Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen todella mahtava äiti! :) mulla 4 pientä lasta ja tänä aamuna tuli vielä lapsen kaverikin päiväksi, aloin leipomaan aamusta sämpylöitä...

Vierailija
10.09.2016 |

.... saivat lapset syödä herkku aamiaisen. Lapsen kaveri tuli ja pelattiin pelejä. Äsken ulkoiltiin, olin eilen keksinyt todella kivaa tekemistä, joten meillä oli tosi hauskaa! vauvan laitoin äsken nukkumaan.

Ja nyt leivotaan isompien kaa pullaa, saivat itse päättää mitä haluavat :) Samalla teen lasten lempiruokaa, lihapullia, muussia ja salaattia.

Syönnin jälkeen ja kun vauva on herännyt, lähdetään metsäretkelle, ihastellaan syksyä ja samalla opeten luonnosta asioita, kerätään sieniä, ja ajattelin vielä leipoa sienipiirakan, jonka vieras lapsi saa viedä äitinsä kanssa kotiin ja herkutella illalla.

Ompa hyvä olla! kun asiat sujuu ja kaikilla on kivaa :) illalla sitten omien kanssa puuhaillaan omia juttuja, saunotaan, ollaan lähekkäin, syödään katsotaa hyviä ohjelmia. Lapset käy touhukkaan päivän jälkeen kiltisti aikaisin nukkumaan ja me miehen kanssa saadaan rauhassa ilta kölliä kahdestaan.

Ihana päivä.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaako ne lapset oikeasti leipoa? Kuka tuon kaiken sotkun siivoaa mikä ruuan tekemisestä ja leipomisesta tulee ja missä välissä?

Kyllä minulla ainakin on 2v ja 5v mielissään leipomassa mukana. Minä mittaan ainekset valmiiksi, nuorin kaataa kulhoon ja vanhempi sekoittaa. Minä vaivaan ja sekoitan lopuksi. 5v tykkää pyöritellä sämpylöitä, eihän ne leipomotasoa ulkonäöllisesti ole, mutta ei sitä opikaan jos ei harjoittele! 2v saa kanssa oman pienen taikinanökkösen, jota pyöritellä ja liiskata. Yleensä syö sen. :D

5v osaa laittaa käytetyt astiat pesukoneeseen sillä välin kun minä pyyhin pöydän ja lakaisen lattian. Pääasia on tehdä yhdessä, se on kivaa ja omia tuotoksia on sitten kiva tarjoilla muulle perheelle. :)

Vierailija
22/68 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Minä heräsin 1-v :n kanssa klo6. Keitin meille aamupuuroa ja lapsi sotki kissan ruuat pitkin keittiötä, kun en ehtinyt niitä ottaa pois. Sitten itkin ja siivosin sotkua ja rupesimme syömään aamiaista hyvällä mielellä kun tuli siistiä. Leikimne lapsen kanssa sisällä , tein nopean lounaan valmiiksi ja lähdimme puistoon leikkimään, sekä kävimme metsäretkellä lähimetsässä. Söimme lounaan ja hassuttelimme hetken ruuan jälkeen. Nyt ipana nukkuu ja minä Juon kahvia ja roikun av:lla, selaan uutiset ja käyn somessa (päivän ainoa somehetki, koska en selaa puhelinta, läppäriä, tablettia tai tv:tä silloin kun lapsi on hereillä vaan vietän hänen kanssaan läsnäolevaa aikaa). Sitten syömme hedelmiä välipalaksi ja teemme yhdessä kotitöitä (pyykinpesua-ja ripustusta, astiapesukoneen tyhjennystä ja päivällisen valmistus). Syömme päivällisen ja lähdemme puistoon leikkimään. Iltapalan, pesut ja pusut ja nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakehu haisee kirkolta kylälle... Muista laittaa pullapellin kuva faceen ja mielellään julkiseksi, niin koko maailma saa tietää kuinka hyvä äiti oletkaan <3

Vierailija
24/68 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen (olin) vielä mahtavampi äiti. Meille sai tulla aina lasten kavereita yöksikin. Ruoka-aikaan laskin vaan pääluvun, että montako lautasta katan pöytään. Futista pelaaville oli kesälläkin omatekoista simaa juoda. Meillä oli "muumitalo", jonka ullakolla mahtui sateella pelaamaan sählyä :)

Nyt ovat jo aikuisia ja edelleen sama kaveriporukka pitää yhtä ja ovat toistensa lasten kummeja. Pitävät yhteyttä myös minuun :)

Vierailija
25/68 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakehu haisee kirkolta kylälle... Muista laittaa pullapellin kuva faceen ja mielellään julkiseksi, niin koko maailma saa tietää kuinka hyvä äiti oletkaan <3

Hoovee! Saa kai sitä joskus kehuakin itseään! Vain Suomessa ajatellaan, että pidä kynttiläsi vakan alla.

Vierailija
26/68 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit sä heräsit ja päästit kissan pihalle.

Vierailija
27/68 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoin on vielä niin pieni, 7v ettei vielä oikein yökylä hommia ole puolin eikä toisin.

Olen ihminen, joka saa suurta tyydytystä kun saan hoidettua hommat hyvin, olla siis ahkera ja mukava ihminen. Ja se ilo minkä saat kun tekee toisille hyvää!

ja tottakai meilläkin on kinattu tänään, ja pari kertaa olen joutunut korottaa ääntäni, mutta sehän on normaalia elämää! en kokenut aiheelliseksi mainita siitä siksi :)

Mies on yksityisyrittäjä, hän on lauantaitkin töissä, ja vielä joskus sunnuntaisinkin, olen melko lailla ollut kuin yh, mut sen tiesin lähtiessäni niin ei ole haitannut.

Ja kyllä! joskus pitää myös saada kehuja/kehua itseään :) ei tämä arki rullaa itsestään hienosti, se on vaatinut multa aikamoista halua olla tälläinen, opettelua, totuttelua.

Ja ymmärtäminen, että ei tämä jatku ikuisuutta (pikkulapsi arki) liiankin vähän, auttaa jaksamaan ja tekemään tästä hetkestä erityisen, koska joskus näitä aikoja ei tule enään koskaan. Ap

Vierailija
28/68 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla että on ollut hyvä päivä :)

Vierailija
29/68 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsilla oli pienenä yhteinen huone, kuulin kun iltasella toinen sanoi toiselle, "meidän äiti on kyllä kiva". Ei siis ollut mulle tarkoitettu. Hymyilin varmaan monta viikkoa putkeen sen jälkeen. En enää edes muista, mitä erikoista oli tehty, tuskin mitään kovin kummoista edes, vaan jotain pikkuasioita. 

Vierailija
30/68 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tuota "mieheni on yrittäjä ja on aina töissä"-lausetta jäinkin avauksesta kaipaamaan. Toivottavasti miehelläsi on kodissanne joku pieni nurkkaus, jossa hän voi olla, ja toivittavasti hänelläkin olisi mahdollisuus olla joskus mahtava isä, eikä aina joutuisi olemaan kodin ulkopuolella yksin perheestään erossa raatamassa.

Vierailija
31/68 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että susta on tullut täydellinen äiti siitä huolimatta, että peruskoulu on jäänyt kesken! :)

Vierailija
32/68 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en sais noita kaikkia mahtumaan yhteen päivään, mutta olenkin huono äiti.

Vierailija
33/68 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun noi on teinejä, tuleekin sitten haukkuja monta vuotta putkeen.

Minäkin vähän ihmettelen että mitä järkeä on leipoa kolme kertaa erikseen yhtenä ja samana päivänä...

Vierailija
34/68 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalta! Oisitpa minun sukulainen niin tulisin kylään <3

Vierailija
35/68 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vittu lapset leipoo räkäsillä käsillään... On varmasti ihanaa syödä niiden tuotoksia. Ällöttävää!

Vierailija
36/68 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpä suomalaiset on katkeran kitkerää porukkaa, kun näitä kommetteja lukee. Voi herran isä sentään. Näköjään palstan wt siideri ryhävalaat vauhdissa. Näköjään on paljon heiltä pois kun löytyy joku joka oikeasti hoitaa hommansa.

Hyvä ap. jatka samaa rataa!!! Voin kun mäkin voisin jäädä kotiin muksun kanssa, mutta huomenna se on taas työreissulle lähdettävä.

Vierailija
37/68 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ihan hyvä provo mutta et oikeasti ehdi millään tuota kaikkea yhden päivän aikana. 

Vierailija
38/68 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista mitä tuollainen perhemalli opettaa pienille pojillesi, jos lapsesi ovat poikia.

Vierailija
39/68 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En veinannut saada illalla unta, joten nukuin liian vähän. Aamulla särki päätä ja pinnaa kiristi. Lapsille piti lähteä ostamaan yhtä sun toista kaupungista, kuvittelin että selvitään pelkällä Prismassa pyörähdyksellä. Vanhimmalle lapsista etsin sadevaatteita, ihan perinteisiä housuja ja takkia esim. Rukkaa. Käytiin neljässä liikkeessä, enkä löytänyt. Pienille kyllä oli, mutta ei 130 senttiselle. Viimeiseksi mentiin cittariin ja siellä oli jotkut hiivatin lastenpäivät. Hyllyjen takaa pomppi pellejä ja oravia. Väsytti, pinnaa kiristi vieläkin enemmän ja nälkäkin jo oli. Halusin vain löytää ne saamarin kuravehkeet ja ulos kaupasta, mutta ei, kierrettiin joka ikinen puuhapiste ja annettiin isoooo haliiii oravalle.

Ruokapaikassa lapset sai tönkkösuolattua pottumuusia ja mun annoksessa oli kastike, jota ei lukenut listassa ja jolle olen allerginen. Kaavin syrjään ja söin koska olin nälkäinen ja koska en olisi pystynyt antamaan rakentavaa palautetta juuri silloin.

Kotona joku naapureista on polttanut jo pari päivää märkää puutarhajätettä ja ties mitä muuta roskaa ja sisälle tultua tajusin että se käry haisee meillä sisälläkin. Loppupäivän olenkin sitten maannut maha kipeänä ja ärsyyntyneenä tuosta hajusta ja tilannut ne saamarin sadevaatteet netistä. Kannatti ajaa niiden perässä toistasataa kilometriä.

Olen ollut todella paska äiti tänään. Kireä ja ylireagoinut ja huutanut lapselle, joka jatkuvasti ärsyttää sisarustaan.

Anteeksi kaikille.

Vierailija
40/68 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sitä mieltä, että lasten kanssa ei tartte olla niin jäykkis. Olen ollut aika boheemi äiti, mutta kuitenkin rajat piti olla. Nyt 60+ ikäisenä huomaan, että en kasvattanut lapsiani ihan pieleen ja heillä menee elämässään hyvin. Jotain tosiaan tein oikein, enkä vähättele isäpuolensakaan panosta asiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme