Tuomitsevatko palstan feministit puhelimen mainostamisen seksismillä ja miesten keskinäisellä väkivallalla?
http://www.marmai.fi/uutiset/vapaaottelija-makwan-amirkhan-on-honorin-u…
Väkivaltaista lajia hajoittava mies on mainoksen mukaan "rohkea". Lisäksi esitetty mainoskuvissa erittäin seksistisessä sävyssä.
http://www.kesa.fi/uutiset/voita-ilta-makwan-amirkhanin-seurassa/
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tasa-arvoa te huutelette, nythän sitä tasa-arvoa juuri on, kun mieskin laitetaan objektin asemaan. Tasa-arvon määritelmä on, että saa tehdä mitä haluaa sukupuolesta riippumatta.
Eli mielestäsi on ok asettaa myös naiset objektin asemaan mainoksissa?
Hyvä niin.
Ei ole, vaan niin kuitenkin tehdään. Jos se tehdään miehestä (miehen oman halun mukaan ja mainosta myös itselleen) sinä olet itkemässä.
Ja palstan naisvihasta yli puolet on naisten näppiksiltä lähtöisin. Sekään ei feministiä häiritse?
Tutkimus? Se on vain sun päässäsi noin. Et voi liittää jotain ulkomaista tutkimusta suoraan tänne. Tai voit kun kyseessä olet sinä?
Juu, miehethän ne on niitä, jotka haukkuvat palstalla Jasmin Mäntylää, Minttu Virtasta, Jenni Vartiaista, anoppeja, lastentarhan tätejä , salarakkaita ja opettajia. Noin ihan vaan aluksi. Haluatko lisää esimerkkejä?
No en mä tuomitse kaikkia miehiä sun kirjoitusten perusteella. Mistä sä tiedät onko noihin ketjuihin kirjoittavat feministejä? Sulla on kyllä tuo naisvihakirjoittelu hallussa.
Kerrotko vielä, missä näit naisvihaa? Ihan omin sanoin. Pipsa ja muut bloggaajat ovat palstalla miesten hampaissa, samoin vaikkapa Suvi Pitkänen?
Taisit osoittaa kirjoituksesi väärään väliin. Mä en edes avaa noita kirjoituksia. Ja eihän nuo ole edes naisvihaa vaan kirjoituksia yksittäisistä henkilöistä.
Mielenkiintoista. Miten mahdat määritellä naisvihan?
Ryhmävihakirjoitus on aina kokonaista ryhmää kohtaan ei yksittäistä henkilöä kohtaan. Eli jos mä haukun kaikki miehet, on kyse miesvihasta, mutta jos haukun sua, on kyse vain suhun kohdistuvasta vihasta. Yksinkertaista. Sun tekstisi (vihasi) kohdistuu naisiin ja feministeihin yhtenä ryhmänä. Ja sä pidät mua (feministinä) vastuullisena joidenkin naisten (tai miesten) toimintaan.
Jos et ole feministi, niin miksi vastaat heidän puolestaan?
Missä näit sitä naisvihaa?
No joo ton viimeisen lauseen voi tulkita myös muutoin. Tarkoitan että tuomitset mut nimenomaan feministinä ja olen siis vastuussa kaikkien muiden feminietien ja naisten aivoituksista. Tää on vihaasi mua kohtaan ja samalla naisvihaa. Sähän syytät naisia yhtenä ryhmänä jostain sellaisesta mistä ne ei voi ryhmänä olla vastuussa. Se on sitä sun naisvihaasi.
Eli naisten naisviha ei ole naisvihaa, ja miehiin kohdistuva seksismi on ok? Et ymmärrä aloituksen kysymystä?
Joo naisvihaa (tai miesvihaa) ei ole yksittäisen ihmisen haukkuminen jos sitä ei yleistetä koskemaan kaikkia naisia tai edes suurinta osaa. Tohon toiseen vastasin jo. Vastapainoksi voisit itse määritellä ryhmävihan.
Missä näit sitä ryhmävihaa? Pipsan haukkumisessa vai miesten esineellistämisessä ?
palstalla ei ole miesvihaa mitä nyt miesten alastomuus on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tasa-arvoa te huutelette, nythän sitä tasa-arvoa juuri on, kun mieskin laitetaan objektin asemaan. Tasa-arvon määritelmä on, että saa tehdä mitä haluaa sukupuolesta riippumatta.
Hyvä niin.
Ei ole, vaan niin kuitenkin tehdään. Jos se tehdään miehestä (miehen oman halun mukaan ja mainosta myös itselleen) sinä olet itkemässä.
Ja palstan naisvihasta yli puolet on naisten näppiksiltä lähtöisin. Sekään ei feministiä häiritse?
Tutkimus? Se on vain sun päässäsi noin. Et voi liittää jotain ulkomaista tutkimusta suoraan tänne. Tai voit kun kyseessä olet sinä?
Juu, miehethän ne on niitä, jotka haukkuvat palstalla Jasmin Mäntylää, Minttu Virtasta, Jenni Vartiaista, anoppeja, lastentarhan tätejä , salarakkaita ja opettajia. Noin ihan vaan aluksi. Haluatko lisää esimerkkejä?
No en mä tuomitse kaikkia miehiä sun kirjoitusten perusteella. Mistä sä tiedät onko noihin ketjuihin kirjoittavat feministejä? Sulla on kyllä tuo naisvihakirjoittelu hallussa.
Kerrotko vielä, missä näit naisvihaa? Ihan omin sanoin. Pipsa ja muut bloggaajat ovat palstalla miesten hampaissa, samoin vaikkapa Suvi Pitkänen?
Taisit osoittaa kirjoituksesi väärään väliin. Mä en edes avaa noita kirjoituksia. Ja eihän nuo ole edes naisvihaa vaan kirjoituksia yksittäisistä henkilöistä.
Mielenkiintoista. Miten mahdat määritellä naisvihan?
Ryhmävihakirjoitus on aina kokonaista ryhmää kohtaan ei yksittäistä henkilöä kohtaan. Eli jos mä haukun kaikki miehet, on kyse miesvihasta, mutta jos haukun sua, on kyse vain suhun kohdistuvasta vihasta. Yksinkertaista. Sun tekstisi (vihasi) kohdistuu naisiin ja feministeihin yhtenä ryhmänä. Ja sä pidät mua (feministinä) vastuullisena joidenkin naisten (tai miesten) toimintaan.
Jos et ole feministi, niin miksi vastaat heidän puolestaan?
Missä näit sitä naisvihaa?
No joo ton viimeisen lauseen voi tulkita myös muutoin. Tarkoitan että tuomitset mut nimenomaan feministinä ja olen siis vastuussa kaikkien muiden feminietien ja naisten aivoituksista. Tää on vihaasi mua kohtaan ja samalla naisvihaa. Sähän syytät naisia yhtenä ryhmänä jostain sellaisesta mistä ne ei voi ryhmänä olla vastuussa. Se on sitä sun naisvihaasi.
Eli naisten naisviha ei ole naisvihaa, ja miehiin kohdistuva seksismi on ok? Et ymmärrä aloituksen kysymystä?
Joo naisvihaa (tai miesvihaa) ei ole yksittäisen ihmisen haukkuminen jos sitä ei yleistetä koskemaan kaikkia naisia tai edes suurinta osaa. Tohon toiseen vastasin jo. Vastapainoksi voisit itse määritellä ryhmävihan.
Missä näit sitä ryhmävihaa? Pipsan haukkumisessa vai miesten esineellistämisessä ?
Siis mitä sun mielestä on ryhmäviha (naisviha/miesviha)?Minähän sen jo määrittelin.
Vierailija kirjoitti:
palstalla ei ole miesvihaa mitä nyt miesten alastomuus on ihan ok.
Onhan se ok, jos mies siihen lähtee ja vielä omalla nimellään avaa elämänsä. Ei sellaista voi kukaan kieltää.
http://www.vauva.fi/keskustelu/2658870/mika-ihmeen-kompleksi-miehilla-j…
Tässä aloituksessa on ainekset ryhmävihaan. Yleistetää joidenkin miesten tapa (2 on jo useampi) toimia koskemaan kaikkia miehiä. Näin siis aloituksia ei pidä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ja edelleenkään en saa vastauksia? ap
Olet saanut jo paljon vastauksia! Eivätkö ne nyt sitten kelpaa?
N 43 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yhtäkään feministin vastausta. Tuomistevaa sellaista.
Vierailija kirjoitti:
N 43 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yhtäkään feministin vastausta. Tuomistevaa sellaista.
Moni on vastannut, ettei ymmärrä puhelimen mainostamista alastomuuden keinoin. Mikä näissä vastauksissa on mielestäsi niin paljon vialla, että et katso aiheelliseksi noteerata niitä edes vastauksiksi?
Lopputulema= palstan feministit eivät tuomitse miesten seksualisoinitia ja miesten keskinäistä väkivaltaa.
Nice. Ja kaikkien pitäisi olla feministejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä niin.
Sitä paitsi nuo nimetyt naiset, anopit, salarakkaat sun muut ovat saaneet haukut oman yksilöllisen käyttäytymisensä ansiosta, eivät kollektiivisena porukkana.
Emilia Pikkarainen oli muuten vuoden viehättävin formulamorsian.
Jos kuvassa olisi Eva Wahlström otteluasussaan, en usko, että kenelläkään (edes feministeillä) olisi mitään ongelmaa asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kuvassa olisi Eva Wahlström otteluasussaan, en usko, että kenelläkään (edes feministeillä) olisi mitään ongelmaa asiassa.
Nännit paljaana ja väkivaltaa ihannoiden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä niin.
Sitä paitsi nuo nimetyt naiset, anopit, salarakkaat sun muut ovat saaneet haukut oman yksilöllisen käyttäytymisensä ansiosta, eivät kollektiivisena porukkana.
Emilia Pikkarainen oli muuten vuoden viehättävin formulamorsian.
Ja naisten naisviha on hyväksyttävää noilla perusteilla?
Jaa, tasa-arvo ei siis kiinnosta palstan feministejä?
Vierailija kirjoitti:
Niin, eli mikä niissä lukuisissa saamissasi vastauksissa nyt on niin vialla, että katsot aiheelliseksi kieltää niiden olemassaolon?
N 43 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, eli mikä niissä lukuisissa saamissasi vastauksissa nyt on niin vialla, että katsot aiheelliseksi kieltää niiden olemassaolon?
Mitkä lukuisat vastaukset?
Vierailija kirjoitti:
Itse en pidä mainoksista, joissa ollaan vähäpukeisina ilman mitään yhteyttä myytävään tuotteeseen.
Sama. Näin tämän mainoksen varmaan viikko sitten ekan kerran ja mietinkin että miksi jotain puhelinta mainostaa paidaton mies. Se on yhtä typerää kuin ne mainokset joissa on puolialaston nainen, mutta tähän kiinnittyi huomio varmaan enemmän koska naisia näkee useammin.