Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenestä palkataankaan työttömille pakollisiksi muuttuvien haastattelujen tuhannet valvojat ja haastattelijat

Vierailija
10.09.2016 |

Mielenkiintoista.

Viime vuosina TE-toimistoissa on panostettu puhelin- ja internetpalveluihin samalla kun fyysisiä haastatteluja on vähennetty.

Ensi vuoden alusta lähtien kaikkien työttömien työnhakijoiden on tultava haastatteluun kolmen kuukauden välein. Samalla valvotaan tehostetusti, että työtön noudattaa työnhakusuunnitelmaa, jonka edistymistä seurataan haastatteluissa.

Jos haastatteluun ei saavu, menettää oikeuden työttömyysturvaan vähintään 15 päivän ajaksi. Vähintään 30 päiväksi työttömyysetuuden menettää, jos kieltäytyy työnhakusuunnitelman laatimisesta tai tarkistamisesta tai muuten aiheuttaa sen, ettei suunnitelmaa voi laatia tai tarkistaa.

" TE-toimiston Johtaja Jarmo Ukkonen arvioi, että Uudellamaalla uudistus tarkoittaa 2000–3000 haastattelua arkipäivää kohden. Nykyään fyysisiä haastatteluja on Ukkosen arvion mukaan päivässä muutamia satoja.

– On selvää, että joudumme ostamaan lisää käsiä haastatteluja tekemään."

LÄHDE http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-2000001257738.html

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti minut palkataan. Olen työtön ja haluaisin päästä töihin. Maisterin paperit.

Maisterin papereilla voi päästä vaikka lähärikoulutukseen tai suorittaa hygieniapassin. Ellet suostu saat karenssin.

Jos tuntee oikeet tyypit niin aika hyvät mahkut päästä suojatyöpaikkaan joka oli aikaisemminkin täysin tehoton kun aattelee paljonko se muka työllisti työnhakijoita tai siis muita kuin omia työntekijöitään.

Vaaditaanko hygieniapassiin nykyään maisterin paperit? Kelpaako ihan mikä tahansa maisterin tutkinto? Niin, en opiskellut itseäni lähäriksi, koska en sellaiseen työhön sovi.

Sillä ei nykytilanteessa ole enää mitään merkitystä (ei ole enää ammattisuojaa) miksi olet opiskellut koska töitä ei juurikaan ole työkkärissä tarjota yhtään kenellekään. Velvollisuus vastaanottaa tarjottua työtä on. Ellet ota vastaan työllistämistoimenpiteitä  mitä asiantuntija keksii tarjota (kursseja, kouluja, työkokeiluja, ymv) sinut asetetaan karenssiin jolloin työttömyyskorvausta et saa.

Vierailija
102/124 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, en opiskellut itseäni lähäriksi, koska se on paskaa hommalla paskalla palkalla. Minulla kelpaa vain siistit ja leppoisat sisähommat mistä maksetaan vähintään kymppitonni kuussa.

Siis näin.

Jos leikittelet minun vastauksellani, niin kerropa mistä hommasta saa 10 00 kuukausipalkkaa? En sovi luonteeltani lähäriksi ja selkä ei kestä esim. vanhuksen nostelua/tukemista. Fiksuahan se olisi toki pakottaa kaikki tekemään heille sopimattomia töitä. Lapsivihaaja päiväkotiin. Selkävaivaiset vanhusten luo. Miksi meillä edes on itsemääräämisoikeus? Kyllä valtio voisi vain osoittaa ihmisille työpaikat ja opinahjot!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin uusia työttömien pakkohaastatteluja tehdään

te-toimistojen 17 miljoonan lisäbudjetista valtaosa valuu henkilöstövuokraus­yrityksille

Työ- ja elinkeinotoimistojen palvelutoimintaa uudistetaan toteuttamalla työttömien määräaikaishaastattelut poikkeuksetta kolmen kuukauden välein”, pääministeri Juha Sipilän (kesk) hallitus päätti torstaina sopiessaan ensi vuoden talousarviosta.

Samalla linjattiin, että työttömien ”työllistymissuunnitelman toteutumista seurataan tehostetusti ja rikkomuksista säädetyt sanktiot toimeenpannaan täysimääräisesti”.

Lähde http://www.hs.fi/kotimaa/a1472783828881

Vierailija
104/124 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömäthän voisi haastatella toinen toisiaan? Voisivat aina vaihtaa päittäin välillä? Vaikka joka viikko voisi olla uusi haastattelu? Sipilä tykkäisi.

Vierailija
105/124 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien haastattelut tietävät jättiurakkaa – jopa 1,5 miljoonaa tapaamista vuodessa

Työttömät kutsutaan pian haastatteluihin kolmen kuukauden välein, jotta viranomaiset voivat seurata, miten työnhaku edistyy. Osa haastatteluista ulkoistetaan yrityksille. Niille pyritään maksamaan sen mukaan, kuinka moni työtön työllistyy.  

http://www.taloussanomat.fi/tyomarkkinat/2016/09/02/tyottomien-haastatt…

Vierailija
106/124 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

te-toimistojen 17 miljoonan lisäbudjetista valtaosa valuu henkilöstövuokraus­yrityksille

Työ- ja elinkeinotoimistojen palvelutoimintaa uudistetaan toteuttamalla työttömien määräaikaishaastattelut poikkeuksetta kolmen kuukauden välein”, pääministeri Juha Sipilän (kesk) hallitus päätti torstaina sopiessaan ensi vuoden talousarviosta.

Samalla linjattiin, että työttömien ”työllistymissuunnitelman toteutumista seurataan tehostetusti ja rikkomuksista säädetyt sanktiot toimeenpannaan täysimääräisesti”.

Ongelmana on se, että Sipilä ei tunne lakia riittävästi. Sanktion edellyttämää kielteistä lausuntoa ei voi tehdä ostopalvelusopimuksella hankittu haastattelija, lausunnon voi lain mukaan tehdä vain työhallinto eikä tätä oikeutta voi siirtää edelleen kuin lakia muuttamalla. Nyt hallitus luo kaksiportaista järjestelmää, jossa ostopalvelufirma toteaa sanktion edellytykset, ilmoittaa ne te-toimistolle, jossa varmistetaan ennen lausuntoa työnhakijalta, mikä on tilanne.

Arvatkaa kahdesti, perustanko minä samantien firman, joka auttaa työttömiä tekemään selvityksiä, oikaisupyyntöjä ja valituksia virheellisestä menettelystä.

Vierailija
107/124 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä on viisas hallitus joka ymmärtää työnsä menettäneiden ja työtä vailla olevien aseman ja tekee viisaita päätöksiä jotka oikeasti auttaa heitä työllistymään !

Työttömät pakkohaastatteluun 3 kk välein: Valvonta ja sanktiot lisääntyvät – päätöksiä karensseista ei ulkoisteta

Hallituksen päätös lisätä työttömien määräaikaishaastatteluja tarkoittaa melkoista rumbaa TE-toimistoissa. Työttömille, jotka eivät aktivoidu, se tarkoittaa lisää sanktioita eli työttömyysturvan karensseja.

Hallitus kertoo, että velvoittavan työllistymissuunnitelman toteutumista valvotaan tehostetusti ja rikkomuksista seuraa työttömälle sanktioita, jotka ”toimeenpannaan täysimääräisesti”. Oivon mukaan sanktiot eivät tällä päätöksellä varsinaisesti muutu nykyisestä, mutta niiden määrä tullee lisääntymään, koska valvonta lisääntyy.

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/202864-tyottomat-pakkohaastatteluun-3-…

Vierailija
108/124 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana on se, että Sipilä ei tunne lakia riittävästi. Sanktion edellyttämää kielteistä lausuntoa ei voi tehdä ostopalvelusopimuksella hankittu haastattelija, lausunnon voi lain mukaan tehdä vain työhallinto eikä tätä oikeutta voi siirtää edelleen kuin lakia muuttamalla. Nyt hallitus luo kaksiportaista järjestelmää, jossa ostopalvelufirma toteaa sanktion edellytykset, ilmoittaa ne te-toimistolle, jossa varmistetaan ennen lausuntoa työnhakijalta, mikä on tilanne.

Arvatkaa kahdesti, perustanko minä samantien firman, joka auttaa työttömiä tekemään selvityksiä, oikaisupyyntöjä ja valituksia virheellisestä menettelystä.

Arvaa sinä siellä kahdesti onko sen perustaminen jo suunniteltu valmiiksi näin tökerön ostopalvelufirmabisneksen taakse?

Toiset ryssii  että toisille riittää selvitettävää. Köyhät kärsii mutta sori siitä.

Win-win-tilanne.

Vierailija
109/124 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti minut palkataan. Olen työtön ja haluaisin päästä töihin. Maisterin paperit.

Maisterin papereilla voi päästä vaikka lähärikoulutukseen tai suorittaa hygieniapassin. Ellet suostu saat karenssin.

Jos tuntee oikeet tyypit niin aika hyvät mahkut päästä suojatyöpaikkaan joka oli aikaisemminkin täysin tehoton kun aattelee paljonko se muka työllisti työnhakijoita tai siis muita kuin omia työntekijöitään.

Vaaditaanko hygieniapassiin nykyään maisterin paperit? Kelpaako ihan mikä tahansa maisterin tutkinto? Niin, en opiskellut itseäni lähäriksi, koska en sellaiseen työhön sovi.

Sillä ei nykytilanteessa ole enää mitään merkitystä (ei ole enää ammattisuojaa) miksi olet opiskellut koska töitä ei juurikaan ole työkkärissä tarjota yhtään kenellekään. Velvollisuus vastaanottaa tarjottua työtä on. Ellet ota vastaan työllistämistoimenpiteitä  mitä asiantuntija keksii tarjota (kursseja, kouluja, työkokeiluja, ymv) sinut asetetaan karenssiin jolloin työttömyyskorvausta et saa.

Mitä sä mulle noista mesoat? Mulla ei ole koskaan ollut edes ammattisuojaa (FM) ja toiseksi mä olen ihan hyvin kartalla velvollisuuksistani työttömänä. Kaikki työtömyyteeni liittyvät asiat olen hoitanut työkkärin kanssa yhteistyössä. Ei ole ollut karensseja tai tullut sanktioita. Nytkin olen ihan vapaaehtoisesti hakeutunut valmennukseen. Mua ei henkilökohtaisesti yhtään haittaa käydä työkkärin haastattelussa, esittämässä työhakemuksiani (jos vaikka tätä tulevat vaatimaan) tai ottaa vastaan osoitettu työkokeilu tai kurssi. Olenhan niihin itsekin aktiivisesti hakeutunut.

Vierailija
110/124 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

17 miljoonan lisäbudjetista valtaosan tulisi nyt valua nuorisotyöttömyyden ja syrjäytyvän nuorten (tuleva sukupolvi) työllistämiseen ja "aktivointiin".

Ei henkilöstövuokrausyritysten aktivointiin ja heidän taskuihinsa.

Tämä on nyt todella väärin.

Vierailija
111/124 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä suostuisi tietojeni luovuttamiseen yksityiselle sektorille. Eikä siihen voida laillisesti velvoittaa. Piste.

Ps. Haluan töitä, pian, kuten tähänkin asti olen halunnut.

Vierailija
112/124 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä mulle noista mesoat? Mulla ei ole koskaan ollut edes ammattisuojaa (FM) ja toiseksi mä olen ihan hyvin kartalla velvollisuuksistani työttömänä. Kaikki työtömyyteeni liittyvät asiat olen hoitanut työkkärin kanssa yhteistyössä. Ei ole ollut karensseja tai tullut sanktioita. Nytkin olen ihan vapaaehtoisesti hakeutunut valmennukseen. Mua ei henkilökohtaisesti yhtään haittaa käydä työkkärin haastattelussa, esittämässä työhakemuksiani (jos vaikka tätä tulevat vaatimaan) tai ottaa vastaan osoitettu työkokeilu tai kurssi. Olenhan niihin itsekin aktiivisesti hakeutunut.

Tuo edellinen kommentti on neutraalin toteava, kuinka käytäntö on, ei mesoava mutta tokihan sinä koulutettuna (FM) hienosti aktivoituna henkilönä sen sisäistitkin oikein. Kiva että tykkäät käydä haastatteluissa ne auttavatkin tehokkaasti  tuhansia ihmisiä taas työllistymään omalle alalleen asianmukaisen palkan edestä, sja juuri siksi niihin haastatteluihin hallituksemme panostaakin niin paljon rahaa.

Vierailija
113/124 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan työttömästä koppi,

tehdään siitä henkilöstövuokrausyritysten lattioiden likamoppi!

Vierailija
114/124 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikivanha klisee: kansa saa juuri sellaiset päättäjät, jotka se ansaitsee.

Suomalaiset ovat valinneet oikeistolaiset puolueet johtamaan (kok-kepu-pers) ja kun nämä loogisesti toteuttavat oikeistolaista politiikkaansa, niin on se sitten niin kauhiaa. Mitä ihmettä te odotitte? Totta kai hyvinvointiyhteiskunnan purkaminen jatkuu, tuloeroja kasvatetaan (halutaan superrikas eliitti ja kitkutteleva rahvas), veronkierto hyväksytään, suositaan kansainvälisiä suuryrityksiä ja -ketjuja, joille verovarat suunnataan, vastikkeettomia avustuksia jaetaan yrityksille (pyhä lehmä), vastkkeettomat avustukset yksityiselle ihmiselle on sitä vastoin laiskojen hyysäämistä ja itse saatanasta. Kannustetaan ihmisiä sijoittamiseen, jokaisellahan on mahdollisuus ostaa näiden isojen firmojen osakkeita ja päästä osingoille, eikös. Eikö? 

Huvittavin ilmiö on tämä 'yksityinen firma' - syndrooma. Ollaan niin yksityisen palveluksessa ja halveksitaan julkisen sektorin 'kiintiöduunareita'. Tosiasiassa isoa osaa näitä yrityksiä tuetaan valtion toimesta. Iso osa 'innovatiivisista' jutuista on aikoinaan innovoitu valtion ylläpitämissä yliopistoissa ja korkeakouluista. Silti pitää kiristää koulutuksesta ja alasajaa sitäkin mahdollisimman paljon, eihän siitä mitään hyötyä ole millekään tai kellekään.

Toinen huvittava yksittäinen piirre on nämä ns. monitoimitilat. Yritykset säästää, kun ei tarvita isoja toimitiloja, työntekijöitä koulutetaan samalla siihen, et etätyö on paras työ, kotiutumaan työpaikalle ei kerta kaikkiaan ruveta, pistä mieleesi et kaikki on väliaikaista vaan, sopeudu siihen, et omaa vakityöpistettä ei ole, ei mitään typeriä valokuvia ja hui kauhiaa koriste-esineitä tietsikan vieressä, se oma piste on vallattava jostain joka aamu, valmistaudu taisteluun, nopeat syövät hitaat, etkö pysty keskittymään melussa ja trafiikissa, voi voi, osta kuulokkeet, yksityisyyttä ei ole enää olemassakaan, ei työntekijöille, eikä asiakkaillekaan, mut epäilyttävä olet, jos et sopeudu, ettet peräti ole epäsosiaalinen ja muutenkin kriminaali... Ja tätä trendiä ei muuta mikään tutkimus siitä, et monitoimitilat ovat itse asiassa tehottomia ja tulevat pitkällä tähtäimellä työnantajalle kalliimmaksi.

Toisten ihmisten kunnioittaminen ja järki ovat nykyään tosiaan kortilla. Valta on ahneilla ja heidän hyödyllisillä kätyreillä, kateellisilla kyttääjillä. On heidän kulta-aikansa. Kerrostalokyttääjät pääsevät nyt kyttäämään ihan työkseen - saattavat saada siitä jopa rahaa.

Vierailija
115/124 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikivanha klisee: kansa saa juuri sellaiset päättäjät, jotka se ansaitsee.

Suomalaiset ovat valinneet oikeistolaiset puolueet johtamaan (kok-kepu-pers) ja kun nämä loogisesti toteuttavat oikeistolaista politiikkaansa, niin on se sitten niin kauhiaa. Mitä ihmettä te odotitte? Totta kai hyvinvointiyhteiskunnan purkaminen jatkuu, tuloeroja kasvatetaan (halutaan superrikas eliitti ja kitkutteleva rahvas), veronkierto hyväksytään, suositaan kansainvälisiä suuryrityksiä ja -ketjuja, joille verovarat suunnataan, vastikkeettomia avustuksia jaetaan yrityksille (pyhä lehmä), vastkkeettomat avustukset yksityiselle ihmiselle on sitä vastoin laiskojen hyysäämistä ja itse saatanasta. Kannustetaan ihmisiä sijoittamiseen, jokaisellahan on mahdollisuus ostaa näiden isojen firmojen osakkeita ja päästä osingoille, eikös. Eikö? 

Huvittavin ilmiö on tämä 'yksityinen firma' - syndrooma. Ollaan niin yksityisen palveluksessa ja halveksitaan julkisen sektorin 'kiintiöduunareita'. Tosiasiassa isoa osaa näitä yrityksiä tuetaan valtion toimesta. Iso osa 'innovatiivisista' jutuista on aikoinaan innovoitu valtion ylläpitämissä yliopistoissa ja korkeakouluista. Silti pitää kiristää koulutuksesta ja alasajaa sitäkin mahdollisimman paljon, eihän siitä mitään hyötyä ole millekään tai kellekään.

Toinen huvittava yksittäinen piirre on nämä ns. monitoimitilat. Yritykset säästää, kun ei tarvita isoja toimitiloja, työntekijöitä koulutetaan samalla siihen, et etätyö on paras työ, kotiutumaan työpaikalle ei kerta kaikkiaan ruveta, pistä mieleesi et kaikki on väliaikaista vaan, sopeudu siihen, et omaa vakityöpistettä ei ole, ei mitään typeriä valokuvia ja hui kauhiaa koriste-esineitä tietsikan vieressä, se oma piste on vallattava jostain joka aamu, valmistaudu taisteluun, nopeat syövät hitaat, etkö pysty keskittymään melussa ja trafiikissa, voi voi, osta kuulokkeet, yksityisyyttä ei ole enää olemassakaan, ei työntekijöille, eikä asiakkaillekaan, mut epäilyttävä olet, jos et sopeudu, ettet peräti ole epäsosiaalinen ja muutenkin kriminaali... Ja tätä trendiä ei muuta mikään tutkimus siitä, et monitoimitilat ovat itse asiassa tehottomia ja tulevat pitkällä tähtäimellä työnantajalle kalliimmaksi.

Toisten ihmisten kunnioittaminen ja järki ovat nykyään tosiaan kortilla. Valta on ahneilla ja heidän hyödyllisillä kätyreillä, kateellisilla kyttääjillä. On heidän kulta-aikansa. Kerrostalokyttääjät pääsevät nyt kyttäämään ihan työkseen - saattavat saada siitä jopa rahaa.

Suolaista asiaa kirjoitit ja suoraan.

Ainoastaan yhdestä olen eri mieltä:

Suomen kansa (kiltit, rehelliset, sisukkaat ja ahkerat suomalaiset )ei ole ansainnut tällaisia päättäjiä.

Vierailija
116/124 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että työttömien joukossa voi olla muitakin kuin minä, joilla on turvakielto. Mun yhteystietojen luovuttaminen eteenpäin kenellekään on rikos.

Vierailija
117/124 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen, että työttömien joukossa voi olla muitakin kuin minä, joilla on turvakielto. Mun yhteystietojen luovuttaminen eteenpäin kenellekään on rikos.

Miten voi työllistyä ellei voi antaa yhteystietoa kenellekään.

Ei voi hakea töitä ilman yhteystietoja.

Vierailija
118/124 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo edellinen kommentti on neutraalin toteava, kuinka käytäntö on, ei mesoava mutta tokihan sinä koulutettuna (FM) hienosti aktivoituna henkilönä sen sisäistitkin oikein. Kiva että tykkäät käydä haastatteluissa ne auttavatkin tehokkaasti  tuhansia ihmisiä taas työllistymään omalle alalleen asianmukaisen palkan edestä, sja juuri siksi niihin haastatteluihin hallituksemme panostaakin niin paljon rahaa.

Neutraalin toteava taisi olla sekin, että olen hakemassa suojatyöpaikkaa? Vai miten tuo ensimmäinen vastauksesi muuten on tulkittavissa? Viimeiseesi vastaan näin: totta kai toivon työllistyväni omalle alalle ja saavani palkkaa, jolla pystyn elättämään perheeni, mutta siihen asti toimin kuten te-toimisto ilmoittaa. Itse olen aikaisemmin työllistynyt te-toimiston järjestämän koulutuksen kautta ja mieheni on nykyisessä työpaikassaan kiitos työkkärin koulutuksen. Menen vaikka sinne lähärikouluun tai suoritan hygieniapassin, jos valtio tämän kaiken haluaa maksaa. Eri asia on, onko järkeä laittaa minut sellaiseen koulutukseen. Olen jo aika kalliiksi tullut yliopisto-opintojeni puolesta (esim. 2 apurahaa ulkomaille), joten järkevintä olisi saada minut oman alan töihin ja hyödyntämään tietotaitoani kaikkia hyödyttävällä tavalla.

Vierailija
119/124 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

– Miksi hallitus aina etenee keppi, kontrolli ja pakko edellä, kun puhutaan työttömistä? Andersson kysyi.

Työministeri Lindström vastasi, että haastatteluissa ei ole kyse rankaisemisesta vaan siitä, että ”otetaan työttömästä koppi”.

Andersson ihmetteli, miksi hallitus sitten linjaa, että sanktiopolitiikkaa työttömien suhteen halutaan kiristää. Anderssonin mielestä hallituksen työllisyyspolitiikasta ”paistaa läpi luottamuksen puute suomalaisiin työttömiin”.

– Hallituksen ajatus on se, että ihmiset eivät haluaisi olla töissä eikä se, että meillä on huutava pula työpaikoista, Andersson sanoi.

Ministeri Lindström vastasi tiukasti:

– Edustaja Andersson on aika lailla hukassa tämän asian kanssa. Onneksi meillä on tilaisuus, jossa voidaan korjata näitä asioita. Sanotte, että kyseessä on luottamuksen puute, se on juuri päinvastoin.

– Jos olet passiivinen, tulee sanktio, jos olet aktiivinen, sinut palkitaan, hän sanoi.

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/203347-li-andersson-hukassa-ministeri-…

(huolestuttavaa tässä nyt on se, kuka määrittelee sitten työnhakijoiden aktiivisuuden, passiivisuuden , sanktiot ja palkkiot)

Vierailija
120/124 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anderssonin mukaan linjaus lisää työttömiin kohdistuvaa kontrollia. Hänen mukaansa lisääntyvän valvonnan myötä hallituksen pitäisi lisätä TE-keskusten resursseja, mutta sen sijaan ”hallitus aikoo ulkoistaa työttömien kontrollin yksityisille yrityksille”.

– Veronmaksajien rahoilla aiotaan tukea yksityistä, voittoa tavoittelevaa liiketoimintaa, jonka avoimuus ja tehokkuus on kyseenalaista, hän sanoo.

Andersson ottaa esimerkin Turusta.

– Turku osti työvoimapalveluita yksityiseltä yritykseltä. Yritys kontaktoi 500 ihmistä, joista se onnistui työllistämään yhden. Lasku kaupungille oli yli 35 000 euroa, Anderssonin tiedotteessa kerrotaan.

Kokoomuslehti Verkkouuutiset ja Helsingin Sanomat kertoivat aiemmin tällä viikolla, että hallitus suunnittelee ”työttömyysturvaleikkuksia”. Siinä työttömällä olisi joka kolmas kuukausi haastattelu työvoimahallinnon edustajan kanssa. Työttömän aktiivisuuden kolmen kuukauden tarkastelu voisi johtaa työttömyysturvan asteittaisiin leikkauksiin, kerralla kolmen prosentin alennuksina.

Tästä ei kuitenkaan puhuta hallituksen työllisyyspaperissa.

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/202800-li-andersson-ihmettelee-3-kkn-s…