on laissa säädetty kategorinen ohje? Tai ihan vaikka kurkut samalla lautasella perunamuusin kanssa.

Vierailija
30/48 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en läpäise ainakaan tuota kysymystä: "Kypsennetyt ja raa'at tuotteet tulee asetella eri astioihin niitä tarjoiltaessa"

Miten ihmeessä edes hampurilaisen pihvi ja tomaatti voidaan tarjota samalla lautasella jos tuo on laissa säädetty kategorinen ohje? Tai ihan vaikka kurkut samalla lautasella perunamuusin kanssa.

Tarkoittanee buffetpöytää, ei valmista annosta joa on tarkoitus syödä heti.

Vierailija
31/48 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö buffetpöytään saa laittaa hampurilaisia? Tai vaikka kanasalaattia?

Ja jos tuo on testin kysymys, eikö tuossa pitäisi olla selvä vastaus? Siis miltä osin tuossa testissä testataan kategoristen sääntöjen tuntemusta? Vai onko lämpötilarajatkin samalla tavalla tilanteen mukaan sovellettavia? Mitä järkeä testillä on, jos ohjeet eivät ole kategorisia?

Vierailija
32/48 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kyllä, mutta tarkkoja lämpötila- ja aikarajoja ei välttämättä tiedä lukematta.

Vierailija
33/48 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymyksessä ei kerrottu, mitä tarkoitetaan. Kysymys on huono, jos sitä pitää tulkita. Itsekin vastasin tuohon väärin, koska ajattelin salaatteja. 

Vierailija
34/48 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 16v suoritti sen päättelemällä ja loput arvaamalla.

Vierailija
35/48 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siinä saa olla muutama virhe ja jos vaihtoehtoja on vain kaksi, voi onnistua yhdistämällä tuuria ja maalaisjärkeä.

En ole itse suorittanut mutta sen verran olen katsonut niitä, että suurin osa on täysin itsestään selvää, vaikka ei ylihysteerinen olisikaan. Muutamia sen verran hankalia yksityiskohtia tai jo aiemmin mainittuja 'kompia' siinä on, että varmuuden vuoksi kannattaisi selata aineisto läpi.

Vierailija
36/48 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö buffetpöytään saa laittaa hampurilaisia? Tai vaikka kanasalaattia?

Ja jos tuo on testin kysymys, eikö tuossa pitäisi olla selvä vastaus? Siis miltä osin tuossa testissä testataan kategoristen sääntöjen tuntemusta? Vai onko lämpötilarajatkin samalla tavalla tilanteen mukaan sovellettavia? Mitä järkeä testillä on, jos ohjeet eivät ole kategorisia?

Juuri tuollaisia monitulkintaisia kysymyksiä testissä voi olla, huonolla tuurilla useampikin. Selvitkää nyt noista sillä maalaisjärjellänne lukematta, kun niin kehuskelette.

Vierailija
37/48 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako vai ei? En tiedä.

Vierailija
38/48 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykset valikoituu tosiaan sattumanvaraisesti. Moni kehuu helpoksi, mutta itelle tuli monta bakteeri/lämpötila/aika/nippelitietokysymystä tai monitulkintaisia vastausvaihtoehtoja ja kyllä aika tiukalle meni läpipääsy vaikka olin lukenut ja testiä vähän harjoitellutkin.

Vierailija
39/48 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 15-vuotiaana töissä mäkissä enkä ollut lukenut sähköposteja, joten sain puolta tuntia aiemmin tietää kokeesta. Joten läpi pääsin ihan kylmiltään. Tämä siis vuonna 2012. En sitten tiedä onko se joillekkin vaikea koe, mielestäni se tuntui ihan tyhmyystestiltä.

Vierailija
40/48 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako vai ei? En tiedä.

Raaka kala säilytetään max +3 asteessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi