Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin väsynyt että pelkään että saatan sanoa pahasti anopille....

Vierailija
11.09.2016 |

Tällä hetkellä vähän vaikea tilanne perheessä.
Mies osallistuu ja auttaa kyllä paljon, mutta kun olen kotona on vain pelkkää äitiäitiäiti-meininki.
Jos saankin nukkua pidempään jos sattuu olemaan vapaa viikonloppu niin lapset ei oo suostunut mitään syömäänkään vaan odottavat että minä herään.
Vanhimmalla kamala uhma, ollaan saamassa apua, menossa perheneuvolaan.
Keskimmäinen alkaa olla haastava.
Muualla käyttäytyvät hyvin, kotona ovat kuin eri lapset.
Nuorin on toistaiseksi leppoisa kaveri, vaikka kiipeileekin kaikkialle heti kun silmä välttää.
Osasyy esikoisen ja toisen käytökseen saattaa olla että en ole pitkään aikaan oikein jaksanut mitään.
Työt ja pakolliset kotityöt, iltaisin lapsille satu
ja halit.
Pyrin kyl halimaan paljon päivälläkin, kerron kyllä päivittäin että ovat rakkaita.
On vain jo niin pitkään sattunut enemmän tai
vähemmän koko ajan. Töissä jaksan jotenkuten, enhän minä voi olla jatkuvastu saikulla kun lepokaan ei auta.
Epäillään endometrioosia ja reumaa, endoa aletaan nyt hoitamaan. Jos sitten piristyisin enkä olisi niin väsynyt ja pääsisin edes joistain kivuista eroon.
Miten anoppi tähän liittyy?
Se on jo naurettavaa, tiedän sen, mutta näin väsyneenä on vaikeaa olla olematta lapsellinen ja kiukutteleva.
Ottivat taas kaksi vanhempaa lasta hoitoon. Kyllähän se vägän helpottaa, mutta rehellisesti.. Jos on yksi kotona niin kaikki voisivat olla. Täytyy kuitenkin laittaa ruokaa ja herätä aikaisin kun lapsi herää jne.
Kun tuovat lapset takaisin niin ovat vielä uhmakkaampia, koska mieheni vanhemmat antavat kaikessa periksi.
Onneksi olen töissä tänään kun tuovat lapset kotiin, koska vaikka pidän mieheni vanhemmista eikä ole.ennen ollut.mitään ongelmia niin tuntuu että saatan sanoa jotaon typerää kuten todeta että ei tartte niitä isompiakaan ottaa hoitoon jos nuorin ei mahdu mukaan. Saavat tulla tänne tapaamaan lapsia silloin kun meille sopii.
Saatais ehkä lapset paremmin kuriin jos isovanhemmat ei hae tasaisin välein hemmottelulomalle. Iovanhemmat siis aina välillä ilmoittavat että nyt voisivat hakea.kahta vanhempaa, nuorin saa jäädä kotiin.
Olenko ihan paska jos sanon että ei tartte enää hakea hoitoon, tänne voivat tulla tapaamaan lapsia niin nuorinkin saa tutustua isovanhempiinsa paremmin?

Kommentit (143)

Vierailija
21/143 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hyvää hyvyyttään ottavat kaksi lasta hoitoon, vanhat ihmiset ja silti olet naama norsunketulla?

HÄPEÄ. Sulle tässä jonkun pitäisi pahasti sanoa. Ei ole kultaisen anoppisi vika että olet kolme lasta tehnyt vaikka ei selkeästi resurssit riitä. Hyi mikä äiti.

Ja mieskin reppana koittaa auttaa? Voi jumank....

- kolmen yh, yksin hoidan lapseni enkä ulise

Eivät ole kovin vanhoja. Tai no, en tiedä mitä vanhalla tarkoitat.

Tule uudestaan puhumaan ulisemisesta.kun kaksi viikkoa kuukaudessa et pysty käymään kakalla itkemättä kun ulostaminen sattuu, liikkuminen aiheuttaa tärinäkipua, ja synnytyskin oli miellyttävämpi kokemus kuin menkat.

Tämän lisäksi joka päivä särkyä joka nivelessä ja jaloissa ja selässä, lonkka niin jumissa että tuskin pääsee sängystä ylös aamuisin.

Ja nämä kivut alkoivat taianomaisesti vasta kolmosen syntymän jälkeen, silti olet vuorotyössä etkä saikulla?

Jos pitäisi valita työn ja lasten välillä niin kummatko hyvä äiti hoitaa? Ruhdistäydy nyt perkele, älä ole tuollainen säälittävä vinisijä. Kohta pakkaa ukkosi kamat, voin kertoa ettei sen jälkeen anoppia hoitamiset tod. kiinnosta.

Mieheni ei ole mihinkään menossa.

Sairasloma ei auta mitään kun en saa kuitenkaan levätä.Olin just kuukauden lomalla eikä mitään vaikutusta oloon kun kivut valvottaa öisinkin ja saa yöllä ottaa lisää aina kun herää, päivät pitää sinnitellä ilman.

Lääkitystä voi säätää vasta kun on tutkittu, ja kyllä, selkäkivut ja muut paitsi endo-pireet alkoivat muutama kuukausi sitten yllättäen.

Vierailija
22/143 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti energiaa riittää silti valittaa palstalle.

Alan ymmärtää isovanhempia jotka eivät hoida lapsia, täällä sitten äidit naamat norsunketulla valittaa kuitenkin miten hoito on vääränlaista eikä kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/143 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

❤️❤️❤️ Endokivut voi olla ihan hirveitä ja jatkuva tulehdus itsessäänkin vie voimia :/ Toivottavasti saat pian helpotusta niihin oireisiin! Kurjaa, että muutenkin voimia vaativassa elämäntilanteessa joudut painiskelemaan sairauden kanssa.

Huippu juttu, että olette hakeneet apua perheneuvolasta. Voisikohan myös appivanhempien kanssa jutella ihan rauhassa, että pystyisivätkö auttamaan ja ottamaan välillä kaikki kolme, että saisit levätä. Kuulostaa, että tarvitsisit kipeästi omaa aikaa :) Mullakin meinaa pinna palaa ihan pienimmistäkin asioista, jos en onnistu keplottelemaan yhtään aikaa huolehtia omasta hyvinvoinnistani..

Vierailija
24/143 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hyvää hyvyyttään ottavat kaksi lasta hoitoon, vanhat ihmiset ja silti olet naama norsunketulla?

HÄPEÄ. Sulle tässä jonkun pitäisi pahasti sanoa. Ei ole kultaisen anoppisi vika että olet kolme lasta tehnyt vaikka ei selkeästi resurssit riitä. Hyi mikä äiti.

Ja mieskin reppana koittaa auttaa? Voi jumank....

- kolmen yh, yksin hoidan lapseni enkä ulise

Eivät ole kovin vanhoja. Tai no, en tiedä mitä vanhalla tarkoitat.

Tule uudestaan puhumaan ulisemisesta.kun kaksi viikkoa kuukaudessa et pysty käymään kakalla itkemättä kun ulostaminen sattuu, liikkuminen aiheuttaa tärinäkipua, ja synnytyskin oli miellyttävämpi kokemus kuin menkat.

Tämän lisäksi joka päivä särkyä joka nivelessä ja jaloissa ja selässä, lonkka niin jumissa että tuskin pääsee sängystä ylös aamuisin.

Ja nämä kivut alkoivat taianomaisesti vasta kolmosen syntymän jälkeen, silti olet vuorotyössä etkä saikulla?

Jos pitäisi valita työn ja lasten välillä niin kummatko hyvä äiti hoitaa? Ruhdistäydy nyt perkele, älä ole tuollainen säälittävä vinisijä. Kohta pakkaa ukkosi kamat, voin kertoa ettei sen jälkeen anoppia hoitamiset tod. kiinnosta.

Lisään vielä että töissä täytyy vain jaksa n. puoli tuntia kerrallaan, sitten voi taas autossa hengittää matkalla seuraavan asiakkaan luo, voi vaikka parkkipaikalla hetken yrittää venytellä jne, ja monesti on jopa helpompaa olla töissä kuin kotona lasten kanssa.

