Milloin sisällä tupakoiminen loppui normaaleissa kodeissa
Poltettiinko peruslapsiperheissä vielä 80-luvun alussa ihan vaikka olohuoneessa, eikä vain kellarissa?
Kommentit (10)
Siinä se 90- luvun loppua kohden hiipui. Mieti millainen sisäilma silloin oli. Ikkunoita ei auottu ettei lämpö karkaa ja sisällä poltettiin.
Ehdottomasti loppui 80-luvulla , ehkä puolessa välissä vähänkään valistuneissa piireissä. Ainakin jos oli pieniä lapsia.
Myös työläiskodeissa loppui samaa tahtia.
En muista että kenenkään kaverin kodissa olisi poltettu enää 80-luvun puolivälissä tai lopulla ainakaan. Ehkä jos on, niin sitten kellarissa puolisalassa.
Miten niin loppui? Rööki on huulessa nytkin.
Mun vanhemmat siirtyi tupakoimaan liesituulettimen luokse vuonna -84. Tupakointi siirtyi ulos joskus -99-luvun puolivälissä. Kokonaan tupakointi loppui 2001 kun äitini kuoli keuhkosyöpään.
Silloin kun ei jaksettu enää itse maalata seiniä uusiksi.
Mä poltan sisällä sähköröökiä. Poltan myös töissä sisällä
Kaverin vanhemmat polttivat vielä -90 luvun loppupäässä.
Meillä ei kukaan ole ikinä polttanut ja vaari lopetti kun kuoli -93
80-luvun lopulla. Terv. Ikänsä polttanut miltei 6-kymppinen. Nykyään poltan vain ulkotiloissa omalla pihalla. Myös töissä sai omassa huoneessa polttaa ja asiakkaatkin pistivät välillä tupakaksi.
Joskus 90-luvulla se loppui aika tarkkaan, jotkut polttivat vielä autoissaan silloin, mutta eipä sitäkään juuri näe kuin vanhempien ihmisten kohdalla. Vuosikymmeniä polttaneet polttaa autoissaan.