Miten iso etikettimoka on kutsua vain osa perheestä meidän häihin?
Ajateltiin kutsua häihimme vain ihmiset, keistä oikeasti tykätään. Iso suku kun on niin seassa on samaan perheeseen kuuluvia jäseniä joista ei niin perusteta (uskonnolliset vakaumukset jne. ei nappaa)
Miten iso etikettimoka on kutsua vaikka samasta perheestä tyyliin siskokset mutta ei veljeä tai sitten serkuista vaan ne, keistä tykätään? Osa on tosi rasittaviakin ihmisiä, en tiedä haluanko häihini mitään negatiivisia ihmisiä pilaamaan tunnelmaa. Yksi täti on myös tosi rasittava, mutta muut äidin sisarukset on tosi kivoja ja ne ajattelin pyytää. Samoin yks serkku kännää aina häissä ja sitä en halua meidän häihin ryyppäämään booliastiaa tyhjäks.
Oletteko kutsuneet tällä taktiikalla vieraita ja miten itse ottaisitte jos teitä ei kutsuttaisi esim.serkun häihin, mutta esim. siskonne tai veljenne kutsuttaisiin niihin?
Ajateltiin myös mennä ilman aveceja, joillakin serkuilla on avopuolisoita joita ei olla edes nähty mutta haluttais silti serkku mukaan juhlaan. Onko iso moka laittaa kutsu vaan sille serkulle?
Mielipiteitä?
Häät ois ensi kesänä. <3
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko vaan mennä maistraattiin kahden kesken ja unohtaa koko juhlat. Olet huolissasi juoposta serkusta ja kiellät joiltakin puolisoiden tulemisen. Tolla diktaattorimaisella käytökselläsi saat vaan todella paskat juhlat aikaseksi joista kukaan ei loppujen lopuksi nauti. Jää vieraille paskan maku suuhun noista kemuista. Olisiko sulle ok, että tuleva aviomiehesi saa kutsun esim sukulaisensa häihin, mutta sä et ole tarvetullut? Meneekö miehesi silti? Taidat olla aika bridezilla.
No en usko että jää paskanmaku kellekään, kun panostetaan niin paljon ruokaan ja viihtyvyyteen eikä pakoteta ketään leikkimään leikkejä jne. Aiotaan myös suunnitella miehen kanssa häätanssi niin, että vaihdan pukua sellaseen ilmavaan ja esitetään tanssiesitys vieraille. En näe mitään syytä, miksi paikalla olevien vieraiden mielestä häät olis huonot.. tekeekö tää musta bridezillan, ehkä sitten joo mut ite kyllä pyrin viihdyttämään vieraitani enkä jättämään niitä oman onnensa nojaan. Aion ehkä myös ite laulaa miehelleni jonku rakkauslaulun yllätyksenä miehelleki.
ap
Et nyt ymmärrä. Toisin kuin sinulla, vieraillasi voi olla kykyä myötätuntoon ja paskan maku jää siitä, että osa suvusta on jätetty itserakkaiden kekkereidesi ulkopuolelle.
Ok...mielestäni en ole itserakas. Haluun vaan omannäköset häät.
ap
Mun serkku ei kutsunut minua, mutta äitini, siskoni ja siskon isän, tuntui kieltämättä vähän kurjalta, mutta jokainen päättää kenet kutsuu
Nosto. Mitä mieltä sulhanen on?
Vierailija kirjoitti:
Tuskin siltä mitään kysytään:)
Vierailija kirjoitti:
Sillä on niin pieni suku, että voi kutsua kaikki huoletta. Mun puolen suvusta mies on tavannu vaan pienen osan. Ei sillä oikeestaan ole muuta mielipidettä kun että mä päätän.
ap
Juhlat kuin juhlat niin kaikki kutsutaan.! Joko jos on pakko rajata niin esim kaikki serkutkin kutsutaan tai sitten ei ketään serkkuja jos nyt on vaikka tosi iso suku! Eli ei ketään yksittäistä ikinä jätetä pois. Meillä suvussa yks serkku kutsui osan serkuista, vaikka tiesi ja tunsi muutkin. Seuraus oli tätien välirikko pariksi vuodeksi ja kun sitten oli hautajaisia niin ei kaiheesti kiinnostanut mennä serkun äidin hautajaisiinkaan, eikä mennyt kummilapsikaan.
On myös ollut kerran suvussa jotkut hiton valmistujsiset, niin aikuiset ei kutsu setäänsä sinne. Miten ihmeessä aikuiset käyttäytyy noin kun ne ei enää oo mitkään ihmeelliset muille kuin sille valmistuneelle. Mulla oli lapsena kaukaisempia ja läheisempiä setiä ja tätejä ja nyt kun ne on jo kuollut oon vain onnellinen kaikista niistä! Onnellinen siitä että vanhempani eivät koskaan estäneet tapaamasta ja sain tuntea he kaikki, vaikkakin osan enemmän ja osan vähemmän jos asui kaukana. ! Juhlissa vieraiden kohokohta on tutustua sukuunsa , nähdä niitä etäisempiäkin. Se on hienoa. Eivät he tule sinne mitään kuninkaallista hääparia palvomaan tai odota mitään ihmetarjoiluja. Hyvä musa riittää. Jos haluatte vain itseänne juhlistaa, menkää maistraatissa ja häämatkalle. Kutsutta jäänyt on aina loukkaus joka jättää kylmän jäljen, ja se tulee mieleen aina kun näkee myöhemminkin...tuota ei vissiin mun seura nappaa...eli olkaa fiksuja.
Me tehtiin miehen kanssa sellainen etikettimoka ettei kutsuttu kummankaan vanhempia. Meidän molempien vanhemmat ovat eronneet riitaisasti eivätkä osaa vieläkään 5-8 v eronsa jälkeen olla ihmisiksi ja riitelemättä. Ilmoitettiin se ajoissa riitapukareille ja kerrottiin, että sitä saa mitä tilaa ja että kun ette pyynnöistä huolimatta edes yritä eikä lupauksiinne voi luottaa ja sotkette riidoillanne ja osin myös uusilla sekopäisillä puolisoillanne lastenne elämää, niin kaikkien kannalta on mukavampi ja järkevintä, että pysytte pois. Tietysti alkoi entistä hirveämpi huuto ja riita mutta häät olivat onnistuneet. Lähipiirin vieraat tiesivät miksi vanhemmat puuttuivat ja kukaan ei paheksunut, koska tiesivät tilanteen. Niille jotka eivät tienneet ja kysyivät, kerroimme avoimesti.
En halua kalliita lahjoja ostella teille hääpari, en halua maksaa bensaa ja maksaa majoitustani. Joten olen myöskin teille turhaa sukua. Samaa voitte sitten sanoa kun lapset kysyy itkuisena miksi setää ja tätiä ei kiinnosta pitää yhteyttä. Tämä on sarkasmia ! ja tämän tarkoitus oli vain herätellä näitä hääprinsessoja aikuistumaan siitä että juhlat ovat vain heitä varten. Kuin se 6 v lapsi siellä synttäripöydässään.
Minä kutsuisin häihini mahdollisimman paljon ihmisiä. Myös niitä aveceja keitä en tunne. Kaikki riippuu RAHASTA. Isot häät on hauskimmat ikinä. Raha, se tämän maailman pyörittäjä-epäjumala on joka mutkassa.
Mutta ajatuksena isot häät olisivat ihan best :)
Kaikki kutsutaan kirjoitti:
Juhlat kuin juhlat niin kaikki kutsutaan.! Joko jos on pakko rajata niin esim kaikki serkutkin kutsutaan tai sitten ei ketään serkkuja jos nyt on vaikka tosi iso suku! Eli ei ketään yksittäistä ikinä jätetä pois. Meillä suvussa yks serkku kutsui osan serkuista, vaikka tiesi ja tunsi muutkin. Seuraus oli tätien välirikko pariksi vuodeksi ja kun sitten oli hautajaisia niin ei kaiheesti kiinnostanut mennä serkun äidin hautajaisiinkaan, eikä mennyt kummilapsikaan.
On myös ollut kerran suvussa jotkut hiton valmistujsiset, niin aikuiset ei kutsu setäänsä sinne. Miten ihmeessä aikuiset käyttäytyy noin kun ne ei enää oo mitkään ihmeelliset muille kuin sille valmistuneelle. Mulla oli lapsena kaukaisempia ja läheisempiä setiä ja tätejä ja nyt kun ne on jo kuollut oon vain onnellinen kaikista niistä! Onnellinen siitä että vanhempani eivät koskaan estäneet tapaamasta ja sain tuntea he kaikki, vaikkakin osan enemmän ja osan vähemmän jos asui kaukana.
HYVIN KIRJOITETTU.
Teidän juhlat, kutsutte ne ketä haluatte. Ei sukulaisuus automaattisesti tarkoita sitä että pitäisi kutsua häihin tai edes pitää yhteyttä.
Kyllä sulhasen ja morsiamen lähiomaiset olisi ainakin syytä kutsua.
Oletkos sinä itsetäydellisyys. Et ainakaan omaa hyviä käytöstapoja. Tulet tänne palstalle arvostelemaan sukuasi. Hohoijaa mitä porukkaa?!😳
Kaikenlaisissa häissä tullut oltua......kutsuvieraiden valinta kerran hämmästyttänyt ihan kunnolla....hääpari jätti kutsumata lähisukulaisensa jonka häissä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisissa häissä tullut oltua......kutsuvieraiden valinta kerran hämmästyttänyt ihan kunnolla....hääpari jätti kutsumata lähisukulaisensa jonka häissä ollut.
APn häät oli 8v sitten..olisikohan tämä ongelma ratkennut jo?
Kumpiko vaikuttaa merkitykseltään enemmän tulevaisuudessa - se että nyt ette huomioi kaikkia vai se että kaikki eivät enää huomioi teitä jatkossa.
Ihan ok ja järkevää tehdä lapsivapaat häät, eli ei alle 18-vuotiaita.
Kuka haluaa että häävideon ja häätunnelman pilaa huutavat lapset joita vanhemmat eivät osaa (halua) laittaa kuriin?
Vierailija kirjoitti:
Onko näin tapana tehdä, valikoida sukua häihin? En ole ollut monissa häissä mutta omissani et viittis katsella hapannaamoja tai mitään sormenheristelijöitä tai serkkuja, joille ei ole mitään sanottavaa muutenkaan.
Jos olisit itse ollut vihittävänä, niin olisit huomannut että päivä menee nopeasti ohi ja et ehdi jutella juuri kenenkään kanssa muutamaa sanaa enempää.
Et nyt ymmärrä. Toisin kuin sinulla, vieraillasi voi olla kykyä myötätuntoon ja paskan maku jää siitä, että osa suvusta on jätetty itserakkaiden kekkereidesi ulkopuolelle.