Vierailija
25/143 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vähän ihmettelen että missä se mies tässä on? Hänenhän niitä lapsia pitäisi hoitaa ja antaa ap:lle tilaisuus levätä kun on isä.

Vierailija
26/143 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksoöivuotias on vauva ja tarttee äitiään, ei se voi olla poissa kotoa

Vierailija
27/143 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kommentoida anoppi-lapsi-tilanteeseen oikein mitään, mutta endometrioosin ja adenomatoosin kanssa aikoinaan muutaman vuoden kamppailleena uskon, että olet tosi väsynyt. Kipu vie voimia ja kaikki täytyy suunnitella kipujen, vuotojen yms. mukaan. Koti ja työt kärsii. Ei siinä normaalista elämästä tule oikein mitään. Mietin silloin tuskissani, että jos tässä olisi vielä lapsia, niin olisin varmasti maailman surkein äiti. No, kohtu jouduttiin lopulta poistamaan, lapsia ei voitu saada edes sitä ensimmäistä, mutta kipujen poistumisen jälkeen avautui ihan uusi maailma ja jaksamista on vaikka muille jakaa.

Nivelikivut ja väsymys saattavat liittyä kilpirauhasen vajaatoimintaan. Kannattaa mittauttaa kilppariarvot myös. Voimia! Toivottavasti saat pian apua vaivoihisi.

Vierailija
28/143 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vähän ihmettelen että missä se mies tässä on? Hänenhän niitä lapsia pitäisi hoitaa ja antaa ap:lle tilaisuus levätä kun on isä.

Kuten sanoin, lapsilla joku äitiäitiäiti-vaihe päällä.

Kun en ole kotona isä kelpaa, pärjäävät oikein hyvin, mutta kun olen kotona vaativat minua kaikkeen.

Mies sitten yrittää hoitaa kotityöt, pyykit jne, tekee myös ruokaa ja käy kaupassa.

Odotan ja toivon vain että saisin energiani takaisin joskus vielä.

Tällä hetkellä en voi edes vaivata puolen litran taikinaa kärsimättä siitä jälkeenpäin.

Vierailija
29/143 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sun omat vanhemmat? Eivätkö voi auttaa?

Vierailija
30/143 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksoöivuotias on vauva ja tarttee äitiään, ei se voi olla poissa kotoa

Mitäh? Moni yksivuotias on päivähoidossakin.

Vierailija
31/143 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa kommentoida anoppi-lapsi-tilanteeseen oikein mitään, mutta endometrioosin ja adenomatoosin kanssa aikoinaan muutaman vuoden kamppailleena uskon, että olet tosi väsynyt. Kipu vie voimia ja kaikki täytyy suunnitella kipujen, vuotojen yms. mukaan. Koti ja työt kärsii. Ei siinä normaalista elämästä tule oikein mitään. Mietin silloin tuskissani, että jos tässä olisi vielä lapsia, niin olisin varmasti maailman surkein äiti. No, kohtu jouduttiin lopulta poistamaan, lapsia ei voitu saada edes sitä ensimmäistä, mutta kipujen poistumisen jälkeen avautui ihan uusi maailma ja jaksamista on vaikka muille jakaa.

Nivelikivut ja väsymys saattavat liittyä kilpirauhasen vajaatoimintaan. Kannattaa mittauttaa kilppariarvot myös. Voimia! Toivottavasti saat pian apua vaivoihisi.

Kiitos! Pääsen jo lokakuussa reumapolille, toivottavasti sitä kautta edetään jonkinlaiseen diagnoosiin joskus jotta saisin helpotusta tähän.

Kävin yksityisellä hakemassa lähetteen, siellä lääkäri arveli selkärankareumaa tai sitten minulla on yliliikkuvuuden takia vain niin kuluneet nivelet että sattuu koko ajan.

Kivaa lukea että muut ovat saaneet oikean avun vaivoihinsa.

Vierailija
32/143 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hiton empatiakyvytön valittaja täällä on vastailemassa?

Ap, ymmärrän että sulla on nyt rankkaa. Oletteko kysyneet miksi isovanhemmat ei ota kolmatta? Esimerkiksi jos hoitaisivat vain päivän ja toisivat illalla takaisin ennen nukkumaanmenoa? Kuinka paljon miehesi auttaa ja touhuaa lasten kanssa? Eikö hän voisi esimerkiksi tehdä ruokaa useammin?

Vierailija
33/143 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, lapsilla joku äitiäitiäiti-vaihe päällä.

Kun en ole kotona isä kelpaa, pärjäävät oikein hyvin, mutta kun olen kotona vaativat minua kaikkeen.

Mies sitten yrittää hoitaa kotityöt, pyykit jne, tekee myös ruokaa ja käy kaupassa.

Odotan ja toivon vain että saisin energiani takaisin joskus vielä.

Tällä hetkellä en voi edes vaivata puolen litran taikinaa kärsimättä siitä jälkeenpäin.

Miehen pitää vähän reipastua ja ilmoittaa selkeästi lapsille että se on isä jolle pitää tulla kertomaan kun äiti lepää. Ei se muuta vaadi. Älä infantilisoi sun miestä. Se on ihan aikuinen ja vanhempi siinä missä sinäkin. Anoppia turha syyllistää lastenhoidosta jos mies ei pysty ottamaan omaa paikkaansa perheessä.

Vierailija
34/143 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini tekee myös vuorotyötä, ja jotenkin veljeni onnistuvat aina pyytämään apua ennen kuin minä kerkeen, ja kun minä pyydän hänen pitää saada levätäkin välillä.

Isä ja vaimonsa eivät hoida lapsia.

Vierailija
35/143 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika kurjalta tuo tilanteesi :( Saisitkohan sieltä perheneuvolan kautta kotiin perhetyöntekijän tms.auttamaan? Kerrot siellä suoraan, että tarvitsisit apua muuhunkin kuin tuohon uhmaan. Olet jaksamisesi äärirajoilla koko ajan.

Vierailija
36/143 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini tekee myös vuorotyötä, ja jotenkin veljeni onnistuvat aina pyytämään apua ennen kuin minä kerkeen, ja kun minä pyydän hänen pitää saada levätäkin välillä.

Kuulostaa että ap elää jossain patriarkaatissa missä vain naispuolisten sukulaisten tehtävä on hoitaa lapsia... asutko Suomessa?

Vierailija
37/143 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa että ap elää jossain patriarkaatissa missä vain naispuolisten sukulaisten tehtävä on hoitaa lapsia... asutko Suomessa?

Asun Suomessa missä on jopa jokseenkin normaalia että viina on tärkeämpää kuin sukulaiset.

Vierailija
38/143 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan ap haluat siis kostaa sen, että sinulla on kipuja lapsillesi ja heidän isovanhemmilleen rajoittamalla heidän yhteydenpitoaan.

Ymmärrän oikein hyvin etteivät isovanhemmat jaksa kolmea pientä. Ottavat varmaan nuorimmankin joskus hoitoon kunhan tämä kasvaa.

Palkatkaa sille nuorimmalle joskus lapsenvahti, joka käyttää puistossa yms. siloin kun isommat ovat isovanhemmilla.

Saisit olla onnellinen, että isovanhemmat välittävät lapsenlapsistaan. Kolme pikkuisen hoitaminen on liikaa vaadittu ihan nuoriltakin vahdeilta yön yli.

Toivottavasti saat terveytesi ja asenteesi kuntoon.

Vierailija
39/143 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aika kurjalta tuo tilanteesi :( Saisitkohan sieltä perheneuvolan kautta kotiin perhetyöntekijän tms.auttamaan? Kerrot siellä suoraan, että tarvitsisit apua muuhunkin kuin tuohon uhmaan. Olet jaksamisesi äärirajoilla koko ajan.

Joo, on kyllä pakko myöntää että nyt ei pärjätä tällä hetkellä ja ottaa vastaan kaiken avun mitä voi saada.

En ole edes raskaana ollut näin itkuherkkä mitä olen nyt väsymyksen takia.

Vierailija
40/143 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sun äitiparkaa! On ensin kasvattanut monta lasta, jotka vuoron perään vievät omat lapsensa hönelle hoitoon ja vuorotyössäkin pitäisi jaksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän