Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 1 v 10 kk liian nuori päiväkotiin? :(

Vierailija
04.03.2006 |

Täällä puntaroidaan kovasti tätä...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittakaa hoito ens syksynä vasta, on sitten jo muutaman kuukauden vanhempi.

Vierailija
2/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö meni juuri samanikäisenä päiväkotiin ja hyvin on mennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jokainen tekee tyylillään.

Vierailija
4/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että enemmän on sopeutumisongelmia niillä jotka ovat isompana vieneet.

Riippuu varmaan paljon lapsestakin. Meidän tyttö (joka nyt on 4 v.) on aina ollut avoin, reipas ja sosiaalinen ja viihtynyt toisten lasten seurassa. Vai liekö sitten päiväkoti häntä sellaiseksi muokannut?

Vierailija
5/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän asian jokainen perhe päättää täysin itse ja katsoo kuinka se heille parhaiten sopii. toinen ei voi tulla sanomaa mitää teet

Vierailija
6/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun lapsi 1v10kk, miten se 2kk muuttaa asiaa suuntaan tai toiseen?

Vierailija
7/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset sopeutuvat nopeasti! Tietenkin noin nuorelle paras olisi perhepäivähoitaja. Minun mielestä. Pienempi ryhmä...

Vierailija
8/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin poika on reipas ja sosiaalinen, tottunut olemaan paljon muiden lasten kanssa muutenkin. Mitään ongelmia ei ole ollut (paitsi alussa äidillä; miten se voi pärjätä noin hyvin ilman minua?? ).

Mutta jos lapsi on arka, kannattaa ehkä vielä miettiä... Tosin samaan aikaan aloitti moni 3-vuotias ja heillä on aloitus ollut tosi vaikeaa, ainakin vanhempien puheiden perusteella.

Minusta tuo on siitä hyvä ikä, että osaa jo kertoa vähän päivän tapahtumista, osaa liikkua ja leikkiä, käydä potalla ja syödä itse ym. perusasiat. Kavereistakin on jo paljon iloa.

Vierailija
9/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten ymmärtämättömyys ihmetyttää - ei osata asettua lapsen asemaan.

Vierailija
10/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mun mielestä on " normaalia" , että vanhempainrahakauden jälkeen palataan työelämään. Mun silmistä on enemmänkin ihmeellistä, jos joku käyttää hoitovapaata ja on yli vuosikkaan kanssa kotona. Todellisuudessa tämä yhteiskunta ei kestäisi sitä, että kaikki mammat olisivat 3 vuotta pois työelämästä.

Jos lapsesi on arka tai muuten asia sinua epäilyttää, miksi et vie perhepäivähoitajalle? Itselläni on erinomaisia kokemuksia yksityisestä perhepäivähoidosta.

Terveisin hyvinkoulutettu keskituloinen Helsingistä

Vierailija
11/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen näkökulma unohdetaan helposti täysin :(

Vierailija
12/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voisi edes puolta vuotta siirtää?

Vierailija
13/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA itse olen esikoisen vienyt hoitoon 9kk iässä, joten ei edes kolahtanut omaan nilkkaan. Mutta ei nyt viitsitä ihan puppua ryhtyä puhumaan.

Vierailija:

Eli mun mielestä on " normaalia" , että vanhempainrahakauden jälkeen palataan työelämään. Mun silmistä on enemmänkin ihmeellistä, jos joku käyttää hoitovapaata ja on yli vuosikkaan kanssa kotona. Todellisuudessa tämä yhteiskunta ei kestäisi sitä, että kaikki mammat olisivat 3 vuotta pois työelämästä.

Jos lapsesi on arka tai muuten asia sinua epäilyttää, miksi et vie perhepäivähoitajalle? Itselläni on erinomaisia kokemuksia yksityisestä perhepäivähoidosta.

Terveisin hyvinkoulutettu keskituloinen Helsingistä

Vierailija
14/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On luonteeltaan kyllä reipas ja räväkkä. Ei ole kertaakaan jäänyt itkien hoitoon.

Jos lapsi on kovin ujo ja vetäytyvä, voi olla parempi miettiä muita vaihtoehtoja (jos niitä on).

Esikoista en olisi raskinut laittaa vielä noin pienenä, kuin kuopuksen hoitoon pistin. Esikoinen oli ihan eri maata vielä 2-vuotiaana. Oli enemmän arkajalka ja äidissä kiinni kuin tuo kuopus.

Vierailija
15/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tarkkailin omaa lastani, hän oli valmis päiväkotiin omasta mielestäni 2 ja puol vuotiaana. Pikkusiskoni meni aikoinaan hoitoon 9 kk:n ikäisenä, ei kai siinäkään ollut mitään ongelmaa, itse en vai raaskisi noin pienenä pistää...

Jos mielestäsi pärjää niin tee kuin haluat, älä välitä muiden mielipiteistä.

Vierailija
16/21 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta omapa on asiasi, ja lapsesi elämä.

Vierailija
17/21 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä äidin kannalta tarpeeks iso ja sopeutuu ongelmitta... Sääli lasta!

Vierailija
18/21 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin jos löydät hyvän perhepäivähoitajan läheltä, mieti olisko se parempi.

Vierailija
19/21 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

yleensä äidin kannalta tarpeeks iso ja sopeutuu ongelmitta... Sääli lasta!

Ei minua säälitä lapseni yhtään. Joka ikinen aamu menee päiväkotiin mielellään ja iloisen lapsen haen iltapäivällä pois. Kuten sanoin, yhtenäkään aamuna ei ole tarvinnut itkevää lasta " raahata" hoitoon.

22

Vierailija
20/21 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ennen sitä ollut kuin pari kertaa ollut vieraalla hoidossa ja todellinen " äitin tyttö" , joka tulee vessaankin mukaan edelleen.

Ekalla viikolla itki aamuisin, mutta kuulin jo kolmantena aamuna, kuinka itku loppui. (nurkan taakse) heti. Hoitotäti on lämmin ja iloinen ihminen ja lapsi tykkää hoitajastaan oikeasti. Aamulla menee syliin hymyillen ja toiset lapset on todella paljon mieleen. Hoidossa toinen ihan samanikäinen ja tytöt on kuin kaksoset. Aina yhdessä kuopimassa lunta yhdessä tai muuten vierekkäin samalla pulkalla, kun hakee kotiin.

Tottakai vanhemmat on parhaita hoitajia ja ei lapsi vieläkin vierastelee kovasti ihmisiä. Vain me ja hoitaja ollaan jees. Kaikkia muita pitää vältellä. Mutta meillä tämä ratkaisu onnistui täysin. Iloinen ja toimelias tyttö, eikä mitään hysteriaa, yöongelmia yms. Oppi syömään itsekin hoidossa. kotona ei kiinnostanut kokeilla, mutta kun tämä " kaksonen" oppi itse syömään, niin meidän neiti viikon päästä perässä.:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi