Lakimiestä paikalla? Pesänjakajan vastuuseen vetäminen
Pesänjakajana on yksi vainajan lapsista. Ei koulutusta, kyseessä huomattavan suuri perintö. Pesänjakaja mokasi ja meni antamaan erään paperin, joka olisi kuulunut minulle (vainajan antama tahdonilmaus, ei ollut kuitenkaan testamentti, se on erikseen) toiselle henkilölle. Henkilölle, jota vastaan asia, joka paperissa luki, toimii. (Että ihmiset voivat olla hälmöjä!!)
Jos en saa kyseistä papaeria, saatan hävitä kymmeniätuhansia euroja. Olen itse toisen perinnönsaajan lapsi, en rintaperillisenä tässä mukana, vaan vanhempani on elossa vielä (mutta muisti ei toimi).
Millaiseen vastuuseen pesänjakaja voidaan saada?
Kommentit (118)
Joo. Kyseessä on sukulainen jonka kuitenkin tunnen ja josta olen pitänyt, tuntuu todella inhottavalta olla tarinan konna jos minua on loukattu niin minä sitten saan vielä hattu kourassa varoa että käyttäydyn varmasti asiallisesti. En suoraan sanottuna jaksaisi enää. Sen ihmisen kuuluisi tietää, että on hänen syytään, jos en saa aikanaan asiaani ajettua, jos olisi todella tarvittu se alkuperäinen paperi. Lisäksi se olisi ollut MINULLE tärkeä henkinen ase tätä vaimoa kohtaan ja nut oma sukulaismieheni jolla ei ole mitään sympatioita vaimoa kohtaan (todellakaan) menee silti antamaan sen vaimolle! Johan se kuuluisi pahoitella minulle!!!!!!!! Todellakin! Missä se anteeksipyyntö nyt viipyy?????
ap
Haluan pahoittelua ja pahoillaan olemista, anteeksipyyntöjä ja hyvittelyä ja lepyttelyä siitä, että on hukannut lapun.
ap
Koska tapahtui virhe minun haitakseni, MINÄ en aiheuttanut tätä. Miksi minun pitäisi varoa häntä millään tavalla? Mä haluan, että se ihminen saa varoa sit minua, jos ei osaa anteeksi pyydellä. Olen niiiin vihainen. Ja loukattu olo myös. Missä hyvitys siitä? Miksei knenkään kuulu piitata paskaakaan minun tunteistani? Ikinä?
ap
Haluaisin sen ihmisen menevän itseensä, että pitikö ryhtyä hommaan, jota ei hallitse, kun kyseessä on erittäin iso omaisuus ja yksi osallinen ei edes pysty tällä hetkellä ajamaan asiaansa. Haluan sen tajuavan, että on täysin väärissä puikoissa nyt. Ja siis ei ole ainoa vähän sinnepäin hoidettu asia tässä kokonaisuudessa.
ap
Että tääkin siis, kun puhuin asiasta toisen paikalla olleen kanssa, kummallekaan meistä ei eilen tullut mieleen, että minulta kuuluisi pyytää anteeksi. Mä en niin jaksa tätä, mua ei ole opetettu yhtään missään saamaan oikeutta. Että olisin yhtään arvokas ihminen. Mä en jaksa enää...
ap
Anna nyt muille hetki aikaa lueskella, älä paukuta koko ajan uusia viestejä. Please. Ihmiset vastaa, jos niitä kiinnostaa.
Ehkä mä paan suoraan sen asianajajan hoitamaan tän. En jaksa edes puhua ihmiselle, jolle ei tule mieleen soittaa ja pahoitella minulle tajuttuaan tehneensä vorheen. En halua sellaisten kanssa olla missään tekemisissä koska siten vain osoittaisin itselleni, että minä olen nolla. Tosin eilen illalla se vasta meni hänenkin tajuntaansa, että näin on, mutta siis melkein pitäisin sitä ihmeenä, jos hän pahoittelisi. Ja se loppu nyt. Mun ei tartte sietää yhdenkään minua niin arvottomana kohtelevan ihmisen läheisyyttä, naamaa ei mitään elämässäni. En voisi enää arvostaa itseäni jos toimisin tuollaisen ihmisen kanssa. En anna anteeksi, ellei pyydetä. Enkä tarvitse häntä elämässäni mihinkään, päinvastoin, hyvä, jos pysyykin poissa, niin asiat saa hoitumaan. Ja siten en ainakaan sitten itse suututa häntä, ellei katso vittuilukso asianajajaa, mutta jos haluaa näyttää olevansa niin pikkumainen ihminen, että siitä suuttuu itse mokattuaan, niin siitä vaan. En koske pitkällä tikullakaan häneen enää. (Toivottavasti).
ap
Olisi voinut tämä vainaja joka niin käytöstavoista paasasi niin voinut kasvattaa pman lapsensa pyytämään anteeksi mokaamisiaan. Eikä käymään uhrin päälle, jos tämä suuttuu.
ap
Äithullun monologiaa; kaikki heti mulle, minulta pitäisi kaikkienn pyytää anteeksi, mitään en tee kun mies tekee, vihaan kaikkia ja nukensänkykin oli väärä.
Vierailija kirjoitti:
Äithullun monologiaa; kaikki heti mulle, minulta pitäisi kaikkienn pyytää anteeksi, mitään en tee kun mies tekee, vihaan kaikkia ja nukensänkykin oli väärä.
No nyt ymmärrät varmaan miksi. Minullekin kuuluu asioita, ja minulta kuuluisi pyytää anteeksi. Olen ihminen aivan kuin sinäkin. Vai eikö sinulle sinusta kuulu oikeus ja hyvä kohtelu? Olet vain ihan ystävä, vaikka oikeutesi vietäisiin jne?
ap
Minä haluan vain asiat hoidetuksi; että se ihminen pyytää minulta anteeksi ja korjaa ne paperit niin paljon kuin pystyy. Ei suutu minulle. Ei ala nakkelemaan niskaansa. Jos se ei minun pyynnöstäni tapahdu niin taidanpa laittaa asiamiehen asialle, koska olen väsynyt olemaan vihainen ja asioimaan ihmisten, joille olen vihainen, kanssa koska tuntisin silloin itseni aivan nollaksi heidän määrittelemänään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt! Sä et vaan ymmärrä, kun äitihullun ongelmat on niin Spesiaaleja!
Anteeksipyyntö olisi erittäin tärkeä, vaikka tiedänkin, etten sitä saa, mutta se kääntäisi vaimon edelleen siksi hankalaksi ihmiseksi ("emme saa paperia häneltä takaisin vaikka pyysimme") eikä se olisi enää tämä pesänhoitaja. Virheitä sattuu, mutta jos se on minun vikani (=minulle suututaan kun suutun siitä) niin en ala.
ap
Kaikki on äidin syytä, eikös. Nyt pitäisi vähitellen jo siirtää aihe siihen jankkaukseen, vinks sivulle 5.
Harmi, kun lapsena et tajunnut hommata asianajajaa hoitamaan Hevoshullu-casen.
Ap, auttaisiko se asiaa, jos minä pyytäisin sinulta anteeksi kaikkea sitä väärää, mitä sinulle on tapahtunut?
IISAKSONNI kirjoitti:
Olen saanut pesän jakajaa, paljaalla vetelin ja tuli klamydia, että sellasta jakoa.
-IISAK SONNI
Ja sait sen, mikä sulle kuuluukin.
Huh. Päädyin nyt kuitenkin pyytämään sukulaiselta sähköpostitse aivan asiaa vain sisältäen, että pyytää paperin takaisin ja jos se ei palaudu niin että tarvitsen todisteen sen sisällöstä. Jos ei tajua pahoitella niin ei voi mitään, mutta en enää ole tekemisissä yhtään enempää kuin on pakko.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, auttaisiko se asiaa, jos minä pyytäisin sinulta anteeksi kaikkea sitä väärää, mitä sinulle on tapahtunut?
Minä haluaisin olla väleissä ihmisten kanssa. Minä haluaisin pitää ihmisistä. Mutta miten mun voidaan olettaa olevan väleissä ja pitävän heistä, kun minua saa sahata silmään 6-0?
ap
Ymmärrän kiukkusi, vanhat paskat äijät ovat vaan inhottavia kun paljastuu että ovat töpänneet.
Olisiko fiksuinta laittaa kirjattu kirje jossa pyydät häntä hakemaan sinua koskevat asiakirjan pesälle takaisin kahden viikon sisällä tai vaihtoehtoisesti kirjoittamaan sen sisältöä vastaavan asiakirjan johon pyytää todistajiksi niitä jotka kuulivat asiakirjan sisällön.
Itse otat kirjeeseesi myös todistajat ja muista sitten allekirjoitusten jälkeen kopioida sen itsellesi.
Pyydä asiakirja pesälle mutta oikeaksi todistettu kopio sinulle.
Pesänhoitajan tulisi säilyttää pesän asiakirjoja huolellisesti.
Älä uhkaa millään asianajajilla, kyllä hän tajuaa että jos ei kahdessa viikossa tapahdu niin joku muu tulee ottamaan yhteyttä.
Tsemppiä! Vanhoja äijiä vastaan on vaikea taistella, heillä on halu toimia merkittävässä asemassa mutta heiltä puuttuu niin tieto kuin taitokin niihin hommiin.