Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jättäisitkö 11kk lapsen isänsä hoitoon viikonlopuksi?

Vierailija
11.09.2016 |

Siis pe-iltapäivästä sunnuntai-iltaan?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo

Vierailija
2/50 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis pe-iltapäivästä sunnuntai-iltaan?

Onko isällä jokin vamma tai terveydessä vikaa, fyysisessä tai psyykkisessä, jos ei voisi jättää? Alkoholiongelma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että pystyisin olemaan koko viikonloppua erossa. Yhdeksi yöksi voisin varmaan jättää.

Vierailija
4/50 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli 10kk iässä isänsä kanssa pe illasta su aamupäivään. Oli mennyt hyvin. Kuopus eri tyyppinen, en olisi jättänyt tuossa iässä.

Eli sanoisin, että riippuu isästä, vauvasta ja tilanteesta. Ovatko muuten viettäneet aikaa, onko läheinen suhde isään jne jne..

Vierailija
5/50 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitinä on pakko ihmetellä tällaista kysymystä. Jos lapsen isään eivät oi luottaa isänä ja hoitajana niin kehen sitten?

Vierailija
6/50 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin, varsinkin jos jois muutakin kuin vain tissimaitoa. Oon jättänykin.

Vierailija
7/50 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitinä on pakko ihmetellä tällaista kysymystä. Jos lapsen isään eivät oi luottaa isänä ja hoitajana niin kehen sitten?

Oletan siis että olette ihan normaali perhe normaali ihmisineen.

Vierailija
8/50 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja olen jättänytkin 3yöksi peräkkäin työmatkan takia. 1v3kk jouduin olemaan viikon reissussa. Hyvin meni sekin.

Vierailija
9/50 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Miks en jättäisi? Onko isällä kaikki kunnossa? Ei alkoholiongelmaa tai muuta joka estäisi tämän? Onhan tuon ikäiset jo päiväkodissakin koko päivän niin miksi eivät isänsä kanssa selviäisi vklp?

Vierailija
10/50 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletan siis että olette ihan normaali perhe normaali ihmisineen.

Vierailija
11/50 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin. Keskimmäisen jätin 8 kuisena isänsä kannsa 3 vuorokaudeksi ja nuorimmainen oli 11 kk kun oli isosiskonsa ja isän ja mummon kanssa 3 vrk. Molemmat vieroitin tissistä n. viikkoa ennen mun reissuja. Tokan kohdalla vähän arvelutti jättää 3 yöksi isän hoitoon, kun on ollut aika vaativa lapsi ja mä lähinnä olen hoitanut häntä, kun isä on ollut paljon työmatkoilla ja kotona ollessa ottanut vastuun kahden vanhimman hoitamisesta. Mutta hyvin pärjäsivät ja 3 vrk omaa aikaa tuli tarpeeseen.

Vierailija
12/50 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kysymys? Onko isällä jotain kapasiteettiongelmaa/ alko tms kuviota ettei ole kykenevä olemaan lapsen kanssa?

Vierailija
13/50 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 11 kk ikäisen lapsen äiti kuolee esim. tapaturmassa, niin pitääkö lapsi ottaa isältään viranomaisten tai sijaisperheen huostaan?

Vierailija
14/50 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 11 kk ikäisen lapsen äiti kuolee esim. tapaturmassa, niin pitääkö lapsi ottaa isältään viranomaisten tai sijaisperheen huostaan?

Nimenomaan kyllä. Suomessa on satoja tuhansia lapsettomuudesta kärsiviä pariskuntia jotka ottaisivat varmasti ilomielin sen lapsen. Jokainen pariskunta on parempi kun kasvattaja kun yksikään yksinhuoltaja, ja jokainen yh parempi kun yksikään mies.

Vierailija
15/50 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs ihmeen kysymys tämä nyt oikein?

Totta kai jättäisin. Meillä mies on ihan yhtä pätevä hoitamaan lapsia kuin minäkin. En muunlaiseen miehen kanssa olisi lapsia tehnytkään.

Vierailija
16/50 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun luokalla oli tyttö, joka oli alle kuukauden ikäinen kun äitinsä kuoli ja hänellä oli vielä taaperoikäinen sisko. Molemmista tuli fiksuja ihmisiä, vaikka olivat muutaman vuoden ilman äitiä, sitten saivat äitipuolen, jota pitivät äitinään. Olleet aina fiksuja, lapsena, nuorena ja aikuisena. 

Vierailija
17/50 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en?

Itse olen lasten syntymästä asti tehnyt omia juttuja ja lapset ovat olleet sen aikaa isänsä kanssa kotona. Esikoisenkin jätin 5vrk isän kanssa siksi aikaa kun kävin kaupungilla siskoni kanssa ostoksilla.

Vierailija
18/50 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu isästä. Isän myöskin täytyy haluta jäädä. Riippuu lapsesta.

Mutta jos mun lapsi olisi nyt 11kk, niin en haluaisi lähteä niin pitkäksi aikaa pois, enkä edes lähtis, jos ei pakko olis. Mun mies ei haluaisi jäädä yksin lapsen kanssa niin pitkäksi aikaa, niin en senkään vuoksi lähtis.

Meillä lapsi on nyt 1.5 v. enkä lähtis vieläkään noin pitkäksi aikaa pois. Mä en nauttis siitä yhtään. Ikävä olis liian kova. En usko, että lapsi nauttisi tilanteesta myöskän. Enkä usko, että mieskään toivoisi mun olevan poissa niin kauaa. Mä en ole itekkään koskaan tykännyt olla vauvan kanssa yksin pitkiä aikoja. Tiedän kyllä pärjääväni (olen ollutkin), mutta en halua silti olla.

Ettei kenenkään tarvitse takertua seikkaan, että miksei mulle kelpaa että isä hoitaa lastamme, niin kerron, että palasin töihin vanhempainvapaan päätyttyä ja isä jäi kotiin hoitamaan lasta. Olen vuorotyössä ja isä hoitaa lasta yhtä hyvin ja luotettavasti kuin minäkin sekä yöllä että päivällä. Mä en anna sille ohjeita kuinka sen täytyy päivän aikana toimia, enkä tenttaa työpäivän päätteeksi mitä virheitä on tullut tehtyä.

Vierailija
19/50 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ei ole mikään lapsensa hoitaja vaan VANHEMPI SIINÄ MISSÄ ÄITIKIN. Jumalauta nyt!

Vierailija
20/50 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai muuten voisin jättää mutta itse imetin vielä 12 kk vauvaa joten en olisi voinut jättää pelkän isän varaan. Jos vauvaa ei imetetä niin totta hemmetissä isään pitää sen verran voida luottaa.