Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua vähän ihmetyttää tuolla fb vähävaraisten ryhmässä...

Vierailija
09.09.2016 |

Ensinnäkin se, että nää perheet on siis niin vähävaraisia että pyydetään ruoka-apua kaiken muun lisäksi, silloin ollaan jo mun käsityksen mukaan todella vähissä varoissa jos joutuu ruokaa pyytämään. No, kuitenkin melkein poikkeuksetta kun katsoo näitä ilmoituksia niin perheen aikuisten vaatekoot on XL tai XXL, ei silloin ihan peeaa ole oltu kun on syöty itsensä tuon kokoseksi. Saan varmaan paskaa niskaan tästä, mutta menköön. Ja ei, kenenkään en halua näkevän nälkää, mutta jos itselläni olisi rahat niin vähissä ettei ruokaan riittäisi kunnolla rahaa niin looginen seuraus siitä todennäköisesti olisi että paino tippuisi kun yrittäisin sitten pärjätä niin vähällä kuin mahdollista.

Ja vielä toinen asia, ylläpito kirjoitti tuolla että nämä apua hakevat perheet EI KIITÄ. Siis mitä helvettiä? Tuntematon ihminen hyvää hyvyyttään antaa sulle omistaan ja sä et kiitä? En voi uskoa että näin kiittämättömiä ja huonotapaisia ihmisiä edes on olemassa. Mikä siinä kiitoksessa on niin vaikeaa? Kiitättekö yleensä mistään muustakaan? Meillä esimerkiksi kiitetään joka kerta kun noustaan pöydästä, ihan oman perheen keskenkin. Se tapa on itseasiassa niin juurtunut että joskus huomaan sanovani "kiitos" vaikka söisin yksin :D

No eipä muuta. Miettikää nyt vähän.

Kommentit (241)

Vierailija
41/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkeenkäyvää.

Mitä tyhmempi tampio -> sitä todennäköisemmin kouluttamaton -> köyhä -> ei tee mitään -> aikaa märehtiä ja syytellä muita -> ja kun on tyhmä, ei tajua miten tähän on päädytty ja mistä se oma alemmuustila johtuu

= kierre

Kaikki on muiden syytä, joten ei heitä tarvitse armopaloista kiittää. Itse ollaan elämänkoululaisia älykköjä, muiden yläpuolella. Voitaisiin lopettaa kokonaan tämän alaluokan höösääminen niin saisivat huomata mitä se on jos muut todella lakkaisivat huolehtimasta ja keneltä se kaikki toimeentulo tulee jos itse makaa perse leveänä sohvalla. Itse en anna euroakaan suomalaisiin hyväntekeväisyyskohteisiin. Anna afrikkaan, siellä sentään osataan olla kiitollisia ja yrittää itsekin jotain tehdä perheen ja selviämisen eteen.

Osataan olla kiitollisia? Et ole varmaan nähnyt noita videoita, kun hyvää tarkoittavat ihmiset menevät vastaanottokeskuksiin antamaan lahjoituksia. Päälle rynnätään ja revitään kaikki käsistä ja äkkiä karkuun mitään sanomatta.

Suomessa noille idiooteille on pakko antaa ruoka-apua, koska muuten alkaa rikollisuus lisääntymään. Tosin noille pitäisi antaa nimenomaan ruoka-apua ja lopettaa sen rahan syytäminen ihmisille, jotka eivät osaa sitä käyttää. Kaikille voitaisiin tehdä älykkyyskartoitus ja idiooteille pelkkä ruoka-apu ja vuokran maksu, eikä heidän tilillään tarvisi liikkua raha lainkaan.

Vierailija
42/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan tajua. Itsellä oli yhdessä vaiheessa rahat todella vähissä ja elin pääasiassa halpissipseillä koska niistä tosiaan saa halvalla kaloreita. Olin silti todella hoikka koska ei ollut tosiaan varaa ostaa ruokaa kovin suuria määriä. Söin siis halpaa, rasvaista ja hiilihydraattista ruokaa mutta ei mulla ollut varaa syödä sitä niin paljon että olisin ollut ylipainoa lähelläkään. Todella köyhä ei voi olla lihava koska kalorit maksaa. (Juu juu juurekset halpoja ja näin mutta mulla ei ollut esim. uunia tai kattilaa silloin.) Jos oikeesti esim. sipsien tai karkin syöminen sekoittas aineenvaihdunnan niin että lihoisi vaikka söisi todella vähän niin Afrikan nälkäänäkeviä olisi autettu aikoja sitten, kaikille vaan 1 pussi sipsiä silloin tällöin ja olisivat pulskia kaikki :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä kaappaus keittiössä ohjelmassa on välillä ollut köyhempää porukkaa. Tuli aika hyvä käsitys siitä, miten jotkut vähävaraiset syö. Yksi teki jtn juustopastaa, johon tuli ainakin kokopussillinen halvinta mahdollista juustoraastetta, joku valmiskastike, pastaa ja olikaan mukana edes lihaa? Voitte vaan miettiä paljon rasvaa ja suolaa noista valmisjutuista yksinään jo tulee ja sen lisäksi pruuttaat itse lisää! Halpaa lihottavaa paskaa.

Helppo se on huudella kun kuittaa kymppitonnin kuukaudessa.

Vierailija
44/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huokaus. Johan näistä on ollut ties mitä tutkimusta. Köyhän looginen ajattelu hämärtyy kun niin suuri osa aikaa ja energiaa menee selviytymiseen. Sama juttu esimerkiksi masentuneilla. Vaikka tietää että lenkillä kannattaisi käydä ja pizzan sijasta syödä linssisoppaa niin resurssit tähän ei yksinkertaisesti ole samat kuin meillä hyvin toimeentulevilla.

Vaikka Suomessa kaikilla on periaatteessa samat lähtökohdat koulutukseen ja hyvään elämään niin todellisuudessa siitä ollaan kaukana. On todella iso ero synnytkö alkoholisoituneen tunnevammaisen yh äidin lapseksi vai tasapainoiseen keskiluokkaiseen kannustavaan perheeseen. Molemmilla on samat mahdollisuudet mutta toisella todella paljon enemmän ponnisteltavaa.

Kyllä näin. Samat mahdollisuudet, mutta jos ei vain osaa, eikä ymmärrä, kuinka niitä mahdollisuuksia voisi käyttää, niin niihin ei vain pääse käsiksi. Esim minun kasvuympäristöni oli ihan totaalisesti wt ja ongelmia tästä näkyy edelleen, vaikka olenkin paljon tehnyt tietoista työskentelyä sen eteen, että elämä olisi laadukkaampaa. En esim osaa siivota järkevästi. En edelleenkään, vaikka olen käynyt vaikka mitä kursseja ja lukenut kirjoja. Tarvitsisin jonkun tähän opettamaan. Ruokaa onneksi osaan tehdä ja syödä terveellisempi kuin lapsuudenkodissani. Rahaa osaan käyttää, liikkua en, olen opiskellut hyvin, mutta alhainen itsetunto ja sosiaaliset pelot hankaloittaa töiden tekemistä.

Pitäisi olla jotain elämänhallinan kursseja, joissa opetetaan ihan kaikki perusteellisesti. Kodin ylläpito, itsestä huolehtiminen, maailmassa eläminen (esim se kiittäminen). Sellaisten ihmisten, joilla on ollut hyvä, terveellinen ja rakastava lapsuus, on vaikea ymmärtää näitä ongelmia.

Olen nähnyt läheltä vastaavan kuin sinä. Hyvin älykäs nuori tyttö, lapsuus mennyt kotona alkoholismia ja juopon hyysäystä katsellessa. Vanhemmilla elämänhallinta täysin hukassa, toinen juo, toinen syö ja ostaa mitä sattuu, rahat aina loppu. Ruoka kaikkea lihottavaa ja epäterveellistä. Kun rahaa saadaan se laitetaan heti menemään, loppukuu kitkutellaan, vingutetaan korttia, menetetään luottotiedot. Tyttö etsi paikkaansa, aloitti ja lopetti kesken kouluja, nyt lopulta on saanut lukion käytyä (lainalla) ja lähtee yliopistoon. Toivon kaikesta sydämestäni onnea hänelle. Hänelläkin tuo kehno itsetunto tulee haittaamaan matkalla, hän kääntää tuon uhmaksi ja ylimielisyydeksi joka voi kolahtaa nilkkaan. Oli oikeasti surullista huomata kuinka vähän hän on saanut elämänsä varrella kannustusta, tutustuin kun hoiti lapsiani, alettiin jutella ja alkoi kertoa elämästään. Oli jo suunnittelemassa lähäriopintoja mutta kun haaveili muusta kannustin yrittämään kun hoksasin tytön alyn ja kuulin opintomenestyksestä. Omat vanhemmat ovat olleet niin kiinni omissa ongelmissaan ettei heiltä ole riittänyt kannustusta tytölle, äiti on katkera omasta elämästään ja ilmeisesti nyt kateellinen kun tyttö hankkii "paremman" koulutuksen. Minusta hirveän surullista, en tiedä kuinka tuollaisen kierteen suvussa saisi katkaistua. Sinä jolle vastaan, ole nyt hirveän ylpeä itsestäsi, olet itse nostanut itsesi ilman apuja, siitä kannattaa oikeasti olla iloinen! Ja itsetunto paranee myös aikuisena kun vaan kuulostelee mikä on itselle hyvä ja menee sitä kohti.

Vierailija
45/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tyhmät ihmiset syövät sipsejä ja opettavat vielä lapsilleenkin tuon tavan.

Vierailija
46/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, köyhä ei siis saa pyytää apua, jos on lihava. Ensin pitää laihtua niukalla ravinnolla muutamia kymmeniä kiloja ja sen jälkeen vasta on soveliasta pyytää ruoka-apua. Mitä väliä, jos lapset ovat alun alkaenkin normaalipainoisia ja näkevät nälkää sen ajan, mikä äidillä kestää saavuttaa köyhälle sopiva painoraja.

Vierailija
47/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällähän oli juttu, kun ruokajonossa joku oli saanut sairaskohtauksen ja ambulanssin tullessa paikalle jono ei suostunut väistämään hoitohenkilökunnan tieltä, että päästäisiin auttamaan sairaskohtauksen saanutta.

Kertoo aika paljon, että millaisia nuo ihmiset pääsääntöisesti ovat.

Vierailija
48/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, köyhä ei siis saa pyytää apua, jos on lihava. Ensin pitää laihtua niukalla ravinnolla muutamia kymmeniä kiloja ja sen jälkeen vasta on soveliasta pyytää ruoka-apua. Mitä väliä, jos lapset ovat alun alkaenkin normaalipainoisia ja näkevät nälkää sen ajan, mikä äidillä kestää saavuttaa köyhälle sopiva painoraja.

Olisiko kannattanut miettiä tuota ennen kuin tungit ne lastesi ruuat alas omasta kurkustasi?

Vierailija
49/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole yhtään köyhää ihmistä. Itkeviä luusereita sen sijaan on paljonkin.

Vierailija
50/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapset näkee nälkää samalla kun niiden äiti on ylipainoinen, niin lapset pois äidiltä.

Vierailija
51/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Kun me olimme hyvin köyhä lapsiperhe 90 -luvun lamassa painoin hädintuskin 50 kiloa. Ensin ruokaa otti mies, sitten lapset ja jos jotain jäi minä söin loput. Aina ei jäänyt. Muillekin riitti vain yksi annos, herkkuja ei ollut koskaan. Tosin tein ihan oikeaa ruokaa, emme koskaan syöneet eineksiä (silloin eikä edelleenkään). Lisäksi ihmettelen sitä että näillä köyhillä saattaa olla 1-2 isoa koiraa taloudessa.... Nehän syö kuin hevoset??

Kiitoksesta olen samaa mieltä, ainakaan sivulla ei koskaan ole kiitoksia näkyvissä. Itse olen toimittanut mm vaatteita ja kyllä tavatessa on oltu tosi hyvillään ja onnellisia.

Vierailija
52/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

THL:n raportin mukaan nimenomaan vähävaraiset ovat kaikkein huonoimpia elämäntavoiltaan. Ostetaan niillä vähillä varoilla esimerkiksi valmisruokia, pelkkää hiilaria (puuroja, leipää) eikä syödä säännöllisesti vaan skipataan aterioita, jolloin aineenvaihdunta häiriintyy. Myös liikunnan vähyys/ liikkumattomuus näkyy aineenvaihdunnassa sen hitautena.

Kannattaisi olla näissä määrittelyissä vähän tarkempi. THL:n jutuissa ei ole kysymys pienituloisista tai vähävaraisista - rahan puute itsessään ei ole ongelma, vaan niistä syrjäytyneistä köyhistä, joiden rahan puute on seurausta muista mielenterveysongelmista ja elämänhallinnan puutteesta. Tässä on vissi ero.

No itse asiassa syrjäytyneet olivat nuoria, joille kasautuu useampi "hyvinvoinnin vaje", yksi niistä oli huonot elämäntavat, aikuisten kohdalla puhuttiin "aiemmin koulutetuista". Luultavasti tämä ryhmä on myös vähävaraisempia kuin koulutetut, eivät toki kaikki.

Vierailija
53/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapset näkee nälkää samalla kun niiden äiti on ylipainoinen, niin lapset pois äidiltä.

Huomaatko, että oletat, että köyhä on aina ollut köyhä? Vai tarkoitatko, että jos ylipainoinen menettää työnsä tai muusta syystä joutuu taloudellisiin vaikeuksiin, pitää lapset ottaa pois?

Vierailija
54/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan ylipainoiset ovat hoikkia tyhmempiä.

ÄO nousee ja laskee sen mukaan mitä vaaka näyttää minäkin vuonna? Hämmentävää tutkimustietoa!

Vierailija
55/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kannattanut miettiä tuota ennen kuin tungit ne lastesi ruuat alas omasta kurkustasi?

Tiedoksesi: en ole ylipainoinen, köyhä eikä minulla ole lapsia. Ihmetyttää vaan joidenkin kommentoijien logiikka.

Vierailija
56/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkeenkäyvää.

Mitä tyhmempi tampio -> sitä todennäköisemmin kouluttamaton -> köyhä -> ei tee mitään -> aikaa märehtiä ja syytellä muita -> ja kun on tyhmä, ei tajua miten tähän on päädytty ja mistä se oma alemmuustila johtuu

= kierre

Kaikki on muiden syytä, joten ei heitä tarvitse armopaloista kiittää. Itse ollaan elämänkoululaisia älykköjä, muiden yläpuolella. Voitaisiin lopettaa kokonaan tämän alaluokan höösääminen niin saisivat huomata mitä se on jos muut todella lakkaisivat huolehtimasta ja keneltä se kaikki toimeentulo tulee jos itse makaa perse leveänä sohvalla. Itse en anna euroakaan suomalaisiin hyväntekeväisyyskohteisiin. Anna afrikkaan, siellä sentään osataan olla kiitollisia ja yrittää itsekin jotain tehdä perheen ja selviämisen eteen.

Osataan olla kiitollisia? Et ole varmaan nähnyt noita videoita, kun hyvää tarkoittavat ihmiset menevät vastaanottokeskuksiin antamaan lahjoituksia. Päälle rynnätään ja revitään kaikki käsistä ja äkkiä karkuun mitään sanomatta.

Suomessa noille idiooteille on pakko antaa ruoka-apua, koska muuten alkaa rikollisuus lisääntymään. Tosin noille pitäisi antaa nimenomaan ruoka-apua ja lopettaa sen rahan syytäminen ihmisille, jotka eivät osaa sitä käyttää. Kaikille voitaisiin tehdä älykkyyskartoitus ja idiooteille pelkkä ruoka-apu ja vuokran maksu, eikä heidän tilillään tarvisi liikkua raha lainkaan.

En ole nähnyt tätä ilmiötä, koska kuten kirjoitin, en anna Suomessa mitään kenellekään. Viimeisenä vastaanottokeskusten miehille!

Mutta jos jotain lahjoitan, annan sen Afrikkaan tyttöjen koulutukseen. Siellä apu menee tyttöjen koulutuksen myötä perheille, jotka ottavat avun kiitollisena vastaan ja oikeasti tarvitsevat sitä ja hyötyvät siitä pitkällä tähtäimellä. Me kaikki hyödymme. Vastaanottokeskusten hyvävointiset miehet voivat minun puolestani metsästää oman ruokansa ja puketua lunttuihin.

Rahasi menevät avustusjärjestön pomojen taskuun ja loput huumeparoneille.

Vierailija
57/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatko, että oletat, että köyhä on aina ollut köyhä? Vai tarkoitatko, että jos ylipainoinen menettää työnsä tai muusta syystä joutuu taloudellisiin vaikeuksiin, pitää lapset ottaa pois?

Hän saa hyvät rahat työttömyyskassasta, joten ei tarvitse olla nälissään.

Vierailija
58/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu ei ainakaan millään lailla edesauta sitä, että noihin fb-ryhmiin hakeutuisi enemmän oikeasti avuntarpeessa olevia ihmisiä. Jos ryhmien avuntarvitsijoiden motiivit ja käytös eivät miellytä, kannattaa varmaan vaan jättää avustamatta tai lahjoittaa jonnekin muualle sen sijaan, että julkisella mustamaalauksella vaikeuttaa joidenkin todellista hätää kärsivien asemaa (joita ihan varmasti on myöskin mukana noissa ryhmissä).

Vierailija
59/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen tunne, että ne jotka kaikkein aidoimmin tarvisi sitä apua ei roiku tollasissa ryhmissä sitä pyytämässä. Vai kuinka monta ilmoitusta tuolla on esimerkiksi eläkeläisiltä joilla ei rahat riitä määrättyihin lääkkeisiin? Oma isoäitini esimerkiksi kerran kertoi että häneltä oli jäänyt jossain kuussa eräs lääke hakematta, kun oli auttanut aikuista (+50v) poikaansa eli siis minun enoa rahallisesti siinä kuussa. Tää mies on pitkäaikaistyötön mutta reissaa silti Thaimaassa pari kertaa vuodessa jne. Nyt selvisi sitten kenen rahoilla. Jumalauta että pisti vihaksi.

Vierailija
60/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oma tyhmyys, jos noille lahjoittaa mitään. Sitä varten tässä maassa on sosiaalitoimi, jota verovaroin ylläpidetään. kiitoskin on näköjään pummilla kallis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi