Saadaanko pienryhmässä levoton koululainen rauhoittumaan?
Vai mikä opiskelupaikka sopii lapselle joka häiritsee tunnilla? Kokemuksia kaipaan asiasta.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on? Ne kunnolla käyttäytyvät on etusijalla.
Täytyy se koulu käydä senkin joka ei hyvin käyttäydy. Mietin mikä opetusmuoto sellaiselle on hyväksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy se koulu käydä senkin joka ei hyvin käyttäydy. Mietin mikä opetusmuoto sellaiselle on hyväksi?
Kotikoulu.
Riippuu varmaan pienryhmästä. Vaikea sanoa kumpi parempi pienryhmä vai isompi luokka esim.tuettuna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotikoulu.
Onko se ainoa vaihtoehto?
Kotikoulu luokat 1-9 ja jatko-opinnot nuorisovankilassa. Antaa muiden opiskella rauhassa ja minimoidaan häiriö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotikoulu.
On. Silloin saa vanhemmat hoitaa ihan itse sen häirikkönsä.
4.lisää vielä. Ensin pitäisi selvittää levottomuuden syy, onko kyseessä esim.neurologiset ongelmat, liian vähäinen uni, energiajuomat, huomion haku, muuttunut elämäntilanne, kiusaaminen tms. Ja sitten vasta miettiä millä ratkaisulla ongelma hoidetaan. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotikoulu.
Mutta hänellä ei ole mitään diagnooseja ja kasvatuksessa kaikki on yritetty eikä kotona edes käyttäydy huonosti. Eikö ole ketään vanhempaa jonka lapsella samankaltaisia ongelmia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotikoulu.
Mutta hänellä ei ole mitään diagnooseja ja kasvatuksessa kaikki on yritetty eikä kotona edes käyttäydy huonosti. Eikö ole ketään vanhempaa jonka lapsella samankaltaisia ongelmia?
No mut sittenhän se koti on just oikee paikka.
Vierailija kirjoitti:
4.lisää vielä. Ensin pitäisi selvittää levottomuuden syy, onko kyseessä esim.neurologiset ongelmat, liian vähäinen uni, energiajuomat, huomion haku, muuttunut elämäntilanne, kiusaaminen tms. Ja sitten vasta miettiä millä ratkaisulla ongelma hoidetaan. Tsemppiä!
Kiitos tsempeistä. Mitään diagnoosia ei ole. Nukkuu hyvin eikä juo energiajuomia. Elämäntilanne pysynyt samana eikä kukaan kiusaa. Ei yhtään tietoa mistä tämä kaikki johtuu.
Onko uusi tilanne? Onko koulu aikaisemmin sujunut hyvin? Olisiko koulussa sattunut jotain?
Vai onko ekaluokkalainen?
Kyllä lapsen käytökseen aina joku syy on. Mitä koulusta ehdotetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotikoulu.
Näinpä. Kouluopetuksen pitäisi olla vain koulukelpoisille
Riippuu hirveästi opettajasta. Jos on joku diagnoosi, niin pelkkä pienryhmä voi auttaa, koska opettajalla on enemmän mahdollisuuksia sopeuttaa opetusta lapsen tarpeisiin kuin isommassa ryhmässä, mutta tässäkin tapauksessa on opettajasta kiinni miten homma onnistuu. Ilman mitään tutkimuksia pienryhmään ei kyllä yleensä edes pääse, paikat on sen verran kiven alla. Joskus voi auttaa myös vaihtaminen toiseen luokkaan, jos oppilaiden kesken on jotain jännitteitä, mitkä häiritsevät olemista (esim. tuttavan poikaa kiusattiin, minkä seurauksena ei pystynyt enää keskittymään, porukka hajotettiin eri ryhmiin ja käytösongelmat poistuivat).
Itse epäilisin ensisijaisesti opettajaa/opettajia huonosta käytöksestä, johon lapsi reagoi vastustamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotikoulu.
Olisi mielenkiintoista tietää, millaisia tällaisten kommentoijien omista lapsista kasvaa... Veikkaan ettei välttämättä kovin tervepäisiä, kun kotona ei ymmärretä yhtään lasten tunne-elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotikoulu.
Olisi mielenkiintoista tietää, millaisia tällaisten kommentoijien omista lapsista kasvaa... Veikkaan ettei välttämättä kovin tervepäisiä, kun kotona ei ymmärretä yhtään lasten tunne-elämää.
Sen verran ymmärrän lapseni tunne-elämää, että koulumotivaatio on vähissä parin häirikkölapsen takia. Ennen koulua oli todella utelias ja innokas oppimaan uutta, mutta ei enää. Miksi muiden pitää kärsiä näistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotikoulu.
Sen verran ymmärrän lapseni tunne-elämää, että koulumotivaatio on vähissä parin häirikkölapsen takia. Ennen koulua oli todella utelias ja innokas oppimaan uutta, mutta ei enää. Miksi muiden pitää kärsiä näistä?
Minä olen häirikkölapsen äiti. Luuletko ettei lasta ole kotona kasvatettu? meillä on ainakin ollut selkeät säännöt ja on miljoona kertaa sanottu miten pitää koulussa käyttäytyä. Mikään ei vaan tunnu auttavan. Me vanhemmat emme tiedä mitä tehdä eikä tiedä opettajakaan. Meillä on ihan normaali perhe työssäkäyvine vanhempineen. Emme polta tai käytä alkoholia ja asumme omakotitalossa. Emme me ole lapsestamme tuollaista halunneet. Harrastuksissa ja kotona hän käyttäytyy ihan hyvin. Mitä siis neuvoksi?
Mulla ei ole vielä lapsia koulussa, mutta kun täältä kotikylästäni oltiin lakkauttamassa koulua (ja sitten lopetettiinkin), puhuttiin paljon tuosta ympäristön vaikutuksesta lapsiin. Toiset ovat vain herkempiä ympäristön melulle silloin, kun pitäisi keskittyä. Tuohon meidän kouluun nimittäin tuli oppilaita isommista kouluista juuri noista syistä.
-
Ei kannata pahoittaa mieltään tuosta yhdestä jankkaajasta. Häneltä on käytöstavat unohtuneet, tai sitten hän ei ole niitä koskaan oppinutkaan.
Sitä kun kuusikin vuotta opettaa omaa lastaan koulupäivän jälkeen kotona sen takia että luokassa ei kuule opetusta niin myötätunto ei kyllä ole niillä häirikkölapsilla.
Jos siellä yksikin pitää sitä omaa showta ne kaikki muut jää sinne jonnekin tapetteihin sitten.
Että on, on pienryhmä parempi. Ainakin siellä pilaa sitten koulunkäynnin ehkä vain viideltä, eikä kahdeltakymmeneltäviideltä.