miksi jyväjemmarit vihaavat vegaaneja?
niin että mikä on maalaisten/jyväjemmareiden/navettanäpertelijöiden vegaani- ja kasvissyöjävihan taustalla?
kyllä hekin tukevat maaseutua verojen kautta eikä mielestäni kaikkien ole pakko syödä samaa ruokaa.
Kommentit (14)
Miksi käytät loukkaavia nimityksiä rajatusta ihmisryhmästä?
Taitavat kaupunkihipit vielä nukkua raskaan illan jälken...
Täällä maatilalla on herätty jo neljältä töihin. Töissä joka päivä aamusta iltaan!
Miksi te luulette herättävänne niin voimakkaita tunteita, kuin vihaa? Ette ole kenenkään maanviljelijän maailman napa.
Huhhuh, mikä oletus. :D
Eivät he vihaa, teillä saattaa olla aika vääristynyt maailmankuva, varsinki jos eettisistä syistä on vegaani tai kasvissyöjä.
Vierailija kirjoitti:
Taitavat kaupunkihipit vielä nukkua raskaan illan jälken...
Täällä maatilalla on herätty jo neljältä töihin. Töissä joka päivä aamusta iltaan!
Miksi ihmeessä heräät niin aikaisin? Meillä on tuossa mökin naapurissa iso lypsytila, lehmiä 61 ja vasikoita tällä hetkellä 30. Laajennus on käynnissä ja toinen lypsyrobotti tilattu. Nousevat ihan normaaliin aikaan ennen seitsemää.
Miksi vegaanit ovat vainoharhaisia?
Tiedän useamman maanviljelijän eikä heistä kukaan vihaa vegaaneja. Näistä väärää tietoa levittävistä aktivisteista (esim. yhdellä tilalla todettu eläinten huono kohtelu -> leimataan kaikki tuottajat) ei pidetä.
Viestejä kun lukee, niin ilmeisen oikeassa olet, aloittaja.
Meidän sukumme maanviljelijä on kovaääninen, kouluttamaton ja ylimielinen. Sukulaistytön veganismista kuuleminen
sai aikaan hänessä karjunnan sekaista mölinää, emme jääneet tulkitsemaan ölinää tarkemmin. Mutta ei, hän ei voi sietää vegaaneja, kertoi mummo myöhemmin.
Myöhemmin sukujuhlissa sain sitten vastailla kettutyttö-syytöksiin, joita esitti tämän maanviljelijän vaimo.
Itse olen ylpeän juväjemmarin vegaani lapsi. Ei isäni minua vihaa :)
Ja edellämainittu aikaisin herääminen on tuulesta temmattu. Usein isäni nukkuu helposti kymmeneen, itse taas olen hereillä kahdeksalta joka päivä.
Ihmiset on kaikki erilaisia, olivat ne maalaisia tai kaupunkilaisia, sekaaneja tai vegaaneja.
Vierailija kirjoitti:
Viestejä kun lukee, niin ilmeisen oikeassa olet, aloittaja.
Meidän sukumme maanviljelijä on kovaääninen, kouluttamaton ja ylimielinen. Sukulaistytön veganismista kuuleminen
sai aikaan hänessä karjunnan sekaista mölinää, emme jääneet tulkitsemaan ölinää tarkemmin. Mutta ei, hän ei voi sietää vegaaneja, kertoi mummo myöhemmin.Myöhemmin sukujuhlissa sain sitten vastailla kettutyttö-syytöksiin, joita esitti tämän maanviljelijän vaimo.
Missä todellisuudessa te elätte? Keskustelupalsta jutut osoittavat vihaa? Mikä se teidän todellisuus on?
Eivät vaan jaksa kuunnella sitä minä, minä kitinää kun tekevät raskasta työtä, ilmenee joskus vihamielisyytenä.
Olen tuottaja. En vihaa ketään vegaania tai esyn jäsentä. Olen valmis keskusteluun koska tahansa.
Teen työni niin hyvin kuin mahdollista ja koen, että eläimet ovat meillä onnellisia ja saavat elää elämänsä hyvin. Toimin normien ja lakien puitteissa. Valvonnoissa ei ole todettu puutteita.
Mutta sitä minä vihaan, että meitä syyllistetään siitä, mihin emme ole syyllistyneet ja meillä käydään yöllä kuvaamassa, kun eläimet nukkuvat.
Olen ylpeä ammatistani ja voin nukkun yöni hyvin..kaikesta huolimatta.
Vegaani ei ole minulle uhka, mutta typerykset, jotka yleistävät kaiken on.
"Olen tuottaja. En vihaa ketään vegaania tai esyn jäsentä. Olen valmis keskusteluun koska tahansa.
Teen työni niin hyvin kuin mahdollista ja koen, että eläimet ovat meillä onnellisia ja saavat elää elämänsä hyvin. Toimin normien ja lakien puitteissa. Valvonnoissa ei ole todettu puutteita.
Mutta sitä minä vihaan, että meitä syyllistetään siitä, mihin emme ole syyllistyneet ja meillä käydään yöllä kuvaamassa, kun eläimet nukkuvat.
Olen ylpeä ammatistani ja voin nukkun yöni hyvin..kaikesta huolimatta.
Vegaani ei ole minulle uhka, mutta typerykset, jotka yleistävät kaiken on.!
Miksi et ole valmis avoimesti esittelemään toimintaasi esim. valvontakameroin? Näin kuluttajat voisivat tarkistaa minkälaisista oloista heidän ruokansa tulee eikä aktivistien tarvitsisi penkoa salakähmäisten tilojen toimia.
Mielestäni nykyaikana pitäisi olla avoimet nettikamerat eläintuotannon kaikista vaiheista. Aika moni vaan ostaa hyllystä valmiiksi pakatun lihan eikä ymmärrä mitä kaikkea, monesti hirveää kärsimystäkin on taustalla. Esim. teurastamojen pieksämiset ja hakkaamiset, puolustatko niitäkin että ainoa rikollinen on tuo aktivistikuvaaja joka kuvasi? Miksi teurastajat eivät saaneet mitään seuraamuksia tekosistaan?
Muillakin työpaikoilla on kamerat joilla kuvataan työntekijän jokaista liiketta niin etenkin tuolla alalla pitäisi olla!
Mulla on jyväjemmareita sukulaisissa, osa vittuilee, osa kieltäytyy tapaamasta, osa on kuin ei mitään mutta jättää kuitenkin vegaaniset tarjoomukseni syömättä kun käyvät kylässä.
Eivät vihaa eli kysymyksessä perusteeton oletus.