Raivostuttavat suojatien eteen pysähtelijät
Että jaksaa ärsyttää nämä suojatien eteen pysähtyvät autoilijat. Vaikka minä jalankulkija olisin vielä metrien päässä suojatiestä, niin siihen pitää stopata jarrut kirskuen ja sitten jäädä pällistelemään omahyväisesti, että katsokaa nyt kaikki miten erinomaisen hyvä ihminen minä olen, enkös olekin vaikka alla on hieno kallis auto. Odottavat vielä sitä pikku palkinto-kädenheilautusta kuin Pavlovin koirat kuola valuen. No kiitos nyt vain niin helvetisti kun olit niin armollisen laupias huonompiosaiselle kanssaihmiselle, moi moi!
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Että jaksaa ärsyttää nämä suojatien eteen pysähtyvät autoilijat. Vaikka minä jalankulkija olisin vielä metrien päässä suojatiestä, niin siihen pitää stopata jarrut kirskuen ja sitten jäädä pällistelemään omahyväisesti, että katsokaa nyt kaikki miten erinomaisen hyvä ihminen minä olen, enkös olekin vaikka alla on hieno kallis auto. Odottavat vielä sitä pikku palkinto-kädenheilautusta kuin Pavlovin koirat kuola valuen. No kiitos nyt vain niin helvetisti kun olit niin armollisen laupias huonompiosaiselle kanssaihmiselle, moi moi!
Pakkohan siihen on pysähtyä, sinä juoksisit kuitenkin alle ja minä joutuisin maksamaan.
En heilauta kättäni kiitokseksi. Miksi ihmeessä niin tekisin? EIvätkän autoilijatkaan heiluttele kiitoksia toisilleen, kun on liikennesääntöjen mukainen etuajo-oikeus.
Vierailija kirjoitti:
On se elämä toisille vaikeaa. Kauheeta kun sulle nyt on joku hyvää hyvyyttään antanu tietä. Samaan aikaan tuolla kulkee lapsi koulutiellä joita ei kukaan väistä. Pysy kotonas.
Tässä maailmassa ei näköjään voi voittaa. Annat tietä, olet omahyväinen, et anna tietä, olet välinpitämätön sika.
Ite olen iloinen joka kerta, kun joku osoittaa huomaavaisuutta, sitä ei liikaa maailmassa ole. Ja todellakin heilautan kättä kiitokseksi!
Onko tämä aloitus ollut täällä joskus ja nyt tehtiin uudelleen? Muistan ton Pavlovin koiran. Joka tapauksessa tää on hauskinta mitä oon lukenut netistä.
Jos et ap ole kopsannut tätä aiemmasta, niin sulla on joku alzheimer tai identtisesti ajatteleva kanssakirjoittaja jossain. :D
Itse pysähdyn aina sen takia, koska en yksinkertaisesti vieläkään tiedä mikä on määritelmä "astumassa suojatielle". Jalankulkijalla saattaa olla rivakka vauhti ja arvioin sen saavuttavan tienreunan aiemmin mitä se saavuttaakaan, sitten se hidastaakin ja lopulta molemmat seisotaan. Mä annan sun silti mennä, ei tartte kiittää. :D
Kun muistelen takavuosien aikoja, jolloin yritin päästä Sörkassa läpiajotien yli eikä kukaan ikinä pysähtynyt, vaikka olis ripaskaa tanssinut suojatien päässä, olen hyvin hyvin kiitollinen kaikille teille huomaavaisille autoilijoille, jotka nykyään päästävät jalankulkija raukan etenemään.
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet riski liikenteessä. Lue lakiteksti uudestaan
Vierailija kirjoitti:
Tässä maailmassa ei näköjään voi voittaa. Annat tietä, olet omahyväinen, et anna tietä, olet välinpitämätön sika.
Ite olen iloinen joka kerta, kun joku osoittaa huomaavaisuutta, sitä ei liikaa maailmassa ole. Ja todellakin heilautan kättä kiitokseksi!
Et juuri ymmärrä liikenteen sujuvuudesta, jos kiität joka kerta, kun joku toimii liikennesääntöjen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Sinä ja kaltaisesi ihanat ihmiset ilahdutatte autoilijaa. Kiitos siitä!
T. autoilija
Vierailija kirjoitti:
Kun muistelen takavuosien aikoja, jolloin yritin päästä Sörkassa läpiajotien yli eikä kukaan ikinä pysähtynyt, vaikka olis ripaskaa tanssinut suojatien päässä, olen hyvin hyvin kiitollinen kaikille teille huomaavaisille autoilijoille, jotka nykyään päästävät jalankulkija raukan etenemään.
Nauran ajatukselle, että kuljet ripaskatyylillä Hämeentien yli. :D Kalliossa ei kukaan edes tajuis että siinä on mitään tuijottamisen arvoista. :D
Totta joo,mutta tänäänkin autoletkan ensimmäisenä sadan metrin matkalla kaksi suojatietä, toinen korotettu ja molempien eteen pysähdyin hyvissä ajoin kun näin että jalankulkija lähestyi sitä. Ekalla suojatiellä kaksi pientä koululaista tulossa suojatielle pyörillään, kunnes toinen kompastui katukiveykseen, pyörä nurin ja tyttö samoin ja ylitys keskeytyi kun alkoivat sähläämään. Ei siinä tilanteessa voi alkaa rynnimään autolla eteenpäin vaan koko letka odotti kunnes nämä tytöt pääsivät turvallisesti yli.
Tien laitaan suojatien eteen pysäköidyt autot haittaavat näkyvyyttä ja silloin pitää hiljentää kunnolla kun ei näe yhtään onko joku astumassa auton takaa suojatielle. Kunnon etäisyys suojatiestä kun parkkeeraatte autoja, kiitos.
Kohtelen jalankulkijoita autoilijana samoin kun toivon minua tai lapsiani kohdeltavan kun olemme jalkaisin liikenteessä.
No ompa kyllä raivostuttavaa :D :D Voi kumpa kaasuttaisivat vaan enemmän suojatien lähestyessä.
Vierailija kirjoitti:
Totta joo,mutta tänäänkin autoletkan ensimmäisenä sadan metrin matkalla kaksi suojatietä, toinen korotettu ja molempien eteen pysähdyin hyvissä ajoin kun näin että jalankulkija lähestyi sitä. Ekalla suojatiellä kaksi pientä koululaista tulossa suojatielle pyörillään, kunnes toinen kompastui katukiveykseen, pyörä nurin ja tyttö samoin ja ylitys keskeytyi kun alkoivat sähläämään. Ei siinä tilanteessa voi alkaa rynnimään autolla eteenpäin vaan koko letka odotti kunnes nämä tytöt pääsivät turvallisesti yli.
Tien laitaan suojatien eteen pysäköidyt autot haittaavat näkyvyyttä ja silloin pitää hiljentää kunnolla kun ei näe yhtään onko joku astumassa auton takaa suojatielle. Kunnon etäisyys suojatiestä kun parkkeeraatte autoja, kiitos.
Kohtelen jalankulkijoita autoilijana samoin kun toivon minua tai lapsiani kohdeltavan kun olemme jalkaisin liikenteessä.
Suojatien eteen pysäköityä autoa ei saa ohittaa pysähtymättä. Pelkkä hiljentäminen ei riitä!
Opetelkaa ne liikennesäännöt tai kulkekaa bussilla, kiitos.
Tämä provo oli hyvä!
Koulut alkaa, ollaan siis varovaisia liikenteessä taas. Minä en odota mitään morjestelua, mutta ei se minua haittaakaan, riittää siis kun noudatetaan liikennesääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Koulut alkaa, ollaan siis varovaisia liikenteessä taas.
Mitäpä jos vaihteeksi myös ne suurimmat perseilijät, eli reippaat pikku koululaiset, olisi varovaisia ja tietoisia ympäristöstään? Ei homma toimi niin, että vain järkevät tolkun ihmiset joutuvat kantamaan vastuun sujuvasta liikenteestä.
Viimeksi eilen meinasin kaksi kertaa joutua täysin holtittomasti siksakkia kevyen liikenteen väylällä sekoilevien kakaroiden jyräämäksi! Molemmilla oli potkulaudat. Ja en jaksa edes aloittaa mitä seuraa siitä, kun laitetaan sille täysin viattomalle pikku koululaiselle alle jopo, käteen älypuhelin ja päähän kuulokkeet >:(
Eli millaiset rangaistukset teidän huusholleissa pistetään kakrulle pystyyn, kun jää kiinni täysin holtittomasta liikennekäyttäymisestä? Veikkaanpa ettei mitään.
Toi on kyl totta. On se vähän vaivaannuttavaa, jos auto pysähtyy kun se ehtisi hyvin mennä siitä edes takas vaikka viisi kertaa ennen kuin ehdin suojatielle.