Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaverit eivät viihdy meillä

Vierailija
12.09.2016 |

Koska en anna lasten pelata tabletilla/kännyköillä tai tuijottaa netflixiä.

Meiltä löytyy paljon lautapelejä, legoja, leluja vaikka kuinka paljon, askartelujuttuja, piirustus-ja maalausvälineitä yms. Pihalta löytyy iso trampoliini, kesäisin uima-allas. On kauko-ohjattavia autoja, sähköauto, mönkijä jne.

Eipä voi kun ihmetellä! Nykylapset eivät tekisi muuta, kuin tuijottaisi kännykkää/tablettia.

Nytkin tuli lapselle kaveri ja tosi pian lähtivät sitten tämän kaverin luokse. Oma lapseni haluaisi olla ulkona ja leikkiä. Kertookin, että kaverit eivät tee muuta, kuin pelailevat tai katsovat youtubesta videoita!

Oma lapseni lähteekin usein sitten kotiin, koska ei viihdy.

Ja kuitenkin joku asiaa kysyy, niin kyse tokaluokkalaisista.

Nyt olisi kyllä minun mielestä vanhemmilla peiliin katsomisen paikka. En edes ymmärrä, miten lapset saavat omin nokkineen katsella jotain youtube videoita tai yleensäkin pelailla niin paljon?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aktiivisesti kotitöitä tehnyt äiti teillä. Mitä yhteistä siis teitte jos leikitte ja äiti oli kotitöiden parissa 😉

Vierailija kirjoitti:

Kun minä olin lapsi, ei äiti roikkunut puhelimessa tai katsonut televisiota. Hän oli pihalla kanssamme (me rakensimme majaa, hän huolehti kasveista) tai teki aktiivisesti kotitöitä eli esim. leipoi sämpylöitä, joita sitten saimme välipalaksi. Kotona oli koko ajan jotain yhteistä tekemistä ja kun vanhemmat olivat kotona, he olivat läsnä eivätkä matkalla kuntosalille.

Nykylapsi on samanlainen kuin lapset lapsuudessani eli siellä, missä aikuisetkin ovat. Ei ihan samassa paikassa, mutta lähellä, huutomatkan päässä. Kun äidit päivittää somessa, niin miksi ei lapsetkin siellä olisi?

Vierailija
22/24 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon itse leikit legoilla tai pelaat lautapelejä? Tai askartelet/piirrät? Entä kuinka paljon olet netissä tai katsot netflixiä? Niinpä

Meillä ei vanhemmat esim. leikkineet legoilla, pelanneet lautapelejä eikä askarrelleet tai piirtäneet, mutta siltikin me lapset tehtiin em. asioita todella ahkeraan. Eli vähän kusee tuo sun teoriasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana aktiivisesti kotitöitä tehnyt äiti teillä. Mitä yhteistä siis teitte jos leikitte ja äiti oli kotitöiden parissa 😉

Vierailija kirjoitti:

Kun minä olin lapsi, ei äiti roikkunut puhelimessa tai katsonut televisiota. Hän oli pihalla kanssamme (me rakensimme majaa, hän huolehti kasveista) tai teki aktiivisesti kotitöitä eli esim. leipoi sämpylöitä, joita sitten saimme välipalaksi. Kotona oli koko ajan jotain yhteistä tekemistä ja kun vanhemmat olivat kotona, he olivat läsnä eivätkä matkalla kuntosalille.

Nykylapsi on samanlainen kuin lapset lapsuudessani eli siellä, missä aikuisetkin ovat. Ei ihan samassa paikassa, mutta lähellä, huutomatkan päässä. Kun äidit päivittää somessa, niin miksi ei lapsetkin siellä olisi?

Yritin kertoa siitä, mitä äiti teki, kun meillä oli muita lapsia koulun jälkeen. Hän oli paikalla ja läsnä, mutta antoi lasten keksiä itse tekemisensä.

Pyykinpesu = passiivinen kotityö eli täytä kone ja paina nappia.

Vierailija
24/24 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä sanoa tätä nykymukuloiden ainaista tabletti-kännykkäräpläystä/pelaamista/videoiden katselua seurattuani, että en ymmärrä miksi ne vekottimet pitää olla aina ja joka paikassa mukana. Yhdessä tuttavaperheessä lapset saadaan pysymään ruokapöydässä syömässä niiden avulla, sekä kotona että ravintolassa (lapset 3-12-vuotiaita).

Eikö nykylapsilta uskalleta vaatia mitään vai miten ne on kykenemättömiä istumaan ruokapöydässä ilman viihdyttämistä?

Ei se uskaltamisesta ole kiinni vaan puhtaasta vanhempien laiskuudesta. Ei jakseta tapella lasten kanssa ja kasvattaa. Känny käteen ja pääsee sieltä missä aita on matalin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi