Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mikään ei mene Tori.fi:ssä kaupaksi?

Vierailija
10.09.2016 |

Ei lasten vaatteet, naisten kengät, astiat. Hinnat halvat. Esim. Timberland neule 7 euroa.
Missä sais nää myytyä? Roskiinkaan ei viittis heittää. Olis kiva saada hieman ylimääräistä rahaa.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Ilmaiseksi pitäisi antaa? Ei ole rahasta pulaa lapsiperheillä, kun ei hyväkuntoinen uutta vastaava tavara kelpaa edullisestikaan.

Vierailija
2/61 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollasia kannattaa myydä jossain itsepalvelukirppiksellä, otat pöydän viikoksi.

Tosin jostain neuleesta 7 € on aika kova hinta, oli vaikka kuinka Timberland. Olen myynyt vastaavia itsepalvelukirppiksellä hintaan 2-3 €. Vaatteista ei makset kuin 0,50-2,00 € ellei kyseessä ole vaikka toppatakki. Jos vielä neule ei ole tyliin tummansininen, uudenveroinen ja päiväkoti-ikäisen kerhokuvauskuntoinen yksilö, niin kukaan ei todellaakan osta, vaikka hinta olisi 2 €.Ei se Timberland vaan se käyttötarkoitus.

Torissa olen myynyt huonekaluja ja harrastustarvikkeita ja aina kaikki mennyt alle kahdessa päivässä, useista tullut jopa useampi viesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kanssa myynyt lastensängyn ja kantorinkan Tori.fissä, hyvin meni kaupaksi.

Vierailija
4/61 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lasten vaatteet, naisten kengät, astiat. Hinnat halvat. Esim. Timberland neule 7 euroa.

Missä sais nää myytyä? Roskiinkaan ei viittis heittää. Olis kiva saada hieman ylimääräistä rahaa.

Mä olen siirtynyt myymään paikallisella Facebook-kirppisellä. Tavara menee huomattavasti paremmin kuin torissa tai huutiksessa.

5/61 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosin jostain neuleesta 7 € on aika kova hinta, oli vaikka kuinka Timberland. Olen myynyt vastaavia itsepalvelukirppiksellä hintaan 2-3 €. Vaatteista ei makset kuin 0,50-2,00 € ellei kyseessä ole vaikka toppatakki. Jos vielä neule ei ole tyliin tummansininen, uudenveroinen ja päiväkoti-ikäisen kerhokuvauskuntoinen yksilö, niin kukaan ei todellaakan osta, vaikka hinta olisi 2 €.Ei se Timberland vaan se käyttötarkoitus.

Torissa olen myynyt huonekaluja ja harrastustarvikkeita ja aina kaikki mennyt alle kahdessa päivässä, useista tullut jopa useampi viesti. 

Tummansininen?

Vierailija
6/61 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon saa myydä, jotta pöytävuokra tulee maksetuksi.

Vierailija
7/61 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon saa myydä, jotta pöytävuokra tulee maksetuksi.

Vien kerran vuodessa lasten vaatteita itsepalvelukirppikselle, jonka pöytävuokra on 36 €/viikko. Joka ikinen kerta olen palannut sieltä n. 200 € netonneena ja sinne viemäni 5 Ikean kassillista on kutisusnut yhteen, jotka pussitan ja vien aikuisten vaatteiden osalta suoraan UFF-laatikkoon, lasten vaatteiden osalta nätisti laitettuna läheisiin päiväkoteihin. Hintani ovat aina alhaisia ja vaatteet laadukkaita. Ap. pyytää Timberland neuleesta 7 €, minä pyydän Timberland toppatakista 7 €. 

Vierailija
8/61 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kokemuksia vähänkäytetty.fi kirpparilta?

Itse laitoin sinne nyt paketin menemään.Saa nähdä kuin kauppa käy.Ideana hyvä.

Vierailija
9/61 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulutossu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tummansininen?

No siis se ns. helpoin väri eli tylsä :) Yritäpä myydä oranssia Timberland neuletta hintaan 7 € . Ne, jotka ostaa oranssia, ostaa sitä jotain guguuta, Timberland -porukka ostaa vaaleaa, sinistä ja harmaata ;)

Vierailija
10/61 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Ilmaiseksi pitäisi antaa? Ei ole rahasta pulaa lapsiperheillä, kun ei hyväkuntoinen uutta vastaava tavara kelpaa edullisestikaan.

Minulle ainakin kelpaisi, mutta en jostain syystä löydä oman kaupunkini kirppiksiltä tai torista läheltä mitään tarvittavaa.

Vähän aikaa sitten etsin pojalle mustia suoria housuja käytettynä, en löytänyt, jouduin ostamaan uutena. Nyt yksi lapsista tarvitsisi ulkoilutakin. Yksi likainen löytyi kirppikseltä viiden euron hintaan. Jätin ostamatta.

Seuraavaksi alan metsästämään kirppikseltä hyväkuntoisia toppahanskoja edullisesti. En usko löytäväni niitäkään.

Ilmeisesti nuo hyvät ja halvat vaatteet ovat myynnissä isojen kaupunkien kirppiksillä ja torissa.

Vierailija
11/61 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen siirtynyt myymään paikallisella Facebook-kirppisellä. Tavara menee huomattavasti paremmin kuin torissa tai huutiksessa.

Sama täällä. Plussana vielä että porukka hakenut tavarat/vaatteet kotiovelta. Ei tarvitse postitella mitään. Tai sitten sovittu, että tuon johonkin lähialueelle.

Vierailija
12/61 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn samanaikaisesti FB-kirppiksellä, Huutonetissä ja torilla. Samat tavarat myynnissä. FB-kirppiksellä menee parhaiten kaupaksi, seuraavaksi torilla ja viimeiseksi huutiksessa.

Nyt mulla oli FB-kirppiksellä myytävänä parit lasten kengät. Ostajaehdokas samalta paikkakunnalta vitkutteli viikon, lupasi tulla useamman kerran hakemaan, mutta ei tullut. Pistin pelin poikki ja kengät torille. Ei mennyt kuin muutama tunti, niin nainen 30 km pääst tuli hakemaan kengät meiltä.

Vierailija
13/61 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen syy miksi ei kelpaa: Ei tarvitse. Miksi köyhän pitää tarvita kaikkea, mitä te keksitte laittaa myyntiin? Tarjontaa on valtavasti. 

Vierailija
14/61 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa enää senttiäkään pöytävuokria mihinkään, FB-kirppiksellä menee kaikki niin hyvin kaupaksi. Olen myynyt satasella omia vaatteitani tässä syksyn aikana. Suosittelen lämpimästi. Kaikki rahat tulevat itselle, ja kaupat voidaan tehdä silloin, kun itselle sopii.

Vierailija
15/61 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitää myydä? Rahanko takia vain, vai aiotko ostaa uutta tilalle? Lasten vaatteet ymmärrän (koska ne jäävät nopeammin pieniksi, mutta miksi myyt omia(?) kenkiäsi? Miksi myyt astioita? Käytä omat tavarasi loppuun, kun kerran olet ne ostanutkin. Jotenkin outoa, että jonkun muun velvollisuus olisi ostaa sinun vanhat tavarasi.

En ymmärrä, kun täällä vingutaan, miksei uudenveroiset vaatteet mene kaupaksi. Mietittekö koskaan, miksi olette itse ne ostaneet? Tosiaan, käyttäkää ne vaatteet, kunnes ovat riepuja.

Vierailija
16/61 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertainen syy miksi ei kelpaa: Ei tarvitse. Miksi köyhän pitää tarvita kaikkea, mitä te keksitte laittaa myyntiin? Tarjontaa on valtavasti. 

Köyhät ovat sitten todella köyhiä. Myyn tavaraa 2 eurolla FB kirppiksellä. Ei ole kyselijöitä. No, pistän sen FB paikalliselle roskalavaryhmään, ilmaiseksi. Ottajia on jonoksi asti.

Vierailija
17/61 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selasin juuri yhden nettikirpparin sivuja, lähinnä astioita, ja hyvä, etten pökertynyt. Kyllä joillakin on otsaa vaatia ihan mahdottomia hintoja vanhoista, ei vielä edes antiikkisista, kahvikupeistaan ja lautasistaan. Jotkut vielä ilkeävät viitata esim. Astiataivaan ja Laatutavaran sivuille, että verratkaapa sieltä hintoja. Nämä äsken mainitut ovat liikeyrityksiä, joten niiden hinnat ovat toista luokkaa kuin kirppareilla. Tosin kyllä niissäkin tavara seisoo, koska ne on ylihinnoiteltuja. Sama koskee antiikkiliikkeiden hintoja.

Vierailija
18/61 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt aivan samaa. Pilkkahintaan myyn kaikkea mahdollista kodin tavarasta vaatteisiin, eivätkä ole mitään ihan "joka kaupan rättejä" vaan kunnollisia. Liityin jopa takaisin Facebookiin, jos siellä menisi kirppiksillä paremmin kaupaksi. MUTTA EI MENE. Liityin useisiin kirppisryhmiin, tein selkeät ilmoitukset, en ole rahanahne (haluan vain tavarasta eroon) ja osan pistin jopa roskalavaryhmiin ilmaiseksi. Ei kelpaa mikään kenellekään. Ja ilmoitukset hukkuvat helposti kun käyttäjiä on tuhansia.

Torissa ja Huutiksessa on paljon helpompi tehdä kauppaa ja helpompi hakea kohteita. Miksei ihmiset siirry Facebookin ruuhkaryhmistä takaisin sinne, ehkä tulisi ostettuakin jotain? Olen myymässä/antamassa uusia verhoja, priimakuntoisia mattoja, siistejä takkeja, kenkiä, reppuja, jopa pari merkkivaatetta naurettavaan pilkkahintaan verrattuna siihen, mitä muut vastaavista pyytävät.

Vierailija
19/61 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekää Kierrätyskeskuksiin/Konttiin/Fidalle jos ette tarvitse niitä muutamia kymppejä tavaroistanne.

Olen vienyt muuton yhteydessä paljon hyvää tavaraa em. paikkoihin, ei tarvinnut stressata.

Vierailija
20/61 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn itse lähes pelkästään Torissa. Minulla on koko ajan n. 10 ilmoitusta siellä. Ansaitsen kuukaudessa n. 50 - 70 e. En siis mitenkään paljon, mutta hyvä lisäansio on kuitenkin. Ja lisäksi saan turhaa tavaraa pois. Meillä on kolme lasta, jolta jää jatkuvasti pieneksi vaatteita ja harrastusvälineitä. He myyvät myös itse esim. vanhoja lelujaan. Eli omasta mielestäni Torissa saa kyllä tehtyä kauppoja, mutta totuus on, että toiset tuoteryhmät myyvät paremmin kuin toiset.

Torissa menee hyvin kaupaksi esim. pieneksi käyneet lasten harrastuskamppeet, kuten luistimet, nappikset, mailat ym. Ja toisaalta naamiaisasut, hyväkuntoiset klassikkolelut, lastenvaunut ja muutkin lastenhoitotuotteet. Samoin Ikean huonekalut.

Reimatec myy hyvin, kunhan ilmoitus ja hinta on asiallinen. Eli jos haalarissa tms. on kulumaa, se pitää ottaa huomioon hinnassa. Olen itse pyytänyt hyväkuntoisesta haalarista n. 20-25 e, ja ne ovat menneet hetkessä. Osa pyytää siellä jopa 50 e käytetystä haalarista, ja ne eivät sitten niin nopsasti menekään.  , Kuoma-saappaat menevät hyvin kaupaksi. Ns. markettimerkkejä on vaikeampi myydä muuten kuin paketissa.

Kirjoja on vaikeaa saada kaupaksi. poikkeuksia ovat esim. Aino- ja Veera -kirjat, Tatu ja Patu ym.  Toisaalta pokkareista kannattaa tehdä paketteja ja myydä niitä ennen kesälomia.

Aikuisten vaatteet myyvät huonommin, ellei kyseessä ole sitten ihan Filippa K., Rils tms. Keskikoot menevät kaupaksi paremmin, XS tai, L tai XL huonommin.  Ulkoilupuvut ovat myös poikkeus, niitä olen saanut hyvin kaupaksi. Olen huomannut, että kannattaa tehdä vaatepaketteja . Ne menevät paremmin kaupaksi, ja on itsellekin helpompaa postittaa vain yksi isompi paketti. 

Ilmoitukseen on myös hyvä laittaa mittoja, postimaksut etukäteen, hyviä kuvia tuotteesta eri puolilta ym. Kannattaa myös kiinnittää huomiota siihen, mitä muuta kuvassa näkyy. Jos takana on sotkuinen huone, likainen lattia tms., ostohalut tuppaavat karista.  Kannattaa myös miettiä myyntiajankohtaa. Nyt keväällä polkupyörät menevät hyvin kaupaksi, syksyllä sitten toppavaatteet ja talvikengät. 

Vallilan verhot myyvät samoin hyvin, Marimekko tietysti myös, etenkin klassikkokuosit. Astioiden myyntiä vaikeuttaa niiden paino ja hankala postitus.