Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koskettaako teitä muitakin yhä lukea WTC-tornien iskusta?

Vierailija
09.09.2016 |

Tässä just luin Iltalehden tämän vuotista uutista edesmenneiden perheitten muistoista ja tarinoista iskujen ajalta, ja tää oikeesti saa joka vuos mulle palan kurkkuun. Itkukin tuli, kun luin jonkun kertoneen: "Vielä kuukausienkin päästä iskun jälkeen Jessica nukkui äitinsä vieressä isän paikalla. Hän ei halunnut, että tyynyä pestäisiin, koska se tuoksui isältä."

:l

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2016090822274489_ul.shtml

^linkki, jos joku muukin siis haluaa lukea.

Vierailija
2/74 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itkettää, edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muutti minun maailmani tuo hirvittävä terroriteko. Toisen maailmansodan jälkeen pahin rikos ihmisyyttä vastaan.

Vierailija
4/74 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin varmaan liian nuori sen tapahtuessa, mutta ei se mua oikeen koskettanut. Muistan kyllä koulussa, kun katottiin sitä. Opettaja oli ihan hiljaa ja katsoi vain ruutua. Mut ei se mua kosketa. Oon kyllä vähän kylmä näissä jutuissa, että ei se tapaninpäivän tsunamikaan niin hätkäyttänyt. Sen sijaan Pariisin terrori-isku (se ammuskelu missä kuoli yli 100 ihmistä viime talvena) kolahti oikeen kunnolla.

Vierailija
5/74 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua ei kosketa kun olin silloin kolme.

Vierailija
6/74 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muutti minun maailmani tuo hirvittävä terroriteko. Toisen maailmansodan jälkeen pahin rikos ihmisyyttä vastaan.

Ai. Mä keksisin kyllä aika monta muuta pahempaa. Vaikka Ruandan kansanmurha tai Vietnamin sota. Kuoliko sulla sitten joku läheinen siellä?

Vierailija
7/74 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan erityisemmin koskettanut, koska olin tapauksen sattuessa niin nuori, etten edes muista sitä. Siitä puhuminen tuntuu samalta kuin juurikin Vietnamin sodasta puhuminen - surullista, mutta ei sille enää mitään voi enkä ole joutunut käymään läpi sen aiheuttamaa järkytystä ja shokkia.

Vierailija
8/74 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan. Maailmalla kuolee ihmisiä esim.nälkään ja sotien vuoksi, itketkö heidän vuokseen? Vai eikö heillä ole merkitystä koska heistä ei uutisoida?

Vierailija
9/74 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se koskettaa kun katsoo joitakin dokkareita tapahtumasta. Yksikin poliisi joutui käymään yli 100 hautajaiset vuoden aikana tapahtumasta. Olen ollut hautaamassa kolmea kaveria (nuorta) ja sekin tuntuu rankalta.

Seurasin tilannetta suorana jenkkikanavilta ja aika hurjalta tuntui katsoa, ja se voimattomuus kun ei voinut tehdä mitään auttaakseen oli aika julmaa.

Vierailija
10/74 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne oli mielestäni järkyttävä ja minua kauhistuttivat tornin työntekijät, jotka heittäytyivät ikkunasta kuolemaan.

Moni menetti puolisonsa ja lapset menettivät vanhempiaan.

Olin töissä, ystäväni ilmoitti minulle iskuista ja seurasimme tapahtumia maakuntalehtien sivuilta, koska Hesarin sivuille ei ruuhkan vuoksi päässyt. 

Lentokoneissa tehdyt iskut olivat julmia ja raakalaismaisia mm. lentoemäntien teloitusten vuoksi. 

Palomiesten ja poliisien sairastuminen myöhemmin tuntui pahalta. Mitähän kaikkea myrkkyä pääsi ilmaan, jota ihmiset joutuivat hengittämään New Yorkissa?

Heräsin seuraavana aamuna, luulin nähneeni järkyttävää unta ja hain Hesarin eteisestä. Enpä nähnytkään unta, vaan teko todella tapahtui.

Menetin työni sijoitusfirmassa iskun vuoksi, kuten moni muukin sijoituspuolella työskennellyt.

Vierailija
11/74 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ei liity mitenkään minun elämääni, eikä ole koskaan liittynytkään.

Vierailija
12/74 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No koskeeko ap:n kysymys sinua sitten millään tavalla? Miksi piti tunkea mölisemään? Huomionkipeyttäkö?

Vierailija
13/74 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai. Mä keksisin kyllä aika monta muuta pahempaa. Vaikka Ruandan kansanmurha tai Vietnamin sota. Kuoliko sulla sitten joku läheinen siellä?

Mä keksin vielä pahemman, miljoonien onnenonkijoiden päästäminen Eurooppaan jonka vajoaminen takaisin pimeään aikaan on jo menossa.

Vierailija
14/74 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopiiko sulle, että mua koskettaa tämä asia enemmän?

Mieti sinä vaan Ruandaasi ja Vietnamiasi ihan rauhassa. Kommaripaska taidat olla, jolle merkitsee politiikka enemmän kuin yksittäiset ihmiset kokemuksineen ja mielipiteineen.

En ole henkilö joka sua ekana lainasi, mutta rauhoitu nyt senkin juntti. Edellinen kirjoittaja vaan osoitti että olet väärässä, wtc-iskut eivät tosiaankaan olleet pahin rikos ihmisyyttä vastaan sitten ww2. Olit väärässä, sinua saa korjata. Koskettaa sua saa vaikka naapurin esko. Ja miten ihmeessä Vietnam ja Ruanda on sulle vain politiikkaa? Tajuatko, että noissa tapahtumissa kärsimyksen kokonaismäärä oli aika saatanasti isompi kuin 9/11?

Vierailija
15/74 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No koskeeko ap:n kysymys sinua sitten millään tavalla? Miksi piti tunkea mölisemään? Huomionkipeyttäkö?

Otsikko: "Koskettaako teitä muitakin yhä lukea WTC-tornien iskusta?"

Eli täysin asiallinen vastaus.

Vierailija
16/74 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kolahti, kun tajusin sen olleen inside job.

Ja toki jokaisen menehtyneen ja vammautuneen ja omaistaan kaipaavan kohtalo surettaa. 

Vierailija
17/74 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskettaa kyllä. Erityisesti kun katsoo dokumentteja tai lukee tapahtumista, niin loukkuun jääneiden kohtalo hirvittää. Samoin palomiesten. Ja sitten jotkut ihmiset osoittautuvat vaikeissa tilanteissa hyvin urhoollisiksi, auttavat toisia, vaikka se voi tarkoittaa omaakin tuhoa. Yksikin mies jäi auttamaan lamaantunutta työtoveriaan rapuissa alaspäin, mutta jäivät jonnekin kerroksiin, kun torni sortui. 

Vierailija
18/74 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai turhaan ihmisten kuoleminen koskettaa. Täytyy muistaa, että se oli niinkuin edellä sanottiin inside job. Miten on mahdollista, että wtc 3 sortui myös? Jenkit tappaa kansalaisiaan ja tekee siitä terrori iskun. Tragedioista enemmän itseäni koskettaa estonian uppoaminen.

Vierailija
19/74 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin sitä aika usein, koska olen varma että siinä on jotain hämärää taustalla. Tekee tosin jutusta vielä traagisemman.

Vierailija
20/74 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inside job = salaliittoteorioihin uskovia miehiä palstalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi