Ruoka jota et koskaan kokkkaa/syö
Meillä ei koskaan syödä makkara/nakkikeittoja tai kastikkeita. Kesällä saatetaan joskus harvoin grillata. Samoin Kaalilaatikko on yksi mitä ei koskaan syödä, kaalikääryleitä joskus harvoin. Myös kasvissosekeittoa ei meidän ruokalistalta löydy.
Kommentit (65)
Kalaa en syö, sitä tosin teen kun muut tykkää ja onhan se terveellistä.
Sisäelimiä ei meillä syödä eikä kokata.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin teen noin "suomi-tortilloja", samoin monet sukulaiset ja kaverit! Vain tortillalätty ja liha on lämmintä, muut täytteet kylmiä esim. kurkku, tomaatti, punasipuli, tuore korianteri, salaatti jne. Tykätään että tortillassa on jotain tuoretta ja raikasta, ne perinteiset tortillat on liian raskaita.
Sama. Meillä perinteiseen suomi-tortillaan tulee salaattia, tomaattia, sipulia, naudan jauhelihaa, salsaa, juustoa, avokadoa/guacamolea ja chilisoosia. Joskus kyllä käytän tortilloita myös erilaisten wrappien tekemiseen.
Maksalaatikko, hernekeitto, pinaattikeitto ja janssonin kiusaus. Inhokkiruokani kouluajoilta.
Sieniruoat, puurot, silakka/silli/anjovis, perunapohjaiset ruoat
No niitähän on leegio: kaikki maksaruuat, kesäkeitto, lohisoppa (yök!), silli...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomitortilloja. Eli tortilloja, joissa on kunnon täytteen sijaan kurkkua ja jauhelihaa. Never. Miksi Suomessa nää voileipätäytteiset tortillat raakoine paprikoine ja kurkkuineen ovat niin suosittuja? Netti esim. on täynnä kunnollisia klassisia ja moderneja lämpimiä tortillatäytteitä. Kokeilkaa ihmeessä joskus :D
Hyi joo! Olin kerran kaverin luona iltaa istumassa ja hän tarjoso juuri tuommoisia kurkku/paprika ym raakas rehua sisältäviä tortilloja. Kurkku hiiteen, ei kuulu meksikolaiseen ruokaan. Pavuista, sipulista, chilistä, maissista, jauhelihasta, juustosta ja paprikasta saa hyvän lämpimän täytteen pannulla, hyvän salsan kanssa. Ei mitään ihme raakoja kylmiä kasviksia!
Suomessa tämä tortillaskene mukailee texmexiä, ei meksikolaista ruokaa. Se on ihan eri juttu.
Bolognesekastike ja muut tomaattiset kastikkeet.
Vierailija kirjoitti:
Suomitortilloja. Eli tortilloja, joissa on kunnon täytteen sijaan kurkkua ja jauhelihaa. Never. Miksi Suomessa nää voileipätäytteiset tortillat raakoine paprikoine ja kurkkuineen ovat niin suosittuja? Netti esim. on täynnä kunnollisia klassisia ja moderneja lämpimiä tortillatäytteitä. Kokeilkaa ihmeessä joskus :D
Ne on hyviä! Tykkään kyllä ihan oikeista meksikolaista tortilloista myös, mut suomitortillat on hyviä&helppoja&niihin löytyy melkein aina aineet. Meille ne on sellainen helppo ja nopea ruoka :)
Tortillaihmettelijälle. Se ei ole koskaan ollutkaan minkään maan oma ruokalaji. Tortilla on kuin pitsa, jokainen täyttää niin kuin haluaa. Tilaatko koskaan kinkkuananaspitsaa? ; )
Mä saatan käärästä tortillaan ihan vaikka lohta ja kasviksiakin. Ihan sama minkä kanssa tai miten se "kuuluisi" syödä, syön mikä hyvältä maistuu :)
Vierailija kirjoitti:
Tilliiha
Et vissiin koskaan ole syönyt kunnollista tillilihaa?
Tähän asti en ole tehnyt mitään maksaruokia, sillä en itse niitä siedä ollenkaan. Tosin nyt olen alkanut miettimään, pitäisikö sitä maksakastiketta kuitenkin tehdä jos vaikka lapset ja mies kuitenkin tykkäisivät. Voisin itse silloin syödä jotain muuta, vaikka pelkkää salaattia.
Lanttulaatikko on toinen. Pelkkä lantun haju kuvottaa. Raskaana ollessa jo pelkkä lanttuun koskeminen sai oksentamaan, kyllä sitä siltin keiton mukana sujuvasti söin.
Maksalaatikko, yök! Mikään maksasta väännetty ei ole ruokaa.
Kesäkeitto, maksalaatikko, veri- ja sisäelinruoat, yngh D:
Muuten kyllä syön tuota monen inhoamaa kaaliakin, joka minusta tuoksuu aivan ihanalle. Sellainen maanläheinen tuoksu<3
Vierailija kirjoitti:
Minäkin teen noin "suomi-tortilloja", samoin monet sukulaiset ja kaverit! Vain tortillalätty ja liha on lämmintä, muut täytteet kylmiä esim. kurkku, tomaatti, punasipuli, tuore korianteri, salaatti jne. Tykätään että tortillassa on jotain tuoretta ja raikasta, ne perinteiset tortillat on liian raskaita.
Samma här! Mä tykkään myös juurikin siitä raikkaudesta mitä "suomi-tortilloissa" on.
Maksa on monelle inhokki, niin minullekin. Hajukin etoo.
Voi mä rakastan maksalaatikkoa. Kylmänä ketsupin kans! Nam! Myös maksakastiketta. Kampsukeittoa, nami! Kaaliruuat on herkkua! Mutta...lammas...hyi yäk! Maistuu villahanskalta,josta lumi on juuri sulanu. Vuohenjuusto menee samaan kategoriaan. Oikeestaan kaikki riista...poroki maistuu just samalta poronkuselta miltä elukka haisee. Jänis ja sorsat sekä pyyt, niissäki se riistan pissamainen maku.possu maistuu samalta miltä sikalassa haisee,ninku liivate. Silti syön jauhelihaa, se on helppoa tehdä. Mausteista anis ja kumina ei mene, eikä oikein inkivääri kuin kurkkukipujuomana. muuten uppoo kaikki. Ruuat on hyviä ja makuihin tottuu, paitsi mainittuihin. Oliivitki on nykyään hyviä ku opetteli ennakkoluulottomasti, vaikka aluksi maistu ihan aiv-rehun hajulta.
Miten tämän keskustelun alapeukut pitäisi tulkita? Alapeukku = kokkaatpas?
Sieniruuat, kiusaukset ja keitot.