Koskettaako teitä muitakin yhä lukea WTC-tornien iskusta?
Tässä just luin Iltalehden tämän vuotista uutista edesmenneiden perheitten muistoista ja tarinoista iskujen ajalta, ja tää oikeesti saa joka vuos mulle palan kurkkuun. Itkukin tuli, kun luin jonkun kertoneen: "Vielä kuukausienkin päästä iskun jälkeen Jessica nukkui äitinsä vieressä isän paikalla. Hän ei halunnut, että tyynyä pestäisiin, koska se tuoksui isältä."
:l
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
No mua ei kosketa kun olin silloin kolme.
Eli olet vielä liian lapsi osallistuaksesi mihinkään keskusteluun edes
Muslimeilla on suuri juhla muistopäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se koskettaa kun katsoo joitakin dokkareita tapahtumasta. Yksikin poliisi joutui käymään yli 100 hautajaiset vuoden aikana tapahtumasta. Olen ollut hautaamassa kolmea kaveria (nuorta) ja sekin tuntuu rankalta.
Seurasin tilannetta suorana jenkkikanavilta ja aika hurjalta tuntui katsoa, ja se voimattomuus kun ei voinut tehdä mitään auttaakseen oli aika julmaa.
Itketti oikein? Itkitkö kun Yhdysvallat hyökkäsi Irakiin ja tappoi tuhansia ja tuhansia ihmisiä ja tuhosi koko maan vain kun heitä kiinnosti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä just luin Iltalehden tämän vuotista uutista edesmenneiden perheitten muistoista ja tarinoista iskujen ajalta, ja tää oikeesti saa joka vuos mulle palan kurkkuun. Itkukin tuli, kun luin jonkun kertoneen: "Vielä kuukausienkin päästä iskun jälkeen Jessica nukkui äitinsä vieressä isän paikalla. Hän ei halunnut, että tyynyä pestäisiin, koska se tuoksui isältä."
:l
Ei todellakaan kosketa. Jos joku terrori-isku olisi oikein niin se olisi tuo.
Hyvä että iskivät sinne. Ketään ei kiinnosta jonkun jenkkikusipäiden elämä.
Rasmus päivystää...
Vierailija kirjoitti:
Virtahepo kirjoitti:
Koskettaa ajatella torneihin loukkuun jääneiden ihmisten hätää ja viime hetkien tuskaa. Koskettaa ajatella iskun seurauksena särkyneitä perheitä ja selviytyjien henkisiä ja fyysisiä vammoja.
Koko juttua kuitenkin värittää minun silmissäni se, että Yhdysvallat on käyttänyt tapahtumaa poliittisen agendansa nappulana ja oikeuttanut sillä moninkertaisen uhriluvun omien toimiensa seurauksena. En voi olla ajattelematta sitä joka kerran, kun isku mainitaan jossain tai tulen sitä ajatelleeksi.
Lisää tuohon ajatukseen vielä se, että jospa USA tosiaan teki itse tuon iskun saadakseen tuon oikeutuksen toimia maailmanpoliisina.
Tämä myös. En yleensä lähde mukaan mihinkään salaliittoteorioihin, mutta tässä teoriassa Bushin osallisuudesta WTC-iskuihin on esitetty aika paljon vakuuttavia todisteita. Kylmää ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muutti minun maailmani tuo hirvittävä terroriteko. Toisen maailmansodan jälkeen pahin rikos ihmisyyttä vastaan.
Ai. Mä keksisin kyllä aika monta muuta pahempaa. Vaikka Ruandan kansanmurha tai Vietnamin sota. Kuoliko sulla sitten joku läheinen siellä?
Minä ymmärsin aloittajan tarkoittavan, että kyseessä on täysin viattomien ihmisten massatuhonta, samalla tavoin kuin natsien teot olivat. Kyllä joo, sodissakin tapetaan, siviilejä, likaisella tavalla, mutta sota on sotaa, ikävä kyllä sitä ei juurikaan lueta rikokseksi, olkoon vaikka kuinka likaista. WTC-iskut tapahtuivat sotaa käymättömää maata vastaan, ikäänkuin tuosta vaan, "huvikseen".
USAhan oli sodassa. Noin siinä käy, kun tunkee nenänsä joka paikkaan ja menee vieraisiin maihin heilumaan aseiden kanssa.
Ai missä ihmeen sodassa USA muka oli iskujen aikaan?
Ketä kiinnostaa jos amerikkalainen menettää henkensä? Ihan oikein tappajakansalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muutti minun maailmani tuo hirvittävä terroriteko. Toisen maailmansodan jälkeen pahin rikos ihmisyyttä vastaan.
Ai. Mä keksisin kyllä aika monta muuta pahempaa. Vaikka Ruandan kansanmurha tai Vietnamin sota. Kuoliko sulla sitten joku läheinen siellä?
Minä ymmärsin aloittajan tarkoittavan, että kyseessä on täysin viattomien ihmisten massatuhonta, samalla tavoin kuin natsien teot olivat. Kyllä joo, sodissakin tapetaan, siviilejä, likaisella tavalla, mutta sota on sotaa, ikävä kyllä sitä ei juurikaan lueta rikokseksi, olkoon vaikka kuinka likaista. WTC-iskut tapahtuivat sotaa käymättömää maata vastaan, ikäänkuin tuosta vaan, "huvikseen".
Sotaa käymätöntä maata? Yhdysvallat on tappanut vuosikymmeniä muslimeja ennen tuota iskua.
Saatteko te isotkin kicksit tuosta itkemisestä ja toisten (jo aikaa sitten menneiden) onnettomuuksien märehtimisestä? Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa jos amerikkalainen menettää henkensä? Ihan oikein tappajakansalle.
Tällainen on selkeää vihakirjoittelua. Mutta ylläpito pliis, älkää silti poistako tätä silkan idiotismin ilmentymää.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin olin onnellinen kun tuo isku tehtiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen on selkeää vihakirjoittelua. Mutta ylläpito pliis, älkää silti poistako tätä silkan idiotismin ilmentymää.
Onko väärin vihata murhaajia? Yhdysvallat on maailman suurin roskavaltio tässä maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä keksin vielä pahemman, miljoonien onnenonkijoiden päästäminen Eurooppaan jonka vajoaminen takaisin pimeään aikaan on jo menossa.
Hyvin kirjoitettu
Olen käynyt tuolla Ground Zerolla, jossa nykyään on muistomerkit ja menehtyneiden nimet yms. Oli todella koskettavaa... Oli vieläkin paljon ruusuja ja valokuvia paikalla. Kylmät väreet nousivat. Ja en ymmärtänyt kun muut turistit iloisina ottivat siellä selfieitä nimien kanssa....
Mä olin varmaan liian nuori sen tapahtuessa, mutta ei se mua oikeen koskettanut. Muistan kyllä koulussa, kun katottiin sitä. Opettaja oli ihan hiljaa ja katsoi vain ruutua. Mut ei se mua kosketa. Oon kyllä vähän kylmä näissä jutuissa, että ei se tapaninpäivän tsunamikaan niin hätkäyttänyt. Sen sijaan Pariisin terrori-isku (se ammuskelu missä kuoli yli 100 ihmistä viime talvena) kolahti oikeen kunnolla.
Sama juttu. Olin niin kovin nuori, etten muista WTC-tornien iskuista suoraan sanottuna yhtikäs mitään. Toki olen lukenut asiasta jälkikäteen, mutta ei se ole sama kuin uutisten seuraaminen tapahtumapäivänä.
Näihin viimeaikaisiin terrori-iskuihin taas olen perehtynyt kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin varmaan liian nuori sen tapahtuessa, mutta ei se mua oikeen koskettanut. Muistan kyllä koulussa, kun katottiin sitä. Opettaja oli ihan hiljaa ja katsoi vain ruutua. Mut ei se mua kosketa. Oon kyllä vähän kylmä näissä jutuissa, että ei se tapaninpäivän tsunamikaan niin hätkäyttänyt. Sen sijaan Pariisin terrori-isku (se ammuskelu missä kuoli yli 100 ihmistä viime talvena) kolahti oikeen kunnolla.
Sama juttu. Olin niin kovin nuori, etten muista WTC-tornien iskuista suoraan sanottuna yhtikäs mitään. Toki olen lukenut asiasta jälkikäteen, mutta ei se ole sama kuin uutisten seuraaminen tapahtumapäivänä.
Näihin viimeaikaisiin terrori-iskuihin taas olen perehtynyt kunnolla.
Mistä tänne on teitä teinimammoja tullut? Menkää leikkimään niillä nukeilla ja jättääkää aukuisten keskustelut aikuisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotaa käymätöntä maata? Yhdysvallat on tappanut vuosikymmeniä muslimeja ennen tuota iskua.
Jotain lähdettä jos viitsisit laittaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persianlahden sota 90-luvulla
Häärääminen Afganistanin sodassa 70-80 -luvulla
(Vietnamin sota 50-70 -luvulla)
(Japanin pommitukset toisessa maailmansodassa)
jne jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persianlahden sota 90-luvulla
Häärääminen Afganistanin sodassa 70-80 -luvulla
(Vietnamin sota 50-70 -luvulla)
(Japanin pommitukset toisessa maailmansodassa)
jne jne
Hohhoijaa, alkeellinenkin googlettaminen olisi selvittänyt sinulle (ellet ole elänyt silloin kun nuo tapahtivat ja muistat uutisista) että USA ryhtyi puolustamaan toista muslimimaata Kuwaitia, koska Irak oli hyökännyt sinne - sekä Saudi-Arabiaa - YK:n päätöksen mukaisesti.
Jos väittely on tätä tasoa, en jaksa muihin kohtiin alkaa vastaamaan..
Täyttä roskaa. Toisen maailmansodan jälkeen on tehty kansamurhiakin. Yhdysvallat on tehnyt itsekkin PALJON pahempaa.