Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saadaanko pienryhmässä levoton koululainen rauhoittumaan?

Vierailija
08.09.2016 |

Vai mikä opiskelupaikka sopii lapselle joka häiritsee tunnilla? Kokemuksia kaipaan asiasta.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on? Ne kunnolla käyttäytyvät on etusijalla.

Koulun pitää olla tasa-arvoinen.

Vierailija
22/27 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy se koulu käydä senkin joka ei hyvin käyttäydy. Mietin mikä opetusmuoto sellaiselle on hyväksi?

Kotikoulu.

Onko se ainoa vaihtoehto?

On. Silloin saa vanhemmat hoitaa ihan itse sen häirikkönsä.

Näinpä. Kouluopetuksen pitäisi olla vain koulukelpoisille

Olisi mielenkiintoista tietää, millaisia tällaisten kommentoijien omista lapsista kasvaa... Veikkaan ettei välttämättä kovin tervepäisiä, kun kotona ei ymmärretä yhtään lasten tunne-elämää.

Sen verran ymmärrän lapseni tunne-elämää, että koulumotivaatio on vähissä parin häirikkölapsen takia. Ennen koulua oli todella utelias ja innokas oppimaan uutta, mutta ei enää. Miksi muiden pitää kärsiä näistä?

Minä olen häirikkölapsen äiti. Luuletko ettei lasta ole kotona kasvatettu? meillä on ainakin ollut selkeät säännöt ja on miljoona kertaa sanottu miten pitää koulussa käyttäytyä. Mikään ei vaan tunnu auttavan. Me vanhemmat emme tiedä mitä tehdä eikä tiedä opettajakaan. Meillä on ihan normaali perhe työssäkäyvine vanhempineen. Emme polta tai käytä alkoholia ja asumme omakotitalossa. Emme me ole lapsestamme tuollaista halunneet. Harrastuksissa ja kotona hän käyttäytyy ihan hyvin. Mitä siis neuvoksi?

Minun lapseni luokan häiriköt asuvat myös omakotitalossa, ei se tunnu olevan ratkaiseva tekijä tässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Mutta kun se ei ole, vaan pyörii täysin niiden häiriköiden ehdoilla.

Vierailija
24/27 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kun kuusikin vuotta opettaa omaa lastaan koulupäivän jälkeen kotona sen takia että luokassa ei kuule opetusta niin myötätunto ei kyllä ole niillä häirikkölapsilla.

Jos siellä yksikin pitää sitä omaa showta ne kaikki muut jää sinne jonnekin tapetteihin sitten.

Että on, on pienryhmä parempi. Ainakin siellä pilaa sitten koulunkäynnin ehkä vain viideltä, eikä kahdeltakymmeneltäviideltä.

No näin pienluokassa (erityiskoulussa) olevan koululaisen äitinä sanon, että ne häiriköt saisi laittaa ihan omaan luokkaansa. Lapsi on juuri sen takia erityisluokassa että saisi rauhallisemman opiskeluympäristön ja paremmin tukea koulunkäyntiin. Valitettavasti tämä ei vieläkään onnistu koska se yksi häirikkö on edelleen samalla luokalla. Että oikeastaan voisi siirtää lapsen tuohon lähikouluun. On ainakin 15 kilsaa lyhyempi koulumatka.

Vierailija
25/27 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy se koulu käydä senkin joka ei hyvin käyttäydy. Mietin mikä opetusmuoto sellaiselle on hyväksi?

Kotikoulu.

Olisi mielenkiintoista tietää, millaisia tällaisten kommentoijien omista lapsista kasvaa... Veikkaan ettei välttämättä kovin tervepäisiä, kun kotona ei ymmärretä yhtään lasten tunne-elämää.

Sen verran ymmärrän lapseni tunne-elämää, että koulumotivaatio on vähissä parin häirikkölapsen takia. Ennen koulua oli todella utelias ja innokas oppimaan uutta, mutta ei enää. Miksi muiden pitää kärsiä näistä?

Minä olen häirikkölapsen äiti. Luuletko ettei lasta ole kotona kasvatettu? meillä on ainakin ollut selkeät säännöt ja on miljoona kertaa sanottu miten pitää koulussa käyttäytyä. Mikään ei vaan tunnu auttavan. Me vanhemmat emme tiedä mitä tehdä eikä tiedä opettajakaan. Meillä on ihan normaali perhe työssäkäyvine vanhempineen. Emme polta tai käytä alkoholia ja asumme omakotitalossa. Emme me ole lapsestamme tuollaista halunneet. Harrastuksissa ja kotona hän käyttäytyy ihan hyvin. Mitä siis neuvoksi?

Minun lapseni luokan häiriköt asuvat myös omakotitalossa, ei se tunnu olevan ratkaiseva tekijä tässä.

Muuten olin aluksi samoilla linjoilla mutta todellakin tuo omakotitalo juttu pilasi kaiken. En ole ikinä tajunnut miten jotkut voivat jakaa ihmisen kunnollisuuden sen mukaan asuuko omistus- tai vuokra-asunnossa ja jotkut varmaan jopa sen mukaan onko se omistusasunto sitten omatkotitalo tai kerrostaloasunto. Ainakin pääkaupunkiseutulaiselta on vaikea ymmärtää tuollaista ajatuksenjuoksua. Päinvastoin, jos ajattelet että tuo omakotitalossa asuminen on suurikin plussa kun elämäntapaanne tai perhettänne arvioidaan niin olet ehkä keskivertoa tyhmempi.

Vierailija
26/27 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotikoulu.

Jossain kohtaa kuitenkin ote on lipsunut kun olette tuollaisen luomuksen aikaan saaneet. Kärsikää nyt seurauksista itse, älkää lykätkö lasta muiden riesaksi. Muillakin on koulussa oikeus koulu- ja työrauhaan, ei aina vain näillä häiriköillä. Kaikki aika ja energia koulussa menee lapsesi kaltaisiin ongelmatapauksiin ja kaikki muut saavat tinkiä oppimisesta ja oikeudesta opettajan huomioon teidän lapsenne takia. Laittakaa se lapsenne kuriin tai kantakaa vastuu ja ottakaa kotikouluun. Kustantakaa itse hänelle henk.koht. avustaja pitämään mukala ruodussa tunneilla jos ette koulusta ota pois.

Aina on muuten sama selitys... Oleme ihan normaali perhe ja kotona ei ole mitään ongelmia. Juupa juu. Toivottavasti lapselle löytyy joku häirikköryhmä, ettei pilaa muiden opintoja ja kouluintoa. Jos joka tapauksessa lapsi on jo kasvanut vinoon, on yhteiskunnan kannalta parempi satsata niihin muihin 25 lapseen ja taata heille tasapainoinen koulutaival.

Vierailija
27/27 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Mitä tasa-arvoa se on, että yksi pyörittää koko luokkaa tai pahimmassa tapauksessa koko koulua? Hän vie luokassa kaiken huomion ja opettajan energian, vaikka ansaitsisi siitä 1/25-osan ihan kuten muutkin. Aina nämä häiriköt saavat kaikki liikenevät resurssit. Tasa-arvoa olisi se, että jos et pärjää yhteisten sääntöjen kanssa ja pysty takaamaan muille oppimisrauhaa, lennät sinne kaltaistesi pariin. Pilatkoot siellä toinen toisiltaan oppitunnit, mutta ei niiltä, jotka haluavat oppia ja ovat syyttömiä työrauhan puutteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä