Sori, mutta et voi tietää lapsesi sukupuolta
Voit vain olettaa. Toivottavasti et tee harmia lapsellesi.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Sori, on olemassa kaksi sukupuolta, ja sitten tsiljoona eri variaatiota niistä erilaisine ominaisuuksineen. Miksi se on vaikea hyväksyä? Joskus käy fyysisiä mutaatioita, joo. Minä olen miesten jutuista pitävä ihminen, jolla on p*llu. Olen nainen, omanlaiseni nainen, en mikään sukupuoli Ö.
Millä perusteella on olemassa vain kaksi sukupuolta? Sukusolujen? Ovatko siis sukusoluja tuottamattomat ei-sukupuolisia?
Tiesittekö että koiras ja naaras määritellään niin, että pienempiä sukusoluja tuottava on koiras, isompia naaras. Tämähän ei kerro mistään muista ominaisuuksista yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se jännästi niin menee että useimmilla tyttölapsilla on nukkeleikit verissä, pojilla taas mekaanisemmat. Tuli kerran vastaan söpö kuva kun pikkutytölle annettu sukupuolineutraalisti sekä leluautoja ja nukentavaroita leikkikaluiksi, lopputulos: tyttö oli peitellyt pikkuautot katolleen nukensänkyihin. :)
Jep, naisilla on usein tuollainen hoivavietti, mutta se ei aina mene yhteen ulkoisesti näkyvän sukupuolen kanssa. Aivojen rakenne sen sukupuolen päättää, ja joskus kohdussa tulee ''väärää'' hormonia kromosomeista pääteltävään sukupuolteen nähden, jolloin tulee pojalle naisen aivoille tyypillinen rakenne. Tai päinvastoin
Hoivavietti, vittu mitä paskaa nyt taas.
Jos mies näkee hädässä olevan vauvan, jättääkö hän sen vain makaamaan? Tuskinpa.
Todellakin tiedän. Mun lapsi on sanonut, että "äiti mä oon tyttö" ja jatkanut tyytyväisenä traktorileikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän lapsen sukupuolen tietää varmuudella. Se vinksahtaako lapsi myöhemmin kuvittelemaan olevansa muuta kuin mitä on menee onnenkaupaksi.
Tässä näkyy hyvin se, miten yksinkertaisia ennakkoluuloja voi olla. Transsukupuoliset eivät "kuvittele" olevansa muuta kuin ovat! Rautalangasta: He eivät ole harhaisia tai näe itseään eri tavalla peilistä kuin muutkaan ihmiset.
Kyllä kuvittelevat. Transsukupuolisuus tulee mielestä.
Huoh...Transsukupuoliset eivät ole harhaisia. He eivät siis toisin sanoen kuvittele "minulla on munat", jos heillä se sellaisia ole. He tiedostavat ja ymmärtävät, että keho ei _välttämättä_ vastaa sisäistä tuntemusta
Vierailija kirjoitti:
Hyvin suuri enemmistö kuuluu joko mies- tai naissukupuoleen, ja identiteetti vastaa syntymässä määritettyä, eli vahvan veikkauksen voi tehdä. Jos lapsen sukupuoli-identiteetti sattuukin poikkeamaan fenotyyppisestä sukupuolesta, niin osaahan se sen kertoa kun on tarpeeksi ikää. Minulla ainakin on lapsi joka osaa puhua. Ihan turha provo tämäkin.
Moni vanhempi kuvittelisi lapsen hassuttelevan, leikkivän tai olevan hullu, jos lapsi kertoisi olevansa muuta kuin oletettu sukupuoli
Mulla on tytär joka haluaa leikkiä pyssyillä ja autoilla, pelata jalkapalloa ja katsoa isoveljen kanssa Star warsia. Samaan aikaan hän myös peittelee hellästi nukkensa ja nallensa nukkumaan mutta tekee myös noita sänkyjä pikkuautoille. Hänestä tulee isona kuulemma poliisi ja äiti. Sen hän halusi tietää voiko saada vauvoja jos asuu yksin. Hän haluaa että hiukset on leikattu lyhyeksi, vaatteet pitää suurimmaksi osaksi ostaa poikien puolelta koska ne on paljon kivampia (kauluspaitoja ja farkkuja) mutta jos paidassa sattuu olemaan joku söpö pupu, nalle tai muu eläin tai joku frozen-juttu niin nekin käy. Häntä luullaan hyvin usein pojaksi, " ei se mua haittaa jos mua luullaan pojaksi, vaikka mä olenkin tyttö" näin hän itse sanoo.
Joten kallistun sille kannalle että lapsi on se miksi hän itsensä määrittelee. Meillä ulkoinen sukupuoli osuu yksiin henkisen kanssa vaikka olinkin jo henkisesti varautunut siihen että näin ei välttämättä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, on olemassa kaksi sukupuolta, ja sitten tsiljoona eri variaatiota niistä erilaisine ominaisuuksineen. Miksi se on vaikea hyväksyä? Joskus käy fyysisiä mutaatioita, joo. Minä olen miesten jutuista pitävä ihminen, jolla on p*llu. Olen nainen, omanlaiseni nainen, en mikään sukupuoli Ö.
Millä perusteella on olemassa vain kaksi sukupuolta? Sukusolujen? Ovatko siis sukusoluja tuottamattomat ei-sukupuolisia?
Tiesittekö että koiras ja naaras määritellään niin, että pienempiä sukusoluja tuottava on koiras, isompia naaras. Tämähän ei kerro mistään muista ominaisuuksista yhtään mitään.
Tietääkseni kissani kasvataja määritteli tämän sukupuolen kurkkaamalla hännän alle. Ja ihan oikein meni, pallit siellä nyt heiluu.
Lisääntymiskyvyttömilläkin ihmisillä on usein ns. pissavehkeet olemassa.
Minulla ei ole mitään esim. sukupuolenkorjauksia vastaan, mutta sukupuolia on vain 2. Jokainen saa edustaa niitä miten tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkseni kissani kasvataja määritteli tämän sukupuolen kurkkaamalla hännän alle. Ja ihan oikein meni, pallit siellä nyt heiluu.
Minulla ei ole mitään esim. sukupuolenkorjauksia vastaan, mutta sukupuolia on vain 2. Jokainen saa edustaa niitä miten tykkää.
Vai että oikein pissavehkeet :D jos tämä on se syvällinen määritelmä, miksi joillekin on niin kova pala sallia tasa-arvoinen avioliittolaki? Ketä kiinnostaa toisten pissavehkeet?
Vierailija kirjoitti:
Tumbleriinat saapuneet vihdoin av-palstallekin. :D
Ap mitkä ovat pronominisi?
Minä, sinä, hän, me, te, he. Kuten tasa-arvoisessa valtiossa sopiikin olla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että oikein pissavehkeet :D jos tämä on se syvällinen määritelmä, miksi joillekin on niin kova pala sallia tasa-arvoinen avioliittolaki? Ketä kiinnostaa toisten pissavehkeet?
Sanoinhan jo edellisessä viestissäni, että mutaatiot ovat ihan mahdollisia, kaikissa kehon osissa.
Mitä sä haluat saavuttaa tällä? Mitalin? Unisex-vessakopit kaikkialle? Mikä riittää? Mitä mun pitäisi sun mielestä tehdä? Ei kiinnosta, mitä tuntemattomat tekee vessassa / makuuhoneessa.
Neuvo sukupuoleltaan erityisemmille: opettele soveltamaan elämääsi ja rakenna identiteettisi muidenkin asioiden varaan, niin alkaa elämä näyttää helpommalta.
Niin ja pahoittelut epäonnistuneesta lainaamisesta, ja PS. sukupuolineutraali avioliittolaki ei nyt tässä asiayhteydessä voisi vähempää kiinnostaa, pysytäänhän aiheessa.
t. 31
Vierailija kirjoitti:
Voit vain olettaa. Toivottavasti et tee harmia lapsellesi.
Aivan saletisti lapseni on naispuolinen. Jos päättää kuitenkin haluta olla mies, toivon että ilmoittaa asiasta myös minulle.
Sukupuoli: a)biologinen b) somaattinen c) psykologinen d) sosiaalinen. Mistä näistä nyt puhutaan?
Vierailija kirjoitti:
Sanoinhan jo edellisessä viestissäni, että mutaatiot ovat ihan mahdollisia, kaikissa kehon osissa.
Mitä sä haluat saavuttaa tällä? Mitalin? Unisex-vessakopit kaikkialle? Mikä riittää? Mitä mun pitäisi sun mielestä tehdä? Ei kiinnosta, mitä tuntemattomat tekee vessassa / makuuhoneessa.
Neuvo sukupuoleltaan erityisemmille: opettele soveltamaan elämääsi ja rakenna identiteettisi muidenkin asioiden varaan, niin alkaa elämä näyttää helpommalta.
Ihme raivoamista. Mitä vikaa olisi unisex-vessakopeissa? Miksi tasa-arvoisia oikeuksia vaativilta kysellään aggressiivisesti, mikä riittää. Vastaus: samat oikeudet kuin muillakin riittää. Vaikutat inhottavalta ihmiseltä, joka arvottaa toisia sukupuolen perusteella, koska heidän pitäisi sinun mielestäsi pysyä hiljaa asioistaan ja poissa näkyvistä.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja pahoittelut epäonnistuneesta lainaamisesta, ja PS. sukupuolineutraali avioliittolaki ei nyt tässä asiayhteydessä voisi vähempää kiinnostaa, pysytäänhän aiheessa.
t. 31
Sinä et päätä sitä, kuka täällä saa keskustella ja mistä aiheesta
Tämä on internet, täällä saa sanoa pillu