Miksi mikään ei mene Tori.fi:ssä kaupaksi?
Ei lasten vaatteet, naisten kengät, astiat. Hinnat halvat. Esim. Timberland neule 7 euroa.
Missä sais nää myytyä? Roskiinkaan ei viittis heittää. Olis kiva saada hieman ylimääräistä rahaa.
Kommentit (61)
Tori.fi muokkaa ja sensuroi ilmoitusia, persoonallista ja myyvää ei saa läpi. Lopetin ilmoittelun ilman muuta. Otsikko olisi tärkein "myyjä," mutta maamme sanavapaus on tätä. "Tiedotusvälineemme" eivät juuri Pradvasta eroa.
Ei voi mitään kun laadukkaat vaatteet kestää kauan, ja sitten kun lapset kasvaa isoiksi, ei he enää halua nalle puh paitaa pitää, joka on liian pieni.
Oma kokemukseni on, että vaatteet menevät Torilla huonosti kaupaksi, poislukien urheiluun tarkoitetut kengät. Tosin vähään aikaan en ole myynyt mitään vaatteita Torilla, joten nykytilanteesta en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitää myydä? Rahanko takia vain, vai aiotko ostaa uutta tilalle? Lasten vaatteet ymmärrän (koska ne jäävät nopeammin pieniksi, mutta miksi myyt omia(?) kenkiäsi? Miksi myyt astioita? Käytä omat tavarasi loppuun, kun kerran olet ne ostanutkin. Jotenkin outoa, että jonkun muun velvollisuus olisi ostaa sinun vanhat tavarasi.
En ymmärrä, kun täällä vingutaan, miksei uudenveroiset vaatteet mene kaupaksi. Mietittekö koskaan, miksi olette itse ne ostaneet? Tosiaan, käyttäkää ne vaatteet, kunnes ovat riepuja.
Tämä niin totta, pidä rytkysi kun olet kerran ostanut.
Minusta tori on vaikea. Myyjät vastailevat kun joutavat, vanhat ilmoitukset roikkuvat siellä. Et millään tiedä, myykö sulle vai jollekin toiselle vai onko tuote myyty jo 1kk sitten. En jaksa sitä epätietoisuutta ja ostan muualta.
Mä en halua ostaa käytettyä vaatetta netistä vaikka/koska olen köyhä.
Mistä tiedän, onko se pesty hajusteilla tai asuuko nykyinen omistaja kosteusvauriotalossa. Onko vaate leikattu oikein vai kiertävätkö saumat. Onko muita valmistusvirheitä kuten liian pitkä tikki, liian paksu neula ohueen kankaaseen. Onko materiaali oikeasti villaa vai sittenkin sekoitekuitua. Onko elastaania sisältävä vaate edelleen venyvä vai rapiseeko se. Kulahtaneisuuden astetta on vaikea päätellä kuvista.
Itsepalvelukirppiksellä näen nämä asiat heti ja voin jopa sovittaa vaatetta. Mitä mä teen hyväkuntoisellakaan vaatteella, jos se ei istu mulle.
Kyllä mä olen saanut kaikki nopeasti kaupaksi mitä olen myynyt. Vaatteita tosin en ole yrittänyt koskaan myydä.
Katson mitä muut pyytävät vastaavista ja laitan oman hintani niitä alhaisemmaksi niin kaupaksi on mennyt.
Hauska on esim. Elektroniikassa kun yksi pyytää ps4 VR laseista ym. 370€ tällä hetkellä. Ja vastaavia saa 200€ hujakoilla. Koskaan ei saa kaupaksi.
Tavarat pitää myydä sen hetken arvon mukaan eikä sen mukaan mitä on itse joskus maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olen saanut kaikki nopeasti kaupaksi mitä olen myynyt. Vaatteita tosin en ole yrittänyt koskaan myydä.
Katson mitä muut pyytävät vastaavista ja laitan oman hintani niitä alhaisemmaksi niin kaupaksi on mennyt.
Hauska on esim. Elektroniikassa kun yksi pyytää ps4 VR laseista ym. 370€ tällä hetkellä. Ja vastaavia saa 200€ hujakoilla. Koskaan ei saa kaupaksi.
Tavarat pitää myydä sen hetken arvon mukaan eikä sen mukaan mitä on itse joskus maksanut.
Lisään että toki joissain tavaroissa kuten joissain legoissa arvo nousee vuosi vuodelta eli arvo ei aina ole vähemmän mitä on itse joskus maksanut. Siinä pitää itse tehdä se työ ja selvittää arvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitää myydä? Rahanko takia vain, vai aiotko ostaa uutta tilalle? Lasten vaatteet ymmärrän (koska ne jäävät nopeammin pieniksi, mutta miksi myyt omia(?) kenkiäsi? Miksi myyt astioita? Käytä omat tavarasi loppuun, kun kerran olet ne ostanutkin. Jotenkin outoa, että jonkun muun velvollisuus olisi ostaa sinun vanhat tavarasi.
En ymmärrä, kun täällä vingutaan, miksei uudenveroiset vaatteet mene kaupaksi. Mietittekö koskaan, miksi olette itse ne ostaneet? Tosiaan, käyttäkää ne vaatteet, kunnes ovat riepuja.
Tämä niin totta, pidä rytkysi kun olet kerran ostanut.
Vaatteita ja astioita saattaa päätyä itselle muutenkin kuin ostamalla, esim. kuolinpesästä. Itse olen tyhjentänyt siskoni kuolinpesää. Ihan hirveä homma, pääosan tavarasta olenkin lahjoittanut mm. Pelastusarmeijalle.
Mutta koska työ on niin iso, ja olen joutunut ajelemaan n. 170 kilometrin matkaa lukuisia kertoja edes takaisin, toivon saavani jotain myytyäkin. Ja olen saanutkin. Mm. uuden veroisia Marimekon vaatteita ja hyviä astioita.
Oman kokemukseni mukaan kauppansa tekevät "merkit", ilmeisesti ostajat tekevät hakuja merkin perusteella. Esim. juurikin Marimekko. Myös Vuokon mekko meni tosi nopeasti. Samoin astioissa, "merkit" menevät.
Vierailija kirjoitti:
Myyn samanaikaisesti FB-kirppiksellä, Huutonetissä ja torilla. Samat tavarat myynnissä. FB-kirppiksellä menee parhaiten kaupaksi, seuraavaksi torilla ja viimeiseksi huutiksessa.
Nyt mulla oli FB-kirppiksellä myytävänä parit lasten kengät. Ostajaehdokas samalta paikkakunnalta vitkutteli viikon, lupasi tulla useamman kerran hakemaan, mutta ei tullut. Pistin pelin poikki ja kengät torille. Ei mennyt kuin muutama tunti, niin nainen 30 km pääst tuli hakemaan kengät meiltä.
Miten ehdit ja jaksat laittaa kamat moneen paikkaan? Muutamien eurojen takia.
Ei Torissa kyllä kannata mitään vaatteita myydä. Pois lukien esim. vauvojen/lasten haalarit, arvokkaammat talvitakit jne.
Sen sijaan (lasten ja omat) harrastusvälineet löytää Torista nopeasti uuden kodin.
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemukseni on, että vaatteet menevät Torilla huonosti kaupaksi, poislukien urheiluun tarkoitetut kengät. Tosin vähään aikaan en ole myynyt mitään vaatteita Torilla, joten nykytilanteesta en tiedä.
Yksiäkään lasten tai aikuisten urheilukenkiä en ole saanut Torissa myydyksi. Vaikka ovat olleet hyväkuntoisia kenkiä, joilla ovh 50-80 euroa. Olen ensin aina yrittänyt 10 eurolla, sitten viidellä. Lopuksi laitan ilmaiseksi ja heti kyllä sitten menevät.
Myöskään Vallilan verhot eivät ole menneet 40 eurolla kun eivät ole tunnettua kuosia. Nämäkin kuitenkin maksoivat ihan saman verran kuin muut Vallilan. Joku kelohonka näkyy menevän vaikka yhdestä sivuverhosta pyydettäisiin tuo 40 euroa. Mutta näitä en ole saanut myydyksi kahta verhoa 40 eurolla. Joku tarjosi kahta kymppiä, muutoin ei ole herättänyt mitään kiinnostusta. Vahvat laadukkaat verhot ainakin omasta mielestäni kauniilla kuosilla. Ei mene.
Miksi te aina valitatte ettei kelpaa? Ettekö tajua, että yliltarjontaa on paljon? Roskalavoilla annetaan vaatteita älyttömän paljon ilmaiseksi. Tottakai ne menee ensi sijaisesti. Sekä tietysti ne, joilla on varaa, ostavat uutta. Miksi luulette kaikkien lapsiperheiden olevan vähävaraisia? Se, että joku valittaa rahan puutetta, ei tarkoita sitä, etteikö moni olisi kuitenkin varoissaan. Kaikenlisäksi lapsia syntyy ennätysvähän, joten kysyntää on vähän.
Itse ostin yhden vaatepaketin itselleni nettikirpparilta ja lopulta petyin, vain pari paitaa on käyttökelpoisia, muut meni eteenpäin hyväntekeväisyyteen. En ole sen jälkeen enää ostanut. Yksi jakku ei ollut vesipestävä, yksi oli kokoa XS, vaikka lapussa oli M, yksi taas oli kokoa L, vaikka lapussa oli M, yksi oli niin nyppyyntynyt, ettei sitä voinut pitää jne. Kuvassa näytti hyvältä ja kassista vähän katselin muutamaa, että ok. Halpa se oli, joten ihan ok ne pari paitaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksiäkään lasten tai aikuisten urheilukenkiä en ole saanut Torissa myydyksi. Vaikka ovat olleet hyväkuntoisia kenkiä, joilla ovh 50-80 euroa. Olen ensin aina yrittänyt 10 eurolla, sitten viidellä. Lopuksi laitan ilmaiseksi ja heti kyllä sitten menevät.
Myöskään Vallilan verhot eivät ole menneet 40 eurolla kun eivät ole tunnettua kuosia. Nämäkin kuitenkin maksoivat ihan saman verran kuin muut Vallilan. Joku kelohonka näkyy menevän vaikka yhdestä sivuverhosta pyydettäisiin tuo 40 euroa. Mutta näitä en ole saanut myydyksi kahta verhoa 40 eurolla. Joku tarjosi kahta kymppiä, muutoin ei ole herättänyt mitään kiinnostusta. Vahvat laadukkaat verhot ainakin omasta mielestäni kauniilla kuosilla. Ei mene.
En ole ikinä ostanut kenkiä käytettynä, eikä kenenkään muunkaan pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ostanut kenkiä käytettynä, eikä kenenkään muunkaan pitäisi.
Vastasinkin tuohon viestiin, jossa sanottiin, että urheiluun tarkoitetut kengät menevät kaupaksi. Ei minun kokemukseni mukaan.
Muutamia syitä yhteenvetona miksi ette saa minulle myytyä
- en osta tori.fi:n kautta mitään, kun paikallisen fb-kirppiksen kautta löytää lähempää
- tarjontaa on enemmän kuin kysyntää, muistakaa torin lisäksi on fb-kirppisryhmiä vaikka kuinka, spr-kirppiksiä ja muita hyväntekeväisyyskirppiksiä, itsepalvelukirpputoreja..jos nyt tarvitsisin vaikka jonkun puseron, luultavasti saisin valita sadoista - mutta tarvitsisin vain yhden. Valitsisin sen, mikä miellyttää eniten silmää, mutta en maksaisi samaa tai edes puolta siitä, mikä kaupassa.
- kenkiä en osta ikinä käytettynä, ei kiitos jalkasienille ja jalkojen virheasennoille
- hinta on sama kuin mitä kaupoita saa alennusmyynnistä. Muistakaa, että sesonkien lopussa on - 70 % alennuksia, jos hinta on enemmän kuin 30 % alkuperäisen hinnasta, ei mene
- ne, joilla on varaa, ostavat mieluummin uutta. Miksi ette esim. itse ole ostaneet myymiänne tavaroita käytettynä? Kysykää ensin tätä itseltänne.
- merkkitavarat eivät kiinnosta läheskään kaikkia. Itse ostan mieluummin merkittömän kotimaisen uutena kuin käytetyn Guccin. Katson aina valmistusmaata ennemmin kuin merkkiä, jopa käytettynä kotimainen menee edelle.
Tässä on ohjeita käytetyn kengän ostajalle:
https://yle.fi/uutiset/3-10067246
Eli on hyvä pystyä tarkastamaan kengät ennen kuin tekee ostopäätöksen. Pelkistä valokuvista ei näitä huomioita voi tehdä.
Sillai saat varmasti myytyä ne kun maksat jollekkin et ottaa ne.
Itse en myy enää vaatteita. Suoraan roskiin ja parhaimmat teinin vaatteet jätän roskiksen päälle.
Kaikki otettiin esim. Vans, Adidas ja ym.
Myöskään astiat, kattilat, padat ja ym ei mene kaupaksi. Ilmoituksia tulee liikaa.
Olen nyt myynyt paljon kodinkoneita, harrastusvälineitä ja ne kyllä meni hyvin kaupaksi.
Nyt jatkossa mietin tarkkaan mitä ostan.
Mielestäni juuri naisille myytävät tavarat, vaatteet ja korut käy huonosti kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse en myy enää vaatteita. Suoraan roskiin ja parhaimmat teinin vaatteet jätän roskiksen päälle.
Kaikki otettiin esim. Vans, Adidas ja ym.Myöskään astiat, kattilat, padat ja ym ei mene kaupaksi. Ilmoituksia tulee liikaa.
Olen nyt myynyt paljon kodinkoneita, harrastusvälineitä ja ne kyllä meni hyvin kaupaksi.
Nyt jatkossa mietin tarkkaan mitä ostan.
Mielestäni juuri naisille myytävät tavarat, vaatteet ja korut käy huonosti kaupaksi.
Miehet parempia ostajia kun naiset.
Kalevalan koru ja uutta matkalaukkua en saa millään myytyä ja hinta todella halpa.
Kaupaksi meni kahvimylly,pyörä, tehosekoitin, yleiskone, sähkösavustin, kallis potkulauta ja blenderi ja grilli. Dvd elokuvatkin meni heti. Kirjat meni heti.
Myöskään uusi pata ei mene kaupaksi eikä paellapannu eikä teräskasari.
Osa näistä ilmaisten tavaroiden hakijoista on hoardereita, pakonomaisia tavarankerääjiä ja osa taas kerää ilmaiset tavarat ja myy ne eteenpäin, eli tekee rahaa niillä. Tämä on syy, miksi en anna tavaraa ilmaiseksi kuin hyväntekeväisyyskirppareille. En halua lisätä hamstereiden ongelmia ja mielestäni on aika moraalitonta myydä ilmaiseksi saatua tavaraa.