Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tsemppaantumiskyky palautua?

Vierailija
11.09.2016 |

Olen monivuotisen stressin, ylitöiden, lomattomuuden ja näköalattomuuden vuoksi menettänyt kykyni ottaa henkisiä spurtteja. Menen tasaisesti ja vakaasti kuin juna, tosin tuntuu että se tasainenkin vauhti hiljalleen hidastuu. Aiemmin olin ihan normaali tai ehkä jopa päin vastoin. Olen venynyt ehkä liikaakin, enkä ole tajunnut säästää itseäni.

Onko joku toinen kokenut samaa ja etenkin onko kokenut sen, että joku päivä on taas tarmokas oma itsensä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä yrität sanoa?

Vierailija
2/13 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei palautunut. Tahti hidastui pysyvästi. Täytyy vaan olla armollinen itelle,että tällä mennään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei palautunut. Tahti hidastui pysyvästi. Täytyy vaan olla armollinen itelle,että tällä mennään.

Voi tauti, olen vasta 40. 

Vierailija
4/13 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä yrität sanoa?

Vertaus: ennen olet voinut halutessasi juosta satasen spurtteja, nyt et pysty vaan ainoastaan hölkkäät maratoneja. Mutta et vaan pääse nopeasti sitä lyhyttä hetkeä vaan sekin on pakko mennä hölkällä, koska olet niin väsynyt eikä ole muutenkaan varaa pysähtyä keräämään voimia sen pikapyrähdyksen jälkeen. 

Vierailija
5/13 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40 vuotiaana kannattaa alkaa jo ajattelemaan itseään ja jaksamista. Ihminen ei ole duracell-patter, joka jaksaa ja jaksaa. Jossain vaiheessa se loppuu.Tulee täydellinen romahdus tai joku muu asia mikä pysäyttää.

Vierailija
6/13 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppaantumiskyky? Jotakin salikieltäkö?

Vierailija
7/13 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppaantumiskyky? Jotakin salikieltäkö?

Ihan voit vapaasti keksiä itse paremman sanan ja kertoa sen tähän. 

Vierailija
8/13 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40 vuotiaana kannattaa alkaa jo ajattelemaan itseään ja jaksamista. Ihminen ei ole duracell-patter, joka jaksaa ja jaksaa. Jossain vaiheessa se loppuu.Tulee täydellinen romahdus tai joku muu asia mikä pysäyttää.

Näinpä. Olen alkanut ajatella, mutta pelkään, etten jaksa rämpiä sinne maaliin asti, missä saisin sitten levätä ja kerätä itseni. Toivottavasti jaksan. Mutta tämä on juuri siksikin niin hidasta, kun ei pysty kirimään.

Teitkö sinä jotain ratkaisuja oman elämäsi suhteen?

Ap

Vierailija
9/13 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmm... mielestäni jossain määrin voi. Voi myös opetella tarkemmaksi sen suhteen, mihin kannattaa panostaa.

Vierailija
10/13 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotteluvapaa auttoi. Olin tarkkana siitä, että en tehnyt mitään 'järkevää' tai 'hyödyllistä' vapaan aikana.  

Vierailija
11/13 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Olen alkanut ajatella, mutta pelkään, etten jaksa rämpiä sinne maaliin asti, missä saisin sitten levätä ja kerätä itseni. Toivottavasti jaksan. Mutta tämä on juuri siksikin niin hidasta, kun ei pysty kirimään.

Tuli totaalinen uupumus. Kesti pari vuotta rämpiä sieltä jostain tähän oltilaan. Teen nykyään osapäivätyötä ja muutenkin vapaa-aikana pyrin rentoutumaan ja rauhoittumaan.

Ap

Vierailija
12/13 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli totaalinen uupumus. Kesti pari vuotta rämpiä sieltä jostain tähän oltilaan. Teen nykyään osapäivätyötä ja muutenkin vapaa-aikana pyrin rentoutumaan ja rauhoittumaan.

Tuohon jäi vahingossa ap loppuun. En siis ole ap :)

Vierailija
13/13 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuorotteluvapaa auttoi. Olin tarkkana siitä, että en tehnyt mitään 'järkevää' tai 'hyödyllistä' vapaan aikana.  

Kiva kuulla, että auttoi. Minulla suunnitelmissa osa-aikaisuus, mutta en pysty siihen ihan vielä. Ehkä sitten vielä lisäksi sapattitauko, jos tuo osa-aikaisuus ei riitä lataamaan akkuja. Toivottavasti ei ole tapahtunut mitään lopullista vahinkoa ja jaksan vielä tämän edessä olevan vuoren ennen hengähdystä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi