Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruoka jota et koskaan kokkkaa/syö

Vierailija
10.09.2016 |

Meillä ei koskaan syödä makkara/nakkikeittoja tai kastikkeita. Kesällä saatetaan joskus harvoin grillata. Samoin Kaalilaatikko on yksi mitä ei koskaan syödä, kaalikääryleitä joskus harvoin. Myös kasvissosekeittoa ei meidän ruokalistalta löydy.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäelimet

Vierailija
62/65 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattikeitto. Olen viettänyt 5v:nä (51v sitten) yhden kokonaisen iltapäivän päiväkodin ruokasalissa yksin kylmän keiton kanssa. Oksennan jo pelkästä hajusta edelleenkin!

Mitähän ruokaa meillä ei tehdä eikä syödä?? No HK Blöötä tai nakkeja. Niiden tilalla mieluummin tuoremakkaroita tai bratwurstia.

Munuaisia. Maksaa rakastan itse mutta muu perhe ei pidä siitäkään joten kotona ei tule tehtyä mutta ravintolassa tilaan usein.

Äyriäisruokia. Näitä syödään vain ravintolassa. Kotimaiset ravut kerran vuodessa poikkeuksena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ensin, että alanko lukea ketjua ollenkaan. Tiesin nimittäin törmääväni alentuviin viesteihin, itsellään ja syömätottuvuksellaan yleilemiseen yms.

Okei, mun (ja nykysiltään melkein kaiken aikaa kanssani asuvan mieheni) taloudessa ei syödä sieniä. Se on kummankin ehdoton no-no. (Mulla myös kaali!) Ja kyllä, kumpikin on useampaan kertaan syönyt ja maistellut. Ei mene!!

Molemmilla on sitten monta pienempää ruokavammaa, mutta ne eivät pahemmin vaikeuta hommaa. Mitä nyt minä en pidä sipulista (mitä mieheni rakastaa) ja mieheni ei pidä tomaatista ja paprikoista (joita minä rakastan)

Tehdään paljon erilaisia kastikkeita, patoja ja keittoja. Mutta valitettavasti työttöminä ne viimeiset tukea odotollessa menevät ajat ovat monesti makaronimössöä. Mutta mepä tykkäämme siitä! Sen kun maustaa erimakuisella kermalla kerta toisensa jälkeen ja heittää sekaan mitä kasviksia sattuu olemaan, niin eipä ole niin mössöä. Oikea ruoka.

On kuitenkin yksi ruoka, jota en tee: Kaalilaatikko

Ja ps.

Meilläkin oli Suomitorilloja kun asuin kotona. Ja rakastin niitä! PISTE

Vierailija
64/65 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkiruuat tai makkarat. Mulla menee aina maha sekaisin, jos syön nakkeja.

Vierailija
65/65 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kalaruoat. 

VOin syödä lohta tai kalakeittoa jonkun muun valmistamana (kalakeitto tekee jo vähän tiukkaa).

Itse en kokkaa mitään kalaa, paitsi juuri ja juuri voin tehdä keiton pakastelohikuutioista.

Olen pienestä pitäen vierastanut kalaa maultaan, ja kalan haju on jotain niin karmivaa, että vaikka kuinka vastaan taistelisin, meinaan antaa ylen siitä hajusta. Kaupan kalatiskin ohi kävely saattaa saada yökkimään jne.

Olen yrittänyt opetella siitä pois, mutta ei vaan onnistu. Pienikin kalan haju nenään ja samantien on puklaus tuloillaan